Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 8681 ggr
Fjäril
8

Borttappat-Tråden

Nu var det dags för en ny tråd.

Här är den senaste. Kika gärna där för eventuella svar/frågor.

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4fe1b1d9d4ebea17be0024f6-borttappat-traden?discussions-1

------

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden.

Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till. Glad

Lycka till!

(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)

Sajtvärd på Övernaturligt

Comely
0

#199 Tack! Ska kolla nästa gång jag åker upp till stugan :)

Nu till nästa sak, mina svarta jeans har varit borta i några måndader nu har absolut ingen aning vart jag ska leta längre så skulle vara glad om någon kan hjälpa mig :)

amandakack
0

Någon här som kan "se" om ett djur är dött eller om det lever men inte bara vill eller kan komma hem..?

Min katt Stella har varit borta i några år, hon är rätt liten och vit och röd.

Hon försvann dagen innan midsommar 2009. Skulle jättemycket vilja veta om hon lever eller inte och kanske vart hon är isf.

Sen har jag tappat bort ett linsskydd till min systemkamera, troligtvis när jag och en kompis var ute och gick med hundarna.

Jättetacksam om nån vill hjälpa mig :)

grodprinsessa
0

Kommer jag att återse mina termosar jag glömde på stranden och nu är mystiskt borta? En silvrig mattermos och en blå dricktermos… Pasta och varm choklad var innehållet ;)

var finns dom i så fall?

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Anne75
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Min katt bebis 1 år har snart varit borta 1 månad, han har sprungit bort 2 ggr förut men då har ja hittat han i bus backen. Nu har han inte kommit hem nå mera :( Är i västernorrland, sundsvall.

Kan du se vart han har tagit vägen?

pringles
3

#4 Din kisse verkar ha flyttat in till en äldre ensam man en bit norrut. Han har det bra där.

Du måste annonsera i lokaltidningen för att få tillbaka honom. Sätt in foton

Anne75
0

Tack för svaret, ska göra de.

pringles
0

#2 Har du ett foto på katten? Annars blir det svårare..

Spieluhr
0

Har tappat bort mitt swedbank kontokort, som är svart med en tiger på. Hade det senast förra veckan när jag skulle köpa frimärken..

ZandraHr
0

Jag har tappat bort mitt minneskort till systemkameran.

Jag tog ut det ur kameran i hallen och skulle gå till sovrummet där jag har datorn och någonstans på vägen så försvinner det.

Jag har vänt uppochner på lägenheten säkert 4ggr redan och jag hittar det inte någonstans.

Maikailoa
0

#210 skrivetav Javiera

"Hjälp mig att hitta min förlovnings ring snälla någon!!"

Den kan vara vid några runda glasburkar som står på ett bord, antingen är det lera i dom eller så kan det vara plastfolie över öppningen.

Maikailoa

amandakack
0

#7 Jaa här är ett!

Maikailoa
0

#211 skrivetav Sugarcream

"en ny mascara"

I eller intill ett föremål som är klar-vitt, kanske i storlek som en handväska, kan vara en handväska (i läder) rent av; en slät yta och något rundade kanter; Där är också tunna linjer i en mörkare färg, brunt eller lila.

Maikailoa

Maikailoa
0

#212 skrivetav Chimney

"Min finaste Rambo har försvunnit.."

Känns som en loftgång, höll jag på att säga, men jag menade nog en vindsloft. Träreglar i ett till synes triangulärt utrymme, eller upp under ett snedtak; Man ser regelverket. Där verkar ljust så det bör finnas fönster.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#1 skrivetav Comely

"mina svarta jeans"

Det här blev lite förvirrat från min sida, men har du kanske något runt av tunt tyg, det ska inte vara ett byxben, utan mer som en lång säck till ett tält eller madrass eller något. I botten på denna.

Maikailoa

pringles
0

Det känns som att Stella har gått över till andra sidan.

Det gick mycket snabbt, hon har inte lidit. Jag ser trafik Förmodligen överkörd av bil, men hon hann inget känna

Jag är ledsen

amandakack
0

Tack så mycket, nu kan jag gå "vidare" och veta att hon inte led iallafall.

Tack.♥

Maikailoa
0

#2 skrivetav amandakack

"Någon här som kan "se" om ett djur är dött eller om det lever men inte bara vill eller kan komma hem..?

Min katt Stella har varit borta i några år"

Det verkar som att hon inte lever.

Fick inget Tecken på liv, men inget dåligt heller, kanske har det gått för lång tid.

Maikailoa.

amandakack
0

Tack iallafall !

FruSkoglund
0

Hej. Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta min guldring som jag fått av min mamma, som hon i sin tur fick av min mormor. Det är en vanlig slät förlovningsring som på senare år fick några stenar och lite "motivgravyr" mellan stenarna. Detta var min mormors första förlovningsring, och jag tror det står Bengt i den, och kanske 195? nånting. Jag har letat överallt i mitt hus och i mamma och pappas hus. Snälla hjälp, den betyder så mycket för mig!! Mvh Jennie

Javiera
0

Tack för svaret men än är ingen ring hittad.. :(

Comely
0

#14 Tack! Kan för övrigt medela att kammen är funnen. Den låg i väskan jag hade med upp, och jag som tyckte att jag hade letat igenom den sååå noga…

Kan du se något mer om jeansen? :)

Maikailoa
0

#3 skrivetav grodprinsessa

"Kommer jag att återse mina termosar"

Möjligt att en person har hand om dem, han har någon sorts uniform och står vid något med glöd eller ljus i, kan vara en grill, en korvgubbe kanske.

Maikailoa

Maikailoa
0

#8 skrivetav Spieluhr

"Har tappat bort mitt swedbank kontokort"

Känns som i närheten av ett ganska styvt grovt tyg, som ett draperi eller en stor kantig bag. Nere i ena hörnet kan det vara något märke, ett namn eller något broderat. Kan vara beige eller en dragning åt grönt.

Maikailoa

Maikailoa
0

#9 skrivetav ZandraHr

"Jag har tappat bort mitt minneskort till systemkameran"

Har du möjligtvis någon sorts hylla gjord av ganska tjocka svarta stänger, krökta på något vis, i själva hyllplanet.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#19 skrivetav FruSkoglund

"min guldring"

Den kan finnas vid något, möjligtvis ett tyg, som är rött i olika nyanser och randigt. Inte randigt direkt, men med ränder som går på olika avstånd, och sedan olika fält med rött. Känns som ett grövre tyg, som till en kappa eller en fotölj.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#20 skrivetav Javiera

"Tack för svaret men än är ingen ring hittad.. :("

Ser fortfarande den typen av ställe, ett bord med några grejer på. Kan eventuellt vara någon sorts växter. Där verkar fullt. Där finns även en sorts tång som ser ut som en större nötknäckare eller kanske till att öppna burklock.

ZandraHr
0

#24 Nej tyvärr så har jag ingen sån hylla. Ser du något annat?

ZandraHr
0

#24 Nej tyvärr så har jag ingen sån hylla. Ser du något annat?

