Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1247 ggr
Anaid
0

Det blev så tyst här..

För ungefär ett halvt år sen hade jag fullt pådrag här kvällstid och om nätterna, det var nån här som rörde sej mellan köket och vardagsrummet i en enorm hastighet och "knäppte" mitt i luften, svårt att förklara. Det är höll på ungefär två veckor och samtidigt smällde TV:n jättehögt t om mitt i nätterna så jag blev väckt hela tiden och höll på att falla ur sängen. Ljudet från TV:n hör ihop med andevärlden men jag vet inte vem det är som smäller i den, ibland när det varit tyst länge brukar jag tänka om dom lämnat mej ensamma och genast får jag svar med en smäll från TV:n.

Men just när det höll på som intensivast kunde jag inte sova om nätterna, jag var inte rädd, men jag blev ju väckt hela tiden så till sist bad jag dom att sluta hålla på och jag blev hörd. Det är bara det att förutom smällandet i TV:n så blev det väldigt tyst här och det känns lite snopet. Visst hör jag ännu ljud här, bl a fraset av polyesterbyxor när nån går här, men ibland känner jag mej lite övergiven.

Är det nån som får in vem som smäller i TV:n? Om nån får in någonting får ni gärna skriva det i öppet forum för mej :)

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Henrik93
0

Är det någon nära kanske, som vill visa att den är hos dig fortfarande? får känslan av det…

rätta mig om jag har fel.

mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Anaid
0

Min farfar och farmor är här som stöd för mej/oss, jag har undrat om det är farfar som smäller i TV:n så visst kan det vara honom. Jag önskar vi kunde kommunicera med varandra på ett mer begripligt sätt.

Tack för ditt svar Henrik! Glad

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Henrik93
0

Varsegod:)

ha en trevlig kväll, tror inte jag behöver säga mer:)

mvh

Anaid
0

Tack, ha en trevlig kväll du med :)

ur Samtal med Gud

Jerrie
0

Oj, smällandet i tv:n känner jag igen som fenomen. Tv:n på spökjobbet jag hade hade en riktig fäbläss för att smälla hela nätterna igenom. Man är ju van vid att en tv kan knäppa till en stund efter att man har stängt av den och tekniken kyls ner, men det här var något annat. Många timmar efter det att man hade stängt av tv:n smällde det i den, och ända fram till gryningen ibland.

Anaid
0

#3:
Jag satt och väntade hela kvällen och undrade när jag skulle få sällskap, när jag tänkte att dom hade annat för sej började ljuslågan fladdra trots att det inte fanns nåt vinddrag. Sann skeptiker som jag är så tänkte jag att det var en tillfällighet även om jag inte längre kände mej ensam, men vi satt så en stund: Ljuslågan fladdrade, jag tänkte mina tankar, ljuslågan stannade och jag tänkte att det bara råkade sej så började ljuslågan fladdra igen. Till sist fick nog besöket nog av mej för låret som var mot bordet där ljuset stod blev iskallt och när jag då tänkte "Ja, ja, jag vet nog att du är här, men du vet ju hur jag är" fladdrade ljuslågan frenetiskt och sen slutade det helt och hållet. Jag vaknade flera ggr i natt av att TV:n smällde. Men jag önskar ändå vi kunde kommunicera på nåt sätt så jag förstår, fladder och smällande TV:n visar ju att dom är med mej, men ändå skulle jag vilja ha lite mer än så. Kanske med tiden, vem vet :)

#5:
En lång tid envisades jag med att tänka att det var TV:n som laddade ur (eller vad man nu ska kalla det), men den smäller även fast jag ibland inte haft på den på flera dagar och just det att den börjar smälla när jag tänker på andevärlden eller talar om den så visar ju att det är nåt annat med den.

ur Samtal med Gud

Henrik93
0

#6, du får helt enkelt sätta dig ned och försöka få kontakt. Kanske genom Meditation? eller helt enkelt bara fråga något rakt ut i luften. Det är ju inte säkert att någon svarar med ord eller fysiska fenomen. Utan känn vilka känslor och tankar som kommer upp, och försök att skilja på dina egna och någon annans känslor. då tror jag att du kan få kontakt.

Helt enkelt ta vara på det som "kommer" till dig, tolka det och lita på din intution.

mvh

Anaid
0

Tack, Henrik93, det ska jag göra Glad

ur Samtal med Gud

Henrik93
0

Lycka till Anaid!

*lycka till kram!*

mvh

Choklad
0

någon som brukade ha tofflor och beiga byxor, en kvinna från din mors sida(troligen)

ser henne hänga upp tvätt på en lina utomhus och en liten tjej med halvlångt ljust/blont hår springer och leker kring henne där hon hänger tvätt.

Verkar som att hon hade ont i huvudet på höger sida, tinningen mest och känner cancer ..hn ser väldigt maget ut , väldigt bräcklig

något besvär med halsen hade hon också

ska testa mig på ett namn, och då kommer Astrid eller Rut fram ..men jag är dålig på namn så föst dig inte för mycket vid det

Jag hör en sång av Evert Taube från henne.. en liten by förutan gata, där ..blaå Atlanten.."bara älska dig..osv..kan inte stava utländska orden alla orden..

U R us

Anaid
0

Choklad: Vi har en kvinna här med oss som hör till oss, hon ska komma från min mammas sida men fastän jag beskrivit henne för min mamma efter en utförlig beskrivning av ett medium vet min mamma inte vem hon kan vara och jag kan inte fråga nån annan så vem denna kvinna är är ännu höljt i dunkel för oss och jag skulle så gärna vilja veta vem hon är som ska vara hos oss och har som främsta uppgift att se efter mina barn.
Tack för din hjälp!

Nån fler som får in någonting?

ur Samtal med Gud