Hemlösa i Sverige
Hej,
Ny här på iFokus vet inte om man får skriva så pass Off topic men är det inte okey så kan ni ta bort inlägget.
Såg precis på Nybyggarna på kanal5play och ville bara tipsa er som inte har sett den. Brukar göra det jag kan för att hjälpa till men känns aldrig nog. Tänkte strunta i att skriva det här inlägget men känner att jag verkligen vill och måste.
Här har ni några alternativa hjälp som ni kan ge som privatpersoner Om ni har möjlighet. Jag vet att alla inte har ekonomin att skänka pengar ibland eller kanske alltid måste man räkna varje krona.
http://www.stockholmshemlosa.se/din-hjalp
på alternativ lämna in kläder rekommenderar jag att man skänker kläderna till härbärgar istället för att ge till second hand butikerna med tanke på att butiker säljer kläderna såklart och inte ger bort.
ber om uräkt i förväg om jag har brytit mot några regler som gäller här.(tänkte på länken)
Kram till er alla
OT är fritt fram så länge det är en trevlig ton i tråden 
Det är aldrig fel att använda hjärtats kraft när man tänker och handlar!
Fint att du vill göra något för de hemlösa! Kram!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jättefint initiativ till nåt bra och vettigt..
Kram
sju..Håller med dig…
Såg programmet o vet hur det är..
på något sätt så ser vi bara till det som är utanför våra gränser.Vi ser inte våra egna människor..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag såg också programmet igår. Det är så hemskt att se sådant här! Fint initiativ av dig TS. Vi har en insamling för kläder och dylikt i närheten av där jag bor. Jag lämnar ofta in saker.
Sajtvärd på Övernaturligt
#1 okej :)!
#2,3 :) det hoppas jag att fler gör om de kan! Kram!
#4 precis!
#5 Ja visst är det! Om ändå dom som har makten kunde öppna sina ögon och hjälpa sitt folk.
Vad bra! För visst finns det alltid något som man inte behöver längre men som kan komma till använding för andra..
<3
Ja precis! Jag vet att jag hade kunnat sälja flera saker till ett bra pris, men min lathet ger andra mer användning för det, så allt (helt) åker ner dit 
Nej skämt och sido. Jag är glad om jag kan hjälpa till.
Sajtvärd på Övernaturligt
haha nja jag tror nog att ditt hjärta är på rätt ställe och att det är anledningen till din goda gärning.
Det som jag tycker är så himla bra med programmet är att de faktiskt GÖR något åt saken. Inte bara säger; såhär är det och det är hemskt okey tack för att ni tittade god kväll!
Det kan även inspirera andra till att göra det de faktiskt kan göra. Såg på hemsidan att en grupp fina människor ordnat soppkök där de även delade ut kläder.
Allt från att skänka lite pengar eller kläder till att ordna soppkök, en insats här och där öppnar också fler ögon och kanske även politikernas.
Tak över huvudet och mat borde väll ändå ett land som Sverige kunna ordna för sitt folk i nöd.