FruSkoglund
0

Hej. Tack för svaret. Kan tyvärr inte hitta min ring ändå. :( ser du något mer? Plats? Miljö? Tacksam för svar. :)

florentinakatt
1

Hej! Är i stort stort behov av hjälp! Mina föräldrar och lillebror skulle åka utomlands i tisdags. De samlade ihop sina pass kvällen innan men min lillebrors pass fanns ingenstans. De vände upp och ner på huset de sista timmarna men till slut fick de åka och lämna min lillebror hemma. De bokade såklart en ny flygresa till honom veckan därpå (nästa onsdag). Vi gick till polisen för att skaffa nytt pass åt honom men det gick visst inte utan föräldrarna. De senaste dagarna har vinletat överallt men vi hittar verkligen inte det någonstans! Tycker så synd om min lillebror, utan passet kommer han inte komma iväg. Han som har längtat så mycket. Snälla HJÄLP!

siddelina
0

Är det någon av Er duktiga djurkommunikatörer som kan se var katten Bamse befinner sig? Han försvann från sitt hem den 24 juni i Gislaved, då hans matte flyttade till en ny lägenhet på samma ort.

Hon har flera gånger varit på området där hon bodde tidigare och letat efter honom och har även kontakt med grannarna som har sett Bamse då och då. Nu sedan två veckor tillbaka är det ingen som har sett honom.

Matte är orolig och saknar sin stora gråa kille och vill ha hem honom.

Bifogar en bild här. Är det någon som kan få kontakt med honom? Mycket tacksam för ALL hjälp vi kan få!

Maikailoa
0

#21 skrivetav Comely

"Kan du se något mer om jeansen? :)"

Hmm… i ett stall, en ladugård eller ett djurstall?

Inne i en byggnad med förvaring eller bås och mycket belysning.

Maikailoa
0

#28 skrivetav ZandraHr

"

Nej tyvärr så har jag ingen sån hylla. 
Ser du något annat?

"

Det verkar vara några svängda stänger, även ljusa, kanske att det också är klena växtgrenar. (En svag känsla av ett räcke runt en liten uteplats).

Något ligger på golvet, som påminner om en hantel till storlek och form.

Maikailoa
0

#29 skrivetav FruSkoglund

"Hej. Tack för svaret. Kan tyvärr inte hitta min ring ändå. :( ser du något mer? Plats? Miljö?"

Miljön kan vara sådan där det kan stå en drickaback, med folie kanske, eller kapsyl; och en rullkedja som till en cyckel eller moped.

Maikailoa
0

#30 skrivetav florentinakatt

" min lillebrors pass"

Det kan finnas vid ett föremål som är ljusblått och matt, som en ring på mitten och ett par vertikala breda skenor, det verkar vara gjort av breda smala skenor. Jag kan tänka mig att det är på medelhöjd. Kanske en eller en halv meter stort.

Maikailoa.

m10p5614
0

Hejsan!

Jag har tappat bort mina extranycklar till vår lägenhet, det satt tre nycklar på en nyckelring, och det var en balettsko på ringen. Jag har letat överallt men kan inte hitta den någonstans.

Någon vänlig själ som kanske kan hjälpa mig att hitta den?

florentinakatt
0

Hej igen, Det här föremålet du pratar om. Är det kanske en kattoalett? Har letat överallt men hittar verkligen inte det. Ser du något mer kanske? Vänliga hälsningar, Florentina

ZandraHr
0

Jag har letat och letat. och det krökta stängerna som jag äger är på gardinstänger. Kan det stämma?

Och form och storlek som en hantel, kan det vara ett hundben eller mönstret på hundens bädd? (ett stort hundben i mitten)

Ser du någonting om det ligger på en hylla, på golvet eller under något kanske, lite gömt?

Maikailoa
0

#31 skrivetav siddelina

"se var katten Bamse befinner sig?"

Han kan vara vid ett ställe där det hänger något tunt "skynke" över, som en mycket tunn presenning eller emballage, vitt tror jag. Och så tycks han ha kontakt med någon genom ett fönster.

Maikailoa

Maikailoa
0

#36 skrivetav m10p5614

"Jag har tappat bort mina extranycklar till vår lägenhet"

Om du vet någt som ser ut som en massa träskivor tätt ihop, och sedan som ett handtag ovanpå, orange och lite flagigt.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#37 skrivetav florentinakatt

Hej igen, 
Det här föremålet du pratar om. Är det kanske en kattoalett? 
Har letat överallt men hittar verkligen inte det. 
Ser du något mer kanske?

Nej, det tror jag inte. Det kändes som c:a en decimeter brett och någonstans i brösthöjd.

När jag kollade igen såg jag något som påminde om en ljus tråsula (till en toffel) och med snören eller stänger ut ifrån framkanten.

Maikailoa
0

#38 skrivetav ZandraHr

"Ser du någonting om det ligger på en hylla, på golvet eller under något kanske, lite gömt?"

Nära golvet, intill några runda ventiler kanske, med runda galler för, möjigtvis gardinändar också.

vargman
0

#36 Vart går de andra nycklarna till? Jag får en känsla av att nyckelknippan finns i närheten av något av dessa ställen. Får även fram cykel. Kanske ett cykelförråd? Leta på någon av platserna där nycklarna passar till låset! // Mvh

Fenix_Chicci
0

Får väl prova här då jag vid det här laget känner mig ganska desperat. Jag hämtade en undulatunge i söndags och genom en olycka flög han bort i onsdags. Nu har vi inte sett skymten av honom sedan dess och jag undrar om någon kan veta om han är vid liv och isåfall vart han befinner sig?

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Fenix_Chicci
0

Skulle även vilja veta vart hans kropp befinner sig om han skulle vara död.

Cackan
0

För snart tre år sen försvann plöstligt sonens katt. Har satt upp lappar på massor med affärer, företag mm och även annonserat i tidningen. Har också kört runt i flera timmar o letat, ropat o lyst med ficklampa men utan resultat. Kan inte låta bli att undra vart han tog vägen eller vad som hände med honom. Någon som kan se?

vargman
0

#46 Cackan Var han id märkt? Jag får nämligen känslan av att han hamnade på ett katthem. Levde sedan där under en kortare period tillsammans med andra katter för att sedan omplaceras till ett nytt hem. Detta bör ju inte hänt om katten var id märkt kan man tycka. Om det nu är just er katt jag får upp så är den vid liv och mår bra i sitt nya hem. Barnfamilj men en liten pojk och en äldre syster som också avgudar katten. Jag får oxå till mig att katthemmet dit han kom inte ligger så långt ifrån ert hem där ni bodde då katten försvann. // Mvh

Fenix_Chicci
0

Får väl prova här då jag vid det här laget känner mig ganska desperat. Jag hämtade en undulatunge i söndags och genom en olycka flög han bort i onsdags. Nu har vi inte sett skymten av honom sedan dess och jag undrar om någon kan veta om han är vid liv och isåfall vart han befinner sig? Och om han är död, vart hans kropp är? Ska man lägga in bild också?

Fenix_Chicci
0

Cackan
0

#47 vargman

Tack snälla för ditt svar. Han var tyvärr inte ID märkt, bara kastrerad.

