Medium Utbildning
Hej allihopa!! Imorgon åker jag på min första kursdel i medial utveckling och det ska bli såå spännande :) Jag hoppas att det kommer att gå bra..Ni som vill o kan får jättegärna ge tips o råd vad jag bör tänka på osv..Om det är okej o intressant så kommer jag att skriva lite i den här tråden om hur det var på kursen mm..

Vad spännande! Önskar dig all lycka och väntar på rapport om hur det var.
Kram
#1 Tack!! 
Lycka till. Kram

Ja det vill vi gärna höra.Önskar dej varmt lycka till med din första kurs.Ha det gott!! Och njut!!Kram
#4 Tack Ewa! Jag ska njuta..det lovar jag
Kram

Soffe, vem ska du gå utbildningen hos??
Jag blir avis på dig, vill också gå.
Pehr Trollsveden!

#7 Ok. Lycka till.
Hej Soffe, då kanske vi möts
, pehr har bjudit dit mig på lördag söndag om jag ville, känner han privat så jag kanske kommer om jag får tid över!
(om det nu var kurs veckan på öland du ska delta i)
Önskar dig lycka till Soffe. Kram
Va kul!! Snälla berätta sen :-) Jag själv skulle ha gått den 16:e, men av olika anledningar är jag tvungen att hoppa huhuhu…
P.S vill bara nämna att det är jag som är på min bild, då jag "skrämde" grannanens barn….
#9 Ja det e på Öland/Borgholm som jag ska gå..Jag kommer inte att vara där varken lördag eller söndag för det kommer att vara mycket mer intensivare då än de första dagarna..o det klarar jag inte av..Har pratat med Pehr om det..Få se hur många dagar jag kommer att gå..minst de 2 första dagarna iallafall :)
#10 Tack så mycket!! Kram
#11 Haha..du e för kul du..ja jag har ju undrat va det e för en bild du har egentligen.. *fniss* Jaa..jag ska berätta sen..
*gapskrattar* jaaa…å du är inte ensam..så jag var bara tvungen att förtydliga det…*s*….
#14 Jaa..o tydligare kunde det ju inte bli *skratt*
*sssss* Om du kollar mitt fotoalbum Soffe, så ser du en ännu hemskare bild av mig som häxa!! :-)
#16 Ja det ska jag göra! :)

jag var in nyss och tittade, herregud du skrämde väl slag på ungarna??

Ibland blir man nyfiken,så jag var in jag med.Håller med Opal,du må ha skrämt halvt ihjäl dom
*gapskrattar* Neeerååå…jag var mycket snäll å påpekade att jag inte kunde rå för att jag såg ut så….
Nu har 9-årige barnbarnet visat bilder, och grannarna säger att nu tror visst alla kidsen i hans klass både på häxor å tomtar…ja…iaf att de finns på landet!!!! ;-)

#20 Förstår det,kan riktigt se 9-åringens fasa framför mej,hehehe

Sjyssta bilder. man får väl numera ta omvägar förbi Östhammar.

SEV
hahaha!!!! neeeee..jag älskar vikingar!!!!

Tror jag det, men mi flugsvamp e slut, så jag kanske inte e lika modig
he he
SEV
Vill inte ha nån bärsarkare, så det e lugnt…

En sak jag undrat, bärsärk, bar dom särkar? Åt dom bär ur SÄRskilda kar?
he he he
SEV
*s* jaa, precis..vet inte jag…

Åhh jag blir avis!!
Hej allihopa igen!! Har nu kommit hem..Är trööött, behöver vila upp mig nu efter kursen, sen kör jag igång o börja öva :) Kan berätta att det har gått väldigt bra..över förväntan..tyckte även Pehr..Jag hade väl för höga krav på mig själv..men samtidigt så känner jag att jag inte skulle ha det eftersom det här var min första medium kurs o det tar ju sin tid..Man blir ju inte proffessionell på första kursen..eller? Jag har haft väldigt roligt oxå :) Jag är iallafall stolt över det jag har gjort.. Jag orkar inte berätta mer just nu..men jag kan skriva mer imorgon när jag e lite piggare..

