Borttappat-Tråden
Nu var det dags för en ny tråd.
Här är den senaste. Kika gärna där för eventuella svar/frågor.
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/500d1818d3b4fd3e01004a6b-borttappat-traden?discussions-1
------
För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden.
Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till. 
Lycka till!
(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)
Sajtvärd på Övernaturligt
Maikailoa "min ena katt är borta sedan två veckor". Tack för ditt svar. Jag hoppas förståss att det inte är så, utan att Evelyne kommer tillbaka. Men jag uppskattar ditt svar. Kan du se något mer om hur det ser ut där hon är, eller något som finns i närheten? Skulle vilja hitta henne så jag vet vad som hänt. Tack!
Hej det är jag här.
Jag har fått flera påminnelser från biblioteket ang en bok som handlar om änglar. Den är spårlåst borta. Nu måste jag betala några hundralappar till biblioteket. Var någonstans kan jag ha kunnat lägga den? Tack.
Marjaana
ATT: Maikailoa
Tack snälla för ditt svar i tidigare tråden. Jag får tyvärr inte ihop det dock. Har kollat runt hemma bland barnleksaker och barnvagnar med hjul. På kontoret har jag inte varit på över 1 år pga föräldraledighet. Att personen skulle vara lite rörelsehindrad….de enda jag kan tänka på är min 1 åring som är fullt frisk men inte kan gå ännu….kan du se något mer t ex om ringen har en ny ägare :(
Jag kan skicka en bild om det skulle hjälpa?
Stort tack på förhand!!!!
"Kan någon hjälpa mig? Jag har tappat bort min förlovsningsring."
Jag såg något runt och platt, kändes lite grann som ett lager, ett kullager, men inte riktigt; Det kanske var som ett hjul till en kontorsstol. Där verkade också finnas en person som är lite rörelsehindrad.
Maikailoa.
"Hej, jag letar efter nycklarna till min flickväns lägenhet."
I närheten av ett föremål som är ganska runt, ljust och matt blått och grönt i fält som nästan påminner om en jordglob; Men det är inte klotformat utan snarare änden på något, på en möbel kanske. Det kan vara vitt också in emellan.
Maikailoa.
"Tack så mycket för hjälpen med koftan! Men jag kan inte förstå vart jag kan ha tappat den, kan du se några andra detaljer?
Om någon har tagit den?"
Det jag ser kan vara något ljusbrunt ihopaflätat som ett mindre staket eller något vid en plantering, kanske en möbel. Det verkar vara vid en plats där man sitter.
#172 skrivetav NeferNefer
"Det handlar om en pytteliten babysocka."
På ett ställe kan där finnas som en spik eller tapp på väggen, och på den sitter en ett rött klot och ett snöre som går ner. Några ljusa (trä)reglar i bakgrunden, så det kan vara inne i ett mindre utrymme.
Maikailoa.
Hej. Skrev tidigare men det verkar ha blåst iväg på något sätt.
Jag hade lånat en bok från biblioteket som handlar om änglar. Den är spårlåst borta. Har gått igenom hela huset.
Jag skulle inte vilja betala hundralappar för boken vilket billioteket kräver.
Var kan jag ha laggt boken någonstans?
Mvh Marjaana
#9: Fantastiskt, jag vet precis var du menar! Problemet är bara att där har jag lagt den otappade babysockan, så den är där. Men jag ska leta, det är ju möjligt att den tappade finns där nånstans också 
#164 i gamla tråden
känner inte igen något sånt, ser du om den är inomus eller utonhus? eller ser du något annat helt enkelt?
#9 och #11 Underbart! 
Hej, jag har tappat bort mina nycklar och undrar om de är nån som kan se vart de har tagit vägen? Nycklarna hänger i en vanlig nyckelring med ett genomskinligt lila plasthjärta. De har varit borta i ca 2 månader nu, och jag vet inte om jag har tappat dem ute, eller om de finns nånstans här hemma.. 
Tack på förhand!
#7 av Maikailoa
Tack! Jag kanske vet vart den är. Men kan inte komma dit på ett par dagar. Kan du se några fler detaljer? :) Eller vad som finns runt omkring?
"I live in a world of fantasy, so keep your reality away from me."
#9: Den fanns inte där, bara den otappade. Kan du göra ett till försök? 
#177 av Jagvetvardugjordeförrasommaren
"Borttappat nycklar"
Tack för ditt svar, nu har jag försökt att komma på vilken utomhusbord som jag har förlagt nycklarna på men det kan inte riktigt komma ihåg det där med dynan?
Kan då tillägga att jag märkte att nycklar var borta när jag kom tillbaka till kontoret igen så antaligen så kom dem bort hos någon av kunderna som jag har gjort arbete på.
Vore mycket tackem igen om du kunde se mer om det fanns mer saker runt omkring nycklarna.
Mvh
/alex
Tack. Ska tänka på saken. Det är inte uteslutet att jag har läst boken någonstans utomhus. Ska tänka på saken.
Kan det -istället för en parasoll- vara en glasveranda? I stugan i Finland. (Tänkte på färgerna.) Där är det ljust till färgen= havrefält på 3 håll, ett håll är det skog.
#12 skrivetav evelinabieber
"känner inte igen något sånt, ser du om den är inomus eller utonhus? eller ser du något annat helt enkelt?"
Nej, det verkar svårt.
Verkar nog vara utomhus. Nu fick jag en skymt av en gata och en trottoar, och faktiskt ett källarfönster, i knähöjd.
Tack. Ska tänka på vad du sagt. Åker dit till stugan i övermorgon.
Vi kan avsluta här. Tack igen, vi får se.
En fråga till bara: Du menar att boken inte finns här där jag bor nu? Också en stuga, gammal timmerstuga. Har utsikt till sjön. Bakom är det skog.
Hej! Det är så att mitt kortetui som det ligger bankkort, idkort och simkort i har försvunnit. Det är av silvrigt metall och låg i min pojkväns ficka senast jag såg den. Letat överallt men den finns inte :( Tack
Min väninna förlorade sin kära katt för en dryg vecka sedan genom att nån granne avsiktligt körde över den nära hemmet. Detta hände för en vecka sen natten mellan lördag och söndag. Hon bor i ett radhusområde med ljusa radhus av trä.
Kan du Maikailoa (eller nån annan) få fram hur denna granne som gjorde detta, ser ut eller/och hurudan bil han/hon har och möjligen vad var hans/hennes motiv att göra detta?
Min väninna är utom sig av sorg. Tack!
#26 skrivetav fuyfuydesu
"mitt kortetui"
Det jag får fram är ett föremål som är lite runt, som en påse eller väska, men i ena änden (eller på något vis) är där en zig-zag form, en "trappform" som passar väl mot en motsvarande "trappform".
Maikailoa.
Hej! Har tappat min mobiltelefon, den är spårlöst borta.. Har letat på alla tänkbara ställen och platser där jag har haft den, i hemmet och utanför hemmet.. Men med ingen lycka! Sist jag såg den var i tisdags.. Alla dagar efter tisdan är som blanka, kommer knappt ihåg någonting…
Det kan ju tilläggas också att i tisdags så var den urladdad, så har inte haft någon tur alls…
Vore så tacksam för svar!
#16 skrivetav NeferNefer
"Den fanns inte där, bara den otappade. Kan du göra ett till försök?"
Jag får en känsla av att det är intill en sorts regelvägg. Förut tyckte jag att där kunde vara en glipa nere vid golvet. Men där kan finnas ett rör som kommer upp vertikalt och där sitter en klamma vid änden.
Hejsan! Skrev för längesen om en ring jag har tappat bort.
Försöker igen.
Ringen är silvrig med en "guldrig" kant i mitten.
Letat och letat.
Är det någon som kan se vart jag gömt/tappat/gjort av den här ringen?
Skulle va tacksam för svar :)
Tack Maikailoa! Det trappformade du såg var förmodligen bokhyllan allt låg på! :)
Hej nu är det så att mitt externa hårdminne är borta och jag minns absolut inte vart jag stoppade det sist. Det är svart och halvstort.
Innehållet är verkligen viktigt då det är och var bilder på min storpudel som jag nyss fick avliva. Så det betyder väldigt mycket för mig detta externa hårdminne.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
"Min väninna förlorade sin kära katt för en dryg vecka sedan genom att nån granne avsiktligt körde över den nära hemmet. Detta hände för en vecka sen natten mellan lördag och söndag. Hon bor i ett radhusområde med ljusa radhus av trä.
Kan du Maikailoa (eller nån annan) få fram hur denna granne som gjorde detta, ser ut eller/och hurudan bil han/hon har och möjligen vad var hans/hennes motiv att göra detta?
Min väninna är utom sig av sorg. Tack!"
Jag har gjort ett försök men lyckas inte med detta.
Maikailoa.
#30 skrivetav Josefin&Vincent
"Hej! Har tappat min mobiltelefon"
Kan tänka mig att den ligger på en ljus plats, som på en köksbänk, där är en lätt gardin till vänster och en rund burk eller föremål till höger.
Maikailoa.
#32 skrivetav lisaeriksson
"Hejsan! Skrev för längesen om en ring jag har tappat bort."
Får en känsla av något som kan vara en damstrumpa som är ihopknuten till en påse. Det kan vara som i en källare till ett hus och det hanteras av en person i blå skjorta.
Maikailoa.
#36 Har letat i alla fönster med gardiner samt hela köksbänken.. Kan du se om den ligger synligt eller gömd? högt eller lågt? Eller kan du få fram någon annan ledtråd?
/ Josefin
#27 Procat, varför tror du att det är en granne som kört över katten med flit? Om du inte såg överkörningen så vet du inte vem som körde bilen eller om det var med flit. *kliar mig i skallen*
Hejsan! Jag har tappat bort mitt kortetui. Det är silver, med en svart framsida som har glitter på sig. Snälla, snälla. Någon som kan ha någon aning om vart det befinner sig? Vänt upp och ner på allt. Alla mina kort befinner sig i det så jag behöver det så fort som möjligt. Tack så mycket på förhand.
Svar till #39 amandla: De där radhusen ligger avsides i en by: Bara dom som bor där kör dit mitt i natten. Och alla som bor där, känner min väninna och hennes två katter (nu förstås bara en). Hon är jämt ute med dom och vaktar dom. Ingen anmälde sig efter 'olyckan'.
Min väninna såg av hjulspåren (sandväg) att köraren avsiktligt hade svängt mot vägkanten. Annars vet jag bara vad hon har berättat mig.
Maikailoa! Tack för att du försökte. Kanske är det ändå så att jag inte vet hela sanningen månne… Katten var en stor grårandig hona.
