Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertvtidningarradio
Läst 3573 ggr
Haruka
0

Supernatural

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Menar inte Supernatural som Övernaturligt generellt, utan TV-serien "Supernatural".
Vet inte hur många som har hört talas om det, men här är en kort sammanfattning:

Sam Winchester (Jared Padalecki) uppväxt kretsade kring mörka krafter. Men det var då, nu är det ett normalt, tryggt liv som jurist som lockar. Allt detta är gott och väl tills den dag Sams bror Dean (Jensen Ackles) oväntat dyker upp med dåliga nyheter? Deras far är försvunnen! För att hitta honom måste bröderna ge sig ut på en jakt efter samma onda väsen som deras far ägnat de senaste 22 åren till att spåra upp? Sam tvingas återvända till ett liv han trott sig ha lämnat för alltid.

Det finns massa övernaturliga väsen i serien, såsom andar, häxor, vampyrer, varulvar, demoner m.m.
Även änglar/ärkeänglar börjar dyka upp i runt säsong 4 (dock så är dom inte så kärleksfulla som våra änglar är).
I alla fall så är kort och sagt Sam & Dean hunters, som får ta tag i att få bort monstrerna.

Om ni har sett serien och fortfarande följer den, vad tycker ni?
Ni som inte har sett den, är detta något ni skulle kunna tänka er att börja kolla på?
Själv så är jag helt fast i serien, direkt på avsnitt ett. Det är alltid fullt med spänning och mysteri.
Nu när man har kommit långt in i serien så sitter man oftast vid varje avsnitt och försöker lista ut om det är något monster dom har stött på tidigare eller inte.
Helt klart en serie värd att se! Skrattande
(Kunde inte hitta en bra trailer, men serien är verkligen jättebra, så sen den om ni har tid! =)

Haruka
0

Attans, nu när jag kollade i "TV-serier/Media" kategorin så märkte jag att Supernatural fanns redan som tråd. Sorry… x'p

(Fast den är ju rätt gammal…)

Micee
0

Världens bästa serie! =)

[Månkatten]
0

Tycker också mycket om den, men de första säsongerna var bäst. Det börjar blir lite tråkigt nu…

Micee
1

Oj vad konstigt, tycker helt tvärtom, ibörjan var det samma sak hela tiden tyckte jag fall på fall, men nu dom sista säsongerna har det blivit mer personligt, och jag tycker om att dom tog med änglar, gud och lucifer i serien vart en liten tvist tycker jag!

yamher
0

Jag älskar också serien, fast jag tycker det var lite tjatigt med de sista väsena i deras sista säsong. Men jag tycker Casstiel är döskön =)

Visst finns det en del som bygger på verkligt. En del är fiktivt. Det om ärkeänglarna och gudarna är kanske aningen felvinklat. De har inte agg mot varandra på det sättet utan samarbetar mycket mer och bättre. Men visst, om vi tar bort det så visar det på att det finns en personlighet bakom namnen och det gör det i verkligheten också (även om de inte har samma egenskaper som dessa). De finns inga på andra sidan som vill förstöra det som finns idag, eller att Gud är borta så änglarna styr. Men många andra intressanta tankar =)

Det finns en del i Arkiv X också av de väsen de visar som är ganska bra beskrivna. Men de som hävdar att ondska inte finns har heller aldrig sett detta så medhåll därifrån kommer inte att finnas, ungefär som att förneka att det finns svältande barn bara för att man inte ser dem här på gatorna i sverige ;)

Ha en trevlig helg på er!!

Alis volat propriis Oskyldig

Nocturnal Creature
2

Supernatural är en av mina absolua favorit serier! Till skilnad från många andra serier så tycker jag att supernatural blir bättre och bättre för varje säsong. Serien är överhuvudtaget väldigt genomtänkt. Många undertoner och annat att sitta och fundera över.

Som tidigare nämnt så är ju självklart mycket fiktivt. Men väldigt mycket bygger ju faktiskt på verkligheten. Och nästan alla övernaturligaväsen mm stämmer bra överens med det som finns beskrivit i böcker om myter, legender mm Gillar att allt inte bara är taget ur luften även om jag inte håller med om allt till 100%

förutom tv serien och den vanliga bok serien så finns ju fantastiskt nog även de 3 andra böckerna som kan hjälpa en att stå ut medan man väntar på nästa säsong.

*John Winchester´s Journal

*Bobby Singer´s Guide to Hunting

*The supernatural Book of Monsters, Spirits, Demons and Ghouls

Här får man lära känna karaktärerna Bobby Singer och John Winchester lite bättre. Kan verklgen rekomendera alla 3 böckerna

Oxå måste serien få några extra plus för ögongodis som Dean, Casstiel och SamFlört

Vill aldrig att serien skall ta slut!!!

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

yamher
0

*casstiel* mmm han har så skön humor, precis som vissa änglar kan vara som inte ser utifrån den mänskliga perspektivet. Eller som John Travolta tolkar bra i Michael. *ler*

Bara lite nyfiken, var kan man få tag på de böckerna???

yamher
0

hittade dem!!

Nocturnal Creature
1

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

[Kottschejk]
1

Här finns en sajt dit man kan söka efter tv serier

http://watchseries.eu/

Glad

7 säsonger - Supernatural - 150 avsnitt

Hittade en animerad version också av samma serie…

22 avsnitt - Supernatural i animerad tappning

MirelaK85
0

oo jag älskar den serien ….

yamher
0

finns på adlibris också ;)

Micee
0

#6 Vill heller aldrig att serien ska sluta, Jag är beroende haha!=)

Nocturnal Creature
1

#13 Jag är helt beroende av serien med. Värsta Supernatural junkien haha. Men man får väll heltenkelt se alla säsonger igen när det fruktansvädra har hänt (att serien är slut) Man kan säkert upptäcka lite nya tvistar undertoner som man missade första gången.

Men snälla låt serien fortsätta i all evighet!!!!

Dom flesta känner säkert redan till Supernatural Wiki. Men ifall någon skulle missat den så finns det lite att gotta sig i här

http://www.supernaturalwiki.com/index.php?title=Supernatural_Wiki

Micee
1

Jo jag visste om hemsidan med hihi:) Jag har tittat om på alla 7 säsonger 3 gånger jag haha och som du sa så märker man nya saker varje gång. Men för dom som inte vet kommer det en säsong 8 i oktober! =)