Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 513 ggr
Psycho Kitty
0

Vem spökar?

Jag bor hos min mormor och morfar just nu, pga familjeproblem osv, och jag har alltid tyckt att det är obehagligt att gå ner i källaren, just för att det är så mörkt, tyst och ensamt..men nu på senare tid känns det som om jag inte är ensam här nere. När min kusin sov över (har förövrigt bara 1) så är det att sovrummet ligger längst bort från trappen, trappen leder ner i vardagsrummet och ungefär längst ner sitter det en lampa(i slutet av trappen). Man kan även dra för 'draperier' för ingången till sovrummet, men vi drar aldrig igen dem helt när vi ska sova & då ser man emellan dem lite ut i vardagsrummet. Vi brukar kolla på roliga klipp på youtube innan vi ska sova. Vi lägger då ipaden emellan oss så att jag kan se draperierna i ögonvrån & då betyder det ju att min kusin ser drapierna ganska rakt framför sig. Det första jag ser efter ett tag är att det är ett slags ljus som tänds, men släcks igen på en millisekund. Jag: såg du? Kusin: nej vadå? Jag: inget.. Den natten hände det inget mer. Efter några dagar sover hon över igen. Då kollar vi på iPaden igen. Några minuter efter "klipp-kollande" ser jag en slags boll (tror att det var en boll i allafall) som svävar förbi i luften utanför draperierna. Frågade då min kusin om hon såg det..samma svar=nej. Det hände någonting med lyset efter några minuter, men jag var nog för lat för att jag misstänkte att min kusin inte skulle se..men då hör jag min kusin hör jag säga: -Okej Emma nu ser jag faktiskt lyset!! Så jag kollar dit och lyset var faktiskt minst 3 sekunder så jag hann se det. Denna gång blev jag så rädd att vi skrek på min morfar att han skulle komma ner och jag började t.o.m gråta. Kan tillägga att det går att tända lampan vid trappen uppifrån, men det hörs om en lampknapp släcks/tänds(det hörs alltså även från övervåningen, fastän det ligger så långt ifrån sovrummet), och när vi ropade på morfar, då var varken mormor eller morfar vakna..dem låg och sov..därför tog det tid för morfar att komma ner. Kusin och jag diskuterade även att det kändes som om vi hade inbillat oss allt. Lyset är väldigt starkt,som om det står mitt i rummet, och det är orangerött. Det betyder att lampan som sitter vid trappen inte kan lysa upp ett helt vardagsrum (Har testat, och det är inte dendär orangeröda färgen heller). När det släcks är det inte som om någon släcker en lampa, utan det är som om ljuset tonas ut väldigt snabbt. Sen har hon även sovit över en gång till, men då kollade vi inte på ipaden, vi låg o bara och pratade. Då kom lyset igen, men denna gång i över 5 sekunder men mindre än 10. Då såg vi det verkligen. Kan berätta att mormor och morfar har en väldigt stor tomt, och där deras altan är har ett nu ner-rivet hus stått, där min gammelmormor och gammelmorfar bodde. Dem dog senare än när huset byggdes, men det kanske är värdefull info ändå? Misstänker att det är min gammelmormor och gammelmorfar som vill hälsa på mig,eller att dem är nyfikna på mig och min kusin, eller bara vem min kusin är.. Morfar har även berättat att gammelfarmor och gammelfarfar ofta kommer till hans drömmar, om dem kanske kommer hit för att säga hej och se sitt barnbarns barn (dem ligger iof begravda på västkusten,men man vet aldrig). Har även en sista tanke. Att det kan vara min farfar som dog i slutet på 2011(farfar=kusins morfar) som vill träffa oss eller bara säga adjö? Hans aska står hemma hos min kusin just nu, så hon är ganska rädd att vara ensam hemma… Känns skönt att kunna dela med mig av detta :)