När fölar hon?:)
Hej! Nu är det såhär att en häst i mitt stall är dräktigt och ska föda snart, problemet är att hon är "naturligt" betäckt så man vet inte exakt när hon föder. Jag tror väldigt mycket på övernaturliga grejer och har sett hur andra här har fått svar och tänkte ge er en chans att "lista ut" när hon fölar. Jag har alltid haft väldigt svårt att vänta på saker och ting som jg längtar efter. Och två andra hästar i stallet har fölat döda föl så jag är orolig att någonting händer. Hon som ska föla heter Nigella, är 50% fallabella och 50% Amerikansk miniatyr. Alltså en väldigt liten ponny. Hon är svart och har fått flera föl innan detta och pappan heter Angelo. Fall ni vill veta något mer, tveka inte att säga till! :) skulle verkligen vara jätte tacksam för är orolig att någonting ska hända!/Alexandra (fall ni vilja bild ska jag försöka fixa en:)
En bild tagen idag på lilla Nigella (mamman), hon verkar må fint och fölet lever och allt går som det brukar säger dom! Hon är riktigt tjock just nu och det handlar om dagar! :) Är mest nyfiken just nu på vilket datum ni tror det blir? :) Jag gissade på natten mellan den 23-24 men det visade ju sig vara helt fel! ;) Hoppas även på ett stoföl, men är mest nyfiken på vad det blir för någon varelse som kommer födas till världen snart! :)
så vad tror ni? vilket datum chansar ni på?
Jag bytte kategori för din tråd, TS. Kanhända du får fler svar nu! 
4e juli :D
Men hur länge har hon varit dräktig nu?
Den 28/6 när du kommer till henne dagen efter så står hon vid sin mamma.
#3 ganska länge är allt jag vet, hon är Som sagt naturligt betäckt och då kan man aldrig vara helt säker. Men hoppas det är snart!:) #2 tack så mycket!visste inte vilken kategori den skulle va i!:)
Med naturligt betäckt menar du att hon gått på bete ihop med en hingst, gissar jag, då finns det ingen som kan tala om när hon blivit betäckt mer än hästarna 
Ja, det är det jag menar:) fast vi vet ju på ett ungefär nä r vi släppte ihop dm och när vi tog ut hingsten därifrån. Så det är ju snart hon måste föla, dessutom så har hon alla "tecken" så man ser att hon ska föla dom här närmsta dagarna som kommer :)
Spännande! Lova att visa oss bild på bebisen när han är född! (tror det blir en hingst)
Klart jag gör det!:) jag tror också faktiskt lite halvt på att det är en hingst, men hoppas att det är ett sto. Men vi får se vad det blir :)
#4 så du tror att det föds imorgon men att jag ser den dagen efter?:)
Ja så tror jag att det blir.
#11 haha, kan faktiskt stämma. Föds fölet imorgon efter fem Så kan jag inte åka dit förrän Dagen efter. För då ska jag till en Kompis en timme bort. Och då får det ju bli dan efter:)
Lite off topic här men är det någon som har förslag på namn? Funderar på expected(för det är h*n verkligen!), & underworld dreams. Men vore ju roligt med fler namn:)
Om det vart döda föl i stallet kan det vara abortviruset. Som smittar
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#jag vet, det var därför vi bad vetrinärerna testa det när båda fölen föddes. Båda var friska.
Börjar det hända nåt?
#16 har inte fått nåt samtal än i alla fall!;) men väntar spänt!:) skriver på direkten fall hon fölat!:)
Step in beauty är ett ett vackert namn som jag aldrig hört tidigare.
Det bara kom till mig
Det är lätt att kalla Stepi/lite förkortat men kul.
Kram och lycka till.
#18 ÅHH vilket fint namn!!
Skulle inte tveka att döpa min häst till det :''3
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#18 jätte fint!:) inte ens tänkt på det namnet innan!;)
Någon som vet fall det fötts än?:) är ju som Sagt hos en kompis..;)
2 dagar kvar
OM jag inte har fel förstås
Är inte bra på sånt här. Kanske 3 dagar??
#22 ja, du kanske har rätt!:)
heej :) har hon fölat?
Nej, inte än! Hoppas att det är snart!:)
Hon har inte fölat än! Någon annan som vill gissa ett datum?:)
inte ?
ok, men då säger jag den 16e :D fölet verkar trivas i mammas mage hehe
Ja, verkar så! Haha;) jag har också grunnat lite på dn 16, känns som att det kommer regna/storma när fölet föds. Men vet inte varför det känns Så. Har också tänkt på 14-15 natten. Men det är ju ny, så känns lite otroligt;) fölet verkar inte alls tänka i samma banor som mig..;)
Nu*
Jag håller tummarna för er 
Kram /hur går det
#31 har inte hört nåt än! Jätte skumt och alla är verkligen helt förvånade att det inte är fötts! Jag var där för tre veckor sen och då Trodde dom hon skulle föla så det är jätte skumt! Haha, jag är jätte nervös att något har hänt. Men sen så är det första gången jag varit med från "grunden" så kan vara därför jag är så orolig! Men jag väntar &ser! Kanske kommer ikväll vem vet?;) ja, håll tummarna! Kan behövas!:)
JAG HÅLLER TUMMARNA JAG MED!!!
om tio, nio , åtta, sju, sex, fem, fyra, tre, två, ett, NUUU!!!
nu kommer det!! ;D
Medarbetare på Pokémon iFokus
Såg kanske fel på månad så den 28/7.
Väntar och hoppas.
#36 HAHA! Inte hört nåt men du kan ju förstås ha rätt..;) #37 Jo, det får vi hoppas!:)
#38 klart jag har rätt ;D jag har alltid rätt :-D
Medarbetare på Pokémon iFokus
Har hon fölat?
#40 nej, tyvärr inte. Men det kan vara när som helst nu!:)
Nu har fölet kommit! Den 12/8 2012 föddes ett svart litet hingstföl! Ska lägga upp bild så snabbt jag kan imorgon!:)
Grattis! Ser fram emot bilden på föl och mor 
Äntligen! Har suttit och lurpassat lite i den här tråden och suttit och tänkt "men kommer inte fölet någon gång då?!"
Grattis till föl. :)
- Therese
Grattis till fölet och en stor kram.
Jag har också väntat och väntat.
Jätte kul att allt gick bra.
Hoppas att ni får det bra ihop.
Peter.
Hej! :) Tack för alla gratulationer! Nu är det såhär att jag bara har en bild på fölet och mor för dom är fortfarande iväg och dom kommer hem på söndag! Så ni får nöja er med denna suddiga mobilbilden tills på söndag för då kommer massa bilder upp! :) Den är nyfödd och ska ställa sig upp för första gången på det här kortet! ;D
och återigen.. förlåt för den extremt suddiga bilden!
Åhhh! <3 Alldeles ljuvlig ju! 
Gillar sista bilden bäst
Så mycket liv och en så stark häst det kommer att bli.
Och Vacker är den redan.
Krama den från mig.
Sicken söting!
Sajtvärd på Övernaturligt