Hejsan!
Skrev för längesen om samma sak.. Men jag hittar de inte och gör ett nytt försök..
Det är inga stora eller jätteviktiga grejjer.. Det handlar om några plektrum.. Jag tror de var nio stycken. De bör ligga i en förslutningsbar liten påse, och jag förstår inte vart de kan ha hamnat. Jag brukar ha bra koll på mina instrument och tillbehör.. Men de här är bara POFF borta. Jag kan inte sluta fundera på vart de är. Så om någon ser något om dem så skulle jag vara hemskt tacksam!
MVH Alicia
Jag har tappat bort min almanacka, och nu när det närmar sig skolstart kommer jag verkligen behöva den. Har letat ungefär överallt. det är en almanacka, som ett A5 ungefär. Det är en kamera på framsidan utav den.
Jag hade den senast i Juni, så den borde inte vara långt borta. Skulle vara hemskt tacksam om någon vill försöka sig på och se var den är.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
"Hej nu är det så att mitt externa hårdminne är borta"
Vad jag ser här vet jag inte vad det är. Verkar som en samling eller hög med någon sorts "strimlor", några är ljusare, grå-gröna, och några är som svart blankt läder, om varandra och ihop med varandra.
Detta ligger nog snarast på ett bord eller en bänk.
Maikailoa.
#38 skrivetav Josefin&Vincent
"Kan du se om den ligger synligt eller gömd? högt eller lågt? Eller kan du få fram någon annan ledtråd?"
Känslan var medelhögt, till vänster som man ser det, en yta där och kanske ett fönster, och någon sorts mellanrum, fast inte mycket.
Sedan ett "mönster" förmodligen av ihåliga klot med en vinklad bygel på var sida.
Har ingen vit jacka, ingen i huset här heller.. :-/ Men jag kom att tänka på att jag har varit bortrest? Kan du se eller känna om jag har det hemma eller om jag har glömt det någonstans? Tack så jättemycket för ditt svar.
Jag har förlagt flera olika saker.
Dels en microfiberduk för torrmoppning av golv.
Och så mitt visitkortsetui. Har två likadana, ett till busskortet och ett till mina visitkort.
Har letat på de ställena där jag trodde att jag hade dem sist, men inget napp
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#46 Tack så mycket för dina svar och att du tagit dig tid till att svara Maikailoa :) Har tyvärr inte hittat den… Så en sista fråga, kan du känna eller se om telefonen ligger i mitt hus? eller i någon annans?
#46 letade nu en gång till efter din beskrivning och tänkte nu att min hemtelfon ligger exakt där du beskrivit så kan det möjligtvis vara den du sett? Jag har en vit Iphone 4S.. Kanske du kan få fram något annat om du fokuserar på det? :)
jag har tappat min pendel i ametist och är i otroligt stort behov av den. Jag hade den i en silverkedja. Jag har letat som en galning men inte hittat den. Tacksam för hjälp.
Har fortfarande inte hittat mina svartabyxor från dr denmin.
Min mamma har tappat bort sina cyckelnycklar, hon trodde att cyckelnyckeln skulle vara med bilnycklarna på vågen i köket, men där är dom inte och hon har inte sett dem på flera månader. Hon har letat överallt och hittar inte sina cyckelnycklar. Hon har t.om köpt en ny nyckel nu för 100kr men den passar inte till cyckeln. Någon som snälla kan se vart min mamma har förlagt sin cyckelnyckel?
#31: Jag har letat och letat, men utan framgång. Någon mer detalj? (Ursäkta att jag drar i dig så, men du har ju verkligen sett exakt hur det ser ut där den otappade ligger, så jag tänker att du är den som kan hjälpa mig). Jag var mest rädd från början att den hade åkt in i dammsugaren eller nåt, men kanske den har blivit inputtad nånstans av dammsugaren då? Eller om den har ramlat ner från var den nu än låg och ligger inkilad? Verkar något av förslagen vettigt?
Hej! Förut trodde jag att jag var nära att hitta koftan. Men nu när du säger det där - om vardagsrummet - så vet jag inte längre? Kan du beskriva vardagsrummet lite närmare :) Eller personen?
"I live in a world of fantasy, so keep your reality away from me."
Hejsan!
Har tappat bort min sjömansjacka som ser ut som denna; http://gladagatan.webblogg.se/images/2011/dscn0881_134484198.jpg
Har jag den hemma eller har jag glömt den någonstans? I så fall vart kan den befinna sig? Hade den senast för någon vecka sedan.
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp.
Jag har tappat bort mina jobbnycklar…
Det är 2 vanliga nycklar, en liten hänglåsnyckel och två stycken band som man har kring halsen på nyckelknippan.
Antagligen är den hemma eller på jobbet bara det att jag verkligen inte kan hitta dem…
Väldigt tacksam för hjälp.
Hej! Jag försöker igen då jag fortfarande inte har hittat min nyckelknippa. Det är tre nycklar som går till lägenheten, portdörren samt förrådsdörren. På knippan finns en lite balettsko av tyg som är rosa. Jag har letat överallt men kan verkligen inte finna dem. Tacksam för all hjälp!
hej! jag skulle behöva hjälp med att hitta min sons mobil, den har varit borta i 2 dagar o vi har verkligen letat överallt!!! vet att den är här hemma någonstans men var??? det är en svart sonyericsson xperia x8 med ett grönt skal.
väldigt tacksam om ni kunde hjälpa oss!
#49 skrivetav Goldenbeadcat
"en microfiberduk för torrmoppning av golv."
Möjligt att den finns vid ett annat föremål som är grön, kanske med något mjukt på undersidan, och två eller flera armar som går ut, bredvid varandra, fast åt olika håll.
Och en pryl av blankt aluminium, kändes som en liten stege, men jag såg bara ena sidan, så kanske det är T-format. Blankt men inte slätt.
Maikailoa.
#51 skrivetav Josefin&Vincent
"#46 letade nu en gång till efter din beskrivning och tänkte nu att min hemtelfon ligger exakt där du beskrivit så kan det möjligtvis vara den du sett? Jag har en vit Iphone 4S.."
Kan det möjligtvis vara en butik?
Kan vara någon sorts gråa hyllor eller skåp längre åt höger…
och sedan räfflad kant, som man kan dra fingret emot, och som är mycket kall, typ som i en frys.
#65 Hmm ja det kan mycket möjligt vara en butik.. men du ser att den är kvar i butiken o ej stulen?
Hej!
Jag ska gå på en konsert imorgon kväll, men kan nu inte hitta min konsertbiljett! Finns det någon som kan hjälpa mig med var den finns
#53 skrivetav jhnajnsn94
"Min mamma har tappat bort sina cyckelnycklar"
Känslan jag får är att dom ligger ibland andra saker på ett "rörigt" ställe. Om ni möjligtvis har en låda med remmar och spännen, kanske sjalar, eller liknande.
Fast jag är osäker på att det är en låda, verkar mest vara ett område med diverse saker, alla möjliga former.
Kanske att det hjälper något.
Maikailoa.
Putt Putt på inlägg #66 :)
Hej fick hjälp med att hitta mina guldsmycken för ett tag sedan. Trodde att mina guldörhängen låg däri, men det gjorde de inte, upptäckte det först nu. Är ett kärt minne då jag fick dom när mitt äldsta barn föddes.
Har jag slarvat dom? Vet med mig att jag är slarvig och gömmer saker på det mest konstiga ställen.
Hoppas jag kan få hjälp med det här också. Tack på förhand.
Hejsan! Vår älskade katt är borta sedan igår. Han brukar alltid hålla sig till vår och de närmaste grannarnas tomter och komma hem med ca en timmes mellanrum. Så därför är vår oro stor. Är det någon som kan hjälpa oss att återfinna honom? Tack på förhand!
BORTTAPPAD NYCKEL
Hej, skulle va evigt tacksam om det fanns någon här som skulle kunna hjälpa mig att hitta på en borttappad nyckel. Det är en vanlig hus/garagenyckel som hänger på en ganska lång kedja, kedjan har en liten hake på sig har jag för mig, den haken sitter fast i nyckelringshålet på nyckeln. Nyckeln är inte min, har fått den för att ha som extranyckel, men den har varit borta sen i vintras nu… Hade den i samma jackficka hela vintern, hängde upp den på en krok i hallen å sen är den bara borta, nån som kan hjäpa mig?
Tack på förhand!
#54 skrivetav NeferNefer
"#31: Jag har letat och letat, men utan framgång. Någon mer detalj?"
En man som står framför ett stort skåp, porslin eller klädskåp; Han har på sig en enfärgad tjock tröja, och rakt blont hår.
Och som botten på en kristallskål där mönstret möts i mitten.
Ett halsband runt en svart hals, ett halsformat ställ kanske.
Detta vet jag inte vad det betyder, verkar inte direkt relaterat till det förra.
"Hej! Förut trodde jag att jag var nära att hitta koftan. Men nu när du säger det där - om vardagsrummet - så vet jag inte längre? Kan du beskriva vardagsrummet lite närmare :) Eller personen?"
Det ligger ett klart gult föremål på golvet, framför soffan. Man skulle kunna tänka sig att det är ett leksaksflygplan.
"Jag har tappat bort mina jobbnycklar…"
Något som har en rosaröd färg.
På kanten, eventuellt på ett fat på kanten.
Jag vet inte vad det är, men det verkar vara ett rätt stort föremål på golvet som man kan gå runt om, på båda sidorna, möjligtvis inte vid ena kortsidan, där fatet var (om det nu är så).
Maikailoa.
#66 skrivetav Josefin&Vincent
"#65 Hmm ja det kan mycket möjligt vara en butik.. men du ser att den är kvar i butiken o ej stulen?"
Svårt att säga. Det jag får fram, vagt, är att det kan vara en byggnad med mörka eller röda väggar, och det kan vara en rätt kraftig dam inblandad på något vis.
#81 Hmm, ska reflektera över det.. Kanske jag får fram vart det kan vara :) Tack ör hjälpen!
"hej! jag skulle behöva hjälp med att hitta min sons mobil"
Invid ett föremål som är vitt och ljust grönt, och så randigt, eller långa rutor intillvarandra, i nyanser av rött. Det böjer lite grand där rutorna är.
Maikailoa.
inne eller ute? ser du ngt mer? tack för hjälpen!
Ang. mitt inlägg #74 om borttappad nyckel - har hittat den! Men varför den låg där jag hittade den har jag ingen aning om.. Menmen, huvudsaken är att den är återfunnen! :)
Tack Maikailoa för ditt otroliga engagemang i den här tråden!
