Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 5969 ggr
Elisabeth-J
0

Övning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på ett hus som ni gärna får öva på. Huset har en historia och ni kommer att få feedback sen. Ni som känner att ni inte vill skriva öppet kan skicka pm.

Lycka till!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
[Pirkkolino]
0

#0 Jag skulle gärna öva att läsa av bilder, men det går inte. För att negativenergi tar så ofta övertaget i trådarna på ÖN. Den påverkar tyvärr i alla fall mig och jag väljer ta avstånd.  

Pirkkolino.

Soffe
0

Är trött idag, men har gjort ett litet försök..

Det första jag känner är artighet.. Men samtidigt känner jag lite reservation, lite försiktighet, avvaktande, ungefär som: Vågar jag gå in här.. Känns nyfiken..
Jag känner av en man, men ser ingen bild av honom, känner bara en manlig energi..
Jag ser en vit ring som en cirkel och där känner jag som att detta hus är beskyddat på något sätt.. Men lite instängt oxå eller vad det är.. Känns som att jag inte vågar mig ut riktigt.. Jag känner mig trygg här..
När jag tittade på bilden såg jag en barnvagn oxå, men i en äldre modell av brun färg, kan va symboliskt..
Får lite av känslan att det finns något hemligt här, något som jag inte vågar avslöja.. Nu ser jag en blommig tapet, som är rosa i botten och vita blommor, vet inte vad det menas..
Hmm.. Va får jag krig ifrån.. Krigsveteran.. Va får jag allt ifrån.. Det känns som att den här mannen har en son eller ser jag han som ung.. Jag ser en ung man i gröna kläder som en militär.. Jag förnimmer oxå en kvinna med vit spetsig bröllopsklänning.. Den här mannen har varit gift.. Känner oxå som att någon möjligen avslutade sina sista dagar i det här huset.. Sist känner jag en man som sörjde sin fru.. Famijelivet blev inte som han tänkt sig.. Och därför ville han nog va ifred med sin sorg..

Nä nu får det va, känns som jag fantiserar alltihop..

[Myy2000]
0

Jag får känslan av att det är ett hus som "gått i släkten". Sedan ser jag en tjej i 12 års åldern, som leker med en schäferhund på gräsmattan. Får även en stark känsla av 80-talet, varför vet jag inte.

Mizzi
0

Jag kan inte detta överhuvudtaget, försöker på skoj, min fösta känsla när jag såg bilden var Cafè, har det varit ett Cafè eller ligger det ett sådant i krokarna av denna byggnad.

Två damer, troligen systrar från 1870 eller något ??

Konstigt ena stunden passar dom med huset sen får jag känslan att dom inte hör dit alls. Obestämd

Nä jag har nog fått in något annat Förvånad

xinluo
0

Jag kan absolut inget om detta men fick direkt känslan av "mormor" så jag skriver väl det då Obestämd

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

TantAlma
0

Tryck över halsen, lite tyngre att andas blir flåsig som man har dålig kondition.

Ser en man i reslig form, kort klippt stor och bred axlad. L I V är bokstäverna jag får upp med mannen. omkring 71 år när han går över

sen får jag se ettt hjärta med ett par och jag urskiljer en kvinna som är ett huvud kortare en mannen ungefär hon är lite mer fyllig i ansiktet, en kortfrisyr med lockar, som permanent ungefär. Får upp namnet Elina med kvinnan. 86 år när hon går över

Ser en dörr öppning de öppnas två dörrar från mitten. Ser en korridor. Jag tror de går över samtidigt av någon anledning.

Soffe
0

Väntar nyfiket på feedback :-)

Elisabeth-J
0

#8 Övningen kommer att finnas här under helgen så att alla som vill hinner öva. Feedback kommer på måndag Glad

Elisabeth 

Soffe
0

Okej.. Kanske jag kommer på mer att skriva..

linhof
0

kan inte det här… men ja fick bara en spontan känsla i knoppen: Villavillerkulla! Förvånad så….barnhem blir det för mej…(20-40 talet)

sofie28
0

det första jag får till mig när jag tittar på den bilden är två kvinnor en äldre och yngre , möjligtvis att de är släkt.. de verkar som att de tar farväl av någon.. låter kanske konstigt men det är det första jag får till mig… de blir övergivna-.. får sedan till mig bilden av en kvinna som liter väldigt hårt.. mycket känslor har hon men alltid en som höll skenet uppe utåt… en mycket strävsam kvinna som fanns till för alla.. mot slutet så hade hon besvär med sina luftvägar känns det som..  kanske helt galet men det är vad jag känner runt detta hus…. och kvinnan  hetr något på A tror jag

sofie28
0

åhhhhh så nu får jag vara nyfiken hela helgen …….

Soffe
0

#14 Det är du inte ensam om ;-)

[esile]
0

Får till mig en kvinna med barn, kanske tre stycken? Hon beskrivs som "nervsvag" och barnen får se en hel del de kanske inte borde få se. Hon har på sig ett såntdär vitt långärmat och ankellångt nattlinne.

Det känns som om det är olika perioder, längre lyckliga och glada och sedan vänder det och blir mörkt och trist. Sen är det det där gamla vanliga som ofta dyker upp när man tolkar bilder, att kvinnan verkar ta livet av sig, hängning? Tror även att ett barn/barnen hittar henne.

Ja, gissa kan man ju alltid. :)

[Chakra]
0

Har skickat pm!

Vargflickan
0

Då ska vi se! Min första "husövning" så vi får se hur det går. Kom jättemycket på en gång så jag blev alldeles yr, men tror jag har lyckats sortera litegranna nu… Förhoppningsvis Cool

Det första jag ser är många barn, såväl pojkar som flickor runt 9-11 årsåldern. Dem leker och verkar glada. Ser en äldre kille också, litegrann i bakgrunden. Han är runt 16-24 år. Han är blond, gillar barnen och de gillar honom. Han har något med huset eller barnen att göra, känns som om han kanske är en dräng eller lite av en "allt i allo". Omtyckt är han i alla fall. Jag ser vidare många "kvinnliga krafter". Vet inte riktigt hur jag ska precisera, men fler manliga krafter/personer/energier kan jag inte se.

Sen känner jag en doft av milda blommor, vanilj eller kanske honung?

Ordet "skomakare" kommer upp.

Jag tror inte det spökar i huset, men väl att det förekommer ett och annat spratt, som att någonting försvinner eller det motsatta - saker finns alltid när man letar efter dem. Hustomtarna hjälper;) Ser dock inget stall eller någon ladugård, men väl många blommor, trädgårdar runt omkring.

Hoppas att något stämmer lite i alla fall, känns dock inte som om det jag beskrivit utspelar sig i nutiden. Väntar spänt på feedback!

Glada kramar!Skrattande

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

millam
0

Har skickat PM

kramar

Hildur7
0

Har skickat pm.

Kram

Choklad
0

Jag ser havet, känns som en dimma från havet som kommer upp från bakom huset..en överviktig  man sitter på en gungstol på verandan han har brun kofta  , jag ser jordgubbar…Mannaen ligger nu till sängs, .astma…han är beskyddad för jag ser en stor ängel som står hos honom. Jag ser cigarrer och en pipa. En liten flicka omkring 5 till 7 år gammal i en vit eller mycket ljustblå klänning , mörkt halvlångt hår i råttsvansar står i hans rum. Jag känner melankoli, saknad…ensamhet.

Pirkkolino..jag instämmer…

U R us

koralliz
0

Har skickat pm

Tatsu
0

tittade på detta kort imorse fick inte upp någonting.
Kollade alldeles nyss igen och fick upp häradshövding???.

Tatsu

[Pirkkolino]
0

#21 Choklad…jag förstår att du känner också samma sak som jag.

Elisabeth-J
0

Det är jättetråkigt att ni känner så choklad och pirkkolino, tyvärr har jag inte varit härinne så mycket dom senaste veckorna under semestern så jag har inte läst något sådant, däremot har jag fått en del berättat. Det är synd att den här tråden ska följa med dessa känslor så jag hoppas att det inte fortsätter för det skapar ju även en negativ energi i nya trådar som är ämnade för att höja energierna istället, vilket jag hoppas att vi är många som kan hjälpas åt med tillsammans.

Vad roligt att ni är så många som övar, har läst några pm också men har några kvar som jag läser imorgon, väldigt intressant! Själv vet jag inte allt om huset så det blir väldigt spännande även för mig när jag får höra om det.

Varma kramar!

Elisabeth 

Choklad
0

# 25 Ja..du har helt rätt…det var inte så jag menade att denna tråden skulle bli negativ också…tror inte det var Pirkkolinos avsikt heller…Glad

U R us

[Pirkkolino]
0

#25 Elisabeth…Ja det är tråkigt att se att det dyker upp hela tiden destruktiva individers tautologi. Oavsett att man ignorerar de, har de i sig negativenergi, och den är inte bra åt någon. Det finns många givande trådar och övningar i början, men många av de spårar ur pga. negativenergi som tar övertaget.

Varma kramar dig med. pirkkolino.

Happyspirit
1

Men snälla ni kan vi inte bara försöka stå över dem? Försöka åtminstonde??????Tungan ute Det är en bra början. Att hela tiden skriva om dessa negativa energier höjer ju inte heller energin. Vi är många som kan hålla energin tillsammans. :))

Choklad
0

# 28…Jodå visst kan jag det…jag hade slutat nu ju…Skäms

U R us

signemo
0

KAn inte det här. Men gissa får vi väl.

Jag tror att detta huset bor eller har det bott en person som vill framåt av hela sitt hjärta, personen försöker och kämpar, men hålls tillbaka av något. HAr känt/känner sig lite tom  och orkeslös över att ingen lyssnar/lyssnat. Vill ibland ge upp.

Sen är det som om en person som trivs bäst med att vara sig själv  njuta av natur o att helt enkelt ta till vara livet  blivit mer eller mindre tvungen att ta på sig en viss gammaldag borgelig roll. Liksom skärp dig, prata inte med vilka som helst, klä dig väl. Det skall visas att man har pengar. Detta har inte denna personen mått bra av att tvingas in i.

Var rädda om varandra

[outgrundlig]
0

#0 Har skickat meddelande till dig med min tolkning.

[rore]
0

Har också skickat Pm.

Men glömde bort att tacka för övningenSkäms

Så jag tackar så mycket för övningen nu/ KramGlad

TantAlma
0

Följer Rore´s förslag och Vill också Tacka för övningen!

Tack!

Alma

[outgrundlig]
0

Svansen mellan benen…..tack för övningenSkäms

Mads
0

Jag känner dans på balkongen, kärlek, förbjuden sådan, en ung man & kvinna, en arg man som springer i trädgården…det var väl lite kort och spontant.

Tack för övningen, får kika mer på korten senare.

Kram

Amor Vincit Omnia

chik
0

Jag har verkligen för sökt att titta o känna in bilden.Men detta är inte min grej….

Men det skall bli intresant o få se responten..Intresant.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

sven-g
0

Måste varit en del osämja på stället ifråga.

MizzTherese
0

Fick samma känsla son # 12.. ser verkligen ut som villavillerkulla.. hihi.. Men ett väldigt fint hus måste jag säga.. Tänk att få fixa iordning de.. hade blivit jätte fint =)

Imasy
0

Hihi, huset får mig att tänka på Pippi Långstrump ;)

chik
0

En gård som har gått i generagoner. o nu fins det inga arvingar.Eller ingen som är intreserad av att ta över.

Glädje o humor o arbete.En man som är kvar o orkar inte med att holla huset i trim-lider för det.

engelen-
0

Får känslan av en äldre mindre rund dam med förkläde och huckle. Känns som hon arbetat hård och kroppen värker. Går framåt lutad.

Hon har svårt att sitta still utan håller på med något jämt.. är egensinnad och bestämd dam. Möjligen finsktalande.

De som har besökt huset efter hennes bort gång känner av henne. Mycket "rörelse" och närvaron av andevärlden där

Soffe
0

Ja jag kände av lite till igår.. Det jag fick fram va en man som styr i huset, en man med pondus.. Sen en kvinna oxå som är stark och bestämd, en kämpare.. Jag fick upp ordet överlevnad, så jag vet inte om det är damen eller någon annan som kämpat för sitt liv eller liknande.. Hon har kämpat för något..
Sen såg jag igen den här unga mannen och unga kvinnan med barnet.. Mer känner jag inte av för tillfället..

Soffe
0

Puttar upp tråden ifall fler vill öva!

Soffe
0

Puttar upp igen! Ser fram emot feedbacken när nu den är tänkt att komma :-P

lolloann
0

När jag klickade på bilden för att få den större dök ordet "läkarvilla" upp i huvudet. Sen började jag fundera på TV- serien skärgårdsdoktorn och när jag tittade ordentligt på bilden så tyckte jag inte alls att den såg ut som en läkarvilla

Men det ska bli roligt att få höra svaret iallafall.

Kramar.

koralliz
0

När kommer svaret…är nyfiken Glad och att vi får reda på vem som hade "rätt" också vore kul att få veta.

Manolita
0

Vad ni är duktiga! Jag tycker huset ser mysigt ut.

[outgrundlig]
0

Jaa Elisabeth, nu är spänningen högt i tak. Fast jag ser på Lotta på Liseberg och väntar på Paul Potts framträdande……vilken överraskning att han skall vara med.

Fast jag var ju inte i form när jag tolkade så vi får se hur det går…..kul att se om man har något rätt fast ur form.

[esile]
0

Nu vill vi höra historien om huset! :D

engelen-
0

jag med  väntar…

signemo
0

Skall snart koja. Hoppas feedbacken kommer innan jag kojar.

Var rädda om varandra

sofie28
0

är så nyfiken så jag inte kan somna :)

Elisabeth-J
0

Min ena morbror har bott i huset med sin familj, huset finns i Halland så vi var där och fotade nu när vi var där på semester. När vi stod utanför såg Robin en kvinna som stod och tittade på honom från ett fönster på övervången. Vilket tydligen flera har sett tidigare fick vi sen veta.

Nu har jag pratat med honom på telefon och fått höra om huset, lite visste jag om men inte allt :)

Det fanns aktivitet i huset direkt när dom flyttade in och vissa rum kunde dom inte vistas i. Hunden vägrade att vara på övervåningen, när dom bar upp hunden sprang han kvickt ner igen. Ute på gården fanns tre kors, ett stort i mitten och två små bredvid.

Husets tidigare ägare var först en äldre man som var skrothandlare, huset brann, mannen och hans fru dog i branden, det är ovisst om det fanns barn med.

Därefter var det en man från Danmark som köpte huset, han var en fifflare och han var väldigt elak mot sin fru som misshandlades svårt många gånger, grannar har berättat att hon var blåslagen ofta. Deras son dog i huset och han var då ca 30-35 år, han dog på övervåningen. Mannen hade fyllt uthuset med kaminer, gaskaminer , dessa hade han hämtat från Danmark och dom var från kriget på 40-talet. Tyvärr vet vi inte just nu vad han jobbade med men hoppas få reda på mer om honom och familjen snart. Hans fru älskade huset och dom lever inte idag så min morbror är inte förvånad om hon besöker huset för hon ville inte sälja det eller flytta därifrån.

Min morbrors familj kände alltid ändå ett lugn i huset, men det fanns rum som dom inte kunde vara i och bl.a vardagsrummet, det stod möblerat men ingen kunde vara därinne och i källaren kände man sig alltid iakttagen och även där fanns det utrymmen som man aldrig vistades i.

Elisabeth 

[outgrundlig]
0

Jaha, jag var ur form och då har jag lärt mig en läxa Skrattande Tack för övningen Elisabeth. Natti….

Soffe
0

Hehe.. Ja det va inte mkt rätt jag hade, men misshandel kände jag av förut och lite av människorna som bott där.. Lite häftigt att jag fick fram krig, för ena mannen hade ju grejer från ett krig..

Elisabeth-J
0

Många av er har fått in en del av historierna från huset och jag ska läsa alla inlägg och pm igen imorgon för jag tror att ni även har fått in lite om morbror och familjen, det finns ju även energispår som man kan få in när man läser av ett hus så det är inte konstigt att ni fått in om dom också. Så jag ska läsa igenom igen och lämna feedback om det sen. Ni har varit jätteduktiga med den här övningen!

Kramar

Elisabeth 

Vargflickan
0

Kanske det inte var "skomakare" jag fick upp, utan "skrotmakare" ;) höhöCool

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

engelen-
0

Hmm å jag ska finsktalande dam.. så va det danska  ahah.. jaja

Godnajt

chik
0

Vad tragisgt..jag som inte kan sådant här o kände -ro..O så var det bara ledsamheter.

Saga85
0

Jag måste erkänna att jag är en skeptiker som bara smög in här på sajten för skojs skull och för att det är intressant. Satt och kollade på bilden bara för att, och fick upp tankar/bilder på en man som stod i vänstra fönstret på övervåningen med höjd arm, var aggressiv och slog på någon som låg ner. Kändes lite olustligt att läsa #58 efteråt Obestämd

Soffe
0

Ja får man inte veta om någon va klockren i sin avläsning? Vore intressant o få veta.

[esile]
0

Äsch, inte ett rätt där. :D Tur att man bara övar! :D

stephanieharms
0

Känslorna jag fick upp var brand/eld och en elak man, mer än så fick jag inte upp. När jag började läsa folks kommentarer tänkte jag att det var nog helt fel och jag bara yra rundor. Fick en riktig ryslig känsla när jag läste att det faktiskt hade brunnit! Tack för en bra övning! :)