Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettermässorstorseansevenemangträffar
Läst 2267 ggr
ALPHIRA
0

Harmonimässan...

Har ni besökt Harmonimässan som anordnas i Shlm på våren och hösten.

Vad har ni fått för intryck?

JonasDuregard
4

Jag har varit där en gång, även om jag kanske inte precis tillhör målgruppen Skrattande.

Det mest slående var hur felaktigt namnet är - harmoni var det sista jag förknippade det med! Massa folk som försöker kränga saker i pyramidsspelsliknande MLM-affärer ("Amega" framför allt) och däremellan några Hari Krishna och Tandvårdsskadeförbundet(?!). Några av försäljarna använde riktigt billiga trolleritrick för att sälja amuletter med "nollpunktsenergi" Rynkar på näsan.

Men jag är som sagt inte precis den som tillställningen riktar sig till. Andra som var där kanske trivdes med allt krimskrams.

ALPHIRA
3

Hej Jonas! Jag fastnade här nu på något sätt att du "inte precis tillhör målgruppen". Vad menar du med det? (Jag är ganska nu här så jag känner inte dig…)

Såg du bara all krimskrams? Var du inte med i någon föreläsning eller seans eller besökte ett medium personligt?

Vad då. Jag efterlyste INTRYCK. Och du svarade precis vad du hade fått för intryck. Det var meningen, tack.

Magi-cat
3

Det var länge sedan jag var på någon mässa nu, men jag brukade tycka de var kul och inspirerande.

En massa härliga mysiga stenar och kristaller att frossa i, (även kallat "krimskrams"), härliga människor, intressanta föredrag, provade storseans vid något tillfälle och lite annat  smått och gott.

Och. ok, allt gillade jag inte, men det kan man ju faktiskt bara gå förbi. Man kan ju inte göra en mässa bara för mig heller. Glad

Och ja, jag tillhör nog "målgruppen".Tungan ute

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fjäril
4

Hej, Jag har inte varit i Stockholm men på den som är i Göteborg (Hälsomässan tror jag den heter) och jag var inte så imponerad. Jag förstår inte hur man kan sitta och sia/vägleda så öppet och det var även några som healade mitt bland allt folket också. Vi gick på en "storseans" (den enda jag varit på) och jag skämdes faktiskt. En kvinna (jättetrevlig) sålde några droppar som var ett hjälpmedel för olika ändamål och en av dem skulle öppna auran. Självklart frågade jag hur den arbetar (eftersom jag är "skeptisk" till sådant) och jag fick ingen bra förklaring. För mig är allt tankens kraft och jag förstår inte hur man kan sälja på folk sådant. Jag mådde inte bra heller, knepig stämning. Nu lät jag kritisk men jag tycker inte att det ska gå till på det sättet, fast å andra sidan så är det kanske ett bra sätt att nå ut till människor.

Sajtvärd på Övernaturligt