Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 517 ggr
aangeleyes
0

deep connection

Hej

För en vecka sedan så fick jag vara med om något helt magiskt. Det kändes som man hade fått en "käftsmäll" dock på ett positivt sätt och kroppen kändes helt paralyserad och tiden tog still. Hjärtat slog snabbare och man kände hur endorfinerna i kroppen rusade. Känslor som man fick uppleva några sek pga ögonkontakt med en man, det kändes som att han "såg" min själ och från ingenstans började få känslor för honom. Jag hoppas alla får uppleva något sådant om ni inte redan har gjort det:) Ni som har upplevt detta, lever ni ihop med den personen idag eller lämnade ni det bakom er?

Efter att ha googlat och fått det bekräftat att det är fler som har upplevt samma sak så skriver jag här nu för att jag är helt förvirrad och kluven kring situationen. Jag är själv medial men i talande stund så får jag inga svar och söker därför efter vägledning här.

Den här mannen har jag känt i ca 5år och är en vän. (dock ingen nära vän). det jobbiga i den här situationen är att det är mitt x barndomsvän. Mitt x har gått vidare med en ny tjej och har köpt hus tillsammans. Så han och jag är ganska klara med varandra. jag har svårt och kasta bort känslan/upplevelsen som jag fick till mig , den gör mig mer nyfiken på honom vilket jag aldrig har varit innan. Har aldrig ens kollat åt hans håll på det sättet innan. Och jag har svårt och tro att ja skulle känna denna känsla om det inte var ömsesidigt.?

När vi smsar så skriver han inte rakt ut att han har känslor för mig utan det kan man läsa mellan raderna då man hamnar i en dialog ex hur mitt x skulle reagera om vi skulle umgås. Ja, det mesta är som sagt väldigt diffust. Jag har ställt frågan till han och han säger att han inte har några känslor för mig men direkt efter så öser han en massa komplimanger på mig. Min känsla säger att han fegar men jag vet inte riktigt eftersom dom senaste 4 dagarna så verkar han ta lite avstånd.

Vad får ni för känslor kring detta? Borde ja lämna denna upplevelse/känsla bakom mig och gå vidare? Eller ska ja vänta ut den här personen?

tack på förhand :)

aangeleyes
0

????:(

[mia-38]
0

Hej aangeleyes.

Jag skulle nog lämna det därhän.
Får känslan av att han leker lite med dej.
Han har ju sällskap så släppt det.

Vet att det inte är så lätt..men försök.

Kram på dej.

Fjäril
0

Hej aangeleyes,

Jag kan förstå din känsla, dels hur mötet kändes men också just nu. Frustrerande.

Han kan vara rädd för hans kompis (ditt ex) reaktion, jag vet inte om killar gör som vi tjejjer - frågar rakt ut " är det okej om jag…."

Mitt tips är att vänta. Gör inget förhastat som att säga till honom att ni ska lägga ner det, men "jaga" honom inte med frågor.

Ska det vara ni, så blir det så ändå Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

[mia-38]
0

Ahaaa,,,han var inte tillsammans med någon? Jag läste lite fel då.
Men säger som Fjäril….jaga inte.
Vill han så kommer han.

Kram

aangeleyes
0

tack för era svar:)

oj ja ber om ursäkt om ja skrev osammanhängande. Mitt x och ja är klara med varandra båda har gått vidare.  Jag börjar dock få känslor för mitt x kompis och det var efter den här upplevelsen :S

Men får ni någon känsla ang den här killen hur han tänker/känner kring oss två?

[mia-38]
0

Tyvärr kan jag inte känna av så…men jag hoppas du får svar av någon annan.
Eller får tiden utvisa hur det blir.

Lycka till. Kyss

aangeleyes
0

förresten kan en sån här upplevelse / känsla endast vara ensidig??

aangeleyes
0

#6 tack så mycket Mia-38:)

#3 tack fjäril:)

Fjäril
0

Njaee, ofta när den där känslan uppstår, hjärtat slår fortare och man får en riktig "kick" i kroppen - då brukar det vara ömsesidigt.

Det var så lite så Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

aangeleyes
0

#9 okej :) bör ja fråga honom just om han "kände" samma sak den gången eller ska ja strunta i det :S Guuud ibland är ja så feg asså, ja vill inte stöta bort han liksom