Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1049 ggr
Wictoria89
0

Känna av energi

Hej!

Jag är ny på denna sida, men kan göra en kort sammanfattning.Som jag kan minnas har jag känt av energier sen jag var liten. Och jag har sett skepnader/skuggor. Hör dom gör jag ibland också. I dom längetheter jag har bott i sen jag flyttat hemifrån så har de varit ganska mycket energier.  I en av lägenheterna far de grejer från en väg till en annan och i andra rummet så såg jag att någon stor vid fönstret och höll undan gardinen.  Och i denna lägenhet så känner jag också av energier. Tycker det är otäckt att vara själv här på kvällarna då jag känner mig iaktagen.  Och igår så ka min lillebror upp en bild på hallen och det var många som såg det jag har sett, trots att dom bara har sett bilden. Men de jag undrar nu är om min son även kan ha "gåvan" att se. Då han rätt som det är kan ställa sig och vinka och säga hej i ett hörn i köket. Han får även inte ro att sova på nätterna har provat möblera om osv i sovrummet. Vissa nätter funkar men andra inte.

Ja det blev kort nu men åter kommer med annat sen!

//Wictoria

Henrik93
0

klart han kan se, barn har ju större förmåga att visualisera det dom känner. mvh brorsan

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Wictoria89
0

Jo de är sant.

[Norpan88]
0

Hej, Hoppas du får hjälp och lugn och ro i lägenheten. Jag har också bott i lägenheter som varit väldigt aktiva och det är ju inte så kul i längden.

Barn kan se så mycket mer än vad en vuxen människa kan. Dom kan alltså lätt se andar med blotta ögonen.

Wictoria89
0

Nej i längden är de inte kul, men ibland stänger jag av de, men kanske inte lätt för min son att göra de.

[Norpan88]
0

Det låter lite som poltergeist-aktivitet när det flyger och far saker så där mycket faktiskt. Jag har haft lite Poltergeist aktivitet tidigare i mitt liv, men då var det jag som drog igång negativa energier. Nu är det inte så längre tack å lov.

Wictoria89
2

Ja de gör ju de. just då när det hände så bodde lillebror(Henrik93) hos mig och de var i hans rum som de far grejer genom rummet och han fattade först inte vad som hände.

Lite otäckt var de kan jag säga..

[Norpan88]
1

Oftast ligger någon form av trauma bakom det, ouppklarade känslor, men det går att råd bot på, sen försvinner det.

Jag minns att jag kunde framkalla saker att hända när jag blev arg.. framkalla ljud eller att något ramlade ner från bordet eller dylikt. Jag förstod inte i början att det var jag själv som framkallade det.

Henrik93
2

minns den dagen när jag bodde hos syrran, stog glatt och fixade håret och helt plötsligt slängdes bokstavligen en tavla och massa glas till andra sidan rummet! usch vad jag vart fundersam då.

[Norpan88]
0

Ja det måste varit läskigt. Uppenbarligen någon som vill ha uppmärksamhet.

Poltergeist i allmänhet suger energi av känslor, speclar ingen större roll vad för känslor, bara dom är starka.

Henrik93
0

hmm. ja, jag hade ju gått ned mycket i vikt då.och var glad över det antar jag:) den energin.. jao:)

Denna kommentar har tagits bort.
ALPHIRA
0

God kväll, alla ni goda.

Det är inte riktigt klart för mig skillnaden mellan poltergaist och att saker kan trilla ner från hyllan eller väggen (och kanske flyga i rummet) på grund av mer naturliga orsaker. Och då menar jag att det är en "normal" ande som är i farten.

Jag har för mig att poltergaist-fenomenet bara existerar när barn/unga människor har sina "fingrar" i spelet.

Enligt det där faktumet (?) kan inte en gammal människa orsaka poltergaist.

Var drar man gränsen?

Åldersmässigt och helt enkelt hur stora fysiska grejer behöver hända för att det kallas poltergaist?

[Norpan88]
0

#17 Jag har också läst det, men i mitt fall Så var jag nog rätt mkt äldre än en tonåring när det skedde hos mig. Jag vet inte vad det kan bero på.

Jag upptäckte det, när jag kunde koppla händelser till mina känslomässiga reaktioner. Det behöver förstås inte varit Poltergeist, utan nåt annat där jag med starka känslor kunde få saker att smälla eller saker att ramla ner.

Fjäril
2

Hej, Alla barn är öppna och känsliga och de ser och känner mycket mer än oss vuxna (omedvetet) Så länge vi inte är för uppe i "vardagliga" ting och präglade av samhället (som sker när vi blir äldre) så har vi möjligheten att hålla igång detta hela tiden - men så blir det oftast inte ;) Mina barn, framför allt min son (10 år) både ser och hör sin farfar bla. Detta berättade han själv utan att jag hade pratat för mycket om "mammas arbete" och han är trygg med det. Däremot märker jag att han är väldigt mottaglig för andras energier/känslor och blir lätt trött, men jag har lärt honom hur han ska stänga av det. Vad gäller saker som flyger och kastas runt skulle jag se som ett rop på hjälp. Någon har sökt kontakt men inte blivit uppmärksammad. Tänk dig själv att se oss människor. Du hör och "står bredvid" men "ingen" reagerar/märker av din närvaro. Ganska frustrerande. Jag skulle försöka se ett samband till när det sker (om man inte själv kan ta kontakt) eller lyssna på känslorna som kanske dyker upp samtidigt. Angånde barn som sover dåligt kan bero på mycket, men ett tips är att man sätter sig mitt i rummet (i lugn och ro) och visualiserar ett ljus som täcker varje del, varje hörn, samtidigt som man tänker alla fina tankar man kan komma på. Glädje, kärlek, trygghet och så vidare. Be universum om hjälp, "hjälp mitt barn att sova gott".

Sajtvärd på Övernaturligt

Wictoria89
0

#19 Fjäril

Tack för ditt svar, ska försöka med detta ikväll. För oftast sovar han ostört om han sover borta.