Frågor kring UKU!
Kom och tänka på en grej: när jag läser om uku:er så läser jag ofta om guider till hur man gör det och så. Men jag undrar, jag har aldrig "försökt" uppleva en UKU utan det har bara hänt och jag undrar varför det händer? Det är inte något jag kan styra över och hade min andra (vad jag vet) UKU inatt. Då kände jag "Jag orkar inte gå ur min kropp nu, jag vill tillbaka" och kom då tillbaka, måste även tillägga att jag just nu inte mår så bra. Kan det spela in något? Att man går ur kroppen för det? Första gången det hände var jag livrädd men nu visste jag var det var och kunde typ "styra" det med att gå tillbaka i kroppen? Frågan är: varför har vissa lättare för att gå ur kroppen än andra? Vet inte vart jag ska placera tråden. Kram!
När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.
Puff :)
När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.
Hej,
Som svar på din fråga "varför har vissa lättare för att gå ur kroppen än andra?" så handlar det om hur "nära" kroppen och själen är varandra. Vi behöver vara och i balans för att "våga" lämna kroppen, ungefär som ett barn som först vill se vad som händer (lite iaktagande) innan barnet ger sig in i leken.
Att vara jordad och van vid att meditera ger en bra grund för att gå ur kroppen "lättare". 
Sajtvärd på Övernaturligt

som nämnts hur medveten du är om din själ och kan separera den från din kropp underlättar. Av samma skäl som det mesta, en del behärskar det. En del kommer inte ens i närheten av att vara medveten om att det går. Många klarar det aldrig.
Gå ur kroppen kan göras utan minsta problem. Då mesta dels på nätterna. Ofta i samband med kontakt med andra sidan.>Eller att vara ohämmad, som barn ofta är utan vad som är möjligt eller inte.
Mycket som hämmar den som ändå har förutsättningen att klara det är att det mänskliga tänkandet att det är omöjligt som oftast får oss att inte klara av att gå ur kroppen eller avbryter UKUn.
Varför du gick ur kroppen just nu kan vara åtskilliga orsaker till. Lika väl som att komma i kontakt med någon medan din fysiska kropp befinner sig i "dvala" eller av något annat skäl kände behov att gå ur din kropp.
Alis volat propriis