Borttappat-tråden
Då var det dags för en ny tråd, den andra började bli så lång.
Tidigare tråd:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f8c5f4388f4722cc600c662-borttappat-traden?discussions-1
För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden.
Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till. 
Lycka till!
(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)
Sajtvärd på Övernaturligt
Vet någon om jag kommer att få tillbaks min telefon som jag tappade bort i lördags? Har letat överallt samt besökt både butik (där jag tappade den) och polisstation men har inte stött på någon tur än så länge.
Kan ni se om jag kommer att få tillbaks den?
Amina

Så bra. Nu skall vi se om någon "synsk" person vill hjälpa mig. Jag har någonstans tappat min vita gamla Nokia telefon. Inga finesser mer än sms och samtal finns i den, men den har ett personligt värde då den innehåller sms sedan min förstföddes tid 2003 och lite dessförinnan.
Dessutom hade jag den på tyst så jag kan ej ringa den så att den hörs.
Jag har letat överallt hemma där den annars brukar vara. I sängen, under sängen, under kuddar, i soffan, i bilen, under säten, mellan säten, i jackor som används nu, i väskor. Sist jag såg till den var senaste söndagkväll, efter det vet jag ej var den kan vara. Då var vi hos svärmor, och den är heller ej där. Hon har också letat.
Såååå…. nån som kan känna av var den kan vara. Jag har alltså letat "överallt" hemma.
Tack om någon vill ta sig an detta.
#2 skrivetav KattenRuben
"min vita gamla Nokia telefon"
Den kan ligga inomhus, i ett rum med en ljus "tom" vägg och mindre fönster högt upp, och så är där något mönstrat föremål, något brunt stort mönster.
Maikailoa

#4… Oj…. vi som knappast har såna rum med mindre fönster, har bara stora torpar fönster och inte heller hos svärmor. Det var sista gången jag hade telefonen just denna dag, hos oss och sen en vända hos henne.
Tack för hjälp, nån mer som kan se "något" eller ser något liknande?
Ville bara säga att min stulna moped har hittats så tack så hemskt mycket Maikailoa 
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Jag kan inte hitta min deklarationsblankett,jag har haft den när jag deklarerade men sen dess kan jag inte hitta den här hemma.Har sökt bland papper där den borde ligga
Någon som kan hjälpa mig?

Snälla!! Finns det någon här som kan hjälpa min dotter att hitta sin kamera. Har precis fått barn, har tagit massor av bilder o skulle nu sätta sig att föra över bilderna till datorn o kameran är borta. :(
Kameran låg i en kameraväska som ser ut som en liten handväska.. Snälla, finns det någon som kan hjälpa?
Heja Maikailoa! Du är ju riktigt bra på det här! 
#8 Bitte-n Jag får en känsla av att kameran har hamnat bland kläder någonstans. Det kan vara i en påse, väska. Det kan även vara i en tvättkorg. Försök tänk kläder när ni letar. Kanske bland kläder som barnet fått i present? Kameran är på det stället som "familjen" åkte till när de lämna BB. 
#7 Lill-Mari
Jag får snabbt upp data och pärm. Har du en "viktig papper pärm" i närheten av en data? Kan det vara så att blanketten hamnat i närheten av denna data och pärm? Kan dock inte känna att den hamnat i pärmen utan den ligger i närheten bara. Kanske i väntan på att hamna i pärmen?
//Mvh
#11 vargman stort TACK,Jag fann den direkt på din beskrivning,dock inte vid datorn utan i ett annat rum instoppad i en annan blankett,men i närheten av pärmen i väntan på att hamna i den,precis som du skrev.
Du är bra på det här Heja dig
Hej!
Jag fick ett par fina silverörhängen i julklapp, det ena har varit
försvunnet i några månader.
Blir jätteglad för hjälp att hitta det!
#13 persimon Jag får till mig säng. Dock kan det bli en lite kamp att finna det då det ligger lite dolt i närheten av huvudändan. Ev. Måste du lyfta lite på saker. Tex madrass. Eller hela sängen för att komma åt. // lycka till

Kameran är hittad efter ett par dagars letande :))
Hej vargman, tack!
Har letat igenom noga där du föreslår men inte hittat örhänget.

#10 Vargman..
Såg först nu vad du skrivit..
Jag åkte hem till min dotter strax efter att jag skrev här o hjälpte henne att leta. Efter en stunds letande så hittade jag hennes kamera…. I en tvättkorg, i en påse med kläder i… Kläder som de fått i present..
Jag blev stum av förvåning då jag nu upptäcker vad du skrivit.. Hittade den ju exakt på det stället som du beskriver.. och, de åkte hem när de lämnade BB.. i o f s tittade de inom här en liten stund… men allt stämde.. Jag blir stum av beundran.. :)
Hej hej! Jag undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig att se vart mina svarta armani solglasögon tagit vägen. Plastig pilotmodell! Mina enda "dyra" solbrillor jag köpt och nu har dom varit borta allt för länge! :( Tack!
#18 kvjb Vad jag kan känna så finns det en kille som tidigare funnits i ditt liv. Jag vet dock inte hur denne kille har med dina glasögon att göra men på något vis är stället som dem ligger på kopplat till honom. Kan de finnas hemma hos honom? Kan han ha lagt dessa på sitt speciella "ställe" där han brukade lägga saker hemma hos dig? Kan han ha tagit hand om dem för att ha en hållhake på att du skall höra av dig? Inte mycket till hjälp kanske:( En långskott! Men detta är det enda jag kan få till mig! // Mvh
Hej. Jag är 17 år, och förvarade 1000 kronor i 9 hundralappar och två femtiolappar under en träbit på mitt skrivbord. Senaste för någon dag sen såg jag att alla pengar låg där de skulle, för jag planerade att gå till banken och sätta in dem den närmaste framtiden. Nu på morgonen ser jag att 500 kronor av de 1000 är borta. Det var det första jag gjorde när jag vaknade, att titta att pengarna var kvar. Märker då som sagt att hälften är borta.
Var kan de vara undrar jag nu? Jag var själv inte hemma igår medans mina kusiner var på besök, och de är i åldrar 11 och 13. Men deras far frågade ut dem och de verkade inte misstänksamma alls. Jag själv tror att det är de som tagit pengarna, men jag är öppen för andra alternativ. Jag behöver verkligen pengarna eftersom jag ska köpa en resa i studentpresent till min flickvän inom kort. Tack på förhand!
MVH
Filip
Hej vargman! Tack.. detta kan bli.svårt:-P ser du nått hus, nån lägenhet, bil eller stuga som ledtråd var dom kan finnas?
#21 kvjb Tyvärr så ser jag inte så mycket mer. Jag ser en ganska smal längre hall. En byrå med ett par lådor. Det ligger mycket mycket Krims krams i en salig blandning. Kanske finns de däri? Kan inte säga säkert om det är i hus eller lgh. Men känslan säger dock lägenhet. Men det är något med denne kille som förvirrar mig? Glasögonen kopplas till honom på något vis. // Mvh
Olästa | Bevaka | Bokmärk
Vår ena katt Fenix 2 år är försvunnen. Har snart varit borta i ett dygn. Vi har två katter, en som är brunspräcklig och en som är röd med vit teckning på bröst och nos och som heter Fenix. Vi har inte haft dessa katter så länge och det har varit innekatter hitills. Igår var Fenix ute en kort vända precis utanför oss men ville sedan in igen. Igår kväll blev han utsläppt igen och jag tänkte först att han inte borde vara ute på kvällen men sen tänkte jag att han kommer nog in lika snabbt igen, vilket han tyvärr inte gjorde och har varit borta sedan dess dv. hela kvällen natten och dagen idag, nu är det kväll och han har inte återvänt. Vi har satt ut mat och vatten och hans kattlåda och ropat, letat och skramlat med mat. Vill så gärna ha vår kelsna kisse tillbaka. Till saken hör att de nu idag har kört en grävmaskin på vår tomt då vi bor i nytt hus och håller på att anlägga trädgård så vi hoppas han vågar sig tillbaka ikväll när det lugnat ner sig. Runt vårt hus finns några andra hus men det är en väg precis utanför och mycket slyområden. Tacksam för er hjälp om ni ser, känner av något.
Kan någon se vad som hände katten Lina? Hon försvann från oss för länge sedan, vi tror inte hon lever längre men att hon ändå gjorde det en tid, ett halvår kanske eller mer, efter att hon lämnade oss. Linas tvilling Klösi bor ännu kvar hos oss. Lina var en liten kisse men speciell eftersom hon klampade när hon gick! Kattklamp finns! klofs klofs klofs lät det när denna bestämda lilla dam satte ner hälarna i backen. Vi tror att hon fick nog av oss allihop när vi skaffade hund, det blev helt enkelt för mycket och förra vintern gick hon och kom aldrig tillbaka. Vi sökte efter henne länge och följde ett spår (med hjälp av hundnäsa) till en bondgård men hittade henne inte där.
Vår katt Fenix har hittat hem igen! 

Åh vad härligt att han kommit hem :))
Hej! Kan någon hjälpa med att se vad jag har förlagt min bankdosa? Har letat överallt där jag tror att jag lagt den.. Väskor, lådor.. Ja överallt känns det som men inte hittat den..:( Snart dags att betala räkningar så stort behov av att hitta den.
Evigt tacksam för all hjälp som kan fås! :)
#27 Marris82 Jag ser anteckningsblock alt. Skolböcker. Kan även vara tidningshög. Jag får känslan av att dosan ligger gömd emellan eller under denna hög. Hamnat där av misstag när någon använt datan! Kanske flyttat på lite saker som låg ivägen utan att riktigt tänka sig för vart de placerades. Du kanske redan funnit den? /Lycka Till!
#25 asalin77 Härligt att katten kommit tillbaka. Sen vill jag även ge dig en ros för att du skrev det här! Det är lätt att man blir väldigt engagerad när det handlar om djur och försöker göra allt för att då känna av. Detta slipper man om djuret som i detta fall lyckligt återvänder:) och vi blir informerade om detta! // Mvh
Jag har tappat bort ett kärt smycke, vore glad om nån vill försöka hjälpa mig! Är två avlånga, platta brickor på en kulkedja. På första brickan står det "kärlek" på ena sidan och "061103" på andra sidan. På andra brickan står det"max" på ena sidan och"091103" på andra.
:)
Kanske inte så värdefullt, men ack så retsamt att dom är borta. 3 st dataspel, The Sims 2. Har massor sims 1-3 men just dessa är mina favoriter. Arbetsliv, Studentliv och Året Runt heter dom.
Någon som vill hjälpa?
"ett kärt smycke"
Du kan ha det hos dig någonstans. Vad jag ser är en yta som verkar täckt med ett tyg, som en strykbräda eller om något ligger över ryggen på en soffa, något i den stilen och i den höjden.
Intill kan vara en liten bänk, i samma höjd, med belysning, verkar som en liten arbetsbänk.
Maikailoa.
Jag har blivit av med ett silversmycke i form av en liten G-klav, kan någon se var det är?
#31 skrivetav SallysPigge
"3 st dataspel"
Det jag får fram verkar vara en papperskasse, brun med något orange mönster på. Den står upp, på golvet. Intill den kan det vara något liknande med en stor svart figur på.
Maikailoa.
#33, tack för läsningen!
#36 Tack, men tyvärr :-( Har två bruna påsar med röd/orange motiv Icas påsar. Och det enda med stor svart figur på, det enda jag kan komma på att intill den ena påsen stor en brun kista med en mörk bilbarnstol på. Dom finns inte där, men borde vara intill i ett skåp.Dom andra spelen var där inne tills jag tog ut dom tidigare.
Men tack i alla fall för ditt försök. :-)
Hej, Jag har tappat bort min bikiniöverdel och saknar den :(
Har mest kläder eftersom jag nyss flyttat. Men provade den för några veckor sedan och sen dess är den spårlöst borta. vänt upp och ned på hela mitt rum-
Den är leopardfärgad utan band.
Någon som ser något? :)
Maikailoa! Spelen är hittade 2 meter ifrån den bruna påsen tack :-)
Tappat bort en svart klänning/tunika med dragkedja. Inte värdefull alls men brukade använda den ofta.
"ett silversmycke i form av en liten G-klav"
Så jag får en känsla av en sak av glas eller plast, i någon sorts lokal som skulle kunna vara en affär, en klädaffär, eller något liknande (en ungdomsgård kanske). Där verkar vara mest yngre vuxna.
Glaset skulle kunna vara en monter eller bänk / disk.
Maikailoa
#42 Tack för ditt svar Maikailoa!
Jag känner inte igen det du beskriver.
Jag la smycket på ett litet bord hemma hos mig på kvällen.
Dagen efter var det borta.
#43 solnymf Om du la smycket hemma på ett bord hemma på kvällen och den var borta dagen efter…så låter det som fler än du själv varit hemma och flyttat på det? Om det inte var du själv som lagt det på ett nytt ställe? Tänk på vilka var hemma? Vilket är ett typiskt ställe för dem att lägga det på? Har du en katt så kanske det ligger på golvet under något! Själv får jag till mig musik. Jag tror att det ligger i närheten av något som har med musik att göra. Det svåra är att det kan vara allt från en musiklokal till något annat med musik tex. Cd skivor, stereo, musikinstrument m.m.. Jag tycker mig känna att det ligger i närheten av ett ställe där du spelar cd skivor de få gånger du gör det! Leta någonstans där. Överallt där kan det finnas! Även på golvet under något… // lycka till
Hej, jag hittar inte mina bilnycklar till min bil.. Någon här som kan se var dom ligger?
Hjälp!, jag har tappat bort min plånbok hade pengar, körkort och kvitton i den. jag tror att jag tappade bort den när jag körde moped från affären och hemåt. det var då jag såg den sist. Jag behöver den om 6 dagar. Hjälp mig på traven! tack på förhand. :)
Maikailoa: Jag har letat nu vid båda skrivborden och i soffan. Strykbrädan står ihopvikt i klädkammaren… Jag får leta vidare. Ser du nåt mer som finns i närheten eller liknande?
Tack :)
#47 Pilu Jag har inte läst vad Maikaloa skrivit till dig. Själv ser jag en altan framför mig. Ser golvbrädor och springor mellan brädorna. Kan smycket hamnat mellan springa och ner på marken under. Jag menar kan någon liten själ lekt ned det och tappat ner det emellan? Lite åt höger sida om du kommer ut från altandörren!ca 1 ,5 m från dörren! // Mvh
#39 skrivetav Ehlinmaria
"bikiniöverdel"
Verka som att den kan finnas vid något som ser ut som underdelen på en diskho, den formen, och där går ett rör eller ett stag inunder, och där är nog en flaska kilad emellan också.
Maikailoa
#41 skrivetav feliciahanssen
"en svart klänning/tunika med dragkedja"
Fick upp för vad som kan ha varit en brun mockajacka eller liknande och sedan ett alldeles rött område, frågan är om det kan vara insidan på något. Så om den kan ligga tillsammans med något brunt pagg inne i något som är rött på insidan.
Maikailoa
#45 skrivetav plastblomman
"mina bilnycklar till min bil"
Jag tror du ska leta vid något av vit frotte och med lite ljust grönt på. En morgonrock kanske.
Maikailoa
#46 skrivetav Sebastian.s
"min plånbok"
Hade du den vid något med stora runda tryckknappar? Kanske att där var en blåaktig skärm på. Typ hissknappar, på någon maskin kanske.
Maikailoa
Maikailoa, nej jag tror inte jag har varit i närheten av någon sån maskin vi har en billyft som har den beskrivningen men den är inte där. kan du se något annat? H. sebastian.s
Hejsan!
Jag undrar om nån vet var min gamla mobil är? jag tappade bort den för ca 2 år sen, förmodligen föll den ur byxfickan då jag körde moped till min praoplats.
mobilen är en rosa nokia, vik-upp modell. jag har inga förhoppningar om att få tillbaka den, jag hade inga viktiga saker på den förutom några foton men det är inte så farligt.
Hej.
Min mor har precis flyttat och hade packat ned fjärrkontrollen till tvn i en kartong. Nu hittar hon inte den trots hon letat i alla kartonger. Kan någon se vart den tog vägen / i vilket kartong finns den ifall min mor hade missat den? hon är frustrerad över detta.
Hoppas att någon kan se detta snart så hon kan leta vidare..
Snälla hjälp oss!! Sambon åker imorgon på morgonen till kina och Ska ta med en kamera för att kunna fota och visa barnen. Men vi hittar inte laddaren till vår lilla kamera, en olympus digitalkamera. Är det nån som kan se vart jag ska leta?
Det är en svart laddare där man lägger batteriet i, ganska liten. tror det står olympus på den men inte säker.
Hoppas hoppas hoppas..
#54 skrivetav ninjinsama
"min gamla mobil"
Den kan finnas vid en hård, slät skiva, som en maonitskiva eller en sådan där som kan ligga inne i resväskor. Troligtvis inne i något, kanske en väska eller en låda. Som det verkar på ett ställe inomhus där man har ytterkläderna på sig, ett stall kanske.
