Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 1329 ggr
loreena
1

medium som säger för mycket?

Hej.  

Vad har ni för åsikt om det här mediumet (vet inte själv vem hon är) Min faster berättade för mig att hon ringt en medial per telefon som sagt åt henne att hon kommer att hitta en ny man i framtiden. Nu för tillfället är hon gift och har varit det i trettio år och har stora barn och nu hade det här fått henne att börja fundera och analysera sitt äktenskap.. Får man ge såna utsagor som till och med kan få nån att välja en väg de annars kanske inte skulle gått? Nu gör hon inte annat än pratar om den här nye mannen och jag är uppriktigt sagt bekymrad för vad det här skall leda till…

[Hellas]
0

Det låter inte rikgtigt bra jag skulle inte vilja veta sådana saker, oj så många frågetecken det skulle bli och oro i onödan.
Det låter lite tanklöst men kan det vara en missuppfattning?
Det får man ju hoppas på!

Glittervittra
0

Hej loreena
Erfarenheten jag har av medium är ju att de säger sådant som behöver sägas och att det blir som en hjälp på vägen för en..så jag har som ingen aning om det kan sägas för mycket eller för lite..oftast tycker jag att det blir för lite..en halvtimme går ju så fort *hehe*
Men kanske din faster inte berättat i stort hur hon har det för sina nära? det är så lätt till att äldre gör det..och det är så lätt till för utomstående också att reagera när man känner att nåt inte stämmer överens med den bild man har..

Kramis

Glittervittra
0

Ett litet tillägg..
Sittningar ska ju inte styras åt nåt håll..då har det blivit alldeles fel i kommunikationen..
Ville klämma in detta också

kramis

miramis2
0

Naturligtvis BORDE ju inte nå få säga såna saker o värre, men nu är ju inte världen sån - tyvärr. Den är som den är… Det vi alla måste ha klart för oss är att vi alla har ett ansvar för oss själva , det kan inget medium i välrden ta ifrån oss. Din faster behöver ta tillbaka sin kraft o intala sig själv att det är hon som bestämmer i sin välrd. NÄr man ringer ett medium, känd eller okänd så måste man alltid ha klart för sig att man till syvende o sist bestämmer själv. Nu var ju detta va jag kan förstå en vägledande fråga. Det finns medier här som är duktiga o lovar saker dom med som sen inte hålls, el säger tokiga saker. Jag tycker det är en fara i att en annan människa ska tillåtast ha så stort inflytande som det du säger… visst ha det i åtanke, men för guds skull, medier KAN ha grymt fel. Jag kan visst fråga medier om råd o vägledning, men känns det ej bra för mig så slår jag bort det omedelbums. Jag råder er att göra desamma! Bara för att nån säger sig vara synsk medial el medium så är det bara en glimt av dig dom seett…. Herregud vet mannen i det 30åriga äktenskapet om det här???  Nä vore jag er skulle jag förkasta det hela. OM nu finns nåt som de tycker är fel med äktenskapet så jobba på det istället men en kurator el terapeut…. Som man sår så skördar man. LÅt inte detta distarahera mera ni förlorar bara värdefull livstid!!!

Såhär säger jag om när jag rådger i liknande frågor, en tarot tolkning är som en väderleksrapport utifrån rådande omständigheter. Säger korten att det ska bli regn så kan du välja på att använda regnkläder el ej. Annat med för den delen. Ha alltid suntförnuft med när du lyssnar, det ska kännas rätt i maggropen, en tarot tolkning ska ge dig en aha känsla. GÖr den icke det så förkasta den . DITT ANSVAR MOT DIG SJÄLV ÄR ATT HÅLLA BALANSEN O FOKUSERA PÅ DET DU VILL SKA VARA SANT FÖR DIG.  DU OCH BARA DU  HAR DIRIGENTPINNEN TILL DITT LIV. OM DU TROR ATT NÅN ANNAN HAR DEN SÅ KOMMER DU ATT UPPLEVA DET SÅ. DIN TRO FORMAR DIN SANNING!!! Kraaam o gonatt! miramis2…. kanske lite rörig för jag e trött nu….