Tack för svaret Maikailoa
Som du säger så låter det här verkligen mer komplicerat.
Känns som jag har glömt någon plastpåse i en väntsal. Men jag ska verligen tänka på vad du menat. Får jag inte tillbaks dom så är jag jättenöjd med att du lyckades finna ut var mina andra guldsmycken var. Vilken träffsäkerhet du har 
Tack för att du lägger ned tid. Kram, Kram.
"inne eller ute? ser du ngt mer? tack för hjälpen!"
Det är invid ett föremål som är vitt, av en begränsad höjd, men även ett område med grått fält med rutor.
Fast, hmm… med någonting på hjul kan man klättra upp där, köra fram långsamt med något på hjul.
Och det är även som att man kan se ner i ett lastutrymme på en båt, eller liknande.
Maikailoa.
Tusen tack för ditt svar Maikailoa, och din tid. Dessvärre så känner jag inte igen det du beskriver. Kan du se några mer detaljer, något som kan det göra det lättare för oss att hitta igen honom? Han betyder så mycket för oss och jag vill så gärna ha hem honom i säkerhet…
#62 av Maikailoa angående en almenacka
"Det verkar som att du ska leta efter ett föremål som är vitt och rött, vitt ungefär som frigolit, med den ytan, och sedan rött med dragning åt rosa.
Möjligt att där även är guld-brunt i ränder"
Jag gissar på att du såg min klänning som är det enda jag hittat som är rosa/röd den låg på golvet såg jag idag och har nu flyttat på den till garderoben. Om du orkar och har lust kan du se om du fortfarande ser det rosa/röda eller om jag letar på helt fel ställe. Jag har letat där omkring jag hittade klänningen men inte hittat min almenacka
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
tack för hjälpen! har nu hittat sonens mobil =)
Okej jag hittar fortfarande inte biljetten. Du har sett så mycet olika saker man jag vet fortfarande inte vad du ser, dert känns dom du beskriver att den "flyger" omkring utomhus, ser du något om det eller är jag helt fel ute? Ser du några skyltar eller något som gör platsen unik (eller vad man kan säga?) all hjälp betyder guld!
"Kan du se några mer detaljer, något som kan det göra det lättare för oss att hitta igen honom?"
Där är något föremål som är ljust mintgrönt. Och det verkar vara en plats mera utomhus, som ungefär en perong eller en lastplats, några byggnader runt om kanske, inte allt för stora, men ett inneslutet område.
Jag jämförde nu med vad jag skrev sist, och det ljusgröna är en katt, den som jag beskrev förut; Eller någon sorts "kattliknande" föremål.
Vad jag såg nu var någon sorts tyg, filt eller kappa som hängde över något, men det är en bit ifrån, till vänster; Om man ser till höger och ner mot golvet är där något som är rött och vitt.
Hmm.. det verkade ju nästan som det du beskrev, så det gav nog inget.
Det här då:
Har kanske en knippe blanka nycklar eller verktyg som kan finnas vid en yta med rätt stora runda fläckar, olika stora kanske; Det kan vara som i en hall eller ett garage.
Tack åter för din hjälp och tid! Läste precis ditt svar… Katten kom till rätta inatt. När en av husägarna på vårt grannområde kom hem efter att ha varit borta ca 10 timmar och gick för att sova hade han kommit fram från under deras säng. De hade haft altandörren öppen på förmiddagen. Hur han kom dit och varför han gick in hos dem samt vad han varit innan kan man ju undra kring….;) Tack igen!
Min pappa har tappat bort sina nycklar och det finns många viktiga nycklar därpå utan kopior och det är väldigt viktigt att vi hittar do . Kan någon se vart de kan vara? Hjälp snälla! Ställ så många frågor ni vill så svarar jag om det hjälper till
Hej, jag har tappat bort mitt hjärthalsband som jag fick av min kille, har letat som en tok efter den men hittar den inte. Den har diamanter på ena halvan av hjärtat å bara vanligt silver på andra, någon som vet var de kan ha tagit vägen?
Tacksam för all hjälp jag kan få
#96 skrivetav evelinabieber
"Okej jag hittar fortfarande inte biljetten."
Tveksamt om jag kommer längre.
#102 skrivetav brainwashme
"Min pappa har tappat bort sina nycklar"
Det skulle kunna vara vid ett ställe där en person kan stå lägre ner, kanske en meter lägre, och en står högre upp. Vid en kant på det viset, och där ska vara något randigt eller rutigt emellan, något litet staket eller något.
Alltså ett ganska långt område, men med nivåskillnad.
Maikailoa.
#107 De sista jag minns av den är att jag ligger i en soffa och tar av mig den å stoppar den på ett datorbor hos min kille och de enda han har är en hund, själv har jag två kaniner så ska kolla kring deras burar om de kan vara de.
Hej!
Jag har lyckats tapp bort min mammas bil nyckel.
De sista jag minns är att jag hade den i min väska och nu när jag skulle ta fram den för att hon kommer hem idag från sin resa så finns den inte där?!
Tacksam för all hjälp!
