Vilken meditationsform för mig?
Hej! Jag vill börja meditera, men det finns så många olika meditationsformer att jag blir alldeles rådvill. Jag minns att jag var med på en prova på-kurs en gång för länge sedan där vi låg ner och lyssnade på lugn musik, samtidigt som vi skulle visualisera olika saker. Det gillade jag och skulle vilja göra något liknande igen. Kan ni hjälpa mig?
Hej Jerrie,
Vi har skrivit lite om meditationer i vår hjälptråd (ligger klistrad i menyn till vänster) men annars så skulle jag tipsa dig om att sätta på skön och avslappnande musik (helst utan någon som sjunger, men det väljer du). Sitt eller ligg ner. Börja med att andas djupa andetag, in genom näsan och ut genom munnen. Jag brukar visualisera hur jag andas in ny ljus energi och andas ut den "smutsiga" och gamla energin.
Du kan visualisera dig själv på vackra platser. En vacker skog där du plockar svampar, en strand där du plockar stenar. Ja precis vad som helst. I Hjälptråden finns ett tips till "Möt din vägledare".
Lyckatill och berätta gärna.
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack Fjäril. :)
Jag brukar leta efter "guided meditation" på Youtube. Det finns väldigt mycket att välja mellan, du kan ju testa dig fram och se om du hittar nåt intressant!
Ibland är det bra att ställa sig frågan om det är jag själv som vill det här eller om det är vad andra tycker att jag ska göra.