Hej Soffe jag är nyfiken på vad ni igentligen fått göra på denna mediala utbildningen.
Fick ni ta kontakt med andevärlden och kunna ge bevis på att ni verkligen hade en ande med er som är ett mediums uppgift.
Eller fick ni bara lära er att läsa av varandra med er intuition och beskriva varandra ?
Har haft folk på våra cirklar från många olika skolor men har erfarenhet av eleverna från Pehr inte kunnat detta med att visa att dom har kontakt med andevärlden.
Men i övrigt varit mycket duktiga på att läsa av andra personer med sin intuition men då är det ju inte en utbildning för medium utan för mediala vägledare och det är ju olika arbets sätt.
Så lite nyfiken på vad ni får jobba med på kurserna.
Lasse
Hej Lasse! Jag ska försöka skriva ner vad vi gjorde..Jag fick lära mig att jorda mig o stänga av..dock jobbade vi inte med att öppna/stänga som jag trodde att vi skulle göra..Sen hade vi 2 psykometri-övningar som för mig gick bra..efter varje övning vi gjorde så gick vi igenom det efteråt så att vi kunde få bekräftelse på vad som var rätt o fel..Vi lärde oss lite att tala med djur genom att hålla i ett foto och det gick oxå bra..Vi gick igenom lite att "spå" i kristallkula. Sen gjorde vi själsblomman..gick bra..Vi övade ganska mycket på tidigare liv på varandra..gick bra..Vi gjorde inre barn/inre kvinna/inre man på varann oxå..en bra övning tyckte jag..Vi tog kontakt med varandras guider 2 ggr och våra döda anhöriga o när vi gjorde det så fick vi bekräftelse hela tiden, men jag kände mig ofta osäker på om det jag fick till mig var rätt och att inte det var min intuition som jag fick informationen från..Vi hade vid ett par tillfällen miniseanser då Pehr bjöd in sina döda anhöriga och då fick vi oxå bekräftelse på vad som var rätt o fel..Jag fick bra beröm i det..men det känns ändå inte som att jag har haft en väl godkänd andekontakt..men ska man kräva det av en som går sin första kurs? Skulle vara intressant o veta vad du tycker om det här..
Oj Soffe!
Vad många olika saker ni fick göra!!! Ja, du får väl se hur det fortlöper :-)
Vad kul att det gick bra för dig!
Kram / Pia
Hej soffe, är du säker på att det var en medium kurs du gick? låter mer som hans mediala utvecklings kurs..
jag vet inte riktigt hur pehr jobbar som medium men han är en härlig människa!
/Jimmy
Håller med Jimmy, du verkar ju vara ärlig.
tycker det verkar har varit en mycket givande och en rolig utbildning..
om det är som Jimmy tror så grattis!! Det var bra att han tog upp jordning och att lära sig stänga, tycker personligen att det är det första en kursledare ska lära ut, det är viktigt.
Sen så har jag lite svårt att veta skillnaderna mellan medium utb och medial utb??
#30 hur kan en oerfaren som aldrig gått en kurs se det? I annonser för utb så kan det stå bägge delarna fast på olika ställen. Vad är skillnaderna? Om jag inte vill bli ett medium vem ska jag gå kurs för? Vad gör ni på era cirklar/ kurser? det blev jag nyfiken på!
Kram
Eva
Enligt vad det står på Pehrs hemsida och han själv så är det en intensiv mediumutbildning på 7 dagar, men jag gick 3,5 dag för jag orkade inte mer..men dagarna bygger på hans andra mediumkurser som är på 4 steg..där vi gjorde de flesta övningar som han har då..jordningen lärde jag mig inte på en övning..utan det blev det genom när vi mediterade och där var en elev som gav mig tips på hur man kan göra och det gäller även hur man stänger..vi hade ingen lektion där vi skulle lära oss stänga/öppna, vilket jag tycker är lite dåligt egentligen..men jag har ju fått tips om hur jag kan göra iallafall..Jag får se om jag fortsätter för Pehr sen eller om jag väljer att gå för någon annan..kunde vara intressant o prova ett annat medium som har ett annat upplägg än vad Pehr har på sina kurser..
intensiva utbildningar inom det mediala?? njaaa vet inte om det är min grej?? Det är inte ett bilkörkort det handlar om..Skulle vara roligt att höra vad som händer efter dom fyra stegen? Tyvär jag tror det är inget för mig iallafall..
Eva

