Guiden?
Hej!
Vet inte vilken tråd jag ska välja, men hoppas att jag valde rätt.
Jag är ganska ny här, men jag har redan hunnit läsa en hel del och har dessutom lärt mig något nytt.
Jag blev väldigt intresserad av att vi alla har en guide. Jag har så som de flesta här känt att det är någon vid min sida, har även pratat med mig själv och fått svar utan att förstå varför… trodde bara att jag var konstig fram till dess då jag hittade den här sajten.
Nu vet jag att man kan få kontakt med den man pratade med, Guiden. Jag har dom senaste dagarna mediterat mycket och gått djupt in mina tankar.
Så en kväll när jag gick och la mig så började jag tänka på min Guide. Jag får fram en man, ser bara hans profil, näsan ögonen och munnen, starka fina drag….men plötsligt såg jag en hemsk bild av röda ögon med lite sådär demoniskt ansikte..haha vet inte riktigt hur jag ska förklara men kan säga att det skrämde vettet ur mig. Vågade inte blunda och det tog tid innan jag somnade.
Nu till frågan:
Några av er blev ju också skrämda vid första mötet. Det kanske är personligt och ni kanske inte vill dela med er och det respekterar jag. Men finns det någon som vill berätta hur ni såg er guide första gången?
åh det här måste jag följa=) har en vän som var med om precis samma sak nyligen=)
hoppas du får svar snart=)
Hej.
Det har jag också fått uppleva en gång precis samma sak. Jag tror inte att det är din vägledare, en vägledare skulle aldrig vilja skrämma dig. Du har mediterat och öppnat upp dig för det andliga och så kom det en ande som vill ha kontakt och vissa är otrevliga tyvärr.
www.mediumjina.se
Hej MirelaK85, Vad roligt att du har börjat meditera, nu öppnas nya spännande vägar :) När vi söker kontakt med våra vägledare (en kontakt med andra sidan över huvudtaget) så är det viktigt att vi gör det tillsammans i ljuset. Det innebär att vi skyddar oss och ber om rätt kontakt. (jag har skrivit lite om ljus/skydd i vår Hjälptråd till vänster i menyn) Ett besök från andra sidan kan "skrämma" oss första gången eftersom vi är ovana med de känslor som kommer till oss. Min erfarenhet är att om en ande/ett besök bär med sig en energi som inte ska vara oss nära, så kan vi uppleva det som "skrämmande" Ofta får vi känslor/bilder som påminner oss om sådant vi kan bli rädda för. Jag satt tidigare med besök en gång i veckan (jag tog emot vilsna själar för att leda dem rätt) och vid ett tillfälle kom det en kvinna som inte hade mått så bra i sitt liv här på jorden. För att jag skulle förstå att hon bar med sig en "negativ" energi fick jag se bilder ur skräckfilm som jag sett (som skrämmer mig) och på så sätt förstod jag att hon behövde min hjälp. Så de röda ögonen som du upplevde i din Meditation kan ha varit någon som passade på/sökte din hjälp när du var "öppen" i din Meditation. Inte din vägledare. Rena och skydda dig (står i Hjälptråden), både innan en meditation/kontakt och även efteråt. Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Om man är lite skraj av sig och har livlig fantasi, som jag själv
, så kan man se lite konstiga saker. Jag har otroligt lätt att frammana livfulla bilder som jag inte vill se, så jag får verkligen koncentrera mig på att hålla fokus när jag mediterar.
jag ska säga såhär. var aldrig rädd. Det är bara skenbilder inget annat. jag tror det var någon som visade sig så för att du skulle bli rädd.
Men känner starkt att du ska utveckla dig för tror du har kommit en bra bit så fortsätt att utforska. krångla bara inte till det med egna tankar utan gå endast på det du ser och känner. börja inte analysera ör djupt för då kan du bli blind.
det tog mer än ett halvår för mig att förstå att det enda jag egentligen var säker på var att min guide hette mikael och hur han kändes. det jag även vet är att han framställs med mörkt hår,,,,det är det enda jag uder hela tiden har fått till mig men sen har jag varit så dum och krånglat till med att veta hans bakgrund med mera. när det ör själva namnet och känsla över hur kontakten känns som är viktigast.
klura och sök men ha tålamod …du kommer utvecklas fint det känner jag.
Tack alla ni vänliga själar för svaren!
Förlåt att jag har varit seg, men hade lite ont om tid att sätta mig ner i lugn och ro för att svara.
Inatt kände jag att någon ville kontakta mig men jag sa högt inombords att jag vill bli lämnad i fred och vill sova. Jag vet att jag inte borde vara rädd men det är ändå en otäck känsla av att nån står bredvid mig vid sängkanten, haha så jag täckte mitt huvud med täcket.
Tack Fjäril, jag har börjat be om skydd för mig och speciellt för min lilla dotter innan läggdags. Hon vaknar upp ofta och är rädd. Jag hoppas bara att det inte är samma varelse som försöker skrämma henne som mig. '
Rosegarden; Hur går det med din vän? Har h*n fått besök igen?
Jina; Håller med dig, om det var min vägledare så varför skrämmas? Men innan dom demonliknande ögonen såg jag en vacker profil av en man som blundar, hans näsa och läppar…kändes tryggt som att det var nån som låg och sov bredvid mig :) men meditationen avbröts direkt när jag såg dom röda ilskna ögonen. Låg sedan och vägrade somna, stirrade i kudden och försökte tänka på annat..
Amandla; Jo, livlig fantasi har jag nog haha men vissa fantasier som jag har blir tyvärr sanna :( då pratar jag om mina föraningar som jag får då och då…än så länge är det lugnt…vilket är jätttteebra. Det här med Meditation är något nytt för mig, återstår att se hur långt man kommer..
Tack Skymningsaga, för att du tror på min utveckling :D Nu har jag tagit till mig era fina råd och ska alltid ha dom i tankarna.
Måste bara nämna att idag fick jag en klarare bild av den personen som jag såg, profilen. Han öppnade ögonen och dom var ljusgröna, verkligen lyste om dom. Jättefina.
#7 Vad härligt :) Ett steg närmare för varje gång :)
Sajtvärd på Övernaturligt

ja, vr kontakt med guider och skyddsänglar ska vara varma och förtroende givande annars e det något som felar. Vad du kände av kan lika väl vara livlig fantasi (vad du ville se) till annan närvaro. Men etablera en bra o sund relation till din kontakt om denne är den som står dig nära så kommer du vara både beskyddad och få den allra bästa hjälp du kan tänkas behöva ;)
Alis volat propriis 
# 7 Roligt att du börjar se mer och mer.
Visst är det en härlig känsla när man får kontakt med sina guider och hjälpare. Man blir varm i hela kroppen och känner en obeskrivlig kärlek. 
Hej!
Första gången jag ville ta kontakt med min guide så gjorde jag det via en dröm.
Jag blev skit rädd- det var en ung kille, vacker …men när jag kom närmare så "drog" han av sitt ansikte som en mask och skrämde mig.
En annan gång så träffade jag på en kvinna ( i drömmen)- lång, blond blåa ögon väldigt väldigt vacker. Jag blev lite överraskad..för jag trodde att min guide var en man, men tydligen så hade jag fel :)
Jag får kontakt oftast när jag kallar på minskyddsängel jag har aldrig fått se en bild men har via min pendel fått fram att det är en kvinna och att vi har varit ett par i flera tidigare liv, jag får inga svar ännu utan mer en kraftigt rusande energi igenom kroppen. Skulle gärna vilja få fram ett utseende och ett namn men som sagt inget ännu.
/Dirge
#12 Om du skulle fantisera ihop ett utseende, hur skulle det bli? Då kanske det kommer ett namn på kuppen. Man får ju hjälp med den typen av tankar 
Jag har en svag diffus bild av en vacker kvinna med långt hår, ofta känner jag även en märklig doft i rummet när hon är nära (inte speciellt trevlig doft tyvärr)
Ska jobba mer på detta man är ju lite nyfiken nästan så man blir lite småkär i henne man blir så lugn när det inträffar.
/Dirge
Då är du en bit på väg
Vad är det för slags doft?
En av mina andliga vägledare är en Nunna.Har sett henne vid ett par tillfällen,bla.en gång då jag låg i min säng.Hon står brevid min säng och bär på en silverbricka.På brickan ligger en bok,och som jag antar är en bibel.Känner mig helt lugn,ingen rädsla alls.Finns det fler än jag som haft andliga besök av nunnor?
#16 Okej, jag tänkte rökelse…
#17 Ibland, jag har själv levt en massa religiösa liv (som präst/prästinna/munk/nunna i olika religioner) så det är kanske inte så konstigt. Skönt att du inte har någon rädsla för din nunna