Min övning:
Vad har jag för hårfärg?
Vad är min (obligatorisk) favoritsyssla hemma?
Jag har tre katter, 2 flickor och 1 pojke. Vad heter han? (Ett mansnamn)
Vad samlar jag på nuförtiden?
Vilken blomma älskar jag mest? (Blomman har också min favoritfärg)
Provar lite, tyder det här är kul :)
1.Vill säga brunröd men ser blond hela tiden, så vågar inte säga faktiskt.
2.Morgonkaffe
3.Alf eller Frank. Ser framför mig en svartvit katt som är korthårig.
4.Kan det varit grodor förut? Nu hårda runda saker kan inte lista ut vad?
5.Rosa blommor, möjligen Gerbera?
#1 Hej du, ger svaren i morgon. Du har på sätt och vis både rätt och fel, till och med mycket rätt och och mycket fel.
Hej #1
Du träffade ganska rätt:
Hårfärgen är brunröd som du säger. Fast jag kallar den rödbrun, det finns lite mer inslag till rött.
Favoritsysslan som måste göras är faktiskt diskning! Du säger "morgonkaffe". Det är så sant så. Jag kan inte leva utan morgonkaffe!
Och katten, han heter Kalle. Korthårig, rödvit.
Du tyckte att jag tidigare samlade grodor, jag samlade igelkotter. Nu samlar jag -det är ganska lustigt att du säger "hårda runda saker" men kommer inte på vad det kan vara. De är ju naturligtvis stenar.
Tre blommor som jag speciellt älskar är ljung, gerbera och blåklint. Men lila är favoritfärgen, tänkte på ljung då. Men vad gäller gerbera, älskar jag den i alla dess färger.
Tack för att du deltog.
#3 Tack själv, detta var kul! Sedan kan jag inte släppa att igår när jag satt o tänkte på dig och skrev ihop allt först på en lapp så hör jag mig själv säga stubben frågande. Men vet inte alls om det hör in till dig alls så det fick utebli, men nu säger jag det iaf stubben då?? :)
Åh va coolt! Jag körde detta i min ensamhet istället och fick rätt på rödbrunt hår och på kattens namn Kalle :-) sånna här övningar är kul :-)
Those who don't believe in magic will never find it 
Duktigt imke. Men hur fasike kunde du namnet på katten? Vet du vad dom två flickorna heter, hans systrar? (Kvinnonamn)
#4 Bästa R! Nu gäller det mina språksvårigheter här…(är ju finsktalande). Vad menar du med en stubbe? Menar du en sån träbit som blir kvar i marken efter man fällt ett träd, eller..?
#6 Det va nog säkert en ren lyckträff. Jag fick bara upp namnet Kalle på en gång i huvudet. :-)
Jag är ju jättedålig på sånt här men försöker lära mig :-)
Jag har skrivit upp två namn här, men jag vågar inte säga dom. hihihi
det är nog jättefel. Skriv dom gärna så jag får se iallafall :-)
Kalle kommer egentligen från Carl-Gustaf.
Flickorna heter officiellt Victoria och Madeleine. Madde och Vicke.
Fast hemma kallar vi dom Molly och Pirkko. (?)
#6 Jag bara hörde men stubben då? Typ som vad blir det av den? Kan ju tillägga att jag var uppe vääldigt sent igår :) Hursomhaver. Ville bara säga det :)
Kram/s
Okej, nej då hade jag helt fel där :-) hihi Söta smeknamn :-)
#9. Ja. Det tål att tänka på vad det med stubben kan betyda.
Många gånger kommer man till insikt först (långt?) efteråt.
Hör av mig om jag kommer till insikt på något sätt senare.