Dröm om vita ormar
Hej!
Jag har aldrig varit mycket för drömtydning. Men i natt har jag haft en dröm som jag verkligen tycker var märklig.
Flera gånger under natten drömde jag om två vita ormar som var i rummet. De var inte aggressiva, och jag ver inte rädd för dem, utan mest förundrad och nyfiken över dem.
Drömmen var så verklig att jag två gånger under natten har väckt min fru för att visa henne ormarna. Och jag kommer ihåg drömmen tydligt även idag.
Någon som har någon idé om vad detta kan betyda?
Mvh
Jack

Ja du Jack ormen som symbol betyder ju en sak för en läkare som har ormen som deras skydds symbol och som symboliserar läkande.
För Prästen är ormen symbolen för det onda och för den som lockade mäniskan till synd.
För en person med orm fobi är ormen en symbol för skräck o rädsla.
För personen som har ormar som husdjur får du en känsla av värme och behag.
Så Jack vem av dessa ska tolka din dröm ?
Ingen kan tolka ngn annans symboler du fick till dig dessa 2 ormar och att dom är vita.
Så titta på vad betyder ormen för din egen del hur upplever du själv en orm och vad ser du och vad känner du med den vita färgen.
Använd inte några grundbetydelser utan använd dig av dina egna känslor så får du svaret.
Finns inget som betyder samma sak för olika personer utan drömmar visar symboler o färger som har en speciell betydelse för dig inte för mig eller ngn annan.
Jag och 10 andra kan tolka denna dröm o vi alla kan komma med olika tolkningar möjligt att alla tolkningar stämmer men den riktiga tolkningen är enbart du själv som kan tolka.
Lasse
Ormen kan också stå för pånyttfödelse, den ömsar skinn när den växer. Blir nyfiken på vad du tror själv nu!

#2 ja det är också en tolkning och ju mer som tolkar drömmen ju fler alternativ kommer vi få det är väldigt fachinerande på att en bild eller symbol kan stå för så otroligt mycket.
För mig så rör det ju sig om 2 ormar och eftersom dom är 2 st så tolkar jag det som ett par.
Vilket jag skulle tolka som att det är en relation men jag tror inte det rör sig om en kärleks relation utan en annan sorts samarbets relation med en person till eller kanske ngn ytterligare samarbets partner.
Ormen ser jag också som en bekväm individ som väntar på rätt tillfälle att slå till och att den då litar på sin inre känsla när det är dags.
Du ska inte komplicera saker genom att förbereda och slita häcken av dig i onödan utan låt saker ha sin gång och sedan när tillfället och känslan är rätt så kommer allt bara falla på plats och man får det att fungera i detta samarbete.
Så ett gemensamt projekt där alla får vara lika delaktiga så därför man inte ska förbereda för mycket. med arbete innan så alla kan känna sig lika delaktiga i detta samarbete.
Den vita färgen är för mig en ren färg som jag ser som både kravlös och villkors lös.
Vilket jag skulle tolka som ett idiéllt projekt där man inte ser projektet som ett vinst syfte och att det är väldigt viktigt att alla är överens och att alla får vara delaktiga bättre att vänta med ett beslut en att gå för fort fram.
Så tålamod samarbete och tillit till varandra skulle jag tolka dessa två ormar.
Men kan även röra sig om ditt samarbete med din egen guide och din inre vägledare eftersom jag får upp så tydligt om villkorslöshet och kravlöshet. Svårt att hitta den villkorsläöshet i en person med fysisk kropp som man kan ha en sådan stark relation till.
Så kan mycket väl ha med ditt samarbete med din guide att göra.
Men som sagt vad lyssna på din egen inre känsla och hur du känslomässigt länner för ormarna och den vita färgen så får kommer du allra närmast med denna dröms betydelse.
Lasse
Tack för era svar
#3 Intressant reflektion
Att det just var två ormar hade jag inte funderat över.
Min relation till ormar ser jag som rätt neutral. Har aldrig haft någon ormfobi, ser inte dem som läskiga. Men skulle inte heller ha dem som husdjur.
Vitt ser jag som rent, lite mystiskt och inget att vara rädd för.
När jag läsar och funderar, märker jag att detta passar in på många ställe in mitt liv just nu. Men jag uppfattar det som något positivt, och något som jag ska välkomna.
Så bra att du känner så