Trappan
En bild på trappan önskas..
Kram
Amor Vincit Omnia
Nu driver nån med mig…bilden kom fram när jag skrivit inlägget…sorry..
Amor Vincit Omnia
En ledtråd: ni som läst min tråd autism, för er kan jag tala om att han bor i huset bredvid detta. Det är alltså inte hemma hos mig..
En ledtråd: ni som läst min tråd autism, för er kan jag tala om att han bor i huset bredvid detta. Det är alltså inte hemma hos mig..
Nej Madde..jag hade glömt först och gjorde om det men sedan när jag skulle skriva ledtråd så kom det två lika…jag gillar inte när det blir så….fniss….
Jag får för mig att det sitter en liten pojke i trappan.
Amor Vincit Omnia

En katt eller något annat djur 
Nu har jag inte så stro erfarenhet av sådant här, men jag började rysa när jag såg trappan 

Jag tyckte mig också snabbt se en katt men jag är inte så bra på detta…
Jag ser arbetarmänniskor med stora tunga kängor/skor gå uppgör trappan. Jag ser också ett barn sitta i trappan.
Jag ser en smal ganska krokig gubbe med värk i knäna som tar sig arbetssamt uppför trappan.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hmm….. jag fick känskan av att någon/t går bakom en när man går i trappan. Springen en på hälarna som min mormor brukade säga. *ler*
Amor vincit omnia
Jag fick känslan av att det känns kallt, och att någon brukar sitta där i trappan, och titta ut genom ett fönstret…fick bara den känslan.
Jile
Jag fick till mig att en liten flicka står och kurar i trappen.Hon håller i ett gosedjur,kanske en kanin eller en hund.

Det kännd lite kusligt faktiskt, fick en känsla av en man som går upp och ner där och att man kan höra, känna av honom .
Grå byxor, skjorta vit och blå randig, grå slokhatt i filt.
En snabb känsla jag fick.

Ja, en pojke/man är det i alla fall.. allt jag känner. Är nybörjade på detta 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

vid första anblicken gav det mig rysninga över hela kroppen
känner mig iaktagen en äldre man kanske men ett barn finns inblandat skulle säga en liten flicka som ger en känslan av sorg kanske rädsla jag vet inte, men min känsla var det.
Jag är inget medium ,men så fort jag fick syn på bilden så fick jag svårt att andas
Nu har jag inte läst vad de andra har skrivit.
Men det första jag fick upp var någon som räknade stegen 1,2,3,4,5 när de gick upp jag tror det är en manlig figur och sen fick jag upp ett dansande par. Ungeför som man valsar runt midsommarstången…
Alma
Vet du vad som rör sig i trappan Jeremina?
Kram Jile
Jag får till mig en gammal gråhårig man, skallig ovanpå huvudet.
Krökt rygg och böjda ben,, har svårt att gå. använder en träkäpp med en gummi plutt på änden ner mot golvet…
Får även till mig en mörk grå spräcklig ganska stor katt,, som sitter där på ett trappsteg och iaktar någonting, ute på gården
Farbrorn och katten hör inte riktigt ihop,,,
tror det är skilda tillfällen
Jag fick obehaglig känsla på en gång när jag såg bilden. Tungt att andas och blev illamående. Jag känner bara energier av bilder, men inte "ser". Eller i alla fall inte har fokuserat/övat så mycket att "se". Ibland dyker upp bilder i mitt huvudet också utan att jag försöker se nåt. Den här trappan gav bara olustig känsla och jag kollade inte mer.
Kramar. Pirkkolino

Jag börjar med att säga att jag inte är någon expert på sånt här, men jag fick upp en kompakt och tung känsla när jag såg bilden. Ett väldigt behag, kaos och massor av känslor…
Kram Eva

putt

Det första jag tänkte på var en tax
Det har varit mycket bråk, fylla och slagsmål i detta hus för 30 till 40 år sedan. De som bor i huset bredvid är lugna, detta hus står tomt nu.

Hade de en hund?
#27 Jag vet inte men jag ska ta reda på det!

Jag är inte så värst duktig på detta…
Men det känns som att det varit mycket spring i den trappan
Som att många har sprungit upp och ner, och speciellt en man (något äldre, kanske medelålders?) han verkar ha bråttom, men inte stressad direkt
Känner också "rädsla" och obehag när jag kollar på den
#3 jermina, kan du länka tråden om autisminlägget?
#31 Det har jag inte sett förut!
Min första tanke var att någon har ramlat illa i denna trappa…ja kanske rent av avlidit….
kram
Eija
#21 I huset bredvid där folk bor nu hade de en katt som var stor och gråsspräcklig som blev påkörd.
#27 Jag vet nu att de hade en hund, en stövare där tidigare.

Jag "ser" konturerna av någon som sitter i trappen och sedan fick jag ont i benen (mest vänstra) och handlederna. Någon som är lika klumpig som jag? 