Liissa
Hej
Jag hittar inte mitt ljusrosa ridspö. Jag hade det innan ridlektionerna slutade för terminen. Jag var säker på att jag hade lagt det i en låda jag har i stallet. Men det låg inte där…
Skulle bli jätte glad om jag fick hjälp att hitta det! ♥
/Jossan
(En bild där jag håller i det)
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Det låter som lådan under min säng. Där har jag mina ridsaker och massor av andra saker. Jag kollade där nu en gång till, men hittade det inte. I lådan i stallet finns det inte så mycket saker. Och jag vet inte så många ställen runt om det kan vara på. Lådan är av trä och står i ett omklädningsrum iallafall…
/Jossan :)
Hälsningar Jossan
#75: Babysockan är upphittad nu, tusen tack!!! Skåpet måste vara vårt badrumsskåp, och den ljushåriga mannen husets tidigare ägare. Badrummet är precis bredvid rummet med den hängande röda bollen som du beskrev i första svaret, där den otappade sockan låg. De andra ledtrådarna förstår jag inte, men det kanske klarnar längre fram. Eller så hör det ihop med husets historia. Sockan låg mystiskt nog under mjuka kudden på skötbordet, som står bredvid skåpet. Det är mystiskt, för jag har letat däromkring flera gånger, lyft på kudden och allt möjligt. Men huvudsaken är att den kom fram.
Hej! Idag började jag skolan, med ett problem: Min skåpnyckel är spårlöst försvunnen! Jag vet verkligen inte vart jag lagt den. Det är en nyckel som går till skåp nrG22 och den sitter på en nyckelring med en blå liten docka på. Tack på förhand! -Maja
Ingen som kan hjälpa till med min skåpnyckel? Vill inte verka tjatig men om jag inte hittar nyckeln måste jag böta 200 kr till skolan för en ny. Tack så mycket.
#115 Tålamod!
Det har gått en knapp halvtimme sen du la in din fråga. Läs trådstarten så ser du att de som hjälper till att försöka hitta saker gör det här på sin fritid och för att träna.
#115 Majsanp98
Titta i en väska med ett litet fack. Stängd med en dragkedja. Kan även vara ett klädesplagg med dragkedja. Svårt att se tydligt. Ser även färgen rosa. Så utgå från rosa samt dragkedja. Allt jag ser:)
//Mvh
Jag har tappat bort min nyckel till mitt studentboende. I nyckelringer finns även en grön bricka för att kunna öppna porten!
#117 vargman Tack så jättemycket för ditt svar! Tyvärr har jag än inte hittat den, har letat i alla väskor och jackor jag kan tänka mig, men vi får se om jag kommer på någon annan sak.. :)
Hej!
Jag har lyckats tappa bort min mammas bil nyckel.
De sista jag minns är att jag hade den i min väska och nu när jag skulle ta fram den för att hon kommer hem idag från sin resa så finns den inte där?!
Tacksam för all hjälp!
Liissa
Tillägg: Det är en svart toyota nyckel som är borta och den saknar nykelring.
Liissa
#120 Liissa
I hallen finns där en skänk eller byrå så titta noga där eller/i.
//Mvh
#121 vargman
tusen tack för ditt svar, men tyvärr var den inte där.. därimot på tavel lisen som är ovanför byrån ligger min bil nyckel men den har en nykelring på sig kanske var den du såg.
Var i stallet tidigare idag och kollade i och runt lådan. Men hittade inte spöet. Någon som vet vart det kan finnas? Bild finns i #110. :)
Hälsningar Jossan
Hej, jag har ett problem min rosa sport bh är borta och jag har letat överallt men kan inte hitta den. Vet någon var den kan finnas? :P
Hej.
Jag har tappat bort mitt bankomatkort och coop kort, hade det senast igår och idag är det spårlöst borta. Någon som kan hjälpa mig att hitta det??
Hej!
Min kille/sambo tappade sin mobil i fredags. Vi tror att han tappade den när han körde en kort sväng med motorcykeln för att låna en bil. Vi skulle bli enormt tacksamma om någon kan hjälpa oss att hitta den.
Tack på förhand!
Hej!
Hoppas någon här som kan hjälpa oss hitta vår katt Pettsson som försvann för 2,5 vecka sedan (3-4/8). Han är runt 1 år och väldigt liten för sin ålder då många tror han är kattunge. Väldigt social och går aldrig ifrån gården och kommer alltid fram när man är ute. Helsvart utan Tecken förutom några vita hårstrån här och där, väldigt sött utseende. Han är kastrerad och öronmärkt. Snälla, finns här någon vänlig själ som vill hjälpa oss? Tack på förhand! M.v.h. Eline
Ingen annan som ser något om min skåpnyckel? Läs mer på inlägg #115 ! :)
#129, har ni ett nyckelhus/HOLK/vad man nu vill kalla det, kolla uppe på den eller på ett "proppskåp" känns lite mörkt. kanske inte ett ställe där ni vanligtvis skulle halamporna på hela tiden.
(nybörjare, men försöker)
mvh
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
"Var i stallet tidigare idag och kollade i och runt lådan. Men hittade inte spöet. Någon som vet vart det kan finnas?"
Min känsla är att där är en vägg, kan vara en boxvägg, men inte säkert, och där hänger något mjukt på väggen; Sedan är det allra längst bort till höger, i ansiktshöjd, men kanske bakom gaveln på väggen.
Maikailoa.
"Jag har tappat bort mitt bankomatkort och coop kort"
Verkar kunna vara nere vid ett grått, spräckligt (betong)-golv. Kanske att där är något som ni rullar eller skjuter in på golvet.
