återkommande drömmar!
tänkte skriva ner några drömmar som jag minns har drömt flera gånger exaktlikadant, har försökt tolka dom men inte kommit på något.
dröm 1:
jag är i ett stall brevid en lekpark där jag blir trampad på och biten utav ett antal hästar. minns att jag alltid vaknar då en svart häst gestalt ställer sig på bakbenen och intensivt beskådar mig när jag står rädd och naken mot stallväggen.
dröm 2:
den här drömmen börjar med att jag sitter och snackar med familj och vänner, sedan tittar jag ut genom fönstret och en massa ufo:n är påväg ned mot jorden, i alla sorters formar och storlekar. jag blir livrädd och vi alla springer runt i panik och letar efter ett sklyddsrum. jag vaknar.
varför har man återkommande drömmar som är exakt likadana varje gång?
betyder dessa drömmar något?
mvh henrik
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Jag har förr haft en återkommade dröm som är lik på pricken. Mina syskon och jag på farmors gård. hon ligger å vilar när 3 rävar kommer springandes mor oss. jag säger att vi måste ju sätta upp ett stängsel i farmors rabatt. vi drar en tråd runt pinnarna å blir klar precis när rävarna ska anfalla. de cirkulerar runt oss en bra stund tills de försvinner in på farmors öppna veranda och in till henne. vo inser vi måste rädda henne å springer efter. sen blir det kalabalik. jag slåss mot typ en räv som blivit besatt. den är som en varg någon av oss dör. farmor kanske. vi hinner inte dit. det här drömmen hade jag som ca 11 första gången å drömde samma dröm med nåt års mellanrum under lite mer än 10 år.
D: snälla någon giv våra drömmar en betydelse! Det är hemskt att drömma sådana saker:(
Hej till er båda,
Utan att läsa så mycket (klart jag läser) av texten, utan istället tolka känslan jag fick, så sade den ungefär samma sak - tillit, att inte våga (ta nästa steg) och i behov av trygghet.
Ett tips till er båda är att be om att förstå era drömmar. Lägg även penna och papper bredvid sängen och vaknar ni till, skriv ner de känslor och andra tankar som ploppar upp. Den rätta vägledningen/det rätta svaret finns inom er.
Fundera på hur era drömmar (ja vad ni vill uppnå i livet) ser ut. Hur skulle ni vilja ha det?
Hoppas att Henrik93 tyckte att det var okej att jag svarade båda två 
Sajtvärd på Övernaturligt
tack, detta ska jag göra! gjorde mig självklart inge, vi hade ju ungefär samma fundering:)