Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 585 ggr
Rocktjejen
0

Stängt av

Efter att ha förlorat min käre väninna i cancer för 2 1/2 år sen så stängde jag av allt med andlighet.

Nu känner jag att efter 2 år har kommit över henne men är på något sätt rädd för att öppna upp igen.

Jag känner att jag börjar intressera mig för att läsa böcker om andlighet igen och liknande saker.Men eftersom andligheten för mmig blev förknippad med död så är jag rädd för vad komma skall om jag öppnar upp igen,,Hoppas att ni förstår vad jag menar.

Kram Eva

ALPHIRA
0

Hej Rocktjejen! Jag tror alla här förstår vad du menar.

Jag har varit jätte rädd (och är fortfarande lite rädd) för vad som komma skall om man är öppen.

Jag har fått mycket hjälp genom att vara i kontakt med människor här på iFokus. Jag har börjat känna mig tryggare. Till och med så trygg att numera (bara för två veckor sedan) stänger jag inte av mig när jag går och lägger mig vilket jag gjorde förut.

Men det har inte hänt någonting! Och det i sin tur har gett mig en slags trygghet, man kan vara öppen och det behöver inte hända saker hela tiden.

(Samtidigt förstår jag inte varför det ändå hände saker när jag var stängd, trodde jag mig vara i alla fall…)

Och andlighet är ju inte förknippad med döden utan med LIVET inklusive tro, hopp och kärlek.

PS. Jag tro mig veta att det är viktigt för både dig och mig att vi "skyddar" oss för att ont som kanske gärna passar på när dom ser en nybörjare…som vill vara öppen…

[MikeW]
1

Du behöver inte vara rädd för död! Tro mig, DU kan alldrig dö! din fysiska kropp kan dö fast du(din själ) kan alldrig det!

Det är inte läskigt att dö eller vara död, När man är "död" så är man verkligen vid liv! :D

Jämfört med våra liv och deras liv("de döda") så är det nästan tvärtom för dom! vi är igentligen döda. Låter lite konstigt fast låt mig förklara! Vi här som lever vi måste leva med pengar, tid och skulder och stress och en massa sånna saker! Dom "döda" lever inte med det! dom lever med ingen tid alls! dom lever inte i pengar eller stress eller något dåligt!

Dom har all tid i världen, dom kan sitta på en strand i 10 år om dom vill och sedan kanske komma tillbaka till jorden för att starta en ny lifs tid.

Så var inte rädd för död, genom död kan vi verkligen börja leva! :)

Och du behöver inte vara öppen hela tiden, fast jag tvivlar på att det är farligt. Jag är fullt öppen 24/7 och jag har bara blivit bättre utav det, jag känner mig mer i kontakt med kärlek genom detta.

Så klart är det väll bra att stänga av sig lite då och då som en liten paus :P jag har inte stängt av mig på flera veckor, kanske dags nu ;)

Och det där med att jag inte tror att du kan skadas av att vara öppen är för att det finns någon eller några där ute som skyddar dig, din(a) guide(r) skyddar dig mot allt det onda som finns där ute. (om det ens finns det, har alldrig varit med om det förr så)

Per populär
0

Hej Eva! andlighet är ju död! men det är ju också pånyttfödelse! att någon dör är ju bara en kännsla av negativ art för oss som lever kvar! du har samma typ av ande inne i dig skillnaden är att du fortfarande har en kropp!! du är LEV-Ande! din vän har övergått till att bara vara ande Dvs hon/han har ingen kropp att släpa runt på och behöver aldrig gå på toaletten och är aldrig hungrig! och är i full kontakt med sina Chakran och mår mycket bättre än du och jag!! dom allra flesta som går över hittar hem direkt och hamnar i den stora kärleken! jag är ett medium och jag ser ofta mycket humor och kärlek från de avlidna! jag är säker att dom har det fantastiskt bra där dom är!! sörj inte dom som gått över! må bra för deras skull dom är med dig!!

J-Artur-K
0

Man kan be dom nära och kära göra något som inte kan misstolkas som en tillfällighet att det var dom som gjorde det. För att dom ska vissa att dom är hos en. Dom vill ju inget ont så då gör dom sanolikt bara ett trick som dom vet att på grund av att du bad om det och att genom det tricket så vet du att det är han/hon som är hos dig. Som exempel kan du be att hon gör något ikväll så du vet att hon är hos dig ibland som inte kan misstolkas. Det kan du sennare under kvällen som ett exempel känna en parfym som hon jämnt använde och det känns så kraftigt att det är som att man sprayade parfymen framför nässan.

Jag förlorade en bror för många år sedan och jag har bett han göra en sak en kväll för att han skulle vissa att han fortfarande var hos mig.detta var flera år sedan jag bad om det och enda gången men var riktigt stark upplevelse. Jag kan berätta senare vad som hände det är helt otroligt jag fattar än idag inte att det hände för det var som jag pratade om. det var så perfekt visning att han fortfarande var hos en att det absolut inte kunnde misstolkas. Oddsen på att det skuylle hända är ju 1 på flera miljoner

Jag återkommer senare om det =)

men dom döda är fortfarande hos oss i alla fall =)

Ny dag nya möjligheter