Bota cancer
skulle vilja diskutera detta med oupplösta knutar m.m som gör att vi får olika sjukdomar, så som cancer t.ex.
Min far fick cancer.. han gick på cellgifter och cancern började gå tillbaka.. men samtidigt som han började med cellgifterna började han även läsa om just det här med knutar o känslor som ska bearbetas.
så när han såg så goda resultat , bad han att få avsluta sin cellgiftsbehandling, och dog 4 månader senare.
nu har jag själv börjat läsa för att försöka förstå hur han tänkte?.. och jag förstår han!! fast jag har väldigt blandade känslor..
för enligt dom flesta så beror cancern då på känslor och händelser som man lagrat inom sig.. men det är ingen som nämner nått om barn?? varför föds vissa barn med cancern?? dom kan ju knappast ha några obearbetade känslor m.m??
hoppas på många svar från folk som läst/vart med om detta =))
kärlek// sabine

Sorglig historia :(
De flesta som kommer med sådana här ideer brukar mena att man skall se det som ett komplement, och fortsätta arbeta med medicinering parallelt. Tyvärr finns det många som inte tänker lika långt utan tvärsäkert lanserar olika vilda hypoteser som alternativ som kan ersätta medicin…
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
# 0 binebums.
Alldrig lätt att mista någon 
Vad fick din pappa för insikt.
Cancer finns ju i våra Celler.(tror jag). Tror man på rekarnation,,ja då inkarnerar ju själen just för att ta den lärdomen.
Om det handlar om känslor och händelser har man ju med sig det.
Skönt att din pappa fick göra ett val själv.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Jag vet inte om han kom till nån ordentlig iinsikt? han trodde nog att han hade gjort allt jobb själv, genom att bara läsa om det=/
o ville väll prova om det gick även utan cellgifter.
Vi pratade ofta om det , och jag var alltid på hans sida, dömde han aldrig för hans val. men jag märkte rätt snabbt att han inte gjorde vad som skulle göras, jag gav han alla möjliga nummer till olika medium m.m som kunde hjälpa han med bla reinkarnationer. men nä??
han kunde själv ;)
envis ända in i döden!!
så du menar att barn som får cancer vid födsel kan ha en själ med ett "jobbigt" förflutet??
(jag känner att jag måste understryka att det inte finns nått hån eller sarkasm i den kommentaren haha.. ser på tok för många missförstånd härinne)
# 4 binebums här på ÖN finns ingen sarkasm eller hån.Sajtvärden/arna tillåter inte det,så det behöver vi inte vara oroliga för 
Jag är säker på att vi inkarnerar ja.
Men däremot anser jag att man ska lyssna på Läkarvetenskapen.
Men vi har ju en fri vilja oxå. Precis som din pappa hade.
Det finns en Bok som heter Resan. Den tar upp detta med känslor och händelser.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
just den boken är det jag precis har läst!! ska själv göra en reinkarnation om fyra veckor.. då blev jag rekomenderad att läsa den först!
en helt fantastiskt berättelse! gick på små rosa moln efter jag läst den.. och fick en helt annan bild på hur en reinkarnation kan fungera!
är inte alls intresserad av att veta om gamla liv.. nu vill jag mer gå igenom gammalt "skräp" som ska bort!
# 6 binebums.
Glad för din skull.
Men du ska inte göra en reinkarnation va.? ( skojar lite )
Det är bra att städa bort gammalt skräp ibland *_*
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 

