Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 4207 ggr
LightAndShadow
1

Allison DuBois

Var det någon som såg tv-programet "Real housewifes of Beverly Hills" måndag 26/7? Det kända mediumet Allison DuBois ( vars liv  tv-serien Medium bygger på) deltog i episoden genom att vara gäst på en middag.

Hennes uppförande gjorde mig väldigt illa berörd och visade prov på riktigt dåligt omdöme och brist på ödmjukhet, ja rent av elakhet. Jag tycker det är fruktansvärt att ett aktivt och känt medium beter sig på det viset och ifrågasätter hennes trovärdighet och legitimitet. Det sades att hon drack alkohol men om man blir sådan av alkohol tycker jag att man skall låta bli att dricka. Nu var det inte bara Allisons beteende som kan ifrågasättas men eftersom hon är ett medium och detta är ett forum om övernaturligt är det henne ämnet handlar om.

Ljus, kärlek och respekt för medmänniskor fanns inte ett spår av. Jag kände att jag behövde skriva av mig och se om någon annan såg avsnittet och om fler reagerade på vad som hände? Det är mycket möjligt att avsnittet finns på Tv 3 Play om någon blir nyfiken och själv vill se och bedöma saken.

Jag hoppas inte detta bryter mot forumreglerna men det är inte jag som hänger ut personen ifråga eftersom hon frivilligt valde att delta i ett tv-program och hennes beteende kan bedömas av alla som tittar.

Lovann
1

Jag såg det också och blev lite chockad. Trodde verkligen att hon kunde ha hanterat hela situationen bättre och som du säger, hon står för mycke inom sitt område. Trodde verkligen inte att någon som hon kunde vara så mot andra människor. Man kan ju bara hoppas att det var alkoholen, men det är som du säger, låt bli att dricka isåfall. Hon fick en verkligen att fundera vad hon är för slags människa.

LightAndShadow
1

Ja, hon uppträdde provokativt och uppviglade stämningen, men det värsta var nog att hon missbrukade sin gåva och hotade med att avslöja framtida händelser, att hon kunde tala om när folk skulle dö och om eventuella sjukdomar mm. Inget seriöst medium eller en vänligt sinnad person skulle få för sig att göra något dylikt. Dessutom tycker jag det är märkligt att hon påstodd något i stil med att hennes förmåga intesivierades av alkohol.

Skönt att höra att fler reagerade även om det bästa hade varit att slippa se och uppleva eländet.

[mia-38]
0

Trist.

Jag såg inte programmet…men utefter det ni berättar så blir jag besviken. Tyckte hon vart bar och seriös innan.

Lovann
1

Jag håller fullständigt med, är också glad över att det fanns fler som reagerade på hennes uppförande. Jag blev uppriktigt besviken, jag trodde verkligen bättre om henne. Hon missbrukade verkligen sin gåva och trodde hon var bättre än alla andra. Jag hoppas att hon själv ser programmet och ser hur illa hon uppförde sig. Tror att hennes framgång har stigit henne åt huvudet tyvärr.

Fredrika67
1

Hej, jag såg avsnittet härom dagen. Jag tyckte också att hon betedde sig illa. Tyckte verligen att hon "tappade ansiktet".

[Puppan]
1

Jag såg det också =( hon betedde sig fruktansvärt illa!

LightAndShadow
0

Ja, det är sorgligt och beklämmande, rentav förkastligt. Det är betryggande ändå att fler reagerade på hennes beteende.

Lynxkissen
0

Kan man hitta det programmet någonstans? Hittar inte…

[Charles B Rosma]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har aldrig sett programmet och orkade inte ens se hela detta klipp…

Men här är det ni "snackar om" (tror jag)

Magi-cat
4

har inte sett det själv, men om det är som ni säger kan man väl konstatera att inte heller medier, ens berömda, är några änglar utan helt vanliga människor med allt vad det innebär

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mads
1

# 0 Jag såg det avsnittet. Men det är som med så många andra. Ibland blir man lite för känd och tappar kontakten med sig själv. Hon var inte alltför charmig i programmet :)

Amor Vincit Omnia

LightAndShadow
1

I det här fallet måste jag säga att hennes beteende går utöver ett normalvanligt, eller normalavvikande kanske jag skall säga Flört. Tycker man har ett ansvar i vilket yrke man än har och olika etiska förhållningsregler både rent allmänna och beroende på uppgifterna och visst kan man göra övertramp ibland, det är mänskligt men i det här fallet tycker jag hon visar Tecken på mer än mänskligt felande, jag tycker hon är direkt olämplig som medium.

Naznaz
0

Hej!Glad

Jag tror att vi är imponerade på Allison DuBois skådespelerskanSkrattande förätt hon spelar av hela sitt hjärtat och inte den verkliga Allison DuBoisn.

Kram/Naz

Kram/Naznaz

jbbw
1

Anade att allt var ihopklippt till hennes nackdel, enligt henne så stämmer det iaf:

http://www.examiner.com/article/allison-dubois-speaks-about-real-housewives-of-beverly-hills-dinner-party