Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tipsråd
Läst 651 ggr
grunnan
0

Att inte vara realistisk

Hej på er!

Tror att detta kan vara ett hinder för mig, vad tror ni??

Jag har svårt med mig själv..
Att lita på intuition och koppla bort mitt realistiska automatiska beteende.

HUR kan jag hjälpa mig själv med det??

Förstår någon hur jag menar?

Tips??

Fjäril
0

Hej, Menar du att du arbetar via logiken och "så kan det inte vara" - du söker naturliga förklaringar? Det viktigaste för en fortsatt utveckling, att lära sig lita på sina känslor och så vidare, grundar sig till balansen på insidan. Mediterar du något? Min andliga resa tog ett rejält skutt när jag själv började göra det. Vi tar lite tips under vår "Hjälptråd". Kika där.

Sajtvärd på Övernaturligt

yamher
0

att våga tro. Tro på dig själv, dina upplevelser, och vad andra säger till dig (om du kan kommunicera).

Oftast fungerar det inte förrän man får saker o ting bekräftade. Men ibland måsteman bara våga släppa taget och chansa!!

Som Fjäril skrev, Meditation är jätte bra. Annars börja tro på det du upplever och känner. Bekräftelse kommer med tiden om det stämmer :)

Så fort rationella tankar kommer om vad som är möjligt eller inte, upplevde jag rätt osv då blir det oftast bara pannkaka av alltihoppa. Första tanken eller känslan är i regel den som du ska gå på innan dina egna tankar kommer.

Alis volat propriis Oskyldig

allhealing
0

Som Fjäril skriver, när du bygger din verklighet på en plattform som baserad på det du fått lära dig vara realistiskt kommer din verklighet fortsätta verka inom de ramar den plattformen erbjuder.

Du ser därför inte längre än stavelramen sträcker sig när du befinner dig på den plattformen och därmed även litar på den verklighetsbild den presenterar.

Intuition ger dig möjligheten att uppleva ett landskap bortom denna tavelram. Det är därför du själv som gör valet, ska jag fortsätta verka inom eller är jag beredd att expandera min uppfattning av vad som är verklighet.

Många väljer att inte expandera eftersom rädslan för att bryta mot normer håller oss kvar i gamla mönster. Rädsla är dock endast avsaknaden av en mer expanderat förståelse av vad det är som äger rum utanför tavelramen.

Låt därför aldrig rädslan stoppa dig om expansion är det du önskar uppleva. Förstå att rädslan är limmet som håller ihop tavelramen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

grunnan
0

Tack alla!!

Meditation har jag alltid trott kan vara bra för mig :)

Har bara inte kommit mig för och vet inte riktigt hur…

Det jag vet att jag har väldigt svårt att slappna av.

Har flera gånger försökt bli under hypnos, i terapi, men det är helt omöjligt då jag inte släpper kontrollen :/

Kanske med Meditation kan jag lära mig att släppa och därmed också komma vidare så småningom :D

Har ju ingen brådska.

Tack igen!!