Hoppas att det du skriver stämmer för då har han det i alla fall bra. Är ju konstigt att han bara har "gått upp i rök". Vi bor på ett mindre ställe så folk borde sett någon av alla mina lappar o annonser eller hört ifall om någon katt blivit påkörd. Han hade halsband på sig när han gick ut men det kan ju ramla av. En teori vi hade var att han av misstag kommit in i en lastbil o då kommit en bit härifrån o kanske var det så. En annan var att räven hade tagit honom men det hoppas vi inte. Ovissheten är ju alltid jobbigast.

m10p5614
0

Tack för ditt svar!

Dock kan jag inte igenkännas något av det du beskrev. Något annat som kan vara till hjälp?

Tack på förhand!

imke
0

Hej

Min pappa dog för snart 4 månader sedan. och sedan dess har vi förbrilt sökt efter hans glasögon han alltid hade. dom är som spårlöst försvunna och vi kan omöjligt hitta dom.
Kan du möjligen se vart dom kan tänkas finnas?

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Javiera
0

Tack för svaret! Har dock inga burkar ståendes någonstans hemma, kan det vara någon annanstans?

siddelina
0

#39 Tack, då ska vi leta Skrattande

ZandraHr
0

#42 Tack för alla detaljer. Jag letar och letar och funderar. Kan du se någon annan detalj?

ZandraHr
0

Min väns katt har sprungit bort och dom hittar inte henne.

Finns det någon som kan hjälpa oss att hitta henne?

Maikailoa
0

#48 skrivetav Fenix_Chicci

"en undulatunge"

Jag kan nog inte se var den är. En känsla att den är vid en bur och att där är någon sorts skena i en rät vinkel. Det säger inte mycket. Kan vara både före eller efter i tiden.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#51 skrivetav m10p5614

"Något annat som kan vara till hjälp?"

Och en ståltråd eller stång som är formad som ett långt U och med en bukt på mitten, kromad eller blank. Det är något man ser, så den är väl synlig.

Maikailoa
0

#52 skrivetav imke

"hans glasögon"

Fick för mig att de är vid en yta som är som en beige/gulaktig rappad betongvägg; eller liknande. Där kan vara ett svepande mönster över ytan.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#53 skrivetav Javiera

"Tack för svaret! 
Har dock inga burkar ståendes någonstans hemma, kan det vara någon annanstans?"

Ja, det kan det, någon sorts mindre utrymme. Kanske ett garage eller någon liten butik.

FruSkoglund
0

Hej igen. Kan inte hitta ringen hur mkt vi än letar. Kan du/ni se om den ligger i vårt hus eller om den ligger på någon annan plats? Enda platsen vi har med en cykelkedja är garaget och där finns den inte. Snälla hjälp igen! Jag saknar min ring så fruktansvärt mycket! Både mamma och mormor är helt förtvivlade precis som jag. Kan ge lite mer fakta om den igen. Det är en helt vanlig förlovningsring med 5 stenar i varav en ramlat ur, dem sitter i zickzack mönster med graverade "streck" mellan på diagonalen. I ringen står det Bengt och ett årtal 1953 har jag för mig. Snälla snälla hjälp!! Mvh Fru Skoglund

imke
0

Tack massor för svaret :-) misstänker att dom är kvar på sjukhuset, det låter som så i beskrivningen :-) tack!

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

marieh85
0

Bortsprungen katt

Någon som kan se vart silver tagit vägen?                                                                                         Min systers katt har försvunnit.

kastrerad hankatt ca 1år å tre månader gammal.

Vit och grå. Försvann i söndagskväll 29/7, brukar aldrig vara mer än ett par timmar i vanliga fall.

Tacksam för alla svar.

Patric1992
0

Hej, min bilnyckel är borta, och extranyckeln ligger inuti bilen så kommer inte in i den! Det är en svart opelnyckel till en Opel corsa 2009! Hade den senast i söndags, och nu letat i två dagar utan någon lycka att hitta den! Hjärtligt tacksam för svar!

crinalina
0

Hej,

jag letar efter mitt pass som har gömt sig någonstans och jag kan inte hitta det. Kan någon se var det kan befinna sig?

Uppskattar all hjälp jag kan få! Tack!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

ChubbyWarrior
0

Någon som kan se vart mitt pass är för någonstans? Vi verkar vara många som tappar bort sitt pass :)

MalloH
0

Jag har tappat bort min bok hundraåringen. Kan någon se var den är?

Anne75
0

Hej igen!

Nu har ja annonserat, ser du nå mera, e Bebis kvar hos farbrorn?

Kommer han se min annons?

LOLslashFREAK
0

Min ena salamander har rymt, igen.. Han har varit borta i ungefär en vecka nu. Är orolig för hur han klarar sig utan vatten.. Jag har letat och letat men hittar honom inte. Kan någon se vart han befinner sig, eller om någon av katterna har tagit honom?

Jag bifogar en av de senaste bilderna jag tog på honom. Tacksam för svar!

Galenpanna

jhnajnsn94
0

Hej! När jag och min pojkvän flyttade hem till min mamma igen, så hade jag med mig mina gamla drdenmin byxor, och mina nya.

När jag packade upp så är jag heeelt säker på att jag la de äldre byxorna längst ner i en utav de utdragbara lådorna i garderoben, och de nya längst upp.

Problemet är nu att de nya byxorna är borta, nu tänker kanske många utav er att det bara är ett par byxor, och att det går att köpa nya, och ja så är det ju såklart.. men går man i skolan och enbart får studiebidrag så är ett par byxor för 400kr ganska mycket.. :P Ni förstår säkert vad jag menar.. :)

Så därför undrar jag om det är någon som kan hjälpa mig hitta igen dessa svarta dr denmin byxor, jag har inte en blekaste om vart jag kan ha förlagt dom.. helt spårlöst borta, har kollat i korgarna i garderoben flera ggr , hela rummet samt väskan jag hade byxorna i, ingen i familjen säger sig ha sett dom heller..

Tack på förhand till det hjärtegull som hjälper mig!:)

Maikailoa
0

#55 skrivetav ZandraHr

"Kan du se någon annan detalj?"

En äggformad sten som är målad i ett rött mönster på övre delen.

Maikailoa
0

#56 skrivetav ZandraHr

"Min väns katt har sprungit bort och dom hittar inte henne."

Får ingen bra känsla där, verkar ha kommit under någonting.

Maikailoa
0

#61 skrivetav FruSkoglund

"Hej igen. Kan inte hitta ringen hur mkt vi än letar. Kan du/ni se om den ligger i vårt hus eller om den ligger på någon annan plats?"

Ser en sorts båge i metall, röd/orange och sliten, känns som något till en motorsåg eller i den stilen.

Känner ni inte igen något så kan det ju vara på någon annan plats. Var det är vet jag inte.

Maikailoa
0

#63 skrivetav marieh85

"Någon som kan se vart silver tagit vägen?"

Det verkar som att han är inomhus någonstans och mycket intresserad av något i ett sorts fyrkantigt kar, kan vara som väggar runt om och en smalare öppning, och så en eller ett par kantiga (metall)-baljor.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#64 skrivetav Patric1992

"min bilnyckel är borta"

Fick en känsla av ett spänt ljust tyg, kan vara en möbel som står på golvet in emot väggen, men kunde också vara något som spänner ut ett par ljusa byxor.

Maikailoa.