Fast jag fick en känsla av något högre upp först, nästan som vid fönstret, men det skall vara i samband med eller intill ett gråaktigt föremål som är handterbart och som troligtvis flyttar på emellanåt.
Maikailoa.
"Min kille/sambo tappade sin mobil"
Det jag fick fram verkar vara en smal stålring som nog är ganska stor och kan ha en öppning, den ligger runt någonting, (som man lägger ett rep runt en pollare), och möjligtvis kan det finnas en liten röd sak på ringen, (som en nyckelpiga.)
Maikailoa.
Hej Maikailoa! Tack för svaret! Kan du (eller om det finns någon annan) få fram om det är nära hemmet eller om det är där vi tror att han tappade den?? Och om den har blivit flyttad på sedan den tappades?
Please! Virriga jag har förlagt en eller två räkningar (A4-papper) som jag måste ha med mig på lördag för att betala.
Det blir lite rörigt om jag inte hittar dem…
Mycket tacksam för hjälp! / Magi-cat
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Magi-cat, det första jag kom att tänka på var en "dagstidning". Att man haft flera papper framme samtidigt och lagt ihop det. Jag tänker också på ett skåp, kan vara i köket, ovanför en skänk.
Tack Fjäril! Ska titta i köket när jag kommer hem! Där finns nog en och annan Bermudatriangel där saker försvinner, ibland spårlöst…..kommer du på något mer så skriv!
Tack!
#138,
Om du "går tillbaka" till dagen du hade dem i handen, vad gjorde du efter det? (ja du behöver inte berätta).
Tänk dig en dagstidning, man öppnar räkningar, telefonen ringer, man dricker ett glas vatten. Papper i handen och vips så har man lagt dem ifrån sig.
Du kan också be högt om hjälp att finna dem. De kommer fram, det kan jag "lova" 
har försökt gå tillbaka, tror jag lade dem på ett "bra" ställe för att ha till hands…..Har bett om det högt, får väl se om det hörsammas
Tack igen!
ingen mer som sett vart mitt halsband kan vara ?
tack #132 jag tror nog jag vet var den kan vara tusen tack :D
#139 Hittat den ena!!!!!
Mycket riktigt i en pappershög, som jag tittat igenom två gånger, kan inte fatta hur jag missat den! Nu bara låg den där, överst t.o.m., och såg helt oskyldig ut!
Tack!
Då var ena gåtan löst, tänk vad fint att din "bön" blev hörd. Det andra "lilla" pappret, kan de ha åkt ner under någonting? Har du en byrå/skänk med låg springa?
kan mycket väl tänkas,,, ska leta mer!
Hej
Behöver hjälp med att hitta min sons cykelnyckel och husnyckel som sitter ihop på samma nyckelring.
Tacksam för svar.
Sedan 1 år tillbaka rör min lilla grå katt Saga försvunnen! Vi bor nära ett skogsområde där det finns Räv och grävling. finns det något medium som kan säga vad som hänt henne.? Lever hon? Är hon död? Saga är idag 10år gammal.
Tack! Ska till stallet imorgon. Vet en box vägg där det hänger massa täcken. Ska leta där! :)
Hälsningar Jossan
"Ingen annan som ser något om min skåpnyckel?"
Den kan vara vid ett plan, en bit upp, ungefär i öronhöjd. Det är relaterat till en till synes yngre person med långt, svart, rakt hår.
Det är inte helt plant, men skulle kunna vara på en hylla eller ett skåp.
Möjligt att håret kan vara en ledtråd.
Maikailoa.
"Hej Maikailoa!
Tack för svaret!
Kan du (eller om det finns någon annan) få fram om det är nära hemmet eller om det är där vi tror att han tappade den?? Och om den har blivit flyttad på sedan den tappades?"
Där kan även finnas ett föremål med en yta som en sliten plastpåse, med ett sådant där typisk lite flagigt utseende. Om det varit något i som gjort hål på plasten. Det behöver inte vara en påse, men ytan är liknande.
Jag vet dock inte var detta är.
Verkar vara ett lite annorlunda ställe, eller annorlunda inrett. Där kan vara en del orangt. Fast osäkert om det ens är inomhus.
"ingen mer som sett vart mitt halsband kan vara ?"
Om du kan tänka dig något som ser ut som skummig mjölk i en sorts röra, det kan ju vara en maträtt. Det ska vara på något ställe där det är några människor, jag tänkte först en buss, me det är osäkert. Kanske har ni någon plats där ni håller på med något skummigt.
#146 skrivetav Trollmamma
"Behöver hjälp med att hitta min sons cykelnyckel och husnyckel"
Jag får en känsla att de kan finnas vid en liten dörr, eller snarare en lucka, ljus, vit, och där hänger ett grönt band eller snöre ifrån mitten och ner.
Maikailoa.
"Sedan 1 år tillbaka rör min lilla grå katt Saga försvunnen! Vi bor nära ett skogsområde där det finns Räv och grävling. finns det något medium som kan säga vad som hänt henne.? Lever hon? Är hon död? Saga är idag 10år gammal."
Enligt vad jag kan se så verkar hon leva och må bra, fick enbart trevliga känslor omkring detta. Inte mycket annat dock.
Maikailoa.
"Var är min zorro fyra år i askersund?"