Hej ja detta med cancer är ett känsligt ämne eftersom det faktiskt är förbjudit enligt lag att ge alternativa behandlingar mot Cancer.
I Sverige är det enbart förbehållet sjukvården att ge behandlingar till en cancer sjuk.
Så även om din far ringt runt till medium och healers så hade du troligt vis fått nekande svar eftersom man kan dömmas till ett fängelse straff om det anses vara en behandling.
Vilket är synd för olika forsknings studier har visat att Healing tillsammans med den traditionella vården gett mycket bra resultat.
Flera studier har visat på detta i olika länder även i Sverige så visade en liten studie på detta.
Man gjorde en studie på 9 lungcaner sjuka personer på Akademiska sjukhuset i Uppsala 1997-1998.
Där samtliga fick cytostatika behandling men 5 av dom fick även regelbundna healing behandlingar.
Rent konkret kunde man se med värme kameror att hud tempraturen ökade på samtliga som fick healing behandlingar man kunde även konstatera att blodcirkulationen ökade i kroppen under healingen.
Samtliga som fick healing fick mörk illa luktande urin efter sina behandlingar inget som dom i gruppen som inte fick helaing råkade utför.
Man misstänkte att healingen satte i gång en process med utrensning därför urinen var så illa luktande o mörk.
Studien visade också att dom som fick healingen slapp dom biverkningarna som cytostatikan ger ingen av dom fick dessa biverkningar medans samtliga i gruppen som inte fick healing råkade ut för dessa biverkningar.
Man kunde även se att tillväxten av tumörerna var betydligt lägre hos dom som fick healing en hos dom som inte fick healingen plus att en av dom i Healinggruppen där försvann tumören helt och hållet.
Så verkligen synd att man inte får ge cancer patienter alternativa behandlingar i Sverige.
När det gäller reinkarnation så är jag själv tveksam till att det skulle göra ngn skillnad för själva cancern men jag kan ju inte säga att den inte gör det.
Har själv varit väldigt troende på reinkarnation och gjort flera reinkarnations resor där jag upplevt det jag trodde var tidigare liv jag har upplevt 4 olika liv.
2 av dessa liv har visat sig var dels min guids liv och dels min healing guids liv dom 2 andra liven som jag upplevde som asiatiska.
Så har det visat sig att det är 2 olika asiatiska män som visar sig förutom min guide och healing guide under trancefigrations seanser.
Så idag är jag väldigt tveksam på att vi lever flera liv utan dessa tidigare liv kan lika gärna vara våra guider eller ngn annan från vårat ande team som vi upplever under dessa reinkarnations resor.
Men jag kan ju inte säga säkert att inte reinkarnation existerar liksom jag inte kan säga att det existerar i dag.
För 7 år sedan var jag helt övertygad på att vi reinkarnerade men det är jag inte idag längre.
Lasse
HAHAHAHAHA åååh herre neeej!! REGRESSION mena ja!!! ..phu…ska nog gå o lägga mig haha!
# 9 binebums 
Du e bäst 
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Wow! tack Lasse!!
du kommer alltid med så mycket mer information än man förväntar sig!
Man blir nästan lite arg att läkarvården slår så hårt backut mot det alternativa!? örter kan jag förstå i viss mån, då dom tydligen , som jag förstog det när jag prata med en läkare, inte har resurser till att kolla upp örterna, vissa kan ju tydligen ha negativ inverkan på läkarnas mediciner.
men som du säger.. att om det finns studier på att t.ex healing inte gör annat än gott! varför utvecklar dom det inte mer??
jag börjar genast tänka att allt handlar om pengar?monopolet?.. hemskt av mig kanske.. men jag tycker det är konstigt??

Visst har det med pengar att göra men inte med dom stora läkemedels bolagen att göra.
Utan att det tyvärr varit så att oseriösa alternativ behandlare utnyttjat svårt sjuka mäniksor.
Vi hade en klinik här HBG som tog 100 000 för en alternativ behandling dom sa sig göra mycket avancerade blod tester och ge dom olika alternativ medicin.
Det visade sig att några blod analyser alldrig gjordes fanns bara 2 ställen i världen som gjorde dessa analyser och dom hade inte gjort några till Sverige.
Fanns heller ingen sådan utrustning på några andra ställen.
Alternativ medicinen som dom skrev ut var bara rena socker piller.
Denna klinik var inte den enda därför tillkom lagen för att skydda svårt sjuka att bli utnyttjade av oseriösa personer.
Men lagen drabbar ju även dom som arbetar seriöst.
Så finns alltid 2 sidor av detta.
Lasse

Min pappa fick ju också cancer en obotlig sådan.
Läkarna sa då till honom att dom inte hade några mediciner eller kunskaper för att bota honom.
Dom rekomenderade honom att prova olika alternativa behandlingar men eftersom det är förbjudet i Sverige.
Så fick han tips om olika alternativa behandlingar på andra ställen i världen.
Då på den tiden bröt troligtvis läkaren mot lagen genom att göra detta.
Men i dag får en läkare rekomendera alternativa behandlingar om den anser detta så lagen har blivit betydligt mer tolerant i dag.
Men fortfarande förbjudet att ge alternativ vård till cancer o en del andra sjukdommar.
Lasse
Tack Lasse för att du tar upp så mycket bra exempel som du delar med dig av!
Men, med all respekt, det finns några få avarter (vilket det gör i all verksamhet) och jag ställer mig starkt tveksam till att det är de som avgör att inte människor ska få t.ex. healing i vården! Om man ska gå efter biverkningar och rent skrämmande felbehandlingar så är det den vanliga vården vi får gå till. Inte blir den förbjuden för det?
Nej det är läkemedelsbolagen och liknande som tjänar storkovan på att folk blir sjuka. De vill inte ha människor FRISKA - utan de vill sälja medicin.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

jo visst men då hade man ju kunnat förbjuda all alternativ medicin om man velat utan några problem alls.
Det är bara dom med dom allra allvarligaste sjukdomarna o dom som blev utnyttjade som blev lagstadgade.
Lasse
Alternativmedicin mot Cancer är jag skeptiskt till, Visserligen finns det diverse örter som KAN ha en viss effekt mot cancer, men just denna sjukdom anser jag att man bör behandla med de medel vetenskapen har att erbjuda.
Alternativmedicin är bra mot mycket, men detta är en av tre vanliga & allvarliga sjukdommar jag tycker att man inte har råd att exprementera med. Du har bara ett liv.
Med detta sagt så tycker jag att din pappa var mycket modig..

Ja du… intressant fråga. Har förlorat många på min sida av släkten i cancer inklusive min dotter som blev 6.5 år gammal endast.
Dock är barncancer och "vuxencancer" skilda saker om man ser ur medicinsk och vetenskaplig vinkel. Man vet INTE tex varför barn får cancer så dotterns cancer var inget "ärftligt".
Men jag funderar ju ändå… varför hon, varför hon. Sen 11 månader senare föder jag en liten "planerad" tös. Jag funderar också ibland om de på andra sidan utöver guiden på något vis kan påverka de andra andarna tex, välj att gå ned till dem för de behöver just dig nu när inte jag finns mer? Nu menar jag inte ur synvinkel på kön för så funkar det knappast det avgör ju mannen men så där allmänt när någon mist barn…..
Nej, de flesta menar inte att cancer beror på obearbetade känslor.
Har man behov av att bearbeta känslor ska man göra det såklart, men inte för att bota cancer.
Livsstilsfaktorer minskar risken, men är ingen garranti mot cancer. Äta nyttigt och träna regelbundet. Ingen rökning och måttlighet med alkohol.
Jag har lingon i filmjölken för den motverkar vissa typer av cancer. Kolla följande studier:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21910124
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21399574
Den obegränsade människan.
Barn kopierar sin omgivning. Oavsett vad vi gör och oavsett i vilken ålder vi befinner oss i kommer kunskapen någonstans ifrån. Det må vara medärvt i vårt DNA eller inlärt från vår omgivning eller någon annanstans ifrån kommande. Allting vi gör bygger på återanvändandet av inlärd kunskap som vi givetvis kan komplettera med nyvunnen kunskap. Det är hur vi kombinerar all den information vi lärt oss som kommer att definiera det vi längre fram väljer att skapa. Inlärda beteenden där vi lärt oss avskärma oss från information leder till en begränsad utvecklingsmöjlighet åt det hållet i vårt liv. Oavsett på vilken nivå inlärd information lagras i vårt medvetande kommer det att påverka oss resten av vårt liv om vi inte förändrar vårt beteende. Mycket av det vi lärt oss är till stor nytta medan annat vi lärt oss inte längre hjälper oss i vårt utveckling. Det är när information som inte längre hjälper oss men som ändå hela tiden påverkar oss medvetet och eller omedvetet som problem ibland tycks vara till synes olösbara. Speciellt om ett inlärt beteende hunnit sjunka ner i vårt undermedvetna och därför inte längre är synligt för vårt medvetna jag. Det har hittills saknats verktyg för att lokalisera inlärda beteenden som existerar på ett för medvetandet osynligt plan i det undermedvetna. Därför har det även saknats verktyg för komma till en omedelbar permanent lösning. Där jag med en omedelbar permanent lösning menar förmågan att medvetandegöra omedveten information på ett medvetet plan.
När information synliggörs är det möjligt att ta ett nytt beslut och på så sätt förändra ett sedan tidigare beslut. När detta sker förändras verkligheten omedelbart. På ett psykiskt plan sker denna förändring omedelbart. Ofta reagerar den fysiska kroppen inte lika snabbt, den behöver ofta tid på sig innan informationen når fram. Tankar är skapande. Det existerar kommunikation mellan våra tankar och vår kropp, dom är inte separerade från varandra. Det betyder att det på längre sikt är möjligt att ur en tanke skapa kemiska såväl som biologiska förändringar i en människokropp, förändringar som på sikt kan leda till förändringar i kroppens naturliga energiflöde. När ett energiflöde förändras kan det på sikt innebära att kroppens immunförsvar inte längre klarar av att hantera en kropp som inte längre befinner sig i balans. I förlängningen kan detta leda till att sjukdomar utvecklas. En kropp som befinner sig i balans regenererar sig själv hela tiden och tappar därmed aldrig sin balans. En kropp som inte längre återskapar denna balans kan därför på sikt utveckla sjukdomar. Det är därmed möjligt att förändra en kropp från ett tillstånd där den inte längre befinner sig i balans enbart genom att förändra sina tankar. Genom att observera vilka tankar det är som skapar obalans i en kropp är det idag möjligt att förändra den verklighet du lever i helt enkelt genom att förändra dina tankar.