ZandraHr
0

#71 Det var en riktigt bra detalj! men ligger minneskortet nära stenen?

[dxqpxb]
0

Hej!

Mina svarta mjukis byxor med ett nike märke har varit bort i flera månader nu.

Kan någon se vart dom är?

Patric1992
0

Okay, har nu letat överallt, och ingen nyckel någonstans! :( kan du se något mer?

Aizza
0

Hej. Min katt Mini försvann i måndags morgon, hon är bara van att vara ute i sele. Kan någon hjälpa mig? Jag är så orolig för henne.

ZandraHr
0

#72 Får du några andra känslor? Några mer detaljer? Lever hon?

vargman
0

#79 Aizza Jag får känsla av att hon är alldeles i närheten. Jag ser dock 3 olika saker som jag inte kan tolka klart. Kanske kan vara verktyg till dig dock i sökandet. 1)husgrund..2) källare/garage..3) högre träd // lycka till

[Brummagumman]
0

Hej på er alla som är så underbara och hjälper till och hitta borttappade saker! Skäms

Jag har bett om hjälp några gånger och alla platser son ni alla har sett har jag varit på! Tyvärr har jag ännu inte hittat mitt halsband. Jag har dock en jättstark känsla av att jag bara inte letat på rätt plats. Det kan ju också förflyttats under dessa två åren som det varit borta…

Så nu skriver jag igen om min morgongåva som jag tappade ett par månade efter mitt bröllop. Det är den som är min bild. Jag har sedan dess haft en specifik känsla av att den "leker kurragömma" eller så och finns nånstans som jag inte kan komma på. Jag har tappat halsbandet det är säkert, men jag vet inte x-akt var.

Ett problem som jag kanske inbillar mg är att jag behöver halsbandet för att kärleken ska kännas hel. Jag har fått ett nytt, men det är en känsla….

Snälla ni….. hjälp igen….. kram

madeleinenilsson
0

Snälla hjälp mig hitta Brorsan..

Brorsan har varit borta sedan den 20/7. Jag var på semester i 14 dagar och han försvann dagen innan jag kom hem, troligtvis från balkongen. Han är en innekatt. Kan ni hjälpa mig att se var han befinner sig? Han är mitt allt och hans bästis här hemma saknar honom.

madeleinenilsson
0

Gällande Brorsan. Han försvann från Märsta. Tacksam för snabbt svar. /Madde

evelinabieber
0

Okej, jag är en stor belieber och köade länge i helgen för att få VIP biljetter till Justins konsert här i sverige, och när jag kom hem hittade jag inte biljetten, så jag undrar om någon kan se vart den är? jag har verkligen kämpat för biljetten, både genom att jpbba ihop pengarna och sova utanför globen, så att tappa bort den skulle verkligen inte vara kul. Jag hade biljetten i ytterfacet på väskan. tillsammans med 2 andra biljetter jag köpte till min kompis, givk till Gullmarsplan och åkte tunnelbama till T-centralen. Väl framme gick jag till SJ-centret och köpte en tågbiljett, gick till tåget och åkte hem. Sov hela resan hem med väskan i sätet brevid mig. Sist jag kommer ihåg att jag såg den var när jag la ner den i väskan tanför globen, sen kommer jag ien ihåg mer.. Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig! Bifogar en bild på biljetten (Dock är det här min kompis, men dom ser likadana ut. kan skicka en bild på min biljett, fast den finns bara på min mobil, så säg till om ni behöver den så kan jag fixa det)

Maikailoa
0

#65 skrivetav crinalina

"jag letar efter mitt pass"

Verkar vara vid något föremål som består av grova och smala stänger. En grov stång eller balk upptill som slutar avrundad i ena änden men som väl är fäst i den andra kanske, och så smala stänger nedtill.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#66 skrivetav ChubbyWarrior

"Någon som kan se vart mitt pass är för någonstans?"

Något mindre område, en bit upp, en meter kanske, moss-brunt/grönt. Och en känsla av en katt som sitter där, och något med hakan.

Ser man neråt till vänster en bit ifrån så verkar där finnas någor färgat, typ som barnleksaker.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#67 skrivetav MalloH

"Jag har tappat bort min bok hundraåringen"

Känns som i närheten av något grövre "plast"-tyg, som till utemöbler eller liknande, mönstrat grönt och gult tror jag. Kan vara ihåligt, som en luftmadrass.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#4 skrivetav Anne75

"Hej Min katt bebis 1 år har snart varit borta 1 månad, han har sprungit bort 2 ggr förut men då har ja hittat han i bus backen. Nu har han inte kommit hem nå mera :( Är i västernorrland, sundsvall.

Kan du se vart han har tagit vägen?"

Det jag ser verkar vara en rund mur av ljusgul sandsten, sedan har dom en flock med djur där, som går förbi, det kan vara en flock kor. Om där finns någon lantgård i närheten kanske.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#69 skrivetav LOLslashFREAK

"Min ena salamander har rymt, igen.."

Ett ljust, vitt område, på golvet, där kan finnas något ljust skynke eller en gardin.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#70 skrivetav jhnajnsn94

"Så därför undrar jag om det är någon som kan hjälpa mig hitta igen dessa svarta dr denmin byxor"

Min första känsla var att de skulle finnas i en gång eller en kort korridor utanför ett rum, och att där finns ett rum även på andra sidan. Och en mörk sak med blänkande metalldelar runt omkring.

Maikailoa.

LOLslashFREAK
0

#90 Tack för ditt svar! Men jag hittar honom inte.. Kan du se vad det är för typ av golv, och vilken färg på väggen/föremålet han ligger bredvid? (ah brukar lägga sig mot/under saker)

Tog en bild på ett möjligt ställe, där jag har letat. Var det detta stället du såg?

Galenpanna

marieh85
0

(urspr.inlägg#63) Någon som kan se vart Silver tagit vägen?

Tack för svaret i inlägg #74 Maikailoa!

Kan inte riktigt komma på vad detta skulle kunna vara för nåt.

Kan du se om han är kvar där och om det finns nåt mer att gå på vilken omgivning osv. Tack än en gång.

Kanske du kan få fram nåt mer med en bild på honom.

/Marie

Maikailoa
0

#76 skrivetav ZandraHr

"Det var en riktigt bra detalj! men ligger minneskortet nära stenen?"

Eh, har ni någon sådan sten?

Nu kändes det som om "stenen" var av metall och del av något vid golvet, fast det kanske var något annat.

Maikailoa
0

#77 skrivetav [dxqpxb]

"Hej!"

Hmm…

Maikailoa
0

#78 skrivetav Patric1992

"Okay, har nu letat överallt, och ingen nyckel någonstans! :( kan du se något mer?"

Ett mycket ljust rum, stora fönster, solsken kommer in. En brödrost eller liknande, någon sorts liten maskin med hål upptill, ett runt hål kanske.

CarmorIris
0

Mina husnycklar är borta! De försvann 14/4 och jag har leat överallt där jag har varit den dagen. Sedan dess använder jag och min sambo samma nyckel när vi ska någonstans. Är det någon som får en känsla för var jag kan ha tappat dem?? Tacksam för någon ledtråd.

Maikailoa
0

#80 skrivetav ZandraHr

"Får du några andra känslor? Några mer detaljer? 
Lever hon?"

