Är det någon där?
Känner ofta både då jag är bland folk och ännu mer då jag är ensam att det är någon som följer efter mej och ibland även som om någon står väldigt nära precis bakom mej. Är det någon som "förföljer" mej eller är jag bara paranoid?
Har försökt få reda på vem det är men aldrig lyckats få svar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Det kan vara en guide du känner av.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Men vad får du för känsla av det är det en negativ känsla som att du måste fly undan eller är det saklig eller rentutav positiv varm känsla? Det beror ju mycket på hur du upplever känslan. Jag brukar lite på min magkänsla, känns det bra då är det förhoppningsvis inget negativt.
Jag har en person som förföljer mig…(enligt några "kunniga") han har sagt sig vara både ex man och allt möjligt och enligt en annan "kunnig" så såg han mig dö på ett mindre trevligt sätt… Jag gillar inte sånt, får gåshud. Hoppas du inte har några ex efter dig…jag är säkert paranoid och galen. Men kan man bli annat när man känner hur någon lägger armen runt en och kramar en när man ligger själv i ett rum. *Rysa*

Den känslan jag får är allt annat än trevlig, jag blir rädd, får panik, svårt att andas och hjärtklappning då det händer.
_**/Mvh Anne
Läskigt!

Jo minst sagt =/ har tidigare haft kontakt med guide och jag tror inte det är någon guide då jag bara har haft trevliga upplevelser i det samanhanget.
_**/Mvh Anne

#5 Ja en guides energier känns bara kärleksfulla.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Då är det definitivt inte en guide
_**/Mvh Anne

Du behöver inte känna denna känsla lär dig stänga ner:
Så bestämmer du själv när du vill känna av andevärlden och när du inte vill det.
Inte meningen man ska gå runt och må såligt för att man är vidöppen för andevärlden hela tiden.
Så stäng ner så slipper du känna känslan öppna upp kan du göra n'är du vill ha kontakten med andevärlden.
När du jobbar eller övar på att ha kontakt.
Öppnar upp gör man automatiskt när man sysslar med andlighet räcker du går in här och läser inläggen så öppnar du upp automatiskt för ande världen.
Samma om du pratar om andevärlden ser på Det okända på Tv.
Så stäng ner efter du har sysslat med det andliga och gör det som en rutin och i början får man göra det ofta .
Så slipper du känna dessa obehagliga saker.
Det är helt och hållet du själv som bestämmer detta.
I ljus Lasse

Tack, men hur gör man då man "stänger ner"?
Har hört nån gång att man ska tänka sig som en bubbla runtom, har testat det men det har inte funkat för mej.
_**/Mvh Anne

Några metoder kan… vara som du skrev
att man Visualisera en "bubbla", cirkel eller likande
runt dig. Man kan även Visualisera att man går in
genom portar eller dörrar..
Man kan även ha en skyddande sten eller smycke..
och Visualisera att skyddet kommer från den..
man få känna sig fram vilken metod passar
en bäst.. och lite träning.. :-)
Sen kan man ju alltid be om hjälp från sina guider….
/RL
vad är en guide? är det någon som vakar över en? är det någon man känt innan personen gick bort? eller kan det vara vem som helst? har alla en guide?
Detta brukar funka för de flesta *L*
Stänga ner och skapa skyddande bubbla
Här är ett sätt att stänga ner sitt hjässchakra som är det chakra som släpper in "andra sidan".
Du blundar och säger tyst för dig själv stäng mitt hjässchakra, be gärna din guid om hjälp med detta, och du ser en liten lucka på din hjässa som stängs ordentligt, sen omsluter du dig med en bubbla som går ca 30 cm utanför din fysiska kropp runt om. Sen säger du fyll min bubbla med kärleksfullt vitt ljus och rena höga energier, stäng ute alla andra energier så att de inte kan påverka mig. *Ler*
lycka till Carina