Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 5070 ggr
Jennyw
3

Har nån sett orber?

Tittar runt här och börjar tänka på Orber.

Dessa Orber jag ser på foton överallt…stämmer inte med "mina" Orber.

Men när de beskrivs så stämmer det…hmmm…

Har sett Orber 2 gånger, ena gången låg jag och skulle sova när min korgstol började knaka som sjutton.

Jag tittade upp och ser 2 gul-röda eldklot, ca 5 cm i diameter…lixom…"dansa". Dom fladdrade runt inom den delen man sitter i ett tag, upp, ner och åt sidorna.  Sen, bara plötsligt styr de båda rakt mot mig, straxt ovanför ansiktet/huvudet och rakt in i väggen.

Jag hann lixom inte bli rädd…bara väldigt fascinerad av att det inte blev ett enda märke i väggen, det borde blivit det.

Då visste jag inget om vad en orb var, men fick reda på det något år efter.

Däremot, så kom min farmor till mig i drömmen samma natt, (hon är på andra sidan, har varit det sen jag var 6 år, detta med orberna hände när jag var 18) hon ville att jag skulle följa med henne en stund och se hur dom har det.

Jag ville, men vågade inte. Jag började följa med med armarna och de lixom var inne i väggen fram till armbågarna, sen ångrade jag mig och drog ut dom igen, då sa hon "det är okej, vi kommer tillbaka när du är mer mogen för det".

Denna dröm var och är för mig bara verklighet. Jag är 100% säker på att jag verkligen var med om detta.

Några år innan min farmor kom,  följde jag med min gammelmormor till andra sidan, hon dog när jag var 4 år, hon visade mig att de lever precis som vi, hon tog "tricken" varje dag berättade hon, jag visste inte vad tricken var, men jag frågade min mamma dagen efter och det var tydligen hennes (och andras) ord för spårvagnen, tunnelbanan mm. Jag fick se hur det är för "dom" när de ser oss. Dom försöker att prata med oss, men vi märker inget, hör inget.

denna dröm är oxå 100% verklighet för mig. Jag berättade för mamma hur hon såg ut, glasögonen, kläderna mm, och tydligen var den gammelrosa koftan hennes favorit, hon hade håret så som jag beskrev, och glasögonen var brunmelerade.

Ibland kommer skeptikern fram i mig, många hade kanske såna glasögon, jag har kanske hört ordet tricken, jag minns kanske hennes rosa kofta, men, nej, det var verkligen hon.

För 2 år sen, vaknade jag till mitt i natten, tittade upp och såg 2 gulröda eldklot igen, dom bara var helt stilla i ca 2 minuter, sen somnade jag (hur man nu kan göra det) men minns ingen dröm eller så efteråt, inget meddelande.

Har nån annan sett såhär tydliga Orber?

Spännande att höra.

Nu ska jag åka och öva healing med 2 av mina vänner, ha det!

Mysan59
0

Men… Vad häftigt!

Tyvärr har jag inte varit med om nåt liknande.

[Jeremina]
0

Precis dem där runda kloten brukar jag se men dem har inte hamnat på kort för jag har inte hunnit hämta kameran dessa gånger…intressant! Glad Dem ser ut som när man tittar in i en ljuslåga och det som då stannar på ögats näthinna och dansar runt.

Men dem kan också stanna till och ibland kan jag styra dem, såå häftigt…Skrattande

starcat
0

Oj vilken intressant upplevelse!

Jag har också sett Orber vid ett par tillfällen, en orange här hemma, tänkte först att det var inbillning men den var tydlig i flera sekunder på samma plats innan den försvann. Sen såg jag en lysande grön under en semester i somras. Sen har jag sett vita runda små prickar/klot vid några tillfällen också.

Har fått med en del på kort men är lite osäker om det verkligen är Orber eller bara damm.

Lycka till med healingen!

bettis69
0

Vilka fantastiska upplevelser! Jag har inte sett sådana klot som du, men däremot i tonåren när jag var ute på balkongen och rökte mitt i natten,

såg jag ett jätteklot. Det var större än månen och sken med samma sken som en fullmåne.

Men jag tyckte att den såg lite stor ut för att vara månen, och helt plötsligt började den flyga från sida till sida, relativt snabbt.

Jag tittar på med stora ögon och sen ser jag att den flyger närmare mig med ganska stor fart, då blir jag livrädd och springer in om låser om mig. Jag hann röka en halv cigarett under upplevelsen.

Jag undrar vad det var?? Nån form av UFO?

bettis69
0

Jag brukar se många ljusa små Orber, men flyger väldigt snabbt och försvinner nästan lika snabbt som dom kommer, nästan som små blixtar

Choklad
0

Glad

U R us

chik
0

Det var en fin berätelse.

nej jag har inte sett Orb så som du, Jag har sett små stjärnor, men det kan jag nog inte säga är som dom jag kan få på kameran o det är inte ofta jag får någon Orb på min kamera.Men det var intresant o läsa om dig.Lena.P.Ä

Lena.P är jag i verkliga livet.

luxplyr
0

en gån när jag va på bio så såg jag en bit bort över någons huvud att det va ett röd gult klot som flög över dem.

jag trodde att det va en orb, fast det va nog dens änge tror jag.

