Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1519 ggr
Pilu
0

Vad händer hemma hos oss?

Hej!

I måndags förra veckan började det hända konstiga saker hos oss. På kvällen skulle sambon åka en sväng till jobbet så vi står och pratar i hallen. Helt plötsligt låter det som nån släpper en tennisboll i rummet ovanför oss, den liksom studsar några ggr innan det tonar ut. Vi tittar på varandra och funderar (ovanför finns badrummet/badkaret och där inne finns inga bollar). Bara sekunder senare börjar garderobsdörren alldelses bredvid sambon att vibrera lätt, han lägger handen på den för att det ska sluta. Och sedan börjar displayen lysa på telefonen som ligger på laddning på byrån bredvid oss. Sedan tyckte jag mig höra ljud på övervåningen men jag vet inte om det var inbillning eller inte, rädd var jag iaf.

På morgonen efter vid 8 snåret ligger jag och sonen och pratar och myser i hans säng ,edan sambon duschar. Helt plötsligt smäller det till i hallen alldeles utanför sovrumsdörren, låter precis som när barngrinden som finns fäst på trappan slår igen. Hårt. Vi båda funderar och jag gör mitt bästa för att prata om annat och inte verka rädd.

Under förmiddagen är jag ensam hemma, det är obehagligt och tycker mig höra ljud/känna närvaro fast det kan vara inbillning. På kvällen badar sonen, leker och pratar med sig själv som vanligt. Helt plötsligt säger han: "Jag sitter här och tvättar mig lite." Två ggr med ca 10 sekunders mellanrum. Vid det här laget letar jag Tecken och det känns som han svarar på en fråga han fått av nån… När jag lyfter honom ur badkaret tittar han på mig för att helt plötsligt blicka mot dörröppningen. Allt detta kan va inbillning, men bollen, graderoben, telefonen och barngrinden är inte det.

Jag pratade om detta med sambon syrra och då kommer jag på att bara ett par dagar innan detta går jag upp och tittar till sonen när vi lagt oss för det låter som han står och smyger utanför vår dörr. Det fanns ingen där utan han låg och sov djupt i precis samma ställning som han gjort 5 minuter innan (jag kikade till honom när vi lade oss).

Vad är det som händer??? Helgen spenderade jag och sonen hos mamma och pappa eftersom sambon var bortrest. Vågar inte sova hemma utan honom :(

lenjon1
0

Jag säger som "fjäril" brukar säg. Vilken är din känsla? Kan det vara någon du känner? Har du/ni tänkt på någon särskild person sista tiden?

Min spontana känsla är att du inte behöver vara rädd. Varför jag säger det vet jag inte men jag känner så.

Jag hade frågat rakt ut i luften att de inte får skrämmas utan ge dig och din sambo andra Tecken om det är något andevärlden vill förmedla  till er. För något är det ju uppenbarligen de vill ha sagt.

Kram Lena

Pilu
0

Jag pratade ju som sagt med sambons syrra (bonussyrra) och hon tror det är sambons pappa som hastigt gick bort alldeles för tidigt för snart ett år sedan. En släkting till henne är fullständigt övertygad om att han ej gått över… Sen hon sa det har jag tänkt på honom dagligen.Hon tyckte jag skulle fråga rakt ut om det är han, men jag vågar inte…rädd att få fler/tydligare tecken…. Samtidigt tycker jag det är jättehemskt om han inte har gått över, då behöver han ju hjälp!

Natten efter jag pratat med henne drömde jag otäcka drömmar om att nån slet täcket av mig i sömnen. Jag drömde även om att det var "nåt" där och tillslut lyckades jag hålla fast det och då visade det sig vara svärfar. Inte nåt konstigt efter alla tankar om allt och honom.

Sambon tror inte på sånt här, konstigt nog, och jag har inte berättat vad hans syster tror. Rädd att han ska ta illa upp.

lenjon1
0

Bara för att han ger sig till känna innebär det inte att han inte gått över till andra sidan.

Tänk ljusa tankar om honom, prata med honom i tanken. Be även att inte störa för att det gör er rädda. Du behöver inte prata rakt ut i luften, du kan prata genom att tänka ett samtal.

Har det "lugnat" sig hemma nu?

Lena

Pilu
0

Nej så är det ju, men den släktingen är andlig av sig och hon hr visst fått Tecken om att han ej gått över än. Jag hade aldrig tänkt på det sättet innan utan tänkte att han kanske var på besök….om det nu är så att han är fast vill jag att han ska få hjälp.

Funderar som "ett samtal" ibland men blir rädd och slår bort det. Vi har ju varit borta några dar nu, har endast sovit hemma i natt och sen varit borta hela dagen till nu. Det har inte hänt nåt än så länge iaf. Men om han nu är fast, då kanske det kan vara så att han vandrar runt mellan alla barn, sambo och syskon + andra anhöriga och det är därför lugnt här just nu. Kan det fungera så??

Pilu
0

Ingen som har några tankar kring detta? :)