#26, kan förklara varför jag kände mig yr…

Jeremina..Jag ska testa..
Känner av en familj..2 vuxna & två barn, en pojke & en flicka..Tumult, bråk skrik & mycket gråt..Känns sorgset här..
Känner av splittringen i familjen & blir rusig i huvudet(kan oxå vara av att jag påverkas av en tidigare tråd där det stod om alkohol osv men jag blir det hursom..känner mig yr)
Kan också ha funnits en inneboende gråhårig dam i denna familj..känner hennes beskyddande & jag tror att den stökige mannen(fadern) var hennes son..
Har varit mycket negativitet & utspelats mycket bråk mm iaf i detta hus..Hoppas det inte stämmer för sånt önskar man ju ingen 
/Anna
#37 Damen är mamman i huset och hennes son var mycket riktigt den som söp lite för mycket men de var fler. De som äger huset nu men bor i buset bredvid har inget med denna familj att göra.
Och dricker inget alls. Jag ville bara klargöra det!
Usch jag rös i hela kroppen när jag såg kortet.
Vet inte vad det betyder men verkar vara något otrevligt med den trappan.
Får en känsla ut av en person som är orolig/rastlös och går fram och tillbaka i trappan.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
En liten kille åtta- tio år sitter och gråter han är trött och ledsen. Kortbyxor och sliten stickad tröja, han lutar sitt huvud i sina händer och gråter. Vet inte varför men han är ledsen och känner sig ensam. kram Marianne
Tunga steg, träskor eller kängor….
Får rysningar av trappan, känner av mycket sorg och att någon råkat illa ut.. Är helt ny på detta att känna av men det är så jag känner…
Bläddrar snabbt förbi alla andra, som ett barn "vill själv" :P
I den här trappan går Tore med träskor och klämpar. Inte för att föra oväsen, utan för att träskor är bullriga att gå med och för att han inte har någon orsak att smyga fram. Han brukar ha träskor. Ta namnet med en nypa salt, namn är svårt. Han är lite äldre, men inte lastgammal, men det är något med bröstet, han blir andfådd när han går, speciellt uppför och då hukar han med ryggen, eftersom det drar ihop sig i bröstet. Han vill er inget ont, han går bara omkring och kollar läget, han har "alltid" gått i trappan. Han pratar om en hund, som han har haft och är glad över att få vara med sin hund igen, han visar hur hunden hoppar och leker kring honom. Den är ungefär av schäferstorlek, kanske till och med är en schäfer, eller en blandras med schäfer i. Den tycker om när han kastar pinnar åt den och han älskar verkligen hunden. Han har burit hunden i trappan, jag tror att hunden var sjuk, eller gammal så att den inte längre gick så bra i trappor, stegen blir tyngre när han bär den, klampar mer. Något med hundens bakben. Men den hund han visar nu är frisk och glad igen och det är mannen också, fast han är inte någon sån som rör sig hastigt.
Är det något som säger dig något?
Nu måste jag gå och läsa alla andra inlägg här! Skicka gärna feedback!
PS Vad lustigt, jag lovar och svär att jag inte har läst inläggen innan, men det är fler som har fått fram hunden, fast min och stövaren var väl de enda större, men det är också fler som har fått träskor och andningsbesvär. Jag tycker att det är intressant när fler får samma sak. Ingen annan fick dock något namn väl (nu skummade jag bara igenom)?
hej jag har aldrig provat detta tidgare men gör ett försök,
jag får rysningar i kroppen, det jag kännerav är sorg, får upp en äldre man som är arg,får även fram en ledsen pojke som sitter itrappen, Får en känsla av att mannen har varit våldsam mot pojken, och at han avlidit
som sagt aldrig provat mig på det hära men ajg fick den känslan när jag såg bilden..

jag är inte medial… men gör ett försök.
Jag får en känsla av att det sitter någon i hörnet mitt på bilden. Jag kan dessutom se en liten hund; En terrier, tror jag.
Ser en stor katt som sitter och spanar neråt trappan.Katten sitter i hörnet av trappan vid väggen.
#49 Är katten grårandig??
Ja, katten är grå.

Tittade bara snabbt på bilden, men fick en jobbig känsla när jag såg trappan. Kände mycket obehag, speciellt i mitten av trappan och på det övre trappsteget. Känner en jobbig känsla i magen och ett tryck över halsen och bröstet. Usch, det här var obehagligt!
Jag dras till den vänsta väggen, vill liksom ut genom den. Känns som att andra sidan av den väggen har det funnits/finns det en man som gärna sitter där och… filurar?
Först såg jag en svart katt springandes ner för trappen, sedan en fluffig katt, jag är dock inte säker på färg. Den liksom flöt ihop lite med bakgrunden så den blev automatiskt grå-aktig.
Lustigt att ni letat fram denna tråd. Häromdagen talade den äldste sonen som bor i huset bredvid (det här huset är förråd på samma gård) att en man som bröt nacken brukar gå i trappan med en lampa i handen.
Mannen har tagit kontakt med familjen och säger att han bröt nacken i en snowboardolycka. Någon som vet vem han är?
Ang katter så har familjen haft 2 grå katter och har nu en svart!

Någon är ledsen. Jag ser någon som håller händerna runt knäna. Nybörjare (A)
Hur gammalt är huset och har det bott flera familjer där?
Jag kände direkt 1-2 flicka/flickor som glatt springer uppför trappan
Dom har vita fina gammaldags klänningar på sig
Fast kanske bara nåt jag inbilla mig :/
/IA
Gammal tråd 
#52 kände precis liadant när jag kollade fort, läskigt :S
What we think, We become