Jennyw
0

Jag undrar egentligen…en del säger att orber är änglar, andra säger andar.

Vad tror ni? Eller vet ni?

Elisabeth-J
0

Jag har sett Orber jättemycket ända sen jag var barn och senast förra veckan. Då var det en enormt stor orb som var så häftig att få se, den var starkt klarblå och jag vet vem och varför den visades just då ;) Det är roligt när man har fått se alla Orber och hur olika dom kan se ut. Vissa är som klarvita ljus och andra är väldigt färgglada, en del är små och andra stora.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jennyw
0

Stjärnor och blixtar har jag oxå sett, men inte mer än i ögonvrån…och då kan jag lätt tro att det är något annat…mitt huvud tex!  Flört    spännande att se de så klart!

Och Elisabeth, får jag bara fråga, tror du att när man får se en orb, att det är en ande, själ som visar sig på det sättet…eller kan det vara så att det "bara" är ett slags meddelande?

Att något speciellt är på gång tex.

Eller kanske både och?

snurro89
0

Jag brukar mest få med Orber på kort ofta typ vita och om man zoomar in på bilden kan man se En ansiktsliknande formTungan ute

[Hukanson]
1

Jag förstår det som att vi alla - du och jag oh hela konkarongen - kommer att bli Orber en vacker dag när vi levt vår tid och fortsätter i en annan dimensionsvärld där vi kan färdas i små klotbollar för de jordbundna inkarnationer som löneslavar på jorden, och att vi liksom Farmor ovan har rätt att samtala med våra efterlevande och hjälpa dem med förståelse i ljus och kärlek. Va lylliga ni är som får uppleva sådana saker, tänk så många det är som inte gör det, som inte har en aning !

luxplyr
0

jag har sett Orber med mina egna ögon då priecis innan ett spöke ska visa sig.

Det va häftigt då för jag hade aldrig sett det med mina ögon,

utan bara på kort och tvn.

jag såg orben som de brukar visa på hemsökta hus, så ser jag dem.

anci-gbg
0

har varit med om en liknande händelse i våras. Var hemma hos min mamma och skulle precis somna, då jag hörde en duns. Jag tittade upp och såg en rund lysande ring på väggen. Jag blev rädd och väckte min mamma som kom ut, hon såg samma runda ring som jag, Den blinkade emellanåt, men mest var det ett fast sken. Denna ring kunde mamma se ett par veckor efter, sedan försvann den och har inte kommit tillbaka. Vi har försökt att hitta logiska förkalaringar, men inte lyckats.

Henrik93
1

Jag såg en orb förra året, när jag var hos mamma och skulle resa mig för att gå och lägga mig.

tittade åt sidan innan jag skulle resa mig, och mitt framför ögonen svärar en stor orb som ser ut som ett tjockt sken från ett ljus, men utan lågan. ca 30 cm i diameter. han stirra på den i 5 sekunder sedan försvann den bara.

Blev så paff så jag satt kvar och stirrade där den varit. och tänkte "men herregud såg dom det inte?" (satt i vardags rummet med mamma och hennes sambo)

senare när jag lade mig så kände jag att någon var med mig, så jag tänkte "låt mig va, det är jag som bor här och vill sova ensam kontakta mig i mina drömmar istället" då blev det lugnt, men helt plötsligt så pangade det till och något råstirrade genom fönstret. blev väldigt obekvämt. men jag somnade tillslut.

och sedan drömde jag minsann! jag satt i farmor och farfars vardagsrum och noterade 2 st telefoner, den ena var sladdlös och den andra var en sån med sladd, men den var avklippt.

först ringde den ena (och jag var fullt medveten om att jag väntade på ett samtal) den sladdlösa. men det var min bror som busringde. så jag lade på. Efter några minuter ringde den andra som var avklippt (=borde inte fungera) Och jag säger "hallå?" en man :"hallååå" jag: "vem är det jag pratar med?" samma man "….(cencur-namn annars kan min kompis bli anmäld för att ha brutit sekretessen) kalle .. haha" så jag lade på telefonen och vaknade och skrev upp namnet!

när sommarlovet var slut så träffades vi i klassen igen, och min vän berättade att hon var med en man i hissen på sitt vikarie-jobb, och plötsligt så föll mannen ihop och avled. Och jag kände ryssningar i kroppen samtidigt som jag sade "hette han (censur-namn) kalle?"

Min kompis tittade överraaskat på mig och undrade hur fasiken jag visste det.

väldigt skum upplevelse måste jag säga. för jag var 100 på att det var samma person som hade varit med mig hemma hos mamma och som min vän var med i hissen.. KOPPLINGEN? mannen var antagligen han som byggt sommar-huset som mamma bodde i. ingen hade något nummer till honom eller visste vem han var, de gånger vi frågat om vem som byggt huset.

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Ghosthunter
1

Jag såg något i Måndags som jag tror var en orb i min hall…men det var mer som en blinkning i typ 1 sekund innan den försvann….den var i storlek som en golfboll ungefär. Denna tittat rakt på. Men innan har jag sett nån enstaka i ögonvrån.Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"