Jag tror inte att man kan bota canser eller andra svåra sjukdommar med enbart energimanipulering. I så fall på lång sikt genom att ändra sättet och med det kanske öndra generna/dna:t men inte på kort.
Jag har anvönt mig av Meditation, och visst, det har gjort stor skillnad men aldrig hade jag avsikten att bota sjukdommar med tekniken. Endast att finna lugn vilket jag gjorde…
Mediciner är kortsiktigt, ändra tankar/beteende är långsiktigt och främst för psykiskt mående och inte för dödliga sjukdommar :) Man mediterar ju inte om man nyss har krockat med en bil…
God natt, ett tungt ämne detta.
Balans handlar inte om att bota någon. Botar gör man när man säger till en individ att du inte själv är förmögen att återställa dig till ett balanserat tillstånd. Därför behöver den som botar tillföra hjälp utifrån.
En kropp som inte befinner sig i balans har även kunskap om hur ett balanserat tillstånd ser ut. Det handlar därför om att medvetandegöra för en person som så önskar, att visa den personen varför det obalanserade tillståndet existerar och samtidigt förklara vilken förändrig som behövs för att erhålla ett balanserat tillstånd. Därmed botar man ingen, istället medvetandegör man vad två olika tillstånd leder till. Därefter är det upp till personen själv att välja på nytt. Önskar jag behålla det beteendet eller önskar jag en förändring. Det handlar aldirg om att manipulera, det handlar om samarbete på frivillig basis.
Att tro att det tar tid att ändra tankar är en uppfattning som även det går att förändra. Dock handlar det hela tiden om individen har den önskan eller inte. Om man väljer att förändra beteenden som leder till att kroppen självläker är inte att bota sig själv, det är att återställa kroppen till sitt naturliga tillstånd som är att befinna sig i balans. En kropp som befinner sig i ett balanserat tillstånd återskapar hela tiden denna balans. Därmed fortsätter den personen att befinna sig i ett konstant friskt tillstånd, om inte personen väljer att avvika från denna balans. Allting är ett val, oavsett om valet är medvetet eller inte, i förnekelse eller inte.
Binebums, den här boken du nämner, vem är författaren?
#22 TS har avslutat sitt medlemskap, det ser man på att det är klamrar runt namnet.
#21 Första steget är väl att bli medveten om sitt jag och det är väl självklart för mig att man inte kan ändra sådant man inte vet existerar. Kallas inte det beteende..** som man kan göra via psykologisk hjälp eller självhjälp.
inom andlighet talas det om att se den som ser. Men kan man se sig själv? Och hur långt bakåt kan man gå?
Så tänker jag..
Ser att du inte är kvar på iFokus.
för enligt dom flesta så beror cancern då på känslor och händelser som man lagrat inom sig.. men det är ingen som nämner nått om barn?? varför föds vissa barn med cancern?? dom kan ju knappast ha några obearbetade känslor m.m?

cancer är cellförändringar snarare?!
Tro kan försätta berg, och man kommer långt på positivt tänkande och tro/hopp
men sjukdomar som sitter i kroppen kan ibland inte alla gånger vända ens av den mest intensiva önskan. Ibland sker det mirakel - då snarare med hjälp från andra sidan.
Kroppen är komplext och vi har inte alla svaren. Vi lever längre och fler hinner utveckla "defekter" och sjukdomar (osv). Men vi blir även skadade av vår miljö och eller med sjukdomar som följd.
En del ser det som straff, andra som en mening och några att det e naturens gång.
Vad är sant? Kanske alla tre? Viktigast är väll vad var o en finner tröst och att man inte skrämmer andra utan snarare kan vara en bra stöd/trösta. Och varje människa får bli respekterade för deras val o beslut.
Alis volat propriis