Av någon anledning ser jag en liten svart hund, med en sorts bindel för ögat.

Svårt att säga något om katten.

Maikailoa
0

#82 skrivetav Brummagumman

"morgongåva"

Det skulle kunna vara vid ett museum, en ateljé eller något rustikt hotell. Man går där, som en liten gång, och bär med sig grejer (under armarna).

Maikailoa
0

#83 skrivetav madeleinenilsson

"Snälla hjälp mig hitta Brorsan.."

Ser en ihoprullad tältduk som är bunden med en rem på mitten, (fick en känsla av en cirkus).

Jo, märkligt, som en cirkus, eller en pantomimteater.

Maikailoa.

marieh85
3

Silver är nu hemma igen!

Lyckades få tag på honom nu ikväll, han var dock ganska reserverad så jag vet inte vad som kan ha hänt honom.

Tack så jättemycket för att du tog dig tid Maikailoa din "syn" fick oss att återigen söka igenom alla tänkbara "innomhusplatser".

Tack!

ZandraHr
0

#94 Tack för svaret. Jag undrar fortfarande om minneskortet är nära den grejen. Och om man kan känna om minneskortet är hemma hos oss eller utomhus. Jag tycker att det här är jättespännande. Men skulle gärna vilja ha någon fler detalj.

ZandraHr
1

#98 Tack för svaret! nu är mini återfunnen!

Maikailoa
0

#85 skrivetav evelinabieber

"när jag kom hem hittade jag inte biljetten, så jag undrar om någon kan se vart den är?"

Den kan vara vid någon sorts rund avlång dyna, i svart läder, som ligger upp emot något annat. Där är också någon ljus (skydds)kopp som verkar vara fäst i en änden. Känns som ett ställe där man lagt ihop saker snarast, alltså: lagt dom ihop.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#92 skrivetav LOLslashFREAK

#90 Tack för ditt svar! Men jag hittar honom inte.. Kan du se vad det är för typ av golv, och vilken färg på väggen/föremålet han ligger bredvid? (ah brukar lägga sig mot/under saker)

Tog en bild på ett möjligt ställe, där jag har letat. Var det detta stället du såg?

Har någon känsla av svängd yta en bit ifrån golvet, kanske som undersidan av ett badkar. Sedan är där en bit golv åt höger, och något hänger vid den väggen.

Maikailoa
0

#97 skrivetav CarmorIris

"Mina husnycklar är borta!"

I närheten av ett sorts rör, med sektioner. Där är också en grupp reglar en bit ifrån varandra. Och något som nästan ser ut som det kom ifrån havsbotten, kanten på en mussla eller ett korallrev.

Maikailoa.

evelinabieber
0

#104 Ser du om den är hemma eller om den är någon annan stans`?

LOLslashFREAK
0

#105 hur menar du? Att han är under den svängda ytan eller vid det på väggen? Han är liten och svår att hitta i all bråte..

Galenpanna

CarmorIris
0

#106 av Maikailoa

"I närheten av ett sorts rör, med sektioner. Där är också en grupp reglar en bit ifrån varandra. Och något som nästan ser ut som det kom ifrån havsbotten, kanten på en mussla eller ett korallrev."

Tack för ditt svar. Jag känner inte igen beskrivningen alls vid första anblicken. Jag ska försöka tolka om bilderna till de miljöer jag besökt den dagen. Nycklarna har troligen ramlat ut ur min jackficka under dagen. Jag var i baksätet på svågerns bil, i ett konserthus (satt i publiken, såväl som fikade med blåsorkestern som spelade och sålde biljetter inifrån biljettluckan). Sen åkte vi hem, parkerade i källargaraget och gick fyra trappor upp till vår lägenhet igen. Som sagt jag ska fundera igen. Tack för att du tog dig tid Maikailoa! Skrattande

kribster
0

Ännu en gång tappat nycklarna!

Hej jag har tappat mina nycklar inklusive USB-minne som satt fast i nyckelknippan med ett orangtband!

Minneskortet är det av mest värde för mig, har en del jobbrelaterat material, är det någon som kan hjälpa så skulle jag bli mycket tacksam!

Behövs mer information för att få "känning" så hör gärna av dig/er!

MVH Kribster

kribster
0

Hittelön till #110#1 Då det är jobbre aterat material på USB minnet så ärjag lite desperat! Vet inte riktigt reglerna för detta forum, men för mig är det värt 1000:- till den som ger info så att nycklar och USB återfinnsa /Kribster

ChubbyWarrior
0

Min man vänder upp och ner på hela lägenheten i sökan på sin vita iphone 4. Finns det någon gullig själ som ser var den är?

LOLslashFREAK
0

#112 har ni provat att ringa den då? :p

Galenpanna

Envirobear
0

Okej, nu är det så att det egentligen inte är något super duper viktigt jag söker men med tanke på omständigheterna så lägger jag upp det här.
Först lite snabb bakgrund, både jag och min mor har upplevt att saker och ting flyttas på lite väl oförklarliga sätt här i huset och att det inte är möjligt att vissa saker kommer bort eller hamnar på nya ställen som de gör ibland.

Idag när jag satt i trädgården och grilla hade jag vid min sida en lite grå rektangulär fjärrkontroll till en musikspelare. Efter att jag grillat och ätit färdigt plockade jag in allt. Utan att ägna så mycket tanke åt just den lilla fjärrkontrollen. Antar att jag fått med den in, vad annars, den ligger ju inte kvar? Men sanningen är att den inte går att hitta någonstans! Inte i trädgården, inte på golvet, inte i köket..Inte någon liten stans!

Och det värsta är att jag verkligen vet att någon frustrerande nog ligger bakom det hela, jag kan känna det.
Men lite hjälp skulle uppskattas :)

Maikailoa
0

#102 skrivetav ZandraHr

"Jag undrar fortfarande om minneskortet är nära den grejen. 
Och om man kan känna om minneskortet är hemma hos oss eller utomhus."

Tror nog att det är inomhus.

Så kanske där finns ett hörn på något vid golvet, och inuti hörnet eller det området som begränsas av hörnet (låda eller kartong t.ex.) finns det något som ser ut som vatten, men kan vara något som är mera fast; blåaktigt till färgen; och där kan vara som papper vid kanten på hörnet.

Maikailoa
0

#107 skrivetav evelinabieber

"Ser du om den är hemma eller om den är någon annan stans`?"

Nu känns det som att den är bränd, uppeldad.

Maikailoa
0

#108 skrivetav LOLslashFREAK

"hur menar du? Att han är under den svängda ytan eller vid det på väggen?"

Jag vet inte det, kanske att han rör sig omkring där.

Tänkte fråga om ni har en hund, men såg nu att du var orolig för katterna, så kanske det hela blev lite osäkert.

Fick för mig att en hund var efter något, som mellan en vägg och ovankanten på ett badkar.

LOLslashFREAK
0

#117 ja vi har hund, men inget badkar… Men du ser inget speciellt litet föremål eller så? Vi har mycket bröte där det verkar somatt han finns. Den svängda undersidan är troligtvis undersidan på vattenrenaren och vi har massa grejer där som inte går att flytta på..

Galenpanna

madeleinenilsson
0

#100 skrivetav Maikailoa

#83 skrivetav madeleinenilsson

"Snälla hjälp mig hitta Brorsan..

Tältduk, teater? Det plingar ingen klocka tyvärr på den beskrivningen. :( Du kan inte få fram någon ny information, känsla?

Tack.

ChubbyWarrior
2

#112 har ni provat att ringa den då? :p

Han hade stängt av ljudet på mobilen när han skulle sova. Cool

Men mobilen hittades mellan två böcker… Vimsig är bara förnamnet..

Tack!

crinalina
0

#86 av Maikailoa

Tack så jättemycket för svaretm jag uppskattar att du tar dig tid. Men… Jag har inte hittat passet ännu, kan du se några som helst fler detaljer. All hjälp, minsta lilla detalj vore till hjälp då jag är bosatt utomlands och det inte är vare sig billigt eller enkelt att skaffa ett nytt pass. Tack!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Pialinn
0

Min katt Vov-Vov har varit ledsen sen det kom en ny katt i familjen.

Nu är hon borta sedan i fredags. Och jag undrar om hon lever.

Hon är min Avatar.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

BlueLily
0

Hej! Jag hittade min sladd och undrar nu istället om någon snäll människa kan "se" min borttappade kofta! :)

Den är vinröd med bruna "lappar" på armbågarna. Storlek S eller XS skulle jag tro! :D Material: Bomull tror jag, förutom på lapparna som är i något läderaktigt material.

Den har vart borta sen i vintras så skulle bli väldigt glad om jag hittade den eller fick reda på om någon har tagit den o.s.v :D

"I live in a world of fantasy, so keep your reality away from me."

Pialinn
0

Att jag ställer frågan om hon lever beror på att vi stod på en husbilsparkering (där hon tidigare gått lös o kommit tillbaka) Kanske har hon krypit in i något motor-rum o följt med när bilen åkt.

Eller så har hon mått så dåligt att hon gått o gömt sej…. Vi var på väg till veterinären senare, för jag tyckte hennes kropp hade svullnat upp. Hade svårt att se, för den nya katten var så tunn.

Mickelodeon
0

Min parfymflaska är spårlöst försvunnen och behöver den nu! såhär ser den ut. tackar för alla svar!

http://www.theperfumeshop.com/pws/images/catalogue/products/7587/large/7587.jpg

Evangelisternas pipiga skrifter,

Evanhelium.

evelinabieber
0

#116 nej :O

Maikailoa
0

#110 skrivetav kribster

"Ännu en gång tappat nycklarna!"

Kan vara där det finns en rund vit sak, som en kort skruv, en upp-och-ner vänd maräng, som nog sitter rätt högt upp mot taket. Och så är där en blå metallic metall ram, som en cyckelram fast verkar vara någonting annat.

Maikailoa.

Maikailoa
1

#114 skrivetav Envirobear

"grå rektangulär fjärrkontroll"

Möjligt att den är innomhus, om man står där kan man se ner mot våningen nedanför, så kanske att det är vid en trapp. Man står där uppe och ser lite snett ner åt vänster.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#118 skrivetav LOLslashFREAK

"Men du ser inget speciellt litet föremål eller så?"

Där är en liten vinkel, nästan som en bumerang fast rät vinkel, full med knottror eller punkter, möjligtvis lite dragning åt blått, verkar sitta på eller kommat ut ur något.

springflower
0

Hej! Hoppas innerligt att du/ni kan hjälpa mig med att hitta ett armband. Det är dock inte mitt. Utan min pojkväns, som jag gett honom i present. På armbandet står det mitt namn ingraverat. Vill inte skriva hela mitt namn men det börjar på MA och är tre bokstäver till. Han kan ha tappat det när han skulle flyga hem från en utlandsresa för fyra dagar sedan. Det är i silver, och liknar ett klockarmband. Sedan mitt på är det en bricka med mitt namn. Evigt tacksam för hjälp! Kram

LOLslashFREAK
0

#129 ska kolla upp detta! Tack :)

Galenpanna

Maikailoa
0

#119 skrivetav madeleinenilsson

"Tältduk, teater? Det plingar ingen klocka tyvärr på den beskrivningen. :( Du kan inte få fram någon ny information, känsla?"

Träd, som en trädgård eller park, kanske skog, men troligtvis ett ställe där man går.

Lite märkligt, men där är som en mumie. En person som är inlindad verkar det.

Får för mig att det är som en park, där folk kanske åker omkring på rullskridsko.

springflower
0

Hej! Hoppas innerligt att du/ni kan hjälpa mig med att hitta ett armband. Det är dock inte mitt. Utan min pojkväns, som jag gett honom i present. På armbandet står det mitt namn ingraverat. Vill inte skriva hela mitt namn men det börjar på MA och är tre bokstäver till. Han kan ha tappat det när han skulle flyga hem från en utlandsresa för fyra dagar sedan. Det är i silver, och liknar ett klockarmband. Sedan mitt på är det en bricka med mitt namn. Evigt tacksam för hjälp! Kram

Maikailoa
0

#121 skrivetav crinalina

"Tack så jättemycket för svaretm jag uppskattar att du tar dig tid. Men… Jag har inte hittat passet ännu, kan du se några som helst fler detaljer."

Där kan finnas en kon, som en liten tratt, rund konisk och med ett hål i mitten, i hålet sitter det ett snöre, som nog kan löpa in i hålet.

(Fick en flyktig känsla av träns till häst)

LOLslashFREAK
0

#129 menar du att min salamander sitter på/har kommit ut ur ngt? Den blågrå ytan med punkter är vårt stengolv :) men kan inte komma på vart vinkeln är någonstans, har tittat i alla hörn :/

Galenpanna

jhnajnsn94
0

#70 skrivet av jhnajnsn94 "Så därför undrar jag om det är någon som kan hjälpa mig hitta igen dessa svarta dr denmin byxor"

Min första känsla var att de skulle finnas i en gång eller en kort korridor utanför ett rum, och att där finns ett rum även på andra sidan. Och en mörk sak med blänkande metalldelar runt omkring. Maikailoa.

#91 maikailoa

kan du se något mer, fler detaljer, kan du se om byxorna finns här hemma eller hos någon annan?.. jag har vänt upp och ner på nästan hela huset men hittar dem inte.. :( tacksam för svar!!

chb
0

Hej! Ett sista desperat försök att hitta en vilsen och rädd hund som försvann för 10 dagar sen. Jag äger den inte. det gör min kusin. hon har slutat leta. Men den här hunder är speciell för mig så jag gör ett sista försök här efter otaliga kontakter med medium. Han är en liten mirakelhund som överlevt svår skallkada orsakad av en häst. Snälla,vi har ont om tid då han varit borta så länge.Kan någon hjälpa oss. Vi är helt förtvivlade.

