obehaglig tavla..
jag tkr denna tavla är riktigt obehaglig, kanske det beror på färgerna eller vad tavlan föreställer.
jag minns att den kommer från en av mammas gamla kolegor som brukade måla på fritiden, men tycker endå den ger ett obehagligt intryck…
tavlan hänger i vårat vardagsrum/kök/hall/trappa ner.
had ebara lust att visa den, för den är väldigt vacker, men endå obehaglig. ^^

Känns lite enslig…Kanske konstnären hade en period i livet då denne kände sig just "ensam"..& kanske också övergiven..Något jag kände då jag såg din tavla..! Kram

Håller med dig Koppsal, jag tycker också den känns obehaglig. Kunde inte titta på den mer än nån sekund. Vet inte riktigt vad det är, men den verkar vara "livlös" om du förstår vad jag menar… tomhet, ingen glädje, ångest, övergivenhet ….
Men jag tycker att den inger frid…frihet och längtan, samtidigt som den har lugna färger….vinden i ansiktet en lite kylig höst/vårmorgon…frisk luft…
U R us
Den ger mig en känsla av att flyta runt i vatten och bara finnas till!
jag känner även en samhörighet med naturen, att smälta in i den ..härlig tavla! Man vill gå in i den….
U R us
#6 Och bara följa med i strömmen!
Det kanske är det som trådskaparen tycker är obehagligt? 
# 7 Ja,,kanske det..synd…men man lär sig…
U R us
Jag har en bekant som målade en tavla när h*n blev lämnad av sin partner. H*n målade en hand som kommer upp ur jorden bredvid ett svart kors! Den tavlan är ruggig! 
Men det var många år sedan…nu känner h*n sig inte alls övergiven…tvärtom och tavlorna sedan blev med liv och rörelse. 
Ja..det är skönt att få måla av sig ibland..
U R us
Jag tycker att tavlan är fin.
Huset som tycks sväva i luften och sakna kontakt och som står väldigt ensamt kan ju locka fram känslor som ensamhet och ovisshet. Kanske är detta känslor som du har och som du ska ta itu med.
I drömmar så symboliserar ju huset dig själv, som huset ser ut…..så känner du dig……
Så nog kan detta vara så att konstnären måla av sin egen känsla i denna tavla just då…..så visst känns den vemodig o ensam där den står, och även färgerna flyter in i samma nyans…..
Ingen glädje eller sprudlande i tillvaron där inte…..så ser jag det
#1 jag har ingen aning faktiskt hur hon kände sig då, jag känne rju inte konstären så väl.
#2 jaa, precis, kag tycker den påminner mkt om ensamhet, lite åt det hållet, lite negativitet i livet.
#4 jag hade tyck om huset var mer gladare, samt färgerna så hade jag tyckt det.
#7 jaa, precis, det är för mkt tomt, den påminner ärligt om mitt jobbiga tonårsliv jag går igenom just nu XD asso jag tycker den är väldigt obehaglig iaf, kan inte titta på den om jag är ensam hemma, för aj gfår en känsla av att någon typ kollar ut genom dörren…
#11, haha kanske det, men jag har ignen aning, senast jag var ensam hemma började jag gråta ^^ fick så mkt obehagskänslor på engång, för jag satt i ett hörn med datorn,o så stog nån bakom mig eller vad det va, och jaa du, det var inget roligt alls ^^
#12 samma här :P
# 13 Något som du saknar?
Någon som saknar dig och vill säga att denne finns hos dig? Nejlikor…röda och rosa i en stor bukett….syster…söker dig med kärlek, stor kärlek…..var inte rädd…beskyddar dig.
U R us
#14 nu försåtr jag faktiskt ingenting ^^
Tavlan ger mig en känsla av ångest och utanförskap. Men samtidigt en stark upplevelse av andlighet och en längtan efter något som målaren förnekats känna eller uttrycka.
# 14 Det var som poppade upp när jag såg på din tavla…"personen" som besöker dig och får dig att känna obehag..kan vara någons syster som vill ha kontakt…det var vad som kom fram ..i vilekt fall så ska du inte vara rädd..
U R us

nej fy bubblan…jag gillar inte tavlan….ser massa ansikten..men inga som är klara,dom liksom flyter samman med varann…där ett tar slut börjar ett annat….
#17 intressant :P
#18 jaha okej, kan det varit hon som fick mig att känna mig som om jag hade någon bakom mig, hon som gav mig obehags känslor? :P okej jag ska vara lugn, men kan du få fram något mer? :)
#20 hm okej, lite skönt att fler känner liknande som mig ^^

Jag som inte alls har ngn förmåga att se konstiga saker men usch jag ser att det är ett ansikte och ett par läppar längre ned på tavlan. Vågar inte titta mer.
Ingu.
#23 hej ingu1, jag förstår inte vart alla ser ansikten ^^ men jaa den är obehaglig. jag kan ju visa rummet den är i? alltså fota vårat vardagsrum ?

