drömde att jag blev strypt
Hej , drömde för 2 dagar sen att jag blev strypt,vaknade upp med känslan som det verkligen hände , jag somnade om och dagen efter när jag vaknade hade jag sån smärta runt halsen/nacken , ja har funderingar om deta kan vara nåt Tecken av andra sidan? det kanske är ett Tecken på att jag blir ''kvävd'' av nåting i mitt liv? har ju drömt en gång innan för 4 månader sen att jag blev biten av en orm i handen och när jag vaknade så va mina två fingrar nästan halvt förlamade i 3 dagar och fick även ett märke som är kvar än idag mitt i handen, jag får iaf en känsla av det är något som vill mig nåt
Hej amanduzan! Läskiga drömmar med att bli strypt och ormbiten!
Vad de beror på vet jag inte, men det kan vara så här att du hade ont i halsen/nacken "på riktigt", kanske du låg illa eller täcket stramade. Sedan hittar drömcentralen på en berättelse som gör att du drömmer och sover vidare. Det är en funktion som finns för att vi inte ska vakna hela tiden av minsta störning.
Likadant med ormbettet. Det kan ha varit något du hade i fingret och sedan stämmer det med drömmen.
Det finns en sajt som heter Drömmar iFokus, kanske kan du ställa din fråga där också?
Samt förstås, fundera över vad dessa drömmar säger just dig! Dina drömmar är dina egna och tolkas allra bäst av dig själv. Vad har ormbett att säga dig, (=smärta, förgiftning, svek?) Vad handlar känslan av att bli strypt (=inte få utlopp för orden, inte kunna andas, få livsrum?) om för dig?
Hoppas du får svar som fungerar för dig.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen