Vad händer med mig?
Hej!
Det jag ska förklara kanske inte har med något övernaturligt att göra över huvud taget. Men faschinerad av övernaturliga saker som jag är så vill jag bara fråga ändå. (Det är antagligen bara något annat)
hur som helst, ibland när jag ligger i sängen på kvällen så brukar jag ibland blunda och försöka se djupare med mina ögon stängda (kanske låter helt knäppt men) och senaste veckorna så har jag kunnat "tänka" på ett speciellt sätt (kan inte förklara det bättre än så) och rätt som det är så känns det som att hela min kropp vibrerar, och efter ca 10 sekunder så blir jag så rädd att jag öppnar ögonen, varav min kropp inte går att röra på några sekunder. Ligger helt stelt och blir rädd av någon anledning.
Vet någon vad detta kan vara?
/Fredrik
Låter som en bra början på en astral projektion, finns inget att våra rädd för. Go with the flow :)
Coolt, du har bara en början på en astral projektion! har försökt haft det så länge och du bara gör det så :P
Du behöver inte vara rädd! Astral projektion är nog en av det coolaste sakerna man kan göra! :D
Astral projektion.. Jag googlar!
Fler frågor kommer antagligen fler av så småningom :)
Tack för era svar by the way!
Hej, Jag skrev nyss ett svar i den här tråden: http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/505116a888f4726c45001dc0-intrang?discussions-1 Även om du inte upplever exakt samma sak, så tror jag, som tidigare talare också säger, att din själ (som alla andra) vill "resa" iväg (inget farligt) och detta sker ofta när vi sover. Är kroppen inte redo, kan vi uppleva rädsla bland annat. Jorda dig. Läs mer om det i vår "Hjälptråd".
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag har upplevt samma fenomen sista 2 månaderna att det pulserar rejält med energi genom kroppen (kan liksom aktivera den när jag vill) sedan när man ligger i sängen så kan det bli så kraftigt att man börjar få ryckningar och skakningar speciellt när jag håller i min stora rosenkvarts 8den triggar igång något rejält) Det hela har börjat efter en rätt intensiv period med mycket Meditation av olika sorter även kundalini (men är lite försiktig med den) sedan lyssnat mycket på olika frekvens meditationer via youtube så nu känner jag mig nästan lite över energisk?
/Anders
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan verkligen rekomendera denna för Meditation väldigt skön.
@Dirge
Jag använde mig av den meditationsvideon när jag la mig på soffan för att rensa tankarna för ungefär 1 timme sen. Jag låg i soffan i ungefär 15 minuter och då började jag känna en otrolig kraft komma igenom min kropp, varje muskel spändes och mitt hjärta slog väldigt fort. Det var över på typ 10 sekunder.
Jag skulle inte vilja kalla den upplevelsen början till Astral Projektion för jag fick inte samma fall-känsla. Häftigt var det iallafall!