Jag har tittat en gång till, jag ser flera djuransikten, jag ser en man med slöja typ muslim. Där jag ser läpparna kan jag oxå se dennes haka.
Där jag fäster blicken kommer ett ansikte fram.
Det måste ju vara fler än jag som ser det?
#26 kan bara se ett och det är i mitten :P ett stort ansikte XD
ska lägga upp en bild på rummet där tavlan hänger okcså så får ni kolla där., jag tyckker speciellt en del av rummet är riktigt obehaglig :P den hänger i ett rum som är liksom en våning om man säger så, det har bara små gränser mellan rumemn :P
första bildem:
Men jag tycker att tavlan är hur fin som helst..rogivande..
U R us
jaa, den är jätte fin, bara obehaglig på nåt sätt :P

Nu dök det upp ett helt annat ansikte än de jag sett tidigare. Skum tavla…

Hmmm.. Jag bara hålla med om att jag tycker att den är obehaglig, jag ser också en massa ansikten som stirrar på mig…
#31 jaa den är skum .. :P

Jag ser inget "otäckt" i tavlan. Däremot har konstnären fångat sin innre kännsla i den studen då målandet pågick.Övergivenhet,och ett djupt vemod. Tycker jag.
#36 ^^. aah det kanske är det jag får till mig då på nåt sätt :P
Det känns som det inte är tavlans motiv, utan där man är som betraktare som är obehagligt, må hända det är konstnären man känner av.
Kikade på bilden och det första jag ser är en kvinna med smalt ansikte och lite längre rakt hår som slutar strax nedanför axlarna och som ser ut att hålla "nåt" över sina händer eller har händer instoppade i en muff som många hade förr.
jaha.. intressant. ^^.

Tavlan i sig är inte skrämmande, men en hel del vill den nog tala om .. känns som en kvinna här som vill berätta sitt liv … har ringat in några av de ansikten jag ser ,men det finns fler.
ser tydligt en kvinna i ljust /grått lockigt hår, några barn och en man som har en speciell roll han vaktar huset.
Koppsal..Har du någon aning om det hänt någon olycka med någon anhörig till denna konstnär, ser en man och ett barn i en bil och en person som ligger ner..?
// Ann
kan inte kolla på din tavla nu, men jag har haft en tavla som var så otäck att jag inte kunde ha kvar den i huset. motivet i sig var inte otäckt men det verkade röra sig i den och energin den avgav var fruktansvärt otäck. begravde den på en kyrkogård och bad om att alla skulle få frid.
så mitt råd är, lyssna till dig själv och gör dig av med tavlan om den får dig att må dåligt!!!
Jag har tittat lite mera ingående på tavlan nu, och jag ser verkligen mycket i den, här finns tidernas gång, från begynnelsen…och jag ser universum och allt som den kan innehålla, och huset är en symbol för personen som målade den, eller kanske den är menad till någon annan, men det är en fantastisk tavla, jag förstår inte obehaget? Oändlighet, ensamhet, styrka….och evighet genom alla tiders rum, en själaresa som aldrig tar slut…frihet som är evig…många liv och upplevelser…
U R us
#47 jag tycker själv att tavlan påminner mig om mitt liv, det som jag hade förut, den ser öde ut, ensamheten blir påmind osv.
kan faktiskt inte se ansiktena som du ringade in ^^
#48 mmh, men det rä ju mamma som köpt den, så jag får helt enkelt stå ut, :P
#49 jag tycker den är obehaglig iaf, den ser ensam ut, det ser int eut som en härlig sommarstuga direkt, ..

I tavlan finns det känslor som ensamhet, kyla, övergivenhet, rädsla. Men det kan oxå vara en konstnär som inte är så van vid att måla och då kan det gärna bli lite ödsligt, om man har svårigheter att måla människor eller andra saker, men visst är den förknippad med måånga känslor.
Jag såg genas flertalet helt klara ansikten i tavlan, det var fashinerande.
Om du inte kommer överrens med tavlan så skänk bort den, den är kanske inte ämnad till dej. Den nästa som får tillfälle att äga tavlan kanske får helt andra känslor till den och kanske tilltalar den personen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har svårt att se några ansikten i tavlan, men är kanske inte tillräckligt öppen för att se dem. Däremot när jag betraktar den känns det som att man sugs in i dörröppningen. Det var obehagligt och jag vågar inte kolla mer.
tyckte de kändes död från tavlan som om nån låg i vatten och drunknte
Ts har avlustat sitt medlemskap. Jag låser därför tråden.
Sajtvärd på Övernaturligt