Skatan
En tid strax efter en väldigt nära å kär person hade gått bort så kom en skata å knackade på fönstret i köket. Jag satt i mitt vardagsrum å hörde vad det knackade.. men fattade inte vad det var för något å vart ljudet kom ifrån. Jag satt kvar å ignorerade det. Men det fortsatte å fortsatte, tillslut vart jag tvungen att kolla vad det var för nåt.. Jag gick runt som en yr höna å kollade överallt.. nä fattade inte vart ifån de lät.. så gick jag igenom köket för tionde gången å det knackade fortfarande å då tittade jag mot fönstret, där satt skatan. Vi tittade på varann så pickade han till på rutan två gånger.. Precis som han ville säga det var jag.. sen slutar han, å vi tittar på varandra bra länge sen flaxar han iväg.
Anledningen att jag skriver detta är att jag har för mej att jag hört att när någon gått bort så kan det komma en fågel.. men jag vet inte vad för nån sorts osv.
Ä jag ute å cyklar?? Eller är det någon som vet eller hört något om detta??
puffar upp
Nej, du är inte ute o cyklar alls…..det stämmer att många får en fågel som symbol till sig, och andra fjärilar eller som min vän Britt-Marie här på Ön, hon har upplevt hälsningar via ekorrar…
Jag fick en sädesärla som kom och pocka på uppmärksamhet ända tills jag förstod och fråga om det var in bror som hade kommit med en hälsning…då hoppa den upp o ner och kvittra som bara den och försvann….
Så du har så rätt, och det är som om du redan visste att det var så…fast du vill ha det bekräftat…man känner det inom sig på något vis………………
Vilken härlig berättelse Puppan….
Jag tror det kan vara olika sorters fåglar som ger hälsningar. Vid fd svärmors begravning var det en kråka som var så intresserad av vilka som var med och satt nära graven och följde med hela tiden. Flera uppmärksammade den.
Sen tänker jag på vad dom små fåglarna är intelligenta. Detta har inget med andehälsningar att göra:
Vi var i stugan och det kom en liten sädesärla och kvittrade. Den följde efter pappa vart han gick. Så småningom sa mamma till honom att gå upp på vinden o kolla och mycket riktigt. En liten unge hade förirrat sig in dit och kunde inte ta sig ut. Så mamman eller pappan kom och sökte hjälp hos oss människor. Tänk att kunna förstå att människan skulle kunna hjälpa den i dess nöd.
Tack Eija!! Jaha så det kan komma lite av varje sorts djur.. va fint ändå. Hihi ja du hade en sån berättelse du me
.
Ja det är väl så att man ska lita till vad man känner åså. Men ja undra lite ändå, så att jag inte bara går här å inbillar mej kanske 
Tack å tack!
Ja där ser man Frejzan. Det är fint. Dom är verkligen intelligenta, det var oxå en fin berättelse.
.. Tack!!

Detta har jag med uppleft, fast det va ingen peron som hade döt just då.
enh gång va jag på skolan, och där hade jag ett litet rum som jag kunde jobba i om jag inte ville bli störd av de andra eleverna.
Där i det lilla rumet fanns ett fönster , och utanför fönstret fanns en buske.
Då såg jag en liten talgoxse som satt där i busken, och då vände sig fågeln om.
och då burrade han upp sig lite , då blev den lite större.
Talgoxen tittade på mig med sina stora ögon.
Det känndes som en längtan efter något tyckte jag, kance kände jag av fågeln känslor.
jag såg att den fälde en tår i ögoen , då tänkte jag fåglar gråter ju inte.
så jag tror att det kan vara någon från andevärden som va i fågel kroppen.
Hittad!
Hej luxplyr! Vilken härlig och unik upplevelse! Jag blev helt salig. Visst var det någon från andevärlden som hälsade på. Du kanske hittar svaret själv så småningom vem den kan ha varit.
Jag är ganska gammal (urgammal i dina ögon) och har upplevt mycket övernaturligt. Min erfarenhet är att det många gånger kan gå en lång tid (ibland år) innan man förstår vem det var som hälsade på.
Dessutom, jag tror det är vanligare att dom som gått bort länge sedan visar sig oftare än dom som gjort det nyligen. Oavsett hur dom visar sig.
Luxplyr, var tacksam och lycklig över din erfarenhet! KRAM
Får jag berätta en historia när vi nu pratar om småfåglar.
Min mamma var liten, bodde i en stuga på landet. En vacker dag var hon -var då 5-6 år- på väg hem med sin pappa. Dom gick på en smal stig hand i hand. Plötsligt flyger 3 små fåglar till pappan, sätter sig i rad på hans bröst och söker ögonkontakt. Dom stannar en stund och flyger sedan iväg.
Tiden hade stått still.
Mammas pappa dog efter 3 veckor i hjärtinfarkt i ung ålder.
Han hade själv sagt efter upplevelsen att 3 änglar kom…
Hej Freizan! Visst är fåglarna kloka, precis som alla djur. Tyvärr alla i världen förstår inte det.
Förresten, en extra ros till din mamma i sammanhanget!
Tack för rosen.
När vi nu har pippi på pippin
.
Jag skulle vilja ha tag i vita fjädrar från en uggla. Finns det någon här som skulle vilja sälja någon/några sådana till mig. Ska även kolla om det finns på någon djurpark att köpa. Jag håller på att göra en trummpinne och skulle vilja dekorera med vita ugglefjädrar. I ett tidigare liv som indiankvinna hade jag en vit uggla som var tam.