VENEDIG
jaha..vänner nu var man hemma igen..det första man möter i venedig..var regnbågen i mestre..sen var det bara att ta nästa buss till fusina..där hamnade man på campingen..och det var jättefin..men pizzeria/bar/resturang/supermarket och karjoke…tvätt/toa/dusch..god mat och dryck…sen tisdag..gick resan till gammla Venedig…där var det bara båtar överallt..så det blev gondol..1000kr..där spelades musik..och rop över allt mellan husen…broar överallt oxå..så det blev en heldag i venedig..så fötterna var onda så vi stanna och åt mat…tog sen båten hem igen till campingen..kvällen sen blev det karjoke och en öl…dagen efter kl 9..tog vi bussen till mestre..checka in väskorna i förvaring..där blev det shoppingrunda..hela dagen..sen kl 14.15..tog vi buss till flygplasten…satt där några timmar..sen väg det att åka hem…blev möt av regnet här i skavsta..men kommer att sätta in bilder på fotoalbumet här..köpte mig en mask..sen grejor till barnbarnen..resan var skön och rolig…såg mycket av allt…men det är jättedyrt i venedig…mycket glasbutiker och guldbutiker…och andra sovenirbutiker…resturanger…massor av gondoler..blommor/träd och mågra minneshus…ja det var en del..kram
ps..kolla alla båtar för att se om galdra var på ingång..men ingen galdra så långt ögat kunde se…
dom andra bilderna kommer sen

Välkommen hem drutten!
Vad roligt att du fick en sån underbart trevlig resa i Venedig!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Välkommen hem,tjejen!!Kram Ewa
Hej Drutt!
Va härligt du verkar ha haft det, ska bli kul att se lite bilder sen. Jag har varit där fast det var ca 9 år sedan och jag åkte ingen gondol..
Har dom fortfarande hål i golvet på toaletterna?
kramis

Välkommen hem Druttfia!
Härligt att höra att din resa blev lyckad.
Kram

Tack för kortet! 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

småler..ja min sambo sa att det var hål i golvet..hi hi..fast på damernas var det inget hål…småler är sjösjuk idag..allt gungar…bilderna kommer..måste bara fixa alla röda ögon..tror inte nu att det har gått het till för ögon är röda..hi hi..håller på oxå i tvättstugan idag..ps..såg ingen vikingabåt heller…båter fast det…men ingen övernartulig…kram
här är en av trädblommorna…blommorna var stora som stora assetter….

Åhhh, blommor!! :D
Jättevackra,!

på en bild som det står gondol på är SUCKARNAS BRO

Hej drutten.Tack snälla för kortet.Guuuud vad jag vill åka dit.Jag brukar alltid undra hur mycket gammalt det ligger på botten av kanalen i Venedig.Man kanske kan gräva ut den en vacker dag.Köpte du en sån fin karnevalsmask?-som du har på kortet!
Vi höres…Kram/galdra

jag köpte denna mask…det fanns olika men fy svindyra…men tog en som matchar mattan min….ja du gräva under detta du..det lä finns mycket..kan ju bli rik på kuppen…var inne i en glasbutik….kolla in em spegel…allt var gjort med glas..stora roser band i glas..sen var det bladguld…ja den var helt underbar…men priset var ju inte min plånbok…tycke…40.000 tusen kosta den…men det får bli min dröm..i framtiden..kram

Va köpte du den inte?40 000 kr de va väl billigt.Neej du jag skojar -så kommer ett barnbarn och så var det inte meningen också bara blev det så…..hu hemska tanke….Man bor inte i ett museum heller!Man måste väl kunna röra sig…..Köp du på Ikea då har du råd att sätta speglar i hela sovrummet-och då kan det bli oliiiidligt spännande…HIHI

asgarv…ja du speglar högt o lågt…småfnissar..skulle va läckert…nej dyr 40.000 va lite för häftigt..men jag har en från venedig..som min mamma o pappa släpa hem för 40 år sen..såg en nästan lika dan där oxå..den var mindre den kosta 3.500 tusen…så det är det väl lite värde i nu då…den är ljusblå..men insprutad guld i…lägger in bild på spegel som dom släppa hem..ljuset från cameran gick in i spegeln..men ni ser guldet…
vet ni vad oxå..när jag står och handlar saker till mina barn..så tog jag 4 lika dana..min sambo fråga..varför jag tog 4…då sa jag men dom är ju 4 räkna upp deras namn..men då kom jag på att jag hade ju bara 3 kvar…men skadan var redan gjord..så det blev 4 saker..så jag har ett själv nu…vet inte varför jag tog fyra..hade glömt att min ängel inte finns kvar ju..eller om jag fick något Tecken från andevärden att jag skulle ha 4..

Fina bilder från Venedig. Är lite avundsjuk på dej… får väl spara pengar o åka ner o shoppa i glasbutikerna…. skulle behöva en spegel. Du har ju redan en Venedig-spegel så inte behöver du köpa en till (fast den var "billig").
Jag tror att din ängel var med dej när du köpte presenter till barnen, hon ville också ha.
Välkommen hem drutten,,
Var inne o kollade dina foton,, såg ut som ni hade haft de underbart,,
Dina ord har varit saknade när du var borta,, inte alls samma sak här,,
så ta det inte för vana o bara sticka i väg,, he he,,
Välkommen hem igen "glädjespridaren" *ler stort å vinkar glatt*

Välkommen hem igen!

tack vänner…skruttan jag sticker igen i september…borta då 15 dagar
jag tog 153 kort..på bara 3 fick jag med orbier…kolla in bilden camping Fusina…där finns några stycken..plus en vit dimma över trädet till höger..plus en vit dimma vi mannen med blåa kläder…
inte ett kort från fuktiga venedigt men några orbier…81 kort tog jag där då..det var både regn o fukt…men inte en orb då på fotona….men bara på 3 foton från campingen…där var det skönt och varm kväll…kram

Drutten så där ser inte mina Hortensior ut-orättvist.De e ju buskar-jättevackra.Väntar inte du ditt 4:e barnbarn?Då är det väl meningen att den lilla ska ha nåt också…Den spegeln du har är ju jättevacker inte behöver du nån mer.
Nej du jag hann inte ens tänka tanken på livbåt och Venedig.jag tänkte på dig när jag åkte förbi Katrineholm med tåget……Resan var så lyckad och det hände så mycket och maten var så god…….