Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1506 ggr
Swedish Dog whisper
0

förbanelse

hur läger man en förbanelse över någon

MirelaK85
0

:S

Amandla
10

Såna saker pysslar vi inte med härinne. Vi väljer att fokusera på ljuset.

ALPHIRA
6

Jag säger helt ärligt nu vad jag tycker. Och det ska du ta på allvar!!!

Det där med förbannelser - jag har erfarenheter av dom, dock berättade av andra människor.

GÖR ALDRIG DET!!!!

FÖR ELLER SENARE BLIR DU SJÄLV DRABBAD AV NÅGOT MYCKET  -OCH JAG SÄGER MYCKET OBEHAGLIGT I DITT LIV!!!

FÖR INTE DIN ILSKA TILL DINA HUNDAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Kottschejk]
0

Det är fel & fuska <3

ALPHIRA
5

Bästa vän.

Jag tror starkt att jag vill  hjälpa dig i ditt problem. Låt mig hjälpa dig!

Du  måste berätta vad det handlar om, antingen här eller du kan pm mig.

Men innerst handlar det om dig, det vet jag.

Fjäril
6

Vi pratar inte om sådant här inne men jag kan kort säga (som tidigare har blivit sagt) - en sk "förbannelse" eller elaka tankar om andra personer/saker/platser drabbar än bara själv till slut. Det du sänder ut - kommer tillbaka. Vänd på det, försök tänka fina tankar om personen (eller vad det är) som du är besviken på. Försök se en lösning och önska denne allt gott - återigen, det du sänder ut, kommer tillbaka.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Norpan88]
2

Man ska aldrig förbanna någon, tvärtom, be för den människan istället så blir du välsignad.

[dandamimm]
6

Ts: Att lägga förbannelse på människor är en mycket aggressiv handling  i mitt tycke långt värre än att slå någon på skallen , och det drar ju sig de flesta vanligt funtade människor för, eftersom magi får så mycket mer långtgående verkan. Förfall inte till sådana lösningar. Som sagts innan, det skadar bara dig själv. Dessutom så kan det slå väldigt fel om man inte vet vad man sysslar med.

Swedish Dog whisper
6

okej

ALPHIRA
1

BRA BRA BRA!!!

Du är en förnuftig människa.

Swedish Dog whisper
0

3 jag hade inte tänkt att föra min ilska några HUNDAR. utan jag hade tänkt att föra min ilska till en mäniska

Rumblebee
1

Det finns absolut inget gott alls i att orsaka någon man gillar negativa saker. Är man ilsken på någon, så säg upp kontakten om det är möjligt, klipp alla band, om det inte är något som går att prata om.

Att orsaka någon man ogillar/ hatar, smärta eller annat, är bara omoget och tyder på att man fortfarande har så mycket att lära i livet. Så då är det bättre att sträcka på ryggen, vändra andra kinden till och gå iväg.

tarotlasse
3

Jag träffade för några år sedan en kvinna som var uppväxt hos en Woodo präst och som själv gått i lära hos denna präst.

hon berättade väldigt mycket om just woodo kulturen och fick en helt annan bild av denna kultur en vad man fått se i bio filmer o.sv.

Att man använde Woodo som religon och som Healande.

När jag frågade om detta med förbannelser svarade hon att visst förbannelser fungerar om personen som får förbannelsen tror på den annars är den helt verkningslöst.

Visst hade hon fått lära sig att utsända förbannelser men sa att deras tro är att om man utdelar en förbannelse till ngn så drabbas man själv av samma sak men i dubbel styrka så inget man gör i första taget.

Men läste i en bok  om shamanism och där man tog upp detta med förbannelser och där var man helt övertygade om att det gick att ge förbannelser till andra  oavsett om man trodde på det eller inte. Men även här hade man tron om att gav man ngn en förbannelse så drabbades man själv av samma sak. Så bad man ngn att bli magsjuk så blev man själv mag sjuk bad man att  ngn skulle dö så avled man själv inom en snar framtid också.

Själv tror jag inte på förbannelser men vet att tankens kraft är enorm och att man kan genom sitt eget tänkande skapa både sjukdommar och händelser.

Så får jag reda på en förbannelse och tror på det är jag övertygad att man själv genom sitt eget tänkande kan skapa denna förbannelse. Men vet du inte om det så händer inget heller.  Men det är min tro på det hela

Lasse