Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2361 ggr
emzan96
0

Spökskola?

jag går i en skola i dalarna och det sägs att det spökar där. Några lärare har sagt att de inte vågar jobba kvar där på nätterna pga dessa andar. Något medium här som känner av någon aktivitet från min skola genom det här inlägget? Vi ska snart ha en spökkväll i skolan där våran lärare ska berätta om saker som hänt. Spännande! :)

emzan96
0

Vill bara berätta att idag blev tre stycken (mig inräknat) rörda/ slagna lite lätt på axeln och ryggen. Jag satt på en lektion och då slog något till mig på axeln. En annan tjej satt och läste och då lörde något hennes rygg samma sak hände för en tredje tjej men då var det både rygg och axel. Det var lite kusligt först men häftigt också på ett sätt ;)

[mia-38]
0

Hej,

Vad spännande…*L*Flört

Berätta mer efter spökkvällen om vad som hänt där innan. Alltid lika kul att läsa om.

Kram

emzan96
0

ja, så snart den varit ska jag försöka skriva och berätta Glad

ladyrosette
0

Gick på en skola för…2-3år sen? I dalarna iaf som spökade (och spökar antagligen nu också.) Det är en låg-och mellanstadieskola iaf. Vilken stad var din skola i då?

[Älskamig]
0

Berätta gärna om den dagen , även om det var ett bra tag sen.

emzan96
0

#4 I orsa. #5 Alltså lärarna ville knappt berätta så mycket så vi hade bara rundtur. Skolan var inrett som ett sjukhus under andra världskriget så då tänkte jag spökerierna kunde ha med det att göra men då berättade lärarna att det aldrig varit patienter där, så vi fick aldrig veta något eftersom lärarna typ fegade ur ;)

[Älskamig]
0

#6: Synd! :/

brusida
0

Vilken skola är de? :) Kommer själv från Dalarna och har min gissning men är inte säker :)

emzan96
0

#8 Orsaskolan ;)

brusida
0

Har hört rykten därifrån ;) har gått i mora :P

emzan96
0

#10 Haha, jasså det är så pass känt..

[kvasthilda 72]
0

emzab96 har ni med er någon som kan hjälpa dessa spöken över och kan rensa gamla energiminnen så det blir frid på platsen när ni gör detta???

emzan96
0

#12 Jag går inte kvar där längre men känner jag lärarna rätt skulle dom aldrig någonsin hyra in någon till det(dels för att skolan är så gott som pank). Det kanske är fyra av 25 lärare som tror på det dessutom.

[MikeW]
0

Det kan ju vara så att det bara är någon som lärarna har hittat på, jag kommer ihåg att jag gick på en skola (daltorp skolan) och lärarna sa att det fanns en flicka som hade dött där och att det spökar.

Jag så klart kände alldrig av något där under dom 4 åren som jag gick där, och en natt i fyran (eller femman) så gick vi upp på en vind i skolan som ska sägas att hon typ "bor" där.

Vi gick alla upp dit och såg ett ljust tändas och släckas om och om igen, alla var jätte rädda fast jag inte inte av något, jag kände av att det var någon där, fast ingen död person.

Det var bara vaktmästaren.

Så jag vet inte, det kan bara vara något dom säger för att göra skolan lite mer "intressant" eller något.

Den skolan du pratar om kanske spökar, fast jag vet inte. Tror dock inte det.

emzan96
0

#14 Ja, så kan det ju vara. Elever somvarit där på nätterna och haft lan säger att dom också hört grejer. Men ja, det kan ju vara överdrifter.