Verkar som ni har fått en kurs att läsa intutivt och det är ju grunden i den mediala utvecklingen och utbildningen till medium.
Tycekr också det är jätte viktigt at man börjar med att öppnna och stänga så man vet hur det går tiöö ngt av det viktigaste anser jag.
Men blir lite skeptisk till detta att ta kontakt med varandras guider och tidigare liv.
Enligt dom Internationella riktlinjerna så tillåter man inte ett medium att jobba med folks guider eller med tidigare liv för det ger inte bevis för ande världens existens vilket är ett mediums uppgift.
Det är väldigt få personer som kommer på en sittning som vet vems deras guide är och då kan man inte ge konkreta bevis på att andevärlden existerar vilket är ett krav om man jobbar som medium.
Din berättelse bekräftar bara det jag fått höra innan av dom som gått Phers kurser att man får lära sig at jobba med sin intuition och med guider och inte ge konkreta bevis som andra certiferings kurser kräver.
Går du en annan skola som certifierar efter dom internationella riktlinjerna så får du gå i snitt 5 års utbildning inte 7 dagar.
Enligt dom internationella riktlinjerna för ett mediums arbete är att man kan kunna ge en beskrivning på anden som tar kontakt genom att kunna beskriva utsende hur anden var som person när den levde och kunna få fram specifika saker om anden så att det blir igenkänt av den som söker vägeldning.
Jag var hos ett medium som beskrev min guide och berättade en massa om min guide när jag sa att jag mycket väl visste vem min guide var så blev mediumet helt blekt i ansiktet och sa att ja det kan ju var ngn du har haft kontakt med under ett tidigare liv så jobbar inte ett medium.
Så en jätte stor skillnad att jobba som medium där det krävs bevis på andevärlden.
Som medial vägledare där behöver du bara kunna beskriva din besökare och dennes situation och ge budsakap och det behöver man inte ha ngn kontakt med ande världen för att göra.
Ngn frågade var var man gör i en medial cirkel och det beror nog lite på vem som leder cirkeln.
Men på våra cirklar så jobbar vi till att börja med att träna upp intuitionen och på olika övningar så som bildtolkning psykometri och andra intuitions övningar sedan blir det mer oc mer andekontakt och att kunna ge bevis på att man verkligen har en avliden anhörig med sig tiill den personen man har framför sig och det finns många olika övningar för det med.
På våran cirkel gör man mycket av det man gör på dom mediala kurserna men att man får träna och utveckla det man lärt sig på kurserna och på en cirkel träffas man regelbundet för att träna.
Dom flesta träffas var 14e dag en del varje vecka och andra en gång i månaden.
I ljus Lasse
Enligt Pehr så hade jag tillräckliga bevis till att jag hade andekontakt, men det kan ju oxå vara så att jag läste av genom min intuition..får väl fråga Pehr då..Jag tror inte heller att man blir medium på 7 dagar o det var inte det jag hade tänkt heller, utan jag gick för att få en grund..en början..som jag skrev innan så fick vi efter varje övning bekräftelse på det vi hade sagt..menar du då att Pehr har haft fel i allt det jag har fått fram??

Jag tror nog att även Pehrs kurser kräver konkreta bevis
Eller kan man få kontakt med döda anhöriga genom att använda sin intuition? Jag förstår inte riktigt….
Jag har gått två steg hos Pehr och där fick vi bl.a. ta kontakt med hans anhöriga och han bekräftade då. Inför steg tre så ska man ha gjort minst fem godkända mediala vägledningar. Nu har jag inte gått vidare för Pehr av olika anledningar.
Men så skönt att få bekräftelse på att man inte ska / får jobba med tidigare liv och guider för det har verkligen kännts fel för mig!
Lycka till med ditt fortsatta kursande Soffe!
Kram Sanna
#40 Tack Sanna!! Jag kan hålla med om att tidigare liv o guider inte ger bevis för andevärlden, men det e inte fel att lära sig.. Men däremot om man vill lära sig om tidigare liv så finns det ju reinkarnations-utbildning för det..Guider, där tycker jag att om man vet en eller flera av sina guider och ett medium berättar om den guiden utan att jag har sagt något..då tror jag att mediumet har kontakt med min guide..men dem medium som har haft kontakt med mina guider..tror jag inte att dem har hittat på eller fantiserat..så känner jag iallafall..Jag tror inte att Pehr bara har sagt till mig att jag har haft tillräckliga bevis för kontakt bara för att vara snäll..Han t.o.m blev förvånad o väldigt stolt över mig att jag fick fram den informationen som jag fick fram..Även om jag inte fick fram som ett proffessionellt medium får och det är jag inte heller..

Hej jag är inte mycket för att lämna eller få guider och tidigare liv av medier. Det beror på att jag en period i mitt liv gick hos ett medium som vid varje konsultation gav mig ett tidigare liv och en ny guide. dessutom fick jag tidigare liv av andra mediala. det blev förvirrande till slut-------------
Jag vill personligen se själv, få kontakt med min guide direkt, via Meditation trumresor eller bara genom att prata med honom. Jag har sett tidigare liv genom regression, men inget av de liv medier gett mig.
Så det är så jag jobbar, vill nån få kontakt med sin guide, kan jag vägleda de i mediation och vill de se ett tidigare liv gör jag en regression.
Rose
#42 Hehe, du, jag tror du gör rätt i att lyssna på dig själv där! Som sagt var, en del medium säger en himla massa som inte stämmer. Skulle själv vara intressant att höra vad dom säger om mig. ;)
Att vara skeptisk e ju inte fel..prova att gå till ett medium o se vad dem säger om du tycker att det skulle vara intressant.. Alla medium har inte alltid 100% rätt i allt..isåfall skulle jag vilja se o höra det..Men alla medium jobbar inte på exakt samma sätt heller..som tidigare liv..varför inte gå till en regressionsterapeut då istället? Guider..att ge en ny varje gång kan ju inte jag svara för, men vi har ju faktiskt många olika guider genom livet..inte samma hela tiden..det är min tro iallafall..Om man inte tror på ett medium vad den säger om ens guide..gå inte till ett medium o fråga det då..Då e det ju bättre att kontakta sina guider själv genom Meditation eller så…

Hej jag jobbar som medium själv idag, men på den tiden jobbade jag med naturmedicin och healing. Hennes konsultationer var i övrigt jättebra och hon har hjälpt mig mycket. Hon är i botten spiritualistiskt medium och har certifikat från gamla Ramsbergsgården. Men det jag fick var snarare medial rådgivning, inga från andra sidan. Jag har utbildat mig till regressionsterapeut också på grund av att jag tycker det är intressant. Men inget av de liv jag fått av andra har jag sett i regression.
Det jag tröttnade på var att hon gav mig en ny guide varje gång. tidigare liv är väl okay för det kan jag tolka som något symboliskt i mitt nu, så att säga.
Men det är en upplevelse att få möta sin guide själv, ha möjlighet att arbeta medvetet tillsammans. Jobbar man andligt samarbetar man med sin guide och de hjälpare man har på andra sidan.
Rose
Det kan ju vara så att du har haft så pass många liv att du inte har fått fram något av dem hon har förmedlat till dig, men det brukar väl vara så att man känner igen sig i tidigare liv som en reg.terapeut har förmedlat som man själv upplever sen..jag är inte erfaren av tidigare liv så jag kan inte så mycket om det.. Det där med att hon gav dig en ny guide varje gång låter ju konstigt..vet inte hur många guider hon har fått fram hos dig, men det e väl olika hur många guider vi har med oss?
Skulle här kunna försöka skriva om ett tillfälle på kursen då jag enligt Pehr hade kontakt..
Vi satte oss alla ner i soffor o fotöljer mm.. Pehr börjar med att bjuda in sina döda anhöriga/släktingar..Och när jag kände något så började jag prata..Jag känner tydligt att det är en kvinna..en kvinnlig energi..Jag får upp ett ord: Faster, fråga mig inte hur jag fick upp det så för det bevisar ju inte att det är hans faster, men sen så ser jag hur hon ser ut..jag beskriver henne och jag prickar rätt..Jag får till mig tankar i en mening där hon säger att hon var väldigt sjuk dem sista åren..Det var helt rätt..Sen får jag upp ett namn: Karin..Då säger Pehr att hans syster heter Karin o det visste jag inte innan att hon heter det..då säger Pehr att hans faster o syster var väldigt nära varandra..därför fick jag nog hennes namn..Sen kände jag att jag inte fick så mycket mer information..tror att jag tappade fokus eller något..inte så lätt var det.. Vad säger ni om detta? Hade jag andekontakt eller fick jag fram allt det genom min intuition? Jag e iallafall nöjd för att vara sk. nybörjare

