Kan inte sova
Jag är väldigt känslig för spöken och skräckfilmer och återupplever dom ofta i mina drömmar.
Problemet började när jag var 6 år gammal, jag frågade min brors kompis vem han mest var rädd för. Han sa: Samara. Jag googlade det och blev vettskrämd (om du är känslig googla inte) Hon kommer från filmen The ring, och är super läskig tycker jag. Jag har haft svårt att somna sen den dagen, jag ligger alltid med en tänd lampa i mitt rum och tittar omkring att ingen är där.
Jag har svårt att blunda och försöka sova, såfort jag gör det kommer hon i mina tankar, spökar, förstör. Ibland vågar jag inte ens blunda för att jag är rädd att hon är i rummet. En grej som jag gjorde för ca 1 år sen var att se The ring. Det var ingen smart idé jag blev sömnlös några nätter. Det är ett stort problem som jag verkligen vill få bort, hur ska jag göra? Jag orkar inte fler år, vågar knappt somna.. Hjälp!
Hej Kakaokaka,
Jag skulle vilja säga så här - det finns inget att vara rädd för! Du skapar dina egna rädslor och känslor själv.
Varje gång den där bilden/känslan/rädslan dyker upp så tänk på något positivt som gör dig glad. Säg "hej tanken, där är du" och släpp den sen. Du kan också läsa en bok, rita, skriva, sjunga, se på film. Allt för att få dig själv på andra tankar. Låt alltså inte rädslan "ta över" - för det är bara en rädsla.
Sajtvärd på Övernaturligt
Som jag förstår tycker du Samara är läskig. Och jag håller med, visst är hon kuslig. Men Tänk så här. INGET av det du ser finns i verkligheten. Tjejen står där och framför henne finns massor av filmkameror, statister, producenter osv. Sen lägger de på effekter för att det ska se läskigt ut. Hon ser ju inte ut så i verkligheten, hon är såklart sminkad.
Ett bra sätt att bearbeta bilden av Samara är faktiskt att sätta sig ner med någon vuxen och ta fram en bild på henne på datorn. Sitt där ett tag, och i början kommer du tycka hon är obehaglig som du minns. Men efter ett tag kommer du slappna av.. Hon kommer ju inte hoppa ut ur dataskärmen direkt ;)
Detta är Daveigh Elizabeth Chase som spelar Samara:

Inte speciellt läskig
Lycka till!
Kram!
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Tack! Jag ska prova inatt när jag ska sova att tänka på något bra och få bort henne :D
#2 Herregud tack! Hon ser inte skrämmande ut alls! :D Ibland stöter jag på bilder på Samara på Facebook, jag blir förstås skiträdd och klickar snabbt ner rutan. Jag kan väl försöka att titta på en bild med henne på. Isåfall med Pappa, Mamma är som jag rädd för spöken.
#2 Det där skrev du jättebra! Och se, hon är ju inte läskig.
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag har/har haft samma problem! Jag får också lätt så. När kag gick utomhus i vintras förbi en skog både dit och från min kompis kände jag alltid obehag. Det var som om hon som vit gestalt skulle kliva ur skogen närsomhelst, som att vara i en levande mardröm. Även nu har jag svårt att blunda på dagen,eftersom jag själv har lätt för att komma på egna väldigt läskiga ansikten i huvudet som bokstavligen skrämmer livet ur mig. Även när jag ligger ickolsvart mörker får jag den känslan, att det ska komma in någon väldigt läskig. Hoppas jag inte skrämde dig nu :/ Förresten, jag är väldigt fascinerad av övernaturliga saker, men är väldigt rädd ändå eftersom att ifall jag skulle se en ande är jag rädd för att anden ska se väldigt läskig ut. Efter andras tolkningar i text har jag förstått att det nog bara är för att jag har sett väldigt många skräckfilmer, men jag känner ändå obehag :/

Ja du ett goggla på ett namn är inte så lätt och från en sådan känd film så blir det ju väldigt lätt det namnet som hamnar i fokus och då dyker upp i träffarna eftersom det är mest känt. Men går du vidare kan du säkerligen hitta betydligt beskedligare personer med detta namn.
För 10 år sedan så fick jag reda på min Guides namn i en mediation jag var väldigt osäker på om det var ett namn eller om det bara var ett läte.