Det kan vara vid en byggnad som verkar lång, kanske som en verkstad, förråd eller sidan av en affär.
Där ska finnas något som snarast påminner om en labyrint, där toppen på dom snirkliga linjerna är ljust guldfärgat.
Det är en ljus byggnad, och det står en del saker utefter väggen.
Maikailoa.
"Hej!
Tack för ditt svar! Lite frågor angående ditt svar, ser du om han är utomhus eller inomhus? Kan du se hur långt bort han är? Det vita djuret, finns de på samma ställe som Pettsson och finns de fler djur än ett? Tack än en gång för ditt svar! M.v.h./Eline"
Svårt att säga, men där ska tydligen finnas något intill ett staket som sitter på en stolpe och ser ut som en postlåda med runt tak eller ett fågelbord, och där sitter något genomskinligt och plastigt på sidan.
Hej allihop! Jag har ett transparant nagellack som varit borta ett tag nu, skulle väldigt gärna vilja hitta det men trots ihärdiga försök så är det fortfarande borta. Det är en ganska stor flaska av märket Viva la diva. Mvh Mikki
Hej. kan någon vänlig själ hjälpa ossn vi är i turkiet och hsr vatit här en vecksa och vi märkte nyss att vår enda bilnyckel och lägenhetsnyckeln är borta.. vi har tömt upp och ner på allt som finns på hotellrumet samt receptionen och vårt resebolag.. snälllllla hjälp osssss
#161 skrivetav WickedAlly
"Jag har ett transparant nagellack som varit borta"
Det jag ser verkar var något som är konstruerat, eller ihopasnickrat, uppe på en låda kanske, eller en hylla. Svårt att säga vad det är, men man har satt ihop några grejer.
Skulle kunna vara en pojke som har gjort detta, c:a 5-10 år.
Maikailoa.
"Hej. kan någon vänlig själ hjälpa ossn vi är i turkiet och hsr vatit här en vecksa och vi märkte nyss att vår enda bilnyckel och lägenhetsnyckeln"
De skulle kunna vara upphittade och inlämnade någonstans.
Jag får en känsla av ett ställe där det sitter ett par människor och dom har något långt bänkaktigt framför sig, och det är ett smalare utrymme ut åt höger som dom ser det.
Skulle eventuellt kunna vara som en reception eller likande.
Maikailoa.
"Tack Maikailoa! Vill inte verka tjatig. Men kan du se om hon är en vildkatt nu? Eller har fått en annan familj? Kommer jag nånsin få se henne igen? Jag saknar henne alldeles för mycket.Finns det nåt endaste litet Tecken på var hon befinner sej? Tacksam för svar."
Nej vildkatt tror jag inte. Det verkar vara innomhus.
Sedan var det som renhorn?, men det kan ha varit kvistar, och något stort orange och vitt, eventuellt en vedmaskin, någon person som håller på med ved eller flisar grenar. Detta lär ju ha varit ute förstås.
"Ser du fortfarande Zorro fyra år i askersund vid en lång byggnad eller har han flyttat sig? Hur ser området ut utanför där han är nu och vågar han sig fram eller hittar hem??? är helt förstörd och vill inget annat än att ha hem honom igen."
Jag inbillar mig att det kan vara skog eller träd ganska tätt intill, bakom. Där kan vara som en gångväg, en mindre grusväg.
Där ska också finnas runt blankt föremål med fullt med små hål längs kanten, på något vis som en bilfälg.
Någon som vet vart min kofta är som jag inhandlade för något år sedan som jag använt endast någon gång? saknar den och jag har ingen aning om vart den är.
Den är tjock, grå och stickad. kommer från zara. har stora knappar.
kram
Använd gärna den nya tråden som nu ligger placerad som "alltid synlig" (orange plupp vid rubriken)
#169 skrivetav Trollmamma
"Har letat där i flera gånger men de finns tyvärr inte där."
Jag har ändå en känsla av att det är ett liknande ställe.
Där kan finnas ett ljust föremål som på något vis påminner om en mussla, ganska platt men med rundade sidor och en mörk vågig linje emellan, (kanske i storlek som en bordstallrik).
"Någon som vet vart min kofta är"
Jag såg rätt tydligt, men begrep inte vad det var, i vanlig ordning.
Men kanske som en kupé, en mörk vägg, kan varit ett mörkt skynke, en öppning av något slag; Men där var mitt på denna väggen en ljus arm som stack ut. Något grövre längst in och sedan avsmalnande, Det kan ha varit infällbar. Eventuellt en liten krok iute i änden. Ljus naturvit och slät.
Maikailoa.
Är den hemma i mitt hus??
Tack för svar också :D
Hej.
Har fortfarande inte hittat min förlovnings ring!!
Kan någon hjälpa mig att "se" vart den finns?
Mvh Javiera
Lägg din fråga i den nya, aktuella tråden istället Javiera! Större chans att du får svar där.
Hej,
min sons vita dvärghamsterunge försvann i natt. Hans lillasyster öppnade buren olovandes och hamstern smet när hon lekte med den. Jag tror att den finns på nedervåningen i vår villa.
Vore otroligt tacksam för hjälp, då min son förstås är jätteledsen.
tack på förhand!
Darjeeling
Upprepar mitt svar från inlägget ovan ditt, darjeeling 
Lägg din fråga i den nya, aktuella tråden istället Javiera! Större chans att du får svar där.
Jag låser här.