#47# Det låter som du har haft en andekontakt vid detta tillfälle och att du beskriver anden som man ska göra Namnet är ju också klockrent när man får namn så är det inte alltid man får namnet på anden utan oftare får man upp namnet på ngn som fanns i deras närmaste omgivning.
Så namn är ju väldigt specifika och inta alla som får namn till sig så grattis.
Du gör rätt som beskriver utsende och det du får till dig det är så man ska jobba när du har denna kontakt så kan du själv ställa frågor till anden fråga var den sysslade med fråga hur den bodde sjukdommar specifika saker om anden och specifika saker som anden ägde och berätta detta för din sitter.
Så att din sitter kan känna igen vem du beskriver.
När det gäller att beskriva guider för andra så kan det bli helt fel hade en kvinna i en meditations grupp.
Som fick kontakt med en underbar varelse med väldigt starkt ljus och enrgie och man fick en typisk känsla av att det var hennes guide.
kontakten berättar för kvinnan att det är hennes guide som har tagit kontakt med henne men kvinnan kunde inte acceptera detta eftersom hon varit hos ett medium som berättat att hon hade en indian som guide men denna kontakt var ingen indian så hon kunde inte tro på att det var hennes guide.
Vilket är väldigt sorgligt att henns egna upplevelser inte betyder lika mycket som vad mediumet sa.
Det är väldigt svårt att avgöra för ngn om man har fått kontakt med sítterns guide eller med en tillfällig hjälpare man har med sig.
Man har en huvudguide som är med en från man föds till man dör och som alltid är med en sedan har vi hjälpare som är med oss tillfälligt som hjälper oss med det vi behöver för just den utvecklingen vi befinner oss för tillfället.
Vi kan även ha en hjälpare när vi lägger tarot kort en annan när vi ger healing men guiden är alltid den samma.
Det är bara sittern som kan avgöra vad som är vad guiden finns med gång från gång och år från år medan en hjälpare kan vara högst tillfällig.
Så att beskriva detta för sin sitter kan bara skapa onödiga grubblerier och att sittern låser sig vid att det just ska vara en indian men indianen kanske bara var där tillfälligt.
Så därför kan man som medium alldrig lämna detta som bevis så jag anser själv att det är väldigt oseriöst att jobba på detta viset.
Det är också ngt som dom internationella riktlinjerna inte godkänner som arbets sätt.
Ska vi kunna få en seriös prägel på mediumskapet så måste vi lämna dessa sätt att jobba på och hålla oss till att lämna bevis som folk kan känna igen.
Samma sak när det gäller tidigare liv så kan man igentligen hitta på vad tusan som helst för sittern vet ju ändå inte om alla sin tidigare liv om den ens vet ngt om sina tidigare liv så oseriöst att förmedla sådan information.
Däremot så tycker jag det är helt ok om man som regresions terapueft leder ner en person i en Meditation där personen själv får uppleva sina tidigare liiv eller själv får uppleva sin guide och absolut inget ett medium ska syssla med och berätta för sina klienter om.
I ljus Lasse
#48 Tack för ditt svar! Du missade nog att läsa att namnet jag fick var på hans syster..inte hans faster..men det jag beskrev var att det var hans faster och att hon gav mig namnet på hans syster för att dem stod varandra nära.. Men jag kände verkligen att jag hade andekontakt och att just Pehr oxå bekräftade och berömde mig säger mig något..
Ett annat tillfälle: Vi skulle sitta i varsinna rum..jag o en tjej, vi skulle kontakta varandras anhöriga..Det första jag känner är att det är en man..Jag får ett namn: Arne, som jag beskriver och hon vet vem det är..sen ser jag en gammal man som jag oxå beskriver..hon säger att den här Arne är hennes pappas bror fast han lever..sedan beskriver jag den gamle mannen som hon säger är hennes bortgångna far..så som jag beskriver honom stämmer..både utseende o sättet som han hade..inte så mycket fick jag fram, men lite iallafall..Sedan så såg jag att hennes pappa både sjöng o nynnade..det stämde att han brukade göra det..Han spelade oxå dragspel o då beskrev jag hur dragspelet såg ut ungefär..och hur han såg ut när han spelade och det stämde..Sen lämnade jag ett budskap som hon kände igen sig med..Kommer inte ihåg allt exakt, men det var oxå ett tillfälle då jag kände att jag hade kontakt.. En fråga: Är psykometri en medial övning eller Intuitionsövning?..Jag trodde att det skulle vara jättesvårt o att jag inte skulle klara det, men ändå så var de det som jag var bäst på..konstigt..
Förresten..glömde berätta något som var väldigt tydligt vid den här sittningen..jag kände sån stark doft av kaffe oxå..ju mer jag kände det..desto starkare blev det..och det var ingen som bryggde kaffe där då..för det vara bara under den lilla stunden som jag kände den doften..inte innan o inte efter…Då sa hon att hennes pappa o mamma alltid brukade ha nybryggt kaffe när hon kom på besök..och det kände jag..kul

Hej soffe dett med namnet så ande världen själva tycker oftast det är helt ovesäntligt med namnet på dom själva så nämner dom namn så är det oftast på personer som stod dom väldigt nära under livet.
har många gånger upplevelösen att andekontaken inte presenterar sig med namn eftersom man inte gjorde detta under livet då kanske man bara sej pappa morfar osv.
Detta med kaffe eller andra dofter och också ett sätt att jobba på för att få bekräftelser på att man har med en ande dom kan förmedla dofter luktar det kaffe var anden glad i kaffe och ngt man kan använda sig i sin beskrivning.
I bland kan man känna lukt av piptobak cigarett ciggar eller vid ett tillfälle så kände jag en klar doft av wiskey och det gällde en ande som varit väldigt glad i fina whiskey sorter när den levde.
Detta är en del av dom specifika sakerna man kan få fram vid en sittning.
Jag var med på en seans där mediumet sa att det luktade ärtsoppa och anden ja den var känd för sina stor kok av ärtsoppa så det kan vaar väldigt klara bevis som kan komma genom lukter.
Vid ett annat tillfälle så kände jag kraftig brandlukt vid en kontakt och det visade sig att mannen jag hade kontakt med dött av sängrökning.
I ljus Lasse
#51 Ja den kaffelukten var väldigt tydlig..kanske jag utvecklade mitt luktsinne oxå? Men det var kul att jag kunde känna det..Sen har jag varit med om att man har känt parfymdoft oxå.. men det är nog ganska vanligt..eller? Det här med namn kan jag tänka mig att det är svårt att få just den andens riktiga namn som den hade i livet, men att man kan känna eller få fram att den var som du säger..pappa, morfar osv. Det e nog därför jag fick upp faster istället för hennes namn, men det konstiga är att..först så kände jag att det var en kvinna och jag frågade vilken släkting hon var till Pehr och då fick jag upp faster, innan jag började beskriva hur hon såg ut..kan det bli så?
Puttar upp den här tråden igen då jag gärna vill ha svar på mina frågar :)

#52 Ja det kan vara så som du beskriver, dem säger oftast hur dem är relaterade till personen. Det är också vanligt att dem kommer med en doft som man kan förknippa med vem det är.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Okej, Tack Elisabeth för ditt svar! 
Soffe verkar ju bli riktig bra medium hörru