Min guide hade berättat en del för mig om vad han sysslat med och och denna beskrivning hade jag fått också under regresions resa några år tidigare hos en regresions terapeueft.
Under Guide denna information så berättade även min Guide om sitt namn.
Jag sökte naturligt vis på Google jag fick ett 10 tal träffat och det visade sig rikitgt otäckt det var en politiker i Afrika med detta namn o stämde inte alls med detta Guiden berättad sedan fick jag upp 8 träffar av en arabisk mycket duktig fotbolls Spelare .Guide skulle vara politiker skakade mig och gjorde rädd inte tusan ville jag ha en politiker som guide.
Fotbollsproffsets var enbart namnet som dom hade i genom men hade gärna velat lära känna hans kvinnor lite bättre.
Men till slut efter mycket grävande hittade jag en liten liten artikel i Wikipedia om Abu Said IBN ABI AL Khair . Det var en kort information om en persisk poet som föddes 967 f k o avled 1049 fk att han var en berömd o den största sufi poeten genom tiderna.
Allt stämmde med det guiden sa under denna Meditation. Guiden sa även att hans matrial fanns fotfarande utgivit i bok form både hans dikter och en biografi om hans liv.
Men det var långt i från alla info som vi fick fram i sökandet.
Jag sökte o hittade väldigt mycket text på presiska men när jag första översätta detta till engelska o sedan till svenska så dessa skrifter mig inget alls för dom gick tyvärr inte att läsa.
Nu ytterligare år så gjorde jag en ny sökning och nu fick jag franåm helt otroliga fakta som min Guide berättade om under olika trance sesioner,
han hade B ättat att han härstammade fån ett berg i Iran som låg vid silvärvägen att han föddes där men fyttade från denna ort under några år och återvände han gav oss även namnet på denna stad.
Mina Cirkel deltagare hade fått en uppfattning att min guide var läke kunnig och hoppade in under healing sesionerna o då han sa att han hade grunderna i medicin kunskap men att han inte lade sig i healingen.
Under denna ny sökning flera år efter hittar vi massor av fakta om min Guide han var född i en familj där pappan var läkare och även pappan sufi poet.
Sonen gick i samma lära till läkare men hoppade av sina studier och började sudera språket och Koranen. Han bärjade skriva 4 radig prosa som den första poeten i världen därför han är i håg kommen,
Hns dikter var kärleksdikter hämtade ur händelser ut korannen. Han blev oerhört populär i Persien och faktiskt i heal världen eftersom han levde o verkade vid siden vägen och alla transporter mellan öst o väst gick genom denna stad så hans böcker spreds över hela världen och det var kärleks budkap och efetrsom det var ur koranen blev han snabbt en av Islams stora skriftlärda.
Men han sysslade även med det mediala och i en hemlig orginisation hade sanser, trance o fysiska cirklar. Al Kharri uppfann under dessa år ett andligt symbol språk med dessa bilder använde sig av inom den mediala utvecklingen- Även dagens mystiker inom Islam använder detta symbol språk ännu i dag.
Men detta var en stor synd inom Islam och när han blev påkommen med detta så var det normala straffet Dödsstraff. Men eftersom han var så otroligtr populär poet och spred den Islamistiska läran och populär inom kyrkan. Så tystades allt ner.
Min guide har även berättat under der trance att jag inte är den första
Han leder som guide men dom andra han lett varit författare och poeter inte medium.
När jag läste boken så näms 2 olika författare som påstår sig ha haft Al Khari som andlig vägledare så inget jag visste innan jag läste boken.
Så i vintras fick jag bestället en samlings bok av hans dikter tyvärr är den på Persiska men den är även översatt på Engelska men där finns även en liten kort biografi om min Guids liv eller om det nu är ett tidigare liv.
Så genom internet och denna bok har jag fått bekräftelse på att min Guide verkligen existerat och att allt min Guide sagt under trancen faktiskt stämmer.
Nu finns det även en ren biografi om min Guides liv som skrevs av hans barnbarn på 1200 talet och den ska även trykts upp i morderna upplagor men tyvärr har jag inte fått tag i den.
#5 Tack
nee, exakt, inte alls läskig :)
#4 Okej, förstår det. Men sätt dig ner med en vuxen och kolla på bilden, mitt på ljusa dagen!
Lycka till!
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus