Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: foton
Läst 485 ggr
Morsan1
0

Det här med orber

Jag är ju en av de här på forumet som är lite skeptisk till alla dessa bilder på Orber. Kanske för att jag inte ser någonting i dom eller för att de helt enkelt är för många. Kollade i mina mappar i datorn och jag har Orber på MASSOR av bilder. Antingen bor jag i världens mest hemsökta hus utan att veta det eller så är det något annat.

Jag tycker att det är konstigt att alla har dessa Orber på bild. Att alla får paranormalaktivitet på bild. Det som förut varit så svårt finns i mängder i varje digitalkamera. Jag har skrivit det förut, det vimlar av Orber på julbilderna! Är det ljusen?

Kan det vara damm, ljusspel osv? Finns det inte en fotosajt här på forumet som skulle kunna bistå med vad dessa "prickar" kan vara? Det borde ju vara ett välkänt fenomen för dom eftersom det verkar vara så otroligt vanligt.

Jag vill SÅ gärna tro, se och känna övertygelse. Men i orbfallen måste jag motvilligt erkänna att jag är skeptisk. Jag respekterar alla er som tror och ser. Hoppas ni tar min skepsism på rätt sätt, att jag inte dömer eller misstror någon. Jag bara undrar…..

Nemii
0

Känner precis likadant. Själv misstänker jag att svaret på frågan är: damm.
Kameran försöker fokusera på ett liitet närliggande objekt (dammpartiklarna) och när blixten går av så blir det någon slags reflektion. Skakade en matta och tog sedan ett foto med blixt. fick då fram ett "orbfoto".

Bybo
0

Jag är också lite skeptisk, men tycker det är roligt att kolla in bilderna och man vet ju aldrig :-)

Morsan1
0

Kanske därför jag har så mycket Orber, jag avskyr att städa och har ett dammigt hem…;)

Men jag respekterar alla som "ser"! Druttis, du är ju helt fenomenal! Jag vet inte vad jag ska tro!! Jag ser ingenting.

Elisabeth-J
0

Det mesta är nog reflektioner från fönster, speglar och ljus eller dammpartiklar. Man måste granska fotona väldigt noga för allt är inte Orber.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Morsan1
0

Ja visst är det roligt! Det är jättespännande att leta Tecken. Tyvärr finner jag inga, jag tycker alla ser likadana ut. :(

zeretki
0

Jag är också skeptisk MEN sen såg ju Drutten en hund i min orb, och då blev jag lite fascinerad. För att jag faktiskt såg hundhuvudet själv och dels alltid känt en kontakt med min avlidna hund, Bessie. :) Så nu är jag lite mer öppen…men sen vet jag ju också att ofta är det dammpartiklar. Men ofta betyder inte alltid. ;)

[Caroline92]
0

En tanke på det här om julen..visst, det är mkt ljus och så, men kan det inte vara så att alla nära å kära vill vara närvarnade på julafton? då det är en stund då många familjer/släktingar brukar samlas?

Jag tror inte själv på orber…visst, det finns säkert vissa riktiga Orber..men tror inte att det finns så många å så ofta =)

Kramar Caroline

Nemii
0

Såg hemsökta hus i går kväll/natt. Gissar att det kanske var en repris. De besökte ett nattklubb (Ceasars tror ja den hette) och fick kontakt med en kvinna som visade sig i form av Orber. Det var riktigt fascinerande! Den första var som ett reflekterande ljus.. Den typ blinkade. Den andra påminde lite om dom man ser på bilderna här, fast det var något som skilje litegrann. kan inte riktigt "sätta fingret på det". Någon mer som såg det?