Envirobear
2

#128 skrivet av Maikailoa

Tack du underbara människa!
Den var inomhus, det var den :) Det är ett enplanshus men, jag tänte ändå att någon anledning finns det nog ändå till att du kände vad du kände, så jag tittade ner mot golvet till vänster om mig, och visst efter 5minuters sökande fanns den där till vänster, lite under ett litet soffbord! Då har jag innan jag bad om hjälp här ändå letat i timtal! Tack så otroligt mycket för hjälpen :)

wickedshadow
0

JAg behöver hjälp! Var hemma hos min mamma i helgen och hade med min kamera! Satt och "lekte" med den i soffan i vardagsrummet på lördagskvällen. Nu vet jag inte vart jag lagt den! Jag tog den inte med mig hem så den måste vara någonstans hos min mamma, men de har letat i soffan, under soffan och allt sånt där. Har jag lagt den nån annansstans? Någon som kan se vart den finns? Behöver min kamera inför ett bröllop jag ska på den 1:a september!

Metnal
0

Hej!

Jag har på något konstigt sätt tappat bort nycklarna till min pappas bil. Bilen står på parkeringen hemma hos mig och är en blå volvo kombi (har aldrig gjort detta förut så hoppas jag får med tillräckligt med info..)

Hade varit och handlat med en kompis, och hade matkasse, träningsväska och handväska med mig, vet att jag låste bilen och gick in och började grilla.
Har för mig min kompis gick efter mig mellan bilen och huset, så han borde sett den om jag tappade nyckeln…
Nyckelknippan är bara nyckeln och en sån larmdosa på. larmdosan har inga batterier i så den används inte.

Sen imorse när jag skulle till jobbet hittade jag inte nyckeln. Fick väcka min sambo och vi letade i mer än en timme ihop, men hittade den inte. Har frågat mina kompisar som var där och grannar om dom råkat få med den eller se den, men det har dom inte heller. Min sambo är hemma nu och letar också, för jag fick ta hans bil och han kommer inte komma hem inatt utan den, då det inte går bussar då han jobbar kväll.

Detta är så typiskt mig, och jag vill verkligen inte göra pappa besviken när han lånar ut något till mig, och dagen efter tappar jag bort något!! Blir så trött så finns det nån underbar människa därute så blir jag otroligt tacksam!!

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Kernow
0

Hej alla!

Jag letar efter nycklarna till stugan som jag packade på "ett smart ställe" under vår flytt för att inte tappa bort men nu vet jag inte var och alla familjemedlemmar har varit och packat upp bitar här och där så inget är som jag packade det.

Det är en stor gammeldags nyckel samt massor av små till olika hänglås.

kribster
0

#127 av Maikailoa

Tack för svaret Maikailoa, du verkar vara grymt duktig!
När jag tänker efter så har jag också någon förnimmelse att jag lagt det på en hög belägen plats, för att inte någon ska se den så lätt!

Kan du känna geografisk plats? Är den nära mig dvs i samma stad eller är det ett visst avstånd till platsen?

Beroende på svar måste jag bege mig på en resa!

/Kribster

vargman
0

#140 Metnal Känslan jag får är träningsväskan. Har du tittat grundligt i den? I alla fack? Tänk även efter vad du hade i denna träningsväska. Vilka kläder,skor osv. Nyckeln kan ha hamnat i något av dessa plagg som låg i väskan. Jag ser även en tvättkorg. Kan du ha lyft ur träningskläder, handduk ed och sedan lagt det i tvättkorgen? Kanske fastnat och åkt med av misstag? Jag känner dock starkt att den finns i närheten. Utgå från träningsväskan. Titta runt omkring och försök minnas vad du gjorde med den och innehållet när du kom hem. Tror lösningen kan finnas där! // lycka till

evelinabieber
0

#116 ser du inget mer? :/

Ranjana
0

Hej min katt Flisan försvann hemifrån i fredags morse. Undrar nu om hon är påväg hem eller vart jag kan hitta henne.

Hoppas ni kan hjälpa mig, mvh ranjana

wickedshadow
1

Jag hittade kameran så behövs inget där! Tack iaf och hoppas ni ser detta och slipper lägga  tid på att försöka hitta den!

maliem
0

Jag är på semester på vårt landställe på norra Öland nära byxelkrok. Min ena katt är försvunnen sedan två veckor i morgon. Hon heter Evelyne och är brunspräcklig bondkatt. Känns så oerhört svårt att åka hem utan att veta vad som hänt eller om hon kommer tillbaka. Kan någon hjälpa mig och min familj att hitta henne? Jag vore så tacksam!!

Maikailoa
0

#122 skrivetav Pialinn

"Min katt Vov-Vov har varit ledsen sen det kom en ny katt i familjen.

Nu är hon borta sedan i fredags. Och jag undrar om hon lever."

Verkar som att hon lever, hon kan ha tytt sig till någon annan. Jag får en "vardaglig" känsla.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#123 skrivetav BlueLily

"min borttappade kofta!"

Den kan vara på ett ställe som är rätt ljusbrunt / guldfärgat.

Antingen har någon klämt en finger eller tå eller så har man hållit på med några maskar.

Får en känsla av något ljusbrunt "grenverk" som går upp en bit över huvudhöjd.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#130 skrivetav springflower

"Hej! Hoppas innerligt att du/ni kan hjälpa mig med att hitta ett armband."

Det kan ligga i en filt eller ett tyg som är beige och med bruna ränder i rutmönster. Verkar lite filtaktig.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#135 skrivetav LOLslashFREAK

Nej, det var som en vinkelform av något slag.

Nu indikerar det på en vägg, rakt fram och åt vänster, bakom något, och längst ner på väggen är det ett ljust område, därinne.

Maikailoa
0

#136 skrivetav jhnajnsn94

"kan du se något mer, fler detaljer, kan du se om byxorna finns här hemma eller hos någon annan?.."

De kan finnas invid ett vitt plagg som verkar smalt i ryggen. Om man tänker sig en undertröja utan ärmar, fast det går ihop mycket mer i ryggen, så att det kanske bara är 5 - 10  cm brett band; altenativt om någon har detta på sig.

LOLslashFREAK
0

#151 hmm.. Kan det vara ett rör? Ser du färgen på väggen och är det fortfarande vid den runda ytan som du beskrev som undersidan på ett badkar?

Galenpanna

LilyMa
0

Hej,

Kan någon hjälpa mig? Jag har tappat bort min förlovsningsring. Det har varit borta i ca 2-3 veckor och jag kan inte minnas vart jag tappat den/tagit av den.

Jag har varit förlovad i ca 4 år, och ska gifta mig i maj 2013 och tappar bort den nu när vi ska försöka hitta en matchande ring till. Kanske ett Tecken på något?

Borde så otroligt tacksam om någon kunde ta sig tid och försöka hjälpa mig.

Tack på förhand!!!!

Pialinn
0

#148 Maikailoa

Tack snälla du för svar.

Det enda skulle vara att hon följt med en annan husbil, för det finns inga bostadshus i närheten. Men hon är väldigt rädd av sej så jag finner inte det troligt. För att komma till hus måste hon passera vägar och det tror jag inte.

Om hon hoppat in i en husbil som lämnde platsen, tror jag knappast de vänder tillbaka hit, utan tar hand om henne. Problemet är att hon behöver värkmedicin efter en skada.

Får vänta ett tag till!

Jarado
0

Hej!

Jag har skrivit tidigare, men behöver mer hjälp!

Jag hittar inte mina jobbnycklar sedan några månader tillbaka. Letade på ställen som jag fick "tips" om, men inget resultat. Det är två dörrnycklar, en skåpnyckel plus en annan som sitter i en nyckelring med en blå sak.

