Usch! Hatar såna lekar! (Mest för att jag är så skraj för sånt) Men är nyfiken, men vill INTE testa! Har någon testat? Funkar det verkligen? O.o Det är väl en så att man ska stå ensam i ett badrum, låsa dörren, skvätta vatten på handfats-spegeln och säga svarta madam svarta madam, kom fram kom fram! Right..? ,
ja,jag vill inte heller testa.vill inte göra något som kan göra andrana osv arga som tex Anden i glaset.vissa säger att man kan dö om man leker den!!!!
Har gjort det, fast vet inte om jag gjorde rätt. Jag var ju bara åtta då och man ville bevisa att man vågade, haha visade sig att jag var den enda som gjorde det.. C:
Testa om du vill men det sägs att man får tre års otur om man gör det har jag för mig..
vill inte ;)
Men gud, är det denna leken som suttit i mitt huvud i 30 år?
Jag minns inte hela leken men att jag än idag inte kan titta i spegeln när det är mörkt. Även om jag går upp på toa mitt i natten så kan jag tänka på att inte titta i spegeln.
Jag måste ha blivit ihjälskrämd eller nåt, eller väldigt känslig … 
Usch nej, vem vill få hem arga andar? D: Min systers kompis hade lekt Anden i glaset, och lyckats dra hem en massa skit. Hans lilla syster hade vart i köket då en gaffel kom farandes mot hennes och rispa henne snett över ansiktet, ni behöver inte tro på det, men hon ser allt för läskig ut! D: Stackarn.. :(
Det är bara en "lek" - ett namn någon skapat. Däremot är det "förknippat" med rädsla vilket innebär att man inte ska leka med det. Som att spela Anden i glaset och vara rädd.
Sajtvärd på Övernaturligt
har kärt leken svarte madam när jag var cr 6-8. sen har jag kört Anden i glaset åsså runt 11 år var jag då om jag kommer ihåg rätt
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Är det inte en version av bloody Mary? En legend som funnits ett bra tag. Kanske kan söka på den om man vill veta mer? :)
#5 samma här, tittar aldrig i speglar när det är mörkt. Tänder ofta på toaletten även på natten ;)
Jag blev också väldigt rädd för mörka rum med speglar.. Sen så blev jag ännu mer rädd efter filmen Unborn.. Jag rekommenderar den filmen :)
Jag klarade länge inte av avstängda tvapparater pga the ring ;)
The ring har jag inte sett faktiskt men jag vet i stort sett vad den handlar om. Fast jag har ju sett The human centipede och den var si så, bra vissa stunder och vissa andra stunder den för mycket bara..
Och bloody mary har jag sett.. :)
Min sambo älskar sånna där filmer. Har sett både hostle och saw med honom men det är verkligen inte min grej! Jag vägrar för det mesta titta med honom…
Jag har bara en att kolla med, min klasskompis.. Min pappa vet inte att jag ser sådana filmer och mamma vågar inte se, haha
köpte hostel för ett tag sedan, fy vilken dålig smak man hade när man var yngre tyckte då att de var bra så köpte jag den för cr halvårsedan men kommer aldrig se dem igen
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Är inte den filmen/filmerna lite som saw?
Jo på sätt och vis är dom det.. Fruktansvärda filmer. Jag blir alltid sån att jag tänker mig in i deras rädslor och det gör ju inte saken bättre direkt..
Näe, inte direkt.
Jag har så länge jag kommer ihåg vägrat titta i speglar på natten vare sig jag har lampan på eller inte…
Men när jag träffade min sambo och flyttade in i hans stora gamla hus (byggt på 1800-talet) upptäckte jag att skräcken var som bortblåst, kan ibland känna lite obehag men längre finns ingen röst inom mig som uppmanar om att inte kolla spegeln, jag har inga problem med det, det går finfint att spegla sig på natten numera =)
Kommer det inte lite ifrån den där tron på att speglar kan fånga själen när man dör? Om man dör framför en spegel så fångas själen där och det var det som skulle ha hänt med Svarta Madame/Bloody Mary. Oftast hör man ju att de blivit mördade framför spegeln och att de sedan skipar egen rättvisa genom att mörda andra på samma sätt de dog.
Jag tycker också att speglar kan vara obehagliga, speciellt när det är mörkt. Ofta får man en känsla av att man kommer att få se något otrevligt.