Maikailoa.
Hej! (hoppas detta inlägg hamnade rätt nu…)
Någon riktigt duktig person som kan hjälpa mig med att försöka hitta mina nycklar. (lghs nyckel, huvudingångsnyckel+cykelnyckel.)
Ger er lite fakta: I fredags kl 17 gick jag ner i källaren mitt hus som är ett mindre hyreshus med endast 8 lägenheter. Skulle bara lämnna en kartong föra att snabbt komma tillbaka, jag lämnade nycklarna i källardörren under tiden. Men dagen efter hittade jag ej nycklarna, och kom då ihåg att jag lämnat dem i källardörren.
Har frågat alla i huset, och den sista som sett nycklarna i dörren var en granne som gick ut för att släppa in sina katter. Men han lät dem hänga kvar i tron att någon var i källaren. han stängde porten och den är låst. Ingen har kommit hem efter det på natten, det vet jag.
Alla vi grannar litar på varandra, bra folk i huset helt enkelt! Och ingen fattar någonting. Strax efter 03,00 öppnas porten för tidningsbudet skull, men han lade ej märke till om de fanns kvar i dörren eller ej. Till saken hör, det är en mycket lugn gata, men skulle jag haft sådan osis att någon råkat gå in i vår port och bara tagit dem. Det låter så osannolikt!
Tack för alla som ev kommer engagera sig i detta. Och hoppas att de dyker upp hos polisen.
Åsa:)
#60 asajeanette Vilket mysterium. Tyvärr ser jag inte något klart i det hela men jag kan säga vad jag får upp till att börja med. Det är 2 människor. Verkar inte som de har någon relation till varandra. Jag ser en äldre man bärandes glasögon med silvriga bågar. Ofta klädd i keps och skjorta. Ser även en liten kille. Svårt att se ålder men om jag skriver 5-10år så tror jag att jag lyckas ringa in åldern hyfsat. Bägge desse herrar kan jag känna att haft koppling till nycklarna. Av någon anledning känner jag att den yngre killen känns som det hetaste spåret. Tycker därför att du skall gå ner till källaren igen.. Tänk dig att du är en liten kille… Vart skulle du gömma nyckeln där nere? Finns det några hål i väggar etc.? Luckor? Barn är påhittiga:) Hihi, förlåt min nyfikenhet men jag får till mig att det inte är första gången du blir av min hemmanycklar, stämmer det? Tänkte om det kan ha varit detta som stör mina syner nu?? // lycka till!
Hej Vargman!
Tack för ditt svar:) Jag har nog tänkt tanken att någon gått ner i källaren och gömt dem, och sedan lämnat huset.
Jag är lite slarvig när det gäller nycklar så jag log för mig själv när du redan visste det hehe:) För ett år sedan tappade jag dem ute, ganska långt härifrån, och var inte lika orolig, för då kunde den som hittat dem ej veta vilket hus det är jag bor i.
Jag har hittat andras borttappade grejor ibland, en förmåga jag haft sedan jag var liten. Men mina egna är det svårare med verkar det som:)
Forsättning följer
Mvh Åsa alias Sherloc Holmes:)
Hej igen Vargman!
Måste säga att du verkar otroligt duktig! Den äldre mannen du beskriver ganska detaljerat är en granne till mig, PRECIS så ser han ut!!
Och nu, när du nämner pojken, så minns jag, för ett tag sedan en kille i 10 årsåldern som sprungit runt och plingat på dörrar, busat lite. Han bor ej i huset, men du kan mycket väl ha rätt.
Intressant, mycket intressant!:))
Åsa
Hej!
Jag undrar & tänker på ett halsband som försvunnit någon gång under sensommaren, hösten 2011. Halsbandet har en guldkedja med ett litet guldhjärta som jag burit under ca 14 år, det finns oxå ett litet guldkors på halsbandet. Jag gav det här halsbandet till min man som bar det under ca 7 år, kedjan gick av många gånger då han arbeta uppe i träd, men det föll alltid ur hans kläder och han kunde sätta på det igen. Vi hade ett väldigt stormigt förhållande & en kväll när han påstår sig lagt det på ett bord i sovrummet var det plötsligt borta, jag frågade naturligtvis om han kastat bort det i skogen i ren ilsak men han hävdar bestämt att det skulle han aldrig göra. Nu har han flyttat tillbaka till sitt hemland och halsbandet som är mig mycket kärt är ännu borta, jag håller på och renoverar i sovrummet där halsbandet påstås ha varit vid försvinnandet men trots både inredning och plastmatta är borttagna kan jag inte finna det. Jag vore oändligt tacksam om någon kan hjälpa mig med att tala om vad som hänt halsbandet. Jag kan acceptera att jag aldrig mer kommer att få tillbaka det bara jag får reda på va som egentligen hände.
Lena Susanne
#64 hammondlena Du var lite inne på rätt spår. Vad jag får upp så hade han aldrig lagt halsbandet inne i sovrummet. Han tog säkerligen av sig det efter ni haft en diskussion när han var ute och svalka av sig. Jag får dock inte till mig att den ligger i skogen utan vad jag kan se är det ett sopkärl och en buske. Detta verkar vara väldigt nära där ni bor. Vad jag inte lyckas se tyvärr är om smycket hamna i kärlet eller om det bara ligger gömd i/vid busken. Det senare alternativet hade ju varit om han snabbt ville få fram det igen och det första känns såklart en mera permanent handling. Ett långskott såklart men titta gärna utanför ditt hem. Vid sopkärl och vid buskar.. Kanske ligger det kvar? // Mvh
Hej
Tusen tack för svaret om var jag skulle söka halsbandet, det betyder väldigt mycket för mig. Det stämmer bra att jag har sopkärl i en carport brevid utfarten, på andra sidan utfarten finns en buske och sen finns det bara en till buske på den sidan utfarten.Sopkärlen har inte blivit tömda, de används inte men inget fanns där, jag har sökt igenom i och runt buskar länge men inget halsband. Jag minns att han vid ett tillfälle gick omkring och sökte något på en plats brevid busken i gräset, han sa aldrig vad han sökte. Halsbandet finns säkert där någonstans & även om jag aldrig hittar det igen så vet jag iallafall vad som hänt, det som jag har svårt att acceptera är att han så bestämt hävdade att han la det i sovrummet, att han talade osanning, han sa om jag själv la någonting där skulle det oxå försvinna. Halsbandet var en symbol för vår kärlek och varje gång han hittade det igen efter att det lossnat och hamnat i hans kläder såg vi det som ett Tecken för att vår kärlek skulle leva. Kanske detta var ett Tecken på att nu är vår kärlek för alltid förlorad & jag ska inte söka utan gå vidare i livet, vara lycklig för det jag har, inte sörja det jag inte har.
Bless you all
All the best from Lena
#66 Lottis-Gottis
Vad jag får upp är Vigselsjö gård. Det skall finnas ett elljusspår i närheten. Tror det är 11-12 km långt. Vid målet av denna slinga ser jag Milou. Verkar vara rädd och gömmer sig därför.Hör hon en bekant röst så vågar hon sig nog fram. Ser att hon är precis i närheten av en sevärdhets skylt. Titta även vid Vigselsjö gård. Alltså jag har bara ledtrådar som jag får upp.
1)Vigselsjö gård 2)Sevärhetsskylt 3) Vid målet av elljuslinga.
//Mvh
# 68
Jag ska genast framföra det till ägaren, så får vi se om de får napp 
Får du upp något annat så hör av dig. mvh Lotta
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
De åker dit med en gång och ser om de får napp
Ser du nått annat eller om någon annan har nått så hör av er.
Kram Lotta
Vargman, de är där nu och letar och det finns det som du beskrev. Ser du nått mer som kan leda till henne?
Jag har också tyvärr tappat bort mina nycklar :(
Det är en knippa med både hemnycklar, jobbnycklar och cykelnyckel. Det är både nycklar och "tags" på den.
Jga har letat som en galning både inne i huset och utanför och frågat runt på olika ställen men kan frustrerande nog inte hitta dem.
De försvann i förgår kväll och jag har inget minne om jag har förlagt dem eller om jag har tappat dem, men borta är dem.
Hoppas så att någon kanske kan leda mig rätt!?