Fdtr
0

Ord har ju sin egen makt, allt beror på hur mottagaren tolkar det.

Någon börjar fundera över sitt äktenskap, någon annan kanske tolkar det som att man slipper leva ensam om något skulle hända ens nuvarande partner. Kanske dyker det upp en ny man när man passerat 80…

Vad mediet får för budskap är en sak och hur mediet sedan tolkar det h*n får till sig är en annan och hur h*n utrrycker sig en tredje.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Perla
0

# 5

och hur budskapet som mediet ger tas emot är en fjärde sak..

Viktigt att komma ihåg vid ALLA former av medial vägledning är att du själv har ansvar för ditt eget liv. Ingenting är ristat i sten. Det du tänker idag blir din verklighet imorgon.

Väcks det tankar inom dig av något du får till dig via en medial vägledning, tarotläggning eller seans, så fråga till du blir klar över vad som egentligen sägs eller ta det till dig och få klarhet genom att tiden får ha sin gång..den mediale, tarotläggaren eller mediumet är där för dig just vid det tillfället och kan svara på dina frågor eller tydligaregöra budskapet.

OM det väcks upp tankar inom en efter en sittning så beror det oftast på att man blir medveten om sådant man har varit omedveten om tidigare. Det kan naturligtvis vara urjobbigt men i längden kan det också vara utvecklande. Allt beror på hur man hanterar den information som man får till sig.

Ett exempel på orsak-och-verkan, som kan inträffa efter en sittning: Kanske man får till sig något man tycker är jobbigt att hantera och det i sin tur leder till att man blir medveten om just detta att man har svårt för det vilket leder vidare till att man utvecklar den sidan och får en större trygghet i sig själv. 

Då har budskapet haft en positiv verkan även om vi först reagerar negativt på det.

miramis2
0

Ja perla du säger det så mjukt o fint som vanligt. Jag försöker säga det du säger men kommer ut på annat vis. Heder o respekt åt dig./miramis2

zeretki
0

Ja, min åsikt är att det spelar ingen roll VEM man får råd av man måste ta ansvar för sina val själv. Det kommer inte att finnas något medium i världen som känner DIG bättre än du själv och kan tala om hur man blir lycklig.

Det tycker jag man ska tänka på när man ber om råd, att bli spådd eller nåt. Risken finns alltid att man får höra nåt som man inte vill höra och att man blir påverkad. Men det är ens eget val. Medium kan inte tvinga någon att göra en sak. :)

zeretki
0

#5 Jag håller med vad du skriver. :)

Nanema
0

Att hitta en ny man, behöver verkligen det menas med en helt ny man. Kan det inte även menas med att man efter 30 år får en liten nytändning och börjar bry sig om varandra igen. Att den andra personen ändrar sig lite. Det jag menar är alltså att om någon någon annan säger till en oavsett om det är medium, en vän eller om man läser något, hör något som får en att tänka till, börjar man då tänka på att att bryta upp och kanske hitta en ny livspartner så är ju något lite fel i det förhållandet man har. Kanske det bara menas med att man ska ta tag i det förhållandet man har. Pyssla om det. Och det kan kanske göra att man inte byter partner bokstavligen men mera på ett mentakt plan. Man förmedlar vad man saknar, vad man tycker man tappat och på så sätt startar om men varandra. Kanske det här får henne att ta tag i något och få sin man att förstå. Och att dom hittar tillbaka till varandra och på så sätt kan man säga att hon får en ny man samma fast på ett nytt sätt.

Jag tror att man absolut inte ska ta saker så bokstavligt utan det kan finnas andra tolkningar som faktiskt är samma sak men på ett annat sätt eller hur jag ska säga.

Hoppas det går fram vad jag menar.

Daydreams
0

Fast då kan man ju omtolka allt som sägs och då spelar det ju inte längre ngn roll att gå till ett medium…

tarotlasse
0

När jag får sådan här saker till mig som medium är jag mycket försiktig med jag säger.

