Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 914 ggr
Henrik93
5

Själ-full arbetsplats

Jo, jag jobbar nämligen på ett äldreboende, som funnits sedan början av 1900 talet, kanske tidigare.

Inatt så gjorde jag min första natt där och sade innan vi gick på passet att "det kommer hända saker idag, för dom har en förmåga att dra igång i närheten av mig." alla vet vad man menar med "dom". Själarna.

Och självklart, hela natten var en enda lång kaskad av ljud lukter och dyl.

Det började med att vi satt i en soffa, och vi alla tyckte att det började lukta konstigt, som när en person har sår som vätskar. Kort därefter slog trappgrinden upp och stängdes igen (precis som när någon kommer) och vi hör att någon går mot oss i korridoren (vi har inte uppsikt i korridåren från soffan) och sade "JA, NU KOMMER SJUKSKÖTERSKAN." sen tog det bara stopp så vi gick och kollade, men ingen var där. så för säkerhetsskull gick vi igenom hela byggnaden!

Inte en enda kotte av kött och blod!

sedan stod vi vid trappräcket och hör hur någon går fram och tillbaks nedanför oss (man kan se nedervåningen genom speglingen från fönstren i trappen) så vi kollade ochdet fortsatte bara att gå fram och tillbaks, tills det slutligen vandrade iväg, varpå vi gick ner och kollade efter en gång till… ingen alls.

Detta var bara början plussa på 8 timmar också, fulla med steg och märkliga ljud och gräl och allt vad man kan tänka sig. dock så såg vi ingen utav själarna, det var bara öronen och näsan som fick ta del av dessa övernaturliga fenomenen.

Inatt ska jag jobba igen, med samma personer som natten som var. Och jag skulle tro att det inte var sista gången vi var med om något på natten!

men nu är jag trött och ska sova!

godnatt!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

fotoninja
0

spännande! hände det nåt mer? Glad

Henrik93
0

Det "gick" hela natten:) så vi blev lite räddaXD skriver imorgon om det händer någit igen:) eftersom jag arbetar inatt igen:)

ALPHIRA
1

Hej Henrik. Jag jobbar både med psykiskt sjuka och på äldreboende.

På en avdelning med psykiskt sjuka kommer en själ och fysiskt rör på personalen. Det var så att det fanns en tresits-soffa i allrummet (där personalen brukade sitta). När en man levde och vårdades på avdelningen brukade han alltid sitta mitt i soffan och se på TV.

Efter sin död vill han fortfarande se på TV ibland. Om någon av personalen råkar sitta på soffan kommer han och puttar dom vid sidan (snällt) för att han skulle få sin plats. Det har personalen känt helt fysiskt. Detta har jag fått berättat för mig.

En patient där berättade att den där mannen (som han kände) går från rum till rum på nätterna bara för att kolla läget.

Själv såg jag bara en skugga där en gång (på kvällen ii ljust rum). Nattpersonalen berättade att dom hört steg. En personal hade fått lov att ha sin liten hund med sig på nätterna. Men hunden blev så orolig och rastlös att det gick inte i långa loppet.

På äldreboenden LANDET RUNT spökar det, tror jag. Har själv också upplevt saker under nattpasset fast jag försöker hålla mig så stängd som möjligt. Jag tycker interiören och dom där långa korridorerna är hemska redan som dom är. Men ingenting så drastiskt som du har jag inte upplevt på jobbet.

Ha det bra, Henrik och arbetslust! Du behövs.

Henrik93
0

ja, jag funderar på om jag ska gå till någit medium och be om hjälp för att utveckla mig själv och handskas med dom.

Henrik93
0

ja, jag funderar på om jag ska gå till någit medium och be om hjälp för att utveckla mig själv och handskas med dom.

ALPHIRA
0

Dagens bästa idé. Gör det.

stephanieharms
0

Hur känns det i huvudet på dig då, om det känns något? För ibland när jag går runt på jobbet (sommarjobbar på ett äldreboende), så känns det precis som snabba impulser/stötar i huvudet.. Då känns det som att jag blir yr och matt i kroppen men går över lika snabbt igen. Känns även ibland som att någon följer efter och iakttar vad jag gör, men försöker att inte tänka på det för mycket. :)

Henrik93
0

Det känns som att jag blir iakttagen, och vissa gånger känns det som "dom" sköter sitt jobb bara, eller går runt som dom äldre som lever dmr nu gör utan att dom märker oss som är där. ibland får jag hjärtklappningar eller illamående. Också kan jag bli helt tom i skallen bara. Nu jobbade jag visserligen natt och var väl lite yr pga att jag inte hade sovit på 24 timmar.