Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 959 ggr
lottis98
0

Besök av mamma?

Hej! Min mamma gick bort för snart ett år sedan. Hon var såklart en stor del av mitt liv och en av mina bästa vänner. 2007 drabbades hon av cancer i bukspottkörteln och gick bort förra året på grund av metastaser i levern.

När jag var liten så kunde jag prata med både morfar och mormor när de gick bort. Det avtog lite med tiden och 2008 när min farfar gick bort så hörde jag ingenting av honom. Så jag trodde att jag inte längre kunde prata med döda.

Strax innan mamma gick bort så lovade hon att hon skulle komma och besöka mig hela tiden utifall att mina "krafter" fortfarande fanns kvar. Jag har absolut kännt hennes närvaro, t.ex. på kvällen så kan jag känna henne klappa mig lätt på benet eller sätta sig vid sängkanten. Jag har även kännt henne lugna mig ibland när jag har varir arg, ledsen eller stressad, men jag ser henne aldrig som jag brukade göra med morfar och mormor vilket på något sätt oroar mig, för jag har sett en katt som jag aldrig tidigare har träffat stryka omkring i huset, men aldrig mamma. Finns det någon som tror sig veta vad det beror på?

Envirobear
1

Det var jätte fint att läsa om det du upplevt, att trots sorgen av en bortgång få hålla kvar vid den nära och framför allt att kärleken så starkt finns kvar, hos er båda antagligen.

Jag är inte så erfaren eller kunnig i det andliga. Men en "logisk" tanke skulle väl kunna vara att hennes själ tagit steget vidare, men att hon ändå inte ville låta dig vara helt utan uppsyn och finns därför där i form av denna katt! Det är väl något väldigt fint i det :) För jag tror att själlen måste ta sig vidare och inte hålla sig kvar allt för länge, man måste lita på att man finner varandra i nästa liv, för min upplevelse är att man nästan alltid gör det om kärleken varit stark. Som det verkar i det här fallet.

[Älskamig]
0

Jag tror att hon, precis som #1 sa, kanske har gått vidare, men inte vill lämna dig helt så att hon har skickat en katt? Har hon lovat, har hon lovat kan man ju tycka. Glad Det hon gjort är något väldigt fint och jag tycker att du ska försöka prata ut i luften, kanske får du svar? Du får testa dig fram och söka vidare här på iFokus. 

Lyckokramar till dig! Oskyldig

[Norpan88]
0

Jag beklagar sorgen GråterJag har märkt att om man väldigt gärna vill ha Tecken, så får man det mera sällan. Men om du slappnar av och lever ditt liv, så kommer du att få uppleva mer genom drömmar, smekningar och andra Tecken.

Jag har också sett en massa katter och hundar hos mig som jag inte känner. Jag tror att det kan vara min fd hund som dragit hit dom. Dom kommer då o då.