Vänliga hälsningar
#71 Lottis-Gottis Det är lite krångligt jag får liksom bara till mig symboler just nu och de är svåra att tolka:( Ser 4-5 höga stolpar längs en smalare väg. Kan även vara träd såklart. Jag ser även gråfärgad räcken. Kan vara räcken vid en mindre bro eller räcken längs med vägen. Jag kan tyvärr inte se exakt vad hon gömmer sig ännu. För det är vad hon gör. Hon gömmer sig av rädsla. Ser grenar, stenar.Jag ser även bokstäverna F och I. Varför vet jag inte… Kanske finns något med platsen att göra helt enkelt? Ser små fyrkantiga gatstenar med mycket buskar och träd. Nästan som jag vore i en park. Ser en liten rundad byggnad. Ser nästan ut som en källaringång eller utetoa ed. Frågan är om jag får upp platser där hon varit på eller ställen dit hon är påväg? Känner stress.Tror hon har svårt att vara stilla på ett ställe. Önskar jag kunde ringa in henne på ett ställe:( //Mvh
Vargman
Jag framför detta 
försöker här med eftersom att jag la den andra fel, jag fick bra tips men ändå jag hittar inte kissen efter det.
Bamse har vart borta länge nu, vart finns han ?? =( han är så underbar kisse, så personlig kommer och möter oss när vi kommer hem från ffären jobbet mm då komemr han springandes mot bilen vill hälsa och busa. Han är en egen katt spm verkligen vet vad han vill
Hej på er alla som är så underbara och hjälper till och hitta borttappade saker!
Jag skriver igen om min morgongåva som jag tappade ett par månade efter mitt bröllop. Det är den som är min bild. Jag har sedan dess haft en specifik känsla av att den "leker kurragömma" eller så och finns nånstans som jag inte kan komma på. Jag har tappat halsbandet det är säkert, men jag vet inte x-akt var…. jag har fått massor av fina beskrivningar här och alla platser har jag befunnit mig på, eller finns i min närhet men jag har inte hittad det. Ett problem som jag kanske inbillar mg är att jag behöver halsbandet för att kärleken ska kännas hel. Jag har fått ett nytt, men det är en känsla….
Snälla ni….. hjälp igen….. kram
#76 Brummagumman Är du säker på att du tappat det? Jag får nämligen till mig att det ligger i en smyckesask. Antingen röd eller brun/vinröd!! Om du har tappat det kanske någon hittat det och förvarat det i asken jag ser. Har du tittat i askarna hemma? //Mvh
Hunden Milou är fortfarande försvunnen
Någon som kan se något nytt ? Bild och så finns på #66.
#72 skrivetav stjärnklar
"tappat bort mina nycklar"
Möjligt att dom finns vid en sorts trumma i metall, med kanter i ändarna och perforerade sidor. Som jag uppfattar det är det ungefär for och färg som en centrifug-trumma fast inte så hög.
Runt och metall, ungefär så stort som ett bilhjul.
Maikailoa
#78 skrivetav Lottis-Gottis
"Hunden Milou är fortfarande försvunnen"
Fick en känsla av att han har lagt sig intill källaringången till ett hus, eller under en altan intill denna.
Och när jag skrivit detta ser jag att Vargman nämner det i #73
Kan du mera exakt få fram mer detaljer eller nått? Beskriva stället eller något mer, finns ju ganska många hus och så.
#82 Lottis-Gottis
Jag skall försöka förklara en plats jag ser i mitt inre. Vet inte om det kan vara till någon hjälp dock. Känns hunden hela tiden flyttar på sig. För den lever i detta nu. Frågan är vad hennes rädsla kan få henne att göra. Eller den mänskliga faktorn. Det är ju "tyvärr" en populär hund…
Nu till miljön jag ser och jag är fortfarande kvar på samma ställe som sist vilket är intressant. Jag ser en liten byggnad med väldigt runt tak som liksom går ihop med väggarna om du tänker dig en fingertopp. Det känns som det är en trappa ner till dörren vilket får mig att nästan känna källare eller något annat man kan tänkas ha i en så liten byggnad. Det är mycket små vägar byggda med små fyrkantiga gatstenar. som korsar hit och dit där. Ser även höga träd nu med gröna stora blad samt en vattenkanal. Ser lågt järnstaket. Sen av någon anledning får jag till mig bro och ström. Varför vet jag tyvärr inte. Kanske ni som känner till miljön förstår varför? I närheten av denna lilla byggnad skall det även finnas en jättebyggnad. Klädd med slingerväxter eller liknande. Brunt tegelhus.
Vet inte om detta kan vara till någon hjälp eller om det är försent. Kände bara att jag var tvungen att skriva just om denna miljö då jag såg det så tydligt i mitt huvud.
//
Maikailoa
Men ligger han under den? Är han död? Elelr håler han till där? Är han långt från hemmet?
Tack snälla Maikailoa för ditt svar!
Jag ska försöka ännu en gång gå där jag tror jag har befunnit mig och denna gången titta extra noga efter något som kan likna ett metallrör/trumma. Vet inte nu riktigt vad det skulle kunna vara nu, men det kanske klarnar när jag väl ser det.
Kan du se närmare om det verkar vara inomhus eller utomhus?
Tack igen för att du svarade. Det gjorde mig så glad :)
#85 stjärnklar
Det kan inte vara så att nycklarna hamnat i närheten av en tvättmaskin. Tvättkorg, tvättstuga eller något annat som har med tvätt att göra..Smutskläder? Kan det vara en tvättmaskins"trumma" Maikailoa ser?
//Mvh
Tack för ditt svar!
Nja, jag har inte varit nära tvättstugan sedan de försvann. Däremot har jag en tvättkorgsom i metall med perforerade sidor. Jag har tömt ut den och kännt igenom alla kläder och tittat jämte men tyvärr. Jag ska riva ut gadroben också som står jämte om ifall de kommit in där…. Annars ska jag gå ut och se om jag kan hitta något rörlikande utomhus.
Ha det finast!
Tack för ditt svar, de ska ut och leta igen =)
Tackar =) ser du någon mer bild eller nått så hör avdig <3
Hej igen Vargman!
Har letat i källaren utan resultat. Hos polisen finns de ej.
Har du någon mer känsla av om jag kommer att få tillbaka dem?
mvh Åsa:)
"Men ligger han under den? Är han död? Elelr håler han till där? Är han långt från hemmet?"
Tror nog att han lever. Det verkar vara mer som på baksidan av en byggnad, det kan eventuellt vara gräsmatta omkring men det går över i naturträdgård eller skog.
Var det är vet jag inte.
oki tack snälla! ska kika runt
Hej! Jag är tacksam om någon synsk människa kan svara på min fråga.
Jag har lyckats tappa bort både orginalnyckeln och extranyckeln till mitt skåp. Jag har lyckats med det på endast tre dagar. Finns det någon synsk som kan hjälpa mig med att hitta åtmindstonde den ena nyckeln? Tack!
Hej Vargman!
Du verkar vara på rätt spår
Milou verkar ha varit synlig i närheten häromdagen. Får du upp något mer exact? som kan tänkas leda till vart hon kan vara? Många är engagerade efter sökandet och ägarna är så tacksamma.
Kram
#93 Lottis-Gottis Jag har fastnat för detta med bro och ström… Finns det några gator i närheten som innehåller dessa ord? Kika runt omkring där isåfall. Kanske finns denna lilla byggnad och stora hus där? Milou kanske gömmer sig där omkring i ett litet kryp in:)
#94 de är på den platsen som du beskriver med tegelhus med klängväxter, toalett med rundad topp och sen vid en bro med en vattenström. De letar febrilt, fast ännu har de inte hittat henne stackarn
De ska finkamma området nu.
Kram
Om hon nu inte har flyttat sig förståss 
Jag är så tacksam att ni, Maikailoa och Vargman, har tagit er tid att svara. Tyvärr är nycklarna fortfarande borta.
Jag tror att när du Maikailoa beskrev trumma i metall med kanter och performerade sidor kanske kan ha syftat på min tvättkorg som har de dragen. Jag har letat igenom denna och käderna jättenoga och även jämte samt alla kläderna i gaderoben som står jämte korgen, men utan resultat. Dock låg kläderna som jag hade på mig när de försvann där.
Skulle ni kunna tänka er att ge det en chans till?
Här kommer i så fall en lite tydligare beskrivning:
Det är en ganska stor nyckelknippa med 6-7 nycklar + två "tags", en mörkblå och en vit. Det är hem-, jobb och cyckelnyckel. Nyckeln till cykeln sitter på en egen lite mindre ring på själva ringen.
När jag de försvann var det mellan hemmet och ica ca 2 km bort. (kan lika gärna ha varit inne i lägenheten eller någon stanns på vägen eller på ica). Jag har en blockout om det var jag låste eller inte men jag misstänker att nycklarna följde med ut. Jag har dock inte hört att jag tappat dem, vilket jag tycker att jag borde ha gjort…
Jag har varit på polisen och på ica ett antal gånger och frågat men de hade inte fått in några ännu.
Hoppas, hoppas, hoppas.
Förlåt ifall jag stressar, men måste hitta min skåpnyckel tills på måndag! Någon synsk person, hjälp mig! Det är en nyckel som är fyrkantig där vid man håller, hjälp mig SNÄLLA!
Vargman!
Ser du fortfarande samma eller får du upp något nytt?
Eller om det finns någon annan som har nånting och komma med om Hunden Milou #66
Kramisar
Jag har tappat bort min bilnyckel, den är på en knippa med en nyckel till ett hänglås och en dörrblipp på. Jag måste finna denna annrs kommer jag inte in i garaget. Jaag körde hem bilen i fredags och nyckeln var med, men nu finner jag den ej… Hjälp mig……
"Jag har lyckats tappa bort både orginalnyckeln och extranyckeln till mitt skåp"
En utav dom skulle kunna ha hamnat i en nätkorg där det ligger papper eller någon sorts folie-ark. Det verkar vara i en korridor.
Och en vid en lucka, längst fram på en kant, där man lägger in "block". Kan vara ett fack med lock över. Kanske om du har något sådant ställe där du lägger in en ask eller eventuellt en bok.
Ok, du säger att nyckel är fyrkantig, så det kan ha varit den och inte någon fyrkantig ask.
#97 skrivetav stjärnklar
"Tyvärr är nycklarna fortfarande borta."
Det kan vara vid en vägg innomhus, en vit eller ljus vägg med ett par tre "flagor" mitt på, fast inte tätt ihop. Fick en känsla ev tre flagor på en vägg. Nycklarna kan ligga där, nära golvet, och dom kan ligga inne i något, det verkar mörk omkring dom.
"Jag har tappat bort min bilnyckel"
Du kan kolla om dom ligger vid en lång blå-grön platt sak, alltså enfärgad blågrön, något mera blå än grön. ( Som en liten målad bräda).
Eventuellt, om du inte har en brun och gul mönstrad skorta, så kan det finnas något sådant intill; Triangelmönstrad.
maikailoa
"En utav dom skulle kunna ha hamnat i en nätkorg där det ligger papper eller någon sorts folie-ark. Det verkar vara i en korridor."
- Kan du beskriva hur nätkorgen ser ut? Hur ser korridoren ut? Är korridoren liten eller stor, lång eller kort?
"Och en vid en lucka, längst fram på en kant, där man lägger in "block". Kan vara ett fack med lock över. Kanske om du har något sådant ställe där du lägger in en ask eller eventuellt en bok."
- Hur ser luckan ut, hur ser asken eller boken ut eller vet du till och med vad för bok? Vad för slags block? Hur ser facket ut med locket?
Tack så mycket för hjälpen, men har fortfarande inte hittat någon nyckel.
@maikaiola
100, när jag läste din fråga såg jag nått blått, såg ut som en plastback som går att köpa på ikea
*Kärlek & lycka*
Milou i inlägg #66 fortfarande försvunnen 
Kan någon säga nått om var hon kan vara?
Vi behöver all hjälp vi kan få.
Vargman? Har du nått nytt? eller får du upp samma som innan?
Kraaaaaam
Hej!
Mina pokémonkort saknas, har ingen aning om vart dom har tagit vägen. Ska vara hos min pappa någonstans skulle jag tro, eftersom att jag såg dom där senast för ett par år sedan. Kan dom ha blivit såld på hans loppis? Han vill inte avslöja något.
Snälla, hjälp mig!
Snälla, jag behöver hjälp…
Det har bara gått någon dag sedan jag senast minns att jag hade min förlovningsring på mig. Jag kom hem sent på kvällen i fredags efter att ha varit ute på stan med två vänner. Jag brukar alltid ta av mig mina smycken på byrån i badrummet på övervåningen. Idag när jag ville sätta på mig ringen var den inte där. De övriga smyckena låg där, men inte ringen. Kommer inte ihåg om jag hade den på mig igår kväll, tror inte det. Tror inte att jag flyttat på den, men jag är inte säker. Jag har letat, men hittar den inte :(
Är rädd att min 2-årige son har tagit den, och han kan ha lagt den precis var som helst!! Ringen är i vitt guld, och rätt bred. Den har en nedsänkt fyrkantig diamant.
Vore så tacksam om någon kunde hjälpa mig, den fattas mig, och jag får ont i magen över att jag inte vet var den är. Jag brukar alltid veta var den är och har panik över att jag verkligen inte minns om jag la den på byrån.
Om någon kan hjälpa mig, så är jag mycket tacksam
Har ni tvättmaskin? Kolla runt den, eller under & bakom den..=)
*Kärlek & lycka*
liawilson, kan du se vart mina två skåpnycklar är? kan du se åtminstonde en?
extremt tacksam för svar!
hade du dom på samma knippa? Är skåpen rödfärgade?
*Kärlek & lycka*
Tack snälla, men jag hittade den tyvärr inte runt tvättmaskinen. Den måste vara hemma någonstans… jag vet bara inte var.
nej nyckeln var helt för sig själv. absolut inget annat än nyckeln. ja, mitt skåp är rött.
okej eftersom jag såg ett rött skåp så känns det som du har glömt nyckeln i skåpet. Kan det vara så?
*Kärlek & lycka*
jag tror inte det, eftersom att min extranyckel hängde uppe på personalrummet, och jag tappade min originalnyckel. dagen efter så hämtade jag min extranyckel, och den är försvunnen med. men de tror jag inte, men kanske kan vara så. kan den vara i närheten av något annat rött?
ja har du kollat på golven runt omkring skåpet??
*Kärlek & lycka*
men jag vet inte..känns som du glömt nyckeln & någon annan tagit den=/ Är det i skolan? Har du kollat med rektorn om de fått in nån nyckel? Sätt upp en lapp..
*Kärlek & lycka*
nej det har jag inte, eftersom jag har varit sjuk dagen efter jag tappade den.. men tror du att någon kan ha hittat nyckeln på golvet och lämnat in den till skol-expeditonen?
jag kan kolla med rektorn imorgon.. tack så mycket för hjälpen!
någon som kan se vart mitt bankkort tagit vägen? :(
Åh, jag blir så ledsen.. Ingen som kan se vart min förlovningsring kan vara. Är tjatig, men jag kan inte slappna av innan jag hittar den.
jag är inte jättesynsk, men ändå.
EmelieGustavsson: Jag ser en svart väska, med något strävt tyg, eller kanske glansigt, att det trillat emmellan två tyg, att de trillat ned genom ett hål och ligger liksom inuti väskan, kolla där!
Maliem: Det känns som den ligger i en trälåda, som man kan dra ut, som ett nattduksbord. kolla vid din säng!
som sagt är inte så duktig så bli inte besvikna.
#124 åh tack så mycket, jag hittade kortet nu! :D
Tack för tipset! Har letat i en del lådor utan resultat tyvärr. Tar paus och fortsätter i morgon.
Maikailoa, kan beskriva mer om det vita/ljusa området? Är ringen gömd inuti något? Vad finns runt omkring området? Tack för hjälpen!
#126 de känns som den ligger i en ask, en liten röd eller lila ask. någon stans i någon slags trälåda.
*snyft* tappat bort plånboken, snälla hjälp mig så är du guld värd
En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)
Tappade den nångång igår när pojkvännen släppte av mig efter några dagar i deras sommarstuga.
Den är svart och legat i en stor blå axelväska med stora Knappar/Pins på.
I finns massa olika kort bl.a bank kort, körkort och biblioteks kort med mer.
ett kort på mig från 1992 då jag var två år och sitter i en soffa.
hoppas det blev lite lättare med en beskrivning haft grym panikångest och klarade knappt av att köra utan plånboken.
Hej,
Mina fina solglasögon som jag äntligen tog mig råd att köpa är nu borta… :(
Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta dem?
Nellieeew, tyvärr har jag inte hittat ringen. Jag är ganska säker på att jag inte lagt ringen i någon ask, om inte något av mina barn gjort det förståss. Kan du säga vad som mer kan finnas i lådan, eller runt omkring.
Milou fortfarande borta i Bild #66 bl a Var kan hon vara ?
Tjohoooo!!! Jag hittade precis ringen. Jag finkammade vår tjocka matta vid tv'n och hittade den i den. Mattan är framför stora fönster, så det är en ljus plats. En bit bort på mattan låg en liten ljusblå hårklämma, så din beskrivning stämde rätt bra, Maikailoa :) Tack för hjälpen, alla ni som tagit er tid för att hjälpa mig. Jag är väldigt tacksam!
