Att bli
Är ny här så tänkte ge en lite presentation,
Min mediala sida började när jag var väldigt liten då min mor berättat om två händelseförlopp. Den ena gången satt jag och åt kvällsmat med macka och fil, allt var precis som vanligt tills hon ser mig föra mina två händer upp längs kinderna. Riktar ögonen in i himlen och bortanför. Var bortkopplad från rummet. Hade berättat facinerat och lugnt för henne att alla var så vackra. Min mor gav ledande frågor i mitt tillstånd då även hon är mycket intresserad av krafterna bortom. Jag hade sett att där fanns inga fordon alls, utan endast väldigt vackra djur och människor.
Den andra gången min mor sett Tecken var när hon skulle köra hem mig från min dagmamma. Jag hade helt plötsligt blivit mycket upprörd och skällt ut henne för att inte gett mig någon information om att vi ska flytta. Hon blev då mycket förvånad och stannade bilen. Frågade vad det skulle vara för hus, då jag hade svarat: ett rött!. Jag háde även sagt antal rum och små detaljer. Några år senare flyttar jag till ett rött hus med dessa rum och specifikationer med min far och hans nuvarande fru.
På senare år har jag mestadels upplevt den mörka och svårhanterade delen av djupet. Medvetet låtit mig utforska och slukas av den mer extrema magin. Dragits med i extatisk glädje för att sedan slungas ned i djupa dalar av mörk förvirring. Svart magi?
Känner nu att jag börjat balansera rätt mig till den vita magin. Harmonin har en annan klang och där har jag lärt mig uppskatta naturen på ett helt annat plan. Den är min religion och ger mig ett klokt svar eller ledfråga varje gång jag frågar. Lite som Gammelmor Pilrot i Pocahontas. Det är här jag är nu och såklart känner jag fortfarande av den svarta magin men det vill jag fortfarande göra. Känner dock att en balans mellan den vita och svarta är en mycket bra startplatta för att lyfta.
Kanske ni vill hjälpa mig på traven?
fridaelvreus.blogspot.se
YinYang, "uppbyggande/nedbrytande",manligt kvinligt,sol måne, mörker ljus…Vill du definiera termen magii..??:-P
Då magi är konsten att påverka den yttre världen genom kontakt med övernaturliga krafter, blev det för mig en insjunknad i djupet där jag fann nya världar som kom att påverka mig radikalt. De följer med mig tillbaka till den yttre världen och alla påverkar varanda. Alltså: kraften som följde med mig ut ger nya krafter i olika former till andra personer. På så sätt ser jag det som magi. Det sprider sig otroligt snabbt! Och det glädjer mig :)
fridaelvreus.blogspot.se
Hej och välkommen hit,
Det låter väl bra, att du känner att du börjar komma i harmoni. Mediterar du mycket?
Hur önskar du hjälp på traven?
Sajtvärd på Övernaturligt