Kontakt med guide, Cassandra E
Hej!
Har precis börjat läsa Cassandra E:s bok om hur man kommunicerar med sin guide och änglar. Men måste det vara så krångligt? Hon skriver b l a om att man skall bada innan, tända en massa ljus i alla väderstreck, ha renat vatten, salt, örter, silverklockor etc etc. Blev helt slut efter bara något kapitel. Man skulle skölja kristaller, vissa skall självtorka andra inte. Några skall ligga i blå påsar och andra i en annan färg. Är detta allmän praxis eller bara ett sätt av många. Man skulle även kommunicera med portvakten och lägga ut en sten till honom. Ha, ha, kan riktigt se min gubbes min om han hade sett mig hålla på med dessa procedurer. 

Nej man behöver inte en massa krångligheter och procedurer =)
Man gör det som känns bäst för en själv bara annars blir det ju inte bra om man följer allt som någon annan tycker och vill att de ska vara. Följ din inre känsla så blir det på rätt sätt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Precis som Elisabeth säger följ din inre känsla, jag tror personligen att en del människor har ett behov av mycket ritualer för attt det ska kännas "äkta" men det är inte alls nödvändigt! 
Jag köpte den boken oxå men la ifrån mig den rätt snabbt *S*S*
Jag vill rekomendera dig en mycket vacker liten bok av Sylvia Browne som jag köpte och den var inte ALLS krånglig det handlade om att göra en affirmation för att träffa sin guid.
Finns som CD oxå nu såg jag *L* Contacting Your Spirit Guide with CD (Audio)
gå in på www.internetbokhandeln.se så hittar du den där.
Ljus Carina
Lär dig kanalisera av sanaya roman o duane packer, var det som intro mig i detta med framgång.
Ta även deras andra böcker, personlig kraft genom medvetenhet, finns som cd dkivor med övningar med
LEva med glädje av sanaya denna med.
Kraaaaaaam Millis!

Nej varför krångla till det så och göra det svårare en vad det är.
Du jag och vi alla har en daglig kominikation med våra guider utan att vi tänker på det.
Guiden är en del av dig själv och är alltid med dig så varflör så viktigt att veta vem som är din guide och namnet på den.
Många fastnar i detta att dom så gärna vill veta detta och låser sig vid detta och kommer inte vidare.
Kolla in din vardag och dina vardags tankar hur många gånger dykler det inte upp tankar i ditt huvud som inte är dina egna ?
Tex du står och ska göra ett beslut och en inre tanke att gör inte si och så fast du från början just tänkt att görajust så.
Är det din fantasi eller är det din guide som hjälper dig på traven *S*
När du börjar fundera och tänka efter hur många tankar du har på en dag där du får en tanke som inte var din egen från början
Ja då har du kontakt med din guide så krångla inte till det och gör det inte så svårt för dig.
Många börjar meditera för att få en kontakt som dom har dagligen utan att tänka på det.
När man koncentrerar sig på sin guide i meditationen och så gärna vill ha kontakten så är det lätt att man anstränger sig för mycket-
Så fokusera dig inte så mycket på din Meditation utan låt tankarn komma och gå släpp tankarna efterhand och efter en tids övning ska ni få se att plötsligt dyker det upp en figur som visar sig den brukar komma när man minst anar det när den då visar sig ja börja då prata med den och ställ dina frågor.
Många svar får man men inte på allt vissa sakers säger dom till oss att vi ska upptäcka själva *S
i Ljus Lasse

Jo tack, det där med att överförsöka och då låsa sig, det skriver jag under på. Detta gäller ju faktiskt i vanliga livet åxå.
Kalla det gud eller guide, (lustigt att orden ligger väldigt nära varandra i bokstäverna)
Men, det kommer som en undermedveten insikt när man som bäst behöver den, vare sig man vill eller inte, grejen är nog bara att våga lyssna och/eller våga/vilja tro på det som kommer till en. Åså ere ju inte alltid man SKA ha hjälp, massor vet vi redan å latheten/osäkerheten gör att vi vill få någon annan att "hålla med" eller rent av kanske "ta beslutet".
Detta är mina funderingar å tankar som jan fundilerat fram, för mig stämmer det bra, jag jobbar på att lyssna mer till min inre röst, Massor av ggr har jag sagt, (och kanske ni känner igen detta), "Så här kan det bara inte vara, snälla, hjälp mig att hitta en annan lösning" Alltså, man vet redan men accepterar inte faktum.
SEV

Tack snälla för era svar! Hade själv känslan av att detta var överkurs… Men man är ju så himla osäker och vill inte göra fel eller förnärma andarna så att säga. Får väl göra som så att jag plockar ut de bitar som tilltalar mig själv och prövar mig fram. Funderar på att köpa en pendel (eftersom jag både verkar döv och blind för det andliga *skrattar*) samt någon kristall som jag kan lägga i kudden.
Bamsekram,
Millis

*#6* Det är abosolut ingen överkurs utan en väldigt vanlig fråga och du behöver inte vara rädd för att förnärma andevärlden genom att fråga:
Dom är bara glada för att hjälpa oss och att svara på våra frågor så var inte rädd för att fråga.
Genom att fråga så lär man sig och utvecklas vidare så du förnärmar nog andevärlden mer genom att inte ställa dina frågor.
I ljus Lasse