Jag är  ockå väldigt noga med att berätta att när vi får en vägledning om framtiden så är det ngt vi själva bestämmer.

För råden vi får är ju den troligaste vägen  men det är helt och hållet vi själva som styr i slutändan och vi kan själva påverka resultatet genom våra egna beslut.

Så i slutänden ar det alltid  klienten som besätmmer reultatet det gör alldrig andevärlden.

Andevärlden hjälper oss om råd och vägledning men det är vi själva som bestämmer vilken väg vi tar.

Lasse

evawa
0

# 1  När jag läser det du har berättat då fick jag en undran?  Vad det verkligen ett medium hon kontaktade? Får mig låter det som en tarot linje av något slag??? Vad det budskap från ande världen? Vet inte men för mig personligen så tycker jag att vi måste bli mer nogrannare att hålla isär dom olika redskapen. Jag har fått höra så många gånger att jag ska träffa någon och jag ska flytta tydligen,, njaa det har inte inträffat..

eva

Perla
0

# 13

Jag håller med dig om att vi bör bli tydligare när vi använder oss av de olika begreppen. Det är helt riktigt det du säger att det är stor skillnad mellan de budskap man får till sig av "andevärlden" och den information man får gm att "läsa av" informationsflödet som finns runt varje person eller tolka kort (vilket också skiljer sig åt).

Jag tillhör också dom som av andra medium och tarotläggare får till mig en massa saker som inte stämmer så skulle jag gå efter den misstro som det skulle kunna ha skapat så skulle jag inte ens ha börjat utveckla mina egna förmågor. :)

zeretki
0

#11 All information vi får omtolkas av oss själva. Det är alltid man själv som bestämmer hur man ska tolka det man får till sig. :)

Om man se ska gå till ett medium eller inte, det finns inget som säger att man måste det. Men det är ju ett direkt val, att gå till någon annan och få råd om något. Det är kunskap som man inte hade innan. Men det är du som avgör vad du ska göra med kunskapen sen.

Perla
0

# 11

Du har fullständigt rätt. Så krasst är det.  

-------------------------------------------------------------------------------

# 15

Här skulle jag vilja flika in att det eg. är väldigt lite som vi bestämmer själva. Vi tror att vi bestämmer själva men våra tolkningar och beslut grundar sig för det mesta på de uppfattningar och föreställningar vi har tagit till oss från spädbarnsåldern, uppväxten och framåt.

tarotlasse
0

#16# En tolkning är alltid den troligaste vägen men personen som får tolkningen kan alltid ändra på resiltatet genom sina egna handlingar.

Jag har själv fått rådgivningar där jag själv inte hade samma uppfattning som andevärlden och eftersom jag själv tog ett beslut att inte följa den vägen så det påverkade hela vägledningen så inget stämmde efter mitt val.

Hade jag däremot följt den rådgivning jag fick så hade det troligt vis stämt.

Så visst påverkar vi själva resultatet jag lovar dig att ger du mig en vägledning så kan jag medvetet förändra allt som den vägledningen säger genom mina egna beslut.

Andevärlden ger ju oss ett råd om vilken väg och vilka beslut vi ska ta men i slutändan är det alltid vi själva som bestämmer  hur det blir.

Men jag tror att vi har vissa fasta punkter  i livet vi ska gå igenom som vi inte kan undvika men vägen till dessa punkter väljer vi helt och hållet själva.

Men dessa punkter vi ska gå i genom får vi troligtvis alldrig reda på  genom en andlig vägledning eftersom vi då kan påverka detta.

Jag ser det som ungefär att ska vi till Rom så kan va oss dit på miljontals olika vägar men vi kommer alltid dit.

Samma sak med livet vi har vissa bestämda saker som födsel och död  men mycket där i mellan beslutar vi om helt och hållet själv.

