Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1782 ggr
emiliefredrikson
0

Att höra röster!

Under båda mina förlossningarn har jag hört röster som talat till mig. De är en klar och stark röst som talat med mig för att hjälpa mig genom de sista tuffa förlossningsarbetet. Jag får förklara de här så gott och enkelt jag kan i korta drag. De är både svårt och ganska mycke att skriva om annars.

Rösten som jag uppfattat som manlig har kommit med mycke ljus och trygghet men även med mycke makt och storhet större än något JAG någonsin upplevt eller känt.

För de första så har jag under förlossningen mycket starkt veta vad som ska hända innan de hänt. Vad barnmorskan ska säga, att jag skulle ta min partners hand och andra fysiska saker som kan ske under en förlossning. Jag upplevde de som att jag "drömt" om förlossningen nätterna innan och rösten sa till mig att alla kvinnor gör de för att man ska kunna förbereda sig och klara av själva förlossningen men att de är något man inte minns efteråt lika så att många glömer själva smärtan fort. Och de sa rösten till mig att de är för att man ska vilja föda barn igen.

Rösten fick mig att uppleva de som att den som "talade" till mig va en av flera i en mycket stor kraft. Den största kraften. Och att "dom" såg över oss och allt som händer på jorden. Både de goda och de onda va deras skapande.

Är de nån som har nån förklaring eller kunskap om detta? Mödravårdcentralen och öppenvårdpsykiatrin förklarade de som att jag fått en psykos under förlossnignen för att jag har en emotionel personlighetsstörning, emotionelt känslig, men jag köper inte den förklaringen för jag upplevde de här så stark, starkare en nått annat i mitt liv och jag kan inte avfärda de som att mitt sinne har spelat mig ett spratt.

Är tacksam för alla kommentarer och synpunkter ang. de här inlägget! Emilie

[Älskamig]
0

Kan det varit ängeln Mikael som gett dig energi? Glad Men kan vara 'psykos' också, min morfar blev snurrig i huvudet när han opererade hjärtat, så det är egentligen inte så ovanligt..

Amandla
0

Jag tycker det låter som en guide som kom igenom för att stötta dig.

[skymningsaga]
0

Fick in namnet Morgan. Kan det låta bekant för dig?

[skymningsaga]
0

Tänkte på det med psykosen som de nu förklarade för dig att du fick.

En psykos brukar väl ej vara tillfällig i såvida att den bara sitter i under en förlossning. Inget jag vet något vidare om. Men dessa kan vara väldigt pfrestande och kan leda till att antingen psyket spelar en ett spratt . Men den som har varit med om båda delarna kan känna skillnad på när det är ens huvud som spökar och när det är någon på andra sidan som vägleder eller stöttar en.

Jag minns när jag låg på psyket och försökte förklara de olika rösterna. Jag förklarade de som tydligt förde en dialog med mig och de som kom från ett annat ställe. och vissa som bara strök örbi.

Jag var fullt medveten om vilka som var mitt huvuds-spratt för jag kände dem och kunde kontrollera dem.

De som berättade och förde dialog med mig kände jag en stark närvoaro med och visste att dessa fanns där. Svårt att förklara för de som aldrig fått chansen att jämföra och testa sig fram.

Det är även den typen av kontakter jag får kontakt med idag. "väldigt sällan" jag tar ej kontakt det gör dem. och har fått bevis för att de finns genom andra människor i övningar som kan komma här på iFokus.

Så känn efter. Om du är osäker så kanske du skall bli lte mer skeptisk till det. För man brukar vara väldigt säker på sig när man haft en kontakt på andra sidan. allafall jag.

[skymningsaga]
0

om jg missförstått något beror det på mi koncentrationsvårighet när det gäller att läsa. ibland svackar det.

emiliefredrikson
0

Ja jag håller med och jag är säker på att de här va något annat än en psykos. De hände under båda förlossningarna på väldigt likande vis, ganska säker på att de är samma "person" som talade med mig också . Min magkänsla brukar stämma och de här ärjag 100% säker på INTE va en psykos. De va aldelles för stort för de!

Har en nära bekant som är andlig. Hon och jag la kort för ett par årsedan som för övrigt va en helt otrolig upplevelse. Då läste hon iaf att jag har en fin kontakt med "andra sidan" och att de står någon mig väldigt nära hela tiden som jag har nära kontakt med. Hon frågade då hur min magkänsla/inreröst/intuition är och den har alltid varit väldigt rätt, sånära på alltid. Den har alltid varit väldigt stark och hälp mig. De här iaf gjort mig väldigt nyfiken och gett mig bekräftelse för min känsla av de bortre som jag nu vill undersöka.

Är de någon som känner igen de rösten berättade för mig eller vilka referenser de finns till de "den" sa? Vill gärna få tips på övningar för att komma i kontakt med min vän :D

Amandla
0

Högst uppe bland trådarna i inläggslistan ligger Hjälptråden, där hittar du bra tips, råd och övningar bland annat om hur du får kontakt med dina guider Glad