Hmm sprungit runt runt, är det en nåt mer i närheten? : )
Har jag gått förbi?
Har ni något som ser ut som en dragg med många hakar, (ett ankare till en båt).
Släpvagn nära en båt på släp?
Vi har en båt och släpvagn brevid varandra samt en liten vedbod jag passerar
Hittar den inte :.. (
Jag får det till: utomhus, intill en (mindre) byggnad, eventuellt någon avskärmning till vänster om en plats där man av någon anledning kan lägga in saker, på något vis är det mörkt, halvt i skuggan eller något, 1 - 1,5 meter upp.
Sen var där något som hänger ner, ett järn med hakar, som en dragg, denna såg jag till vänster men det beror ju på varifrån man ser.
Känns som det stället jag ser, ja.
Frågan är hur det ligger i tiden; var det där den försvann eller är det där den kommer att hittas.
#133 Frime Har du en "kaosbyrolåda" där du stoppar en massa saker i? Ser nämligen glasögon liggandes i ett trångt utrymme bland massa olika saker. En salig röra:) Har du ett sådant ställe? Måste ju inte vara i en byrolåda såklart. Det var bara det första jag kom på då det kändes att jag var i en hall när jag såg dem! Kika i alla lådor du kommer över med många saker i. // Mvh
#135 Lottis-Gottis Det är svårt att finna lilla Milou. Det känns som hon hela tiden förflyttar sig och gömmer sig. Jag lyckas inte heller se den exakta platsen då jag i denna jakt bara får upp symboler som skall tolkas. Det enda nya jag får till mig är att hon är kvar i närheten av den plats jag beskrivit innan. Jag ser en vit eller ljus bro. Ser trappor som jag gärna vill gå ner för.. För att titta längst ner i ett hörn, varför? Det vet jag inte. Ser även en svan, även där…varför? Sedan ser jag något som ser ut som en massa rör som sitter på en vägg, ser nästan ut som en sevärdhetsskylt som jag varit inne på tidigare i fallet Milou. Jag ser även en stor blå sak. Ser nästan ut som en tank eller kompressor. Det kan även vara en presenning över en båt? Sen blir det svart för mig! Kanske är det pga av att Milou befinner sig just vid ett sådant ställe fn. Det är svårt detta. Det är som en gåta som tickar i mitt huvud samtidigt som tiden talar mot Milous överlevnad:( Mvh
I anslutning till det du skriver vargman lägger jag till detta.
Jag har frågat en annan person och hon säger:
"Ser hunden liggandes i vatten, ser ut som den har mycket skador på kroppen. Tror den är död. Men går väl säga att den har ont i kroppen och ligger eller simmar i vatten."
Tillägg: Det kan vara ett dike.
Hmmm finner den ej, en väns mamma säger att nån på andra sidan gömmer den för mig
Min sambos mormor har sökt efter sin guldring i flera år. Hon har letat på de flesta ställen i sitt hus. Huset är beläget på landet med tvåvåningar. Hon har skrivigt till flera tidningar för att få hjälp, utan något resultat. Huset får nya ägare i höst, så detta kan vara sista chansen för henne att hitta den. Hon heter gunhild, och är född 1916. Ringen ska vara en gåva från hennes avlidne make, och hon håller av den väldigt ömt. Skulle betyda suupermycket om det finns någon som kan hjälpa till med detta.
#150 znus Jag får till mig mediciner och medicinförpackningar. Titta ordentligt i skåpet där hon har mediciner. Titta även i medicinburkar runtomkring osv. Har hon mediciner på fler ställen så titta även där. Hoppas nu bara att det är hennes alla mediciner jag ser så att det inte är hemma hos någon som funnit ringen? // Mvh

Hej
Hoppas nån kan hjälpa mig o hitta min o min sambos bilnyckel.
Vi ska sälja bilen och hittar inte extranyckeln :(
Tack på förhand

Hej
Hoppas nån kan hjälpa mig o hitta min o min sambos bilnyckel.
Vi ska sälja bilen och hittar inte extranyckeln :(
Tack på förhand
Tack vargman för ditt svar. Jag ska framföra detta, hoppas att hon finner den.
Skulle någon kunna hjälpa mig att finna mina nycklar? Det är ett rött nyckelband till med 3 st cykelnycklar och ett antal andra nycklar. Tack på förhand

Snälla!!
Finns det någon som kan hjälpa mig o finna min sons jacka?
Är en svart Everest lager 2 jacka, har hans intialer L.K i nacken..
Tack på förhand!

Hej igen :) Försöker komma på var det kan va.. Kan du se om det är inne i huset eller kanske ute i stallet? Är tacksam för all hjälp jag kan få
Har letat efter blå rundade saker men utan något resultat.. :( måste verkligen ha dom så fort som möjligt!!!
Hej. Är en slarver och är fenomenal på att gömma grejer för att sedan glömma bort var jag har lagt det. Kan vara allt från presenter till smycken. Nu gäller det smycken i detta fallet. Saknar bland annat ett guldarmband m m. Tror att jag gömde det när jag skulle resa bort. En gång tyckte jag att jag var så smart att jag gömde det på golvet under en stereopelare, kom fram till slut. Men nu vet jag inte alls var jag har kunnat gömt det denna gång. Kram Birgitta

Har tyvärr ingen husvagn, och inga små grå lådor ;(
Försök gärna igen!
Behöver verkligen all hjälp jag kan få, , har städat hela dan i hopp om att hitta den, har rivit ut garderober m.m men hittar inte den, i morgon får det bli vinden..
Okej. Min pappa har nämnligen en sån filt hemma hos sig. Jag får kolla hos han! Tack på förhand
Har fortfarande inte hittat mina skåpnycklar, inte någon av dem! Jag måste betala 40 :- för varje nyckel jag tappat bort (2 st) och det känns lite onödigt. Jag skulle gärna få hjälp med att hitta någon av nycklarna! Jag kan ge en bättre beskrivning på hur de ser ut (likandana ungefär!) så kanske någon som är synsk kan hjälpa mig lite bättre.
På framsidan av nyckeln står det ASSA. Nyckeln/Nycklarna är lite "nötta", lite av silverfärgen har trillat av så det har blivit lite guldaktigt under. På baksidan står det några nummer, kommer ej ihåg de första. Det ser ut såhär:
x= nummer jag ej kommer ihåg.
xxxx-259 eller så var det
xxxx-239
Kan någon snälla hjälpa mig med att hitta nycklarna så blir jag hemskt tacksam! Tack på förhand.
#167 Jeanstyg får jag till mig av någon anledning. Kan en nyckel ligga i en byxficka? Kanske i en påse/väska tillsammans med något klädesplagg av jeans? //Mvh
"Saknar bland annat ett guldarmband m m."
De kan finnas vid något som är vitt, rött och blått i ett sorts rutmönster, utdragna rutor eller nät. Ett rundat föremål. Rätt lågt placerat. Fick också för mig att där är ljusgrått på någon sida, eller intill föremålet.
Möjligt att det är något som ligger på ett fat.
(Hela tiden dök en katt upp)

Har letat o letat men hittar inte våran bilnyckel, det är en fyrkantig nyckel sån modernare som man bara trycker om i bilen. Snälla behöver mer hjälp..
Det känns som ett mindre utrymme, med hårt golv, där är någon sorts möbler utmed väggen. Det kan även finnas något långt, rött, glittrigt på väggen (som en juldekoration).
Var egentligen ingen husvagn, men det var som utsidan på en, så kanske om väggen till vänster är ljus och med ett fönster och där är trångt emellan väggarna där.
#168 Vargman
Tack! Ska kolla i alla mina väskor/byxor och kolla om det ligger något där!
Hjälp! Behöver hjälp att hitta ett kvitto med garanti på mina två ps3-kontroller! Hittar det ingenstans :( lite panik då garantin går ut snart
Tack för svaret angående borttappade smycken. Det jag saknar mest är mina guldörhängen som jag fick av min fd man dagen efter vår son föddes. Angående katten "L", jag har en katt som är med mig överallt. Vi är som ler och långhalm, vi t om sover ihop, just nu ligger hon vid datorn som hon alltid brukar göra. Jag har inte kunnat fått bättre katt. Ni som funderar på att skaffa katt, hör först med Djurhemmet. Därifrån kommer min lilla vän.
Nu ska jag fundera på vart jag skall leta för att finna smyckena: Kram/Birgitta
Mina nycklar har varit borta i snart 2 veckor! Senaste minnet jag har av de är från onsdagen den 31/5 då jag hade varit ute med hunden och slängde nycklarna på skohyllan där de alltid är. Nu kan jag inte hitta dom! Det är en nyckelknippa med ett "I<3U"-smycke på, samt 3-4 nycklar. Mina hemnycklar sitter på denna så det är extremt vuiktigt att jag hittar nycklarna!!
Tack 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#175 LLLINN Jag får en känsla av att den hamnat bakom en möbel. Långt bak intill väggen. Den befinner sig dolt så man kan inte se den utan att flytta på möbeln. Det känns som möbeln finns i hallen men jag är inte helt 100 på det. Så börja att dra fram Lite möbler och leta:) //Mvh
#173 Brainwashme Jag tycker mig se kvittorna med garantin bland en massa papper som ligger ev. Sitter insatt i en hög. Känns som det är gamla betalda fakturor eller liknande. Så leta efter en sådan pappershög. Kanske i en låda? En pärm? // Lycka Till
#176 Tack så mycket för hjälpen, tyvärr ligger de inte bakom någon möbel
. Har tittat bakom alla möbler i hela huset! Inga andra tips..?
8/5-13 & 1/6-13
Kan fortfarande inte hitta några nycklar.. De verkar vara helt borta… Tack ändå för att ni har tagit er tid för att hjälpa mig!
Pocahontas
Det här är något som jag länge undrat över. När jag och min lillasyster var mindre (vi är 23 och 19 nu) lekte vi ofta tillsammans. Vi hade fått en ny barbiedocka som såg ut som Pocahontas och vi lekte med den för första gången i vårt gästrum tillsammans med våra andra barbiedockor.
Vi satt mitt på golvet på en matta och lekte, men när vi skulle plocka ihop var Pocahontas spårlöst försvunnen. Vi letade i flera dagar men hittade den aldrig. Numera är rummet vi lekte i mitt rum och jag har finkammat det många gånger genom åren, utan resultat. Resten av barbiedockorna har vi gett bort till vårat kusinbarn. Det enda vi någonsin hittade av dockan var de avtagbara örhängena.
Det här mysteriet har legat och gnagt i mitt huvud i flera år så nu undrar jag om det finns någon som kan hjälpa mig att få veta vad som hände med den där barbiedockan. Skulle uppskattas mycket. Tack.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Har tyvärr inte hittat bilnyckeln , kan du se nåt mer? Även andra får gärna ge tips ! Söker min o min sambos bilnyckel, Den har varit borta sen någon gång Höstas o framåt. Den är helt fyrkantig o platt. Tack för hjälpen
#178 LLLINN Är du säker på att nyckeln ligger i det huset du sökt i? Kanske letat på fel ställe… Du kanske har varit och hälsat på någon då nyckeln försvann? Jag känner fortfarande "bakom möbel". Det kan hända att den fastnat och inte kunnat nått ner till golvet, därmed dold. Därför kan möbler behövas dra fram en bit så man verkligen ser bakstycket. //Mvh
"bortsprungen kanin"
Jag har 2 kaniner som rymmde förra sommaren på landet där vi har våran stuga, försökt fånga dom i sommras o höstas utan att lyckas,
Nu vet jag inte om dom lever, har inte varit i stugan nu över vintern o våren. Men folket som bor där har sett kaninerna o en man har gett dom hö nu i vintras,
Men lever dom? o vars gömmer dom sig på? Kan säga att det är ganska mycket uthus där stugan är o ängar o ladugårdar.
Tacksam för svar!
"borttappat smycke!
Mitt halsband som betyder mycket för mig är borta… Vars kan det finnas? Jag fick den av min kära gammelmormor…
Gömda pengar.
Lägger alltid min dagskassa i hyllan till vänster innanför ytterdörren när jag kommer hem. Vi skulle ha gäster och jag gömde dem men kommer inte ihåg var.
Detta hände 10 dec 2011 men har fortfarande inte hittat pengarna. Har vänt upp och ner på hela huset flera gånger
Hoppas någon kan hjälpa mig/ Frida
Hej! Min sambo tappade bort sin nyckelknippa på väg till ett tillfälligt jobb i fredags (är snickare). Vi misstänker att de ramlat ur fickan på bussen. De finns nämligen inte hos kunderna (både hus och trädgård genomsökt). Ingen har lämnat in dom hos polis eller bussarnas hittegods. De kan altså vara var som helst.. Knippan innehåller två husnycklar, två cykelnycklarr och en kapsylöppnare med en företagslogga på.. Kan någon hjälpa mig? Var kan det finnas och finns det nån chans att vi återfår dem? Tack så mkt på förhand!!
#185 skrivetav fridalindberg
"Gömda pengar."
Har du möjligtvis något förråd eller skåp med belysning i, högt uppe till höger, starkt vitt sken.
Tack för svaret!!!Jag har en liten klädkammare med hyllor över där kläderna hänger. Där finns en stark lampa rund glaskupa. Har även en garderob som är litet kontor. Där finns hyllor på vänstra väggen och där finns en liknande lampa med strakt sken.
Kommer inte ihåg om de låg i en "svart bankväska" eller i ett vikt vitt papper med dagsrapporten.
Kan du se om de ligger intill något annat, låda, katalog, fack med papper?
Tack för hjälpen
Borttappad plånbok.
Tankade bilen igår och använde plånboken då. Idag kan jag inte hitta den.
har letat igenom bilen där finns den inte. Nu är både pengar och plånbok borta.SUCK!
Hoppas någon kan hjälpa mig!!
Mvh Frida
Tack för svaret!! Huset som de renoverat ligger nära havet, så kanske är de där någonstans ändå. Dock är det ganska svår terräng, så det blir nästan omöjligt att leta där.. Någon som ser något mer/något annat?
Tack för svaret #169 Maikailoa. Du hade rätt mina smycken låg vid något grått. En ask med gråa sidor gömd i en långgarderob "S". Typiskt mig att hitta på alla konstiga ställen. Får sluta att gömma saker.
Kram och tack. Måste säga du är jätteduktig.
Har fortfarande inte hittat mina Nycklar med rött band! Drt är nyckeln till mitt skåp i skolan och några cykelnycklar. Behöver all hjälp jag kan få. Sen undrar jag också om andar kan flytta på saler? :O jag har letat igenom hela lägenheten flera gånger om nu och jag vet att dom inte är tappad ute. Är väldig tacksam för svar
#195 Du bör veta att du är på Övernaturligt, här tror vi på det övernaturliga. Vill du diskutera något så skapa en egen tråd om det.
#194 JA andar kan flytta på saker! Jag har varit med om det själv, det finns inga andra möjliga svar på hur vissa saker kunnat försvinna och sedan dyka upp igen på ett helt annat ställe.
Hej,
snälla,kan någon hjälpa mig hitta mina vigselringar? De försvann igår kväll troligen i mitt hus eller i trädgården, jag höll på med trädgårdsarbete och hade handskar, kan ha tagit av dem innan? Letat överallt!
Syns det något nytt när det gäller mina nycklar må tro?
Var på polisen och hos hyresvärden senast idag, men utan resultat… Letat för fullt efter de saker du såg Maikailoa , men tyvärr.
Suck, jag blir tokig på det här…
Dom är upphittade!!! Det känns fantastiskt. Man ska inte ge sig :)
De var på Ica trots allt… Jag undrar bara vart de varit alla de gånger jag varit och frågat efter dem där…
Tack snälla för att ni tog er tid!
Hej! Min väninna har tappat bort en liten vit ängel ingjuten i plast ca 3-5 cm i diameter, kan någon se var hon har tappat den. Tack
Har tappat bort ytterligare en grej… Idag på skolavslutningen hade jag på mig ett armband i äkta silver med en hjärt-berlock på och när jag kom hem var det borta
. Gick tillbaka och sökte igenom skolgård + klassrum, samt hela vägen hem. Någon som kan se vart det ligger?
8/5-13 & 1/6-13
#191 skrivetav fridalindberg
"Borttappad plånbok."
Det är möjligt att en yngre man har hittat den, en med kort hår, snaggat i nacke. Även någon sorts känsla av en biltvätt, eller något (tryckluft) till bilen. Kanske där du tankade då.
"Har fortfarande inte hittat mina Nycklar med rött band!"
Okey, platsen kan vara någon sorts gång eller tunnel, rätt höga väggar, inte långt isär, och dom verkar köka åt vänster som man ser det.
Det är inga fönster, men det kommer ljus ifrån en lång glipa uppe vid taket, åt vänster.
Och så finns där några rör nere vid golvet, avloppsrör eller liknande.
#197 Kommer du ihåg ifall du tog av dig handskarna under en kort stund och la dem på ett ställe då jobbade i trädgården? Kanske vid ett altan räcke, staket eller dylikt? Kan även vara ett fönsterbräde. Ser rosa och vita blommor också. Jag får känslan av att du tog av dig ringarna utan att riktigt tänka dig för och la dem i närheten av platsen där du även placerade handskarna. Jag tror att handskarna kan leda dig till rätt plats. Tänk vart placerade du under trädgårdsarbetet? Vart brukar handskarna ligga då de inte används? Leta på dessa ställen! //Mvh
Tusen Tack Maikailoa Har hittat plånboken! 
Undrar om du kan se mer om mina gömda pengar. Ligger de rakt fram eller under något/ i något.
Så tacksam för all hjälp/ Frida
Hej där alla duktiga människor som hjälper folk som mister eller blir av med saker på andra sätt :D
Jag funderar om någon kan hjälpa mej hitta ett viktit halsband som jag fick av gammelfaster då jag var på sjukhuset och fyllde 13 år Det är en jätte litet hjärta halsband med en lila sten i mitten av hjärtat det var tydligen en månadssten för månaden Februari.
Själv antar jag att damsugaren ätit opp det eller så har någon tagit dej :D Tack på förhand om någon ser något
#206 skrivetav fridalindberg
"Undrar om du kan se mer om mina gömda pengar. Ligger de rakt fram eller under något/ i något."
Till höger, som en kombination av ett (foto)album med spiralrygg och en ganska tunn mjuk filt.
(höger och vänster kan förväxlas dock)
Hej!
Jag är i stort behov av hjälp!
Jag fick ett presentkort på nära 1000 kr i julklapp av min farmor och mormor. Det sista jag minns av detta kort är att jag tar upp det ur en kartong i köket dagarna efter jul, tycks minnas att jag tänkte ställa det i vitrinet men ångrade mig, nu är spårlöst borta…
Eftersom det var en gåva från min farmor och mormor vill jag väldigt gärna hitta det igen, det betyder så mycket.
Tack på förhand!
Frida
Hej,
Åkte till fjällen för några veckor sedan. Inför fjällenresan tänkte jag att det var dumt och ta med nycklar jag inte behövde (rädd för att tappa dem där) så jag la dem (gömde) dem på ett vad jag måste ha tyckt varit ett bra ställe i all hast. Stället visade sig vara så bra att jag nu inte kan hitta dem…. kommer inte ihåg var jag lade dem och nycklarna är puts veck borta!! Har letat som en tok efter dem och börjar få lite smått panik. Finns det någon som kan hjälpa mig?
Nycklarna är fästa i ett svart nyckelband med logotyp på.
Hälsningar Lisa
Det är lugnt LLLINN, om där inte fanns något armband så kunde det inte hittas heller. Inte speciellt roligt dock, bara slöseri med tid.
#213 Tycker inte om det du gjorde, tror du inte på detta så behöver du inte vara här.
LLLINN får en varning! Vi driver inte med varandra på den här sajten!
# 216 av Maikailoa
" ett presentkort" #211.
Tack snälla för ditt svar Maikailoa!
Jag känner inte igen möbeln du beskriver hemma hos mig, endast en tvättkorg och en hylla på toaletten som skulle kunna likna, men tyvärr inget fynd. Kan du se något annat? Presentkortet var avlångt och låg i ett kuvert, det var utfärdat på butiken Önska i Umeå.
Tack på förhand!
Frida
#220 Driver? Så menade jag verkligen inte! Visst var det lite kul att det var någon som sa sågon som sa att den såg armbandet, men anledningen till mitt inlågg var för att jag ville se om synskhet bara är en bluff som jag tror eller imte.
8/5-13 & 1/6-13
#222 Och det är att driva med medlemmar och vad den här sajten vänder sig till! Har du synpunkter så är du välkommen att ta detta via pm. Det står också i våra Skrivregler.
LLLINN
Du skrev ju själv att du tyckte det var taskigt men samtidigt kul.
Hade du velat gjort det på ett schysst sätt kunde du skapat en egen tråd och lagt upp det som en övning och skrivit att du har svårt att tro på det men ville testa.
På detta sättet du gjorde det såg vi det som om att du drev med oss.
Du har fått en varning. Vill du ha en till?
Hej Maikailoa,
Tack för ditt svar! :)
Jag vet vilket skåp du menar och där i ligger det ett svart nyckelband med just en logga på men det är fel band. Mitt nyckelband innehåller några nycklar, det gör inte detta bandet.
Om det kan vara till någon hjälp, i mitt band sitter det bla en "guld"-nyckel. Den leder inte någonstans utan är en symbol som jag fått från en vän. Utöver detta finns det andra riktiga nycklar i bandet.
Hälsningar Lisa
Hej!
Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig och tala om på ett ungefär var min pojkvänn tappat sin förlovningsring? Han märkte det nu sent på kvällen. Senast hade han ringen i ett par mjukisbyxor, sedan kommer han inte ihåg mer…
Snälla skulle någon kunna hjäpa!?!?
Hejsan! Jag har tappat bort mina svarta glasögon. Jag hade dem senast på mittskrivbord men hittar ej dem igen. Snääälla hjälp har letat i hela huset!
Då försöker jag igen… Båda mina plånböcker är försvunna. Jag behöver verkligen hitta dem eftersom det sammanlagt finns över 3000 kr i dem, så det är ganska akut och dem har varit borta en längre tid. Den ena är enfärgad svart och den andra är kakifärgad. Jag börjar bli desperat, jag behöver verkligen pengarna.
#208 Maikailoa
"Inuti en stållåda, med raka kanter men rundade hörn, en dörrlucka framtill. Därinne ligger det något plagg med ett spänne och ett band med små pärlor.
Lite udda miljö…"
Du är suverän! Det var antagligen som min väninna trodde, att det har hamnat i en klädinsamlings plåtlåda, med dörrlucka.
Tusen tack!
#228 skrivetav rebeccacelin
"Jag har tappat bort mina svarta glasögon"
Dom hänger tror jag, hänger under någon sorts duk.
I närheten kan också finnas något som är vitt och runt, som en rund damsugare ungefär; denna kan man ta tag i och skjuta fram (på golvet?), eller om man håller sig i den på något vis.
Maikailoa.
Jag undrar om någon skulle vilja hjälpa mig att hitta ett halsband.
Det har en svart kedja och själva hängsmycket är ett stort hjärta helt i svarta stenar, med små mer silverliknande stenar runtom. Väldigt "glittrigt".
Det är köpt i Turkiet och är väldigt speciellt för mig. Det kanske bara är inbillning från min sida, men varje gång jag har använt det så har oväntat bra saker hänt.
Hoppas att någon kan hjälpa!
Jag hittade mina glasögon igår!!!! :D dom hängde i en påse.
Tack Maikailoa.
nr. 228
#235 Solum_Luna Jag vet inte om det har med ditt halsband att göra men jag skriver ändå. Jag får upp en dödskalle. Jag vet inte om du har sådana prydnader/prylar hemma men om så är fallet så leta isåfall där omkring. // Mvh
Hej igen :)
Jag skrev inlägg nr 30 (ett kärt smycke) och jag fick svar i inlägg nr 34 och 47. Jag har storstädat hemma och idag låg jag och lyste med ficklampa ner genom springorna på altangolvet utan att hitta smycket :D Jag skulle bli jätteglad om ni har tid och lust att göra ett till försök att se var smycket kan tänkas finnas (om jag ska leta mer på samma ställen, om ni kan se nåt mer som finns i närheten)!
Sen så upptäckte jag i söndags, när jag skulle bada med min son, att mitt badkort var borta - ett vitt plastkort, bad 12 ggr, student. Det brukar alltid ligga i plånboken men nu fanns det inte där. Nån som kan se nåt?
Tack på förhand :)
#237 Tack för svaret! Har en dödskalle här hemma. Halsbandet jag letade efter låg tyvärr inte där omkring, men däremot hittade jag min kompis halsband som hon letat efter ett tag! Så tack! :)
Så om någon annan vill försöka på det första halsbandet igen vore jag väldigt tacksam. :)
Ny tråd skapad. Den här börjar bli lång 
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4fe1b1d9d4ebea17be0024f6-borttappat-traden?discussions-1
Hej!
Det är så att mitt kortetui som det ligger bankkort, idkort och simkort i har försvunnit. Det är av silvrigt metall och låg i min pojkväns ficka senast jag såg den. Letat överallt men den finns inte :(
Tack
Vi har skapat en ny tråd. Lägg era frågor där (finns högst upp i menyn på vänster sida). Jag låser här.