Lasse

Perla
0

# 17

Det som jag tog upp i # 16 gäller det som ligger till grund för de beslut vi tar som påverkar vårt liv (orsak-verkan). Vi kanske inte ska fördjupa oss i det på det här forumet eftersom det tillhör ett annat ämnesområde, men det är mycket lite som vi bestämmer själva, fastän vi tror att vi gör det. (Paradoxen är att när man blir medveten om bakgrunden till sina beslut leder det till att man får större makt att påverka dem i en positiv riktning.)

Det jag pratade om i # 14 gäller personbeskrivningar (egenskaper, utseende och namn) av de döda anhöriga med efterföljande budskap, som medium säger sig ha sett omkring mig. Inte ens efterforskningar har bringat klarhet i det som kommit fram.

Däremot finns det två medium som har kunnat ge exakta budskap om mina personliga egenskaper och handlingar och den utveckling jag har gått igenom men den informationen fick de inte från "andevärlden" utan genom sina personliga guider.

I övrigt kan jag hålla med dig.

Vi får samma läxa om och om igen tills vi har lärt oss den. Det är de små (oftast omedvetna) besluten som vi tar idag som påverkar vårt liv i nuet och vår framtid.

zeretki
0

#16 Ja, då blir ju diskussionen: vad är JAG? Är inte jaget en sammanfattning av erfarenheter och föreställningar?

Om man går i terapi så får man ofta lära sig att vara medveten om varför man reagerar som man gör på vissa saker, så att man kan välja att reagera som man vill.

HUr ser du på det? Tror du att det är inbillning då?

CharlotteRubin
0

Men gud alltså, det låter ju som att nån tvingat din faster att börja tänka? Seriöst inget medium kan bestämma framtiden.

Om din faster har börjat tänka på andra män så är det väl ett Tecken på att hon redan var trött på den gamla? Räcka ut tungan

#19 Jag är jag så svårt är det inte. Jag bestämmer själv vad jag vill göra. Ingen annan.

Perla
1

# 19

I vårt "jag" finns en oförstörbar kärna innanför vårt ego vilket är uppbyggt av våra sammantagna erfarenheter och föreställningar och fungerar som ett filter mellan kärnan och det vi betraktar/upplever. Att gå djupare in på hur man får kontakt med kärnan, vad kontakten med kärnan innebär och hur det hänger ihop med att vi inte bestämmer själva ligger utanför syftet med det här forumet.

Svaret på din fråga är att det är fullt möjligt (utan att ha kontakt med kärnan).

loreena
0

Såg att det kom många inlägg på den här tråden, men jag har inte hunnit läsa allt ännu. Måste bara säga att jag inte vet alls vad det var för nån hon varit i kontakt med. Jag kankse använde mig förhastat av ordet medium. Kan mycke väl hända att det var nån som la en kortlek.

Jag håller med om att det är min faster som själv bestämmer och att man naturligtvis skulle avfärdat det i fall ett förhållande varit bra. man skulle ju själv ha skrattat åt en sån sak.. Jag tror också att det här förhållandet kanske går på sparlåga, men det stör mig hur min faster nu bara talar om den här nye karln..

Sedan så har jag hört saker om ett MEDIUM som många här i Finland har haft kontakt med som jag också tycker svarat lite plumt ibland.. Jag menar naturligtvis inte att alla medium är klantiga, ville bara höra er åsikt angående det här fallet. jag tycker bara att vissa saker kunde förbli onämda.. Har sen hört om många andra medium som varit hur bra som hellst och som själva sagt att de inte vill säga för mycket och röra ihop personen i frågas liv allt för mycket. En väninna till mig hade kontakt med en kvinna i sverige som uttryckligen sa att åt henne att  måste få lite ordning på sitt liv och varva ner och sen kunde hon återkomma och få lite mer svar angende just kärlekslivet.

Tyvärr så skriver jag bara om dem som en kvinna i sverige och ett medium i finland osv. för jag har ingen ytterligare information.

Ha det så bra

loreena
1

Hej igen. Jág tror också att det går att tolka ett svar på många vis. Det är säkert svårt ibland för ett medium som får något till sig att sedan veta hur de skall förmedla det