Jag är mycket tacksam för mer hjälp!

MVH Jara

Metnal
1

# 143

Tack!
Jag utgick och letade i träningsväskan, både jag och min sambo igen, ännuengång. sen hela hallen & badrummet igen och där jag haft träningsväskan.

Hittade nyckeln efter ett tag letande i handväskan, som vi båda (+ min granne) letat igenom, skakat uppåner och millimetergenomsökt.  
Tror nästan att nån jävlades med mig :( (eller spöken? händer annat konstigt i min lägenhet…)

Tack så väldigt mycket för hjälpen!! Jättesnällt!

Jag återkommer om jag tappar bort mer grejer.. hehe ^^

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Epan
0

Hej, jag letar efter nycklarna till min flickväns lägenhet. Det är två nycklar på en blå plastbricka. På brickan står det: "Extra 4". Nycklarna försvann antagligen för ca 1-2 veckor sedan, möjligtvis i samband med att jag flyttade. Behövs det någon mer information? Hoppas att någon kan hjälpa mig, skulle vara supersnällt! Med vänlig hälsning, Emilia

Destany
0

Hej jag undrar om nån kan se var min sambos gamla domarkort är?

BlueLily
0

Tack så mycket för hjälpen med koftan! Men jag kan inte förstå vart jag kan ha tappat den, kan du se några andra detaljer?

Om någon har tagit den?

Om någon annan kan hjälpa mig?

En vinröd/rödbrun kofta, storlek XS eller S. Den har bruna "läderaktiga" lappar på armbågarna.. Tacksam för svar! :D

"I live in a world of fantasy, so keep your reality away from me."

Maikailoa
0

#137 skrivetav chb

"Hej! Ett sista desperat försök att hitta en vilsen och rädd hund som försvann för 10 dagar sen."

Ser ett område som verkar var ljust kamoflagefärgat, den typen av fält, men ljusare. Och ett område längre ner där man av någon anledning ser vaderna på en person.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#141 skrivetav Kernow

"Jag letar efter nycklarna till stugan"

Den kan ligga i ett rum, med bord och stolar, i ljust trä, en del av en möbel är som lindad rotting i en svag böj.

Maikailoa

Maikailoa
0

#142 skrivetav kribster

"Kan du känna geografisk plats?"

Ett ställe som inte är så stort, någon sorts närhet till natur. Där är ett rött skynke eller vägg som verkar vara lite grann genomskinlig, ljus går igenom, (känsla av en cyckel där).

Inte säkert det är ett boningshus, men känns som en byggnad i markplan.

Maikailoa
0

#144 skrivetav evelinabieber

"#116 ser du inget mer? :/"

Den verkar ha legat alldeles innanför ett glas eller klar plast och där var antingen imma eller frost på glaset. Inte någon glasruta utan något, ändå rätt stort, som ligger bland andra saker.

Maikailoa
0

#145 skrivetav Ranjana

"Hej min katt Flisan försvann hemifrån i fredags morse. Undrar nu om hon är påväg hem eller vart jag kan hitta henne."

En katt verkar ha något med vänster öga. Verkar avvaktande. Möjligtvis i närheten av en hinderbana för hundar, eller liknande.

Maikailoa.

chb
1

#137 av Maikailoa. Beskriver du en blandskog och kanske ett fält där det ligger kvar hö? Sjön ligger en bit längre ner efter de fälten. det är där vi letar. Jag har hört svaga skall därifrån men det känns som vi letat igenom hela området. kan du se något mer?

Maikailoa
0

#147 skrivetav maliem

"Min ena katt är försvunnen sedan två veckor i morgon."

Möjligt att den kan ha kommit in i någon sorts maskin. Något trycker mot den eller den är bakom något, verkar inte så bra.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#153 skrivetav LOLslashFREAK

"#151 hmm.. Kan det vara ett rör? Ser du färgen på väggen och är det fortfarande vid den runda ytan som du beskrev som undersidan på ett badkar?"

Nästan som att talet "200" är ingraverat i något. Kändes som ett hörn, rätt mörk vägg men ljust där nere, något halvhögt står för.

Man vet dock inte hör man hamnar i tiden, detta kan vara tidigare eller senare.

Maikailoa
0

#154 skrivetav LilyMa

"Kan någon hjälpa mig? Jag har tappat bort min förlovsningsring."

Jag såg något runt och platt, kändes lite grann som ett lager, ett kullager, men inte riktigt; Det kanske var som ett hjul till en kontorsstol. Där verkade också finnas en person som är lite rörelsehindrad.

Maikailoa.

chb
0

Maikaiola tack för din hjälp. Du verkar vara jätteduktig på det här. Ikväll letade jag på ungefär samma ställe när det slog mig att jag tolkat dina bilder fel.du menar bokstavligen vader på en människa som är ute med hunden å går. området är undanskymd. Ser du något mer? Om personerna som tagit hunden?

Maikailoa
0

#156 skrivetav Jarado

"Jag hittar inte mina jobbnycklar sedan några månader tillbaka."

De kan finnas vid ett föremål, troligtvis i metall, långt och smalt, som ett rör, och med någon sorts svart borts-rand på; Känslan är som undersidan av ett dammsugarmunstycke, fast det behör det inte vara.

Maikailoa.

[NeferNefer]
0

Jag har tappat bort en sak som förmodligen inte är speciellt värdefull, men för mig betyder den otroligt mycket. Det handlar om en pytteliten babysocka. Jag har den ena, men var är den andra? Sockorna är handstickade.

Mirre80
0
  1. Hej
  2. Jag undrar om det finns någon som ser vart min mans borttappade giftas/förlovningsring är?
  3. Han tog av sig den sen hade jag den i ett skåp och nu har vi flyttat och den är borta.
  4. Den är i guld och tjock och mitt namn står på utsidan av ringen och vårat datum…
  5. Jag skulle så gärna vilja hitta den igen så att vi kan få vara "ring-gifta" igen….
  6. Mvh Mirjam
Amandla
0

Vi har en ny tråd nu, så lägg inte in fler efterlysningar här. http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/50241795d3b4fd25f400178d-borttappat-traden?discussions-1

kingalex
2

Hej!

Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta mina borttoppade nycklar.

Nycklar tappades bort runt nyåret och jag har letat förgäves men inte kunnat hittat dem. Det är fyra stycken nycklar och en svart dörrtagg som sitter på en grönt nyckelband.

Det är så frustrerande att tappar bort nycklarna dels så går nycklarna till flera hushåll och till jobbet.

Jag är väldigt mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

Som info så har jag lagt en sax och en nyckel på köksfönstret som jag har löst på nån nätsida att man skullel göra.

Mvh

Alex

Jagvetvardugjordeförrasommaren
0

kingalex!. har du ett utom hus bord i mörkt trä, med en vit-orange rutig dyna på?. isåfall kolla i gräset där.

Jagvetvardugjordeförrasommaren
0

Kanske inte ligger i gräset men i närheten av ett utomhus bord iallafall.

Fjäril
0

Använd gärna den nya tråden. Den ligger högst upp till vänster av menyn. Jag låser den här.

Sajtvärd på Övernaturligt

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer