Skydd mot ondska?
Någon som vet något bra som skyddar mot ondska? En växt, en krydda en amulett ett Tecken?
Vad som helst
Vad menar du med ondska? Är det inte så att det är din egen rädsla du försöker skydda dig emot?
Berätta gärna lite mer, om du har lust…
Annars är det bästa skyddet mot ondskan att sluta tro på den.
Eller strunta i den i alla fall. Om du känner dig överväldigad av rädsla, koncentrera dig på ljusa, lätta, enkla, världsliga tankar. Var med människor du gillar, gå en promenad, läs något roligt… Vad som helst , som bryter den där isande känslan av mörker och skräck.
Love!
#1 Tja, tänkte mer typ onda andar osv
#2 Jag tänker inte på andar som onda. Andar är andar och kan, precis som människor, ha olika egenskaper och bete sig på olika vis. Men att tänka på dem som onda eller goda är inte så meningsfullt. Så ser jag på saken.
Däremot vet jag av egen erfarenhet att man kan bli jätterädd när man stöter på våra andevänner.. Konstigt vore det annars. Om man vaknar mitt i natten och har en främmande varelse på sängkanten är det helt naturligt att få panik. Om man inte är van och vet vad det rör sig om.
Vad som är viktigt att komma ihåg är att mina känslor handlar om mig själv. Inte om anden. Det är bara min egen rädsla jag känner. Inte andens ondska.
Har för mig att jag läste ett väldigt bra inlägg om hur man kan lära sig att hantera sin rädsla för det okända. Kan det ha legat i Hjälptråden?
#3 Tack för hjälpen, det har faktiskt hjälpt!
#4 Va bra!

Ja det finns ett jätte bra sätt att skydda dig mot ondska.
Lås in dig i ett skydds rum och se till att inte en enda levande varelse i fysisk kropp kommer in till dig.
För ondskan hittar du bland levande mäniskor i en fysisk skepnad inte finner du en ond ande´.
jag har under alla år alldrig stött på en ond ande.
Jag har däremot stött på andar som avlidit på frukansvärda sätt och hade en ande som visade hur han torterades till döds det var en fruktansvärd ondska och har aldrig varit med om ngt ondare i ande världen.
Men ingen ond ande uten anden visade detta hemska för att bli igenkänd.
Så fort anden blev igenkänd släppte alla ondska och en otrolig kärlek strålade fram till andens mördare som satt framför mig.
jag har varit i hus där dom boende varit vettskrämda för onda andar som blinkat med lampor och fått tavlor att ramla ner från väggarna oc h när vi medium kommer dit o beskriver den omda anden så visar det sig vara en liten go kärleks full gumma som när man beskriver henne blir igen känd som Mormor inte alls ngn ondska.
Eller dom som var skit rädda för edn ande som puttade kvinnan i huset ned för trappan. Över 10 medium var där och sa att det var en ond ande och tog bort den med böner tända ljus o elda Salvia men besverän blev bara värre och värre. När vi kommer dit beskriver anden som en man kan dom boende känna igen anden som den förra ägaren.
Den ägaren avled av en hjärt infakt just i trappan och ramlade ner för trappan så ingen ond ande som puttade ngn utan han visade hur han dog för att bli igen känd.
När han blev igenkänd berättade denna onda ande att det var ett el fel i köket som kunde orsaka en brand.
man hittade mycket riktigt ett el fel och reparerade detta och sedan blev det lungt i huset så mycket ond ande var det.
Jag var hemma hos en kvinna som hade problem med en ond ande som taffasade henne mellan benen.
Jag beskrev Anden o hom kände igen anden som sin bror men hon sa att broderna skulle aldrig tffsa henne mellan benen så jag frågade damen om broderna haft underlivs besvär.
Jo sa damen han avled av prostata cancer så inget taffsande anden v isade bara hur den avled för att bli igenkänd.
Så har under alla år som medium aldrig stött på en ond ande men däremot massor av folk som missuppfattat hur ande världen komunicerar och då skapat stora oräcka monster till andar och demoner.
Så du behöver in te skydda dig utan i stället lära dig att hantera din medialitet och hur ande världen komunicerar i stället för att skapa rädslor.
Lasse

Eller som för ngt år sedan då en kvinna kommer på besök och anden som vill prata med kvinnan visar sig som ondskan själv,
Anden visar sig som elak hur han slår ett flicke barn och hur han utsätter barnet för sexuella övergrepp. Anden är väldigt bister och otrevlig i sitt sätt.
Jag säger allt detta till min sitter som säger att detta är hennes pappa som hon bröt med när hon var 14 år.
Så fort anden blev igenkänd så vände precis allt anden var så omtänksam kärleksfull och var så ångerfull och berättade att han på andra sidan fått insikt i hur elak och grym han varit och nu ville ställa allt till rätta.
Detta blev en så otroligt vacker och fin sittning som gav denna kvinna en otrolig stund och hon mådde betydligt bättre med sig skälv efter detta samtal.
men hon sa att hade pappan visat sig med denna kärleksfullhet från början hade hon aldrig känt igen honom.
Har vid ett flertal tillfällen upplevt liknande andar som våldtagit mördat osv som visar denna ondska och obehagliga saker för att sedan den blivit igenkända blivit otroligt kärleks fulla.
Så nej jag har alldrig stött på en ond ande men fått se många obehagliga och onda saker som anden varit med om i sitt liv. Men för den skull är det inte en ond ande men tyvärr massor av medium som missuppfattar detta o skapar onda andar och demoner.
Lasse

bästa är att känna sig god och ljus. det är främst att leka med andra sidan, ha känslor som är negativ gör dig mottaglig om någon skulle bli uppmärksammad om dig. Att må bra, skratta, leva och känna att man är god är det först o främsta som gör dig oattraktiv för dem.
Religiösa attribut stoppar inte tyngre ondska men det gör situationen bättre. Det är alla tankar förhoppningar som ligger i dessa föremål och ger dem mer kraft än vad de har i sig själva. Så ett kors kan skänka dig trygghet eller en bibel. Andar som naturligt sätt inte är negativa eller onda men kan bete sig som det kan rädas den religösa aspekten med biblen (Jesus och Gud och bestraffande).
Gå på din känsla, be om hjälp av andra sidan och strunta i att andra säger att det inte finns, att det bara är skapat av dig själv osv. Vill du vara trygg, känna dig trygg så be om att bli beskyddad och få känna dig trygg. Tyvärr så förnekar många detta och mår sämre än vad de behöver göra för att en massa förståsigpåare hänvisar att det inte kan existera
Alis volat propriis 
Visst finns det ondska, konstigt skulle det ju vara annars, men i ärlighetens namn är jag mer rädd för en del levande varelser än de som inte lever. Du har fått så fina råd här redan, mitt råd är att bestämma dej för att inte vara rädd (jag vet att det är lättare sagt än gjort) och be om beskydd om det känns så.
Känn kärleken i ljuset!
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud