Livsuppgift
Hur får man reda på vad ens livsuppgift är?
Läste på en sida att medium kan hjälpa till i den frågan, men om man nu inte har tillgång till att träffa ett medium .. vad gör man då?
(Ber om ursäkt om inlägget hamnar i fel kategori .. hittade inte riktigt någon som passade bra in)
- Therese
- Therese
Hej, Kategorin blir så bra så :) Jag är väl en av dem som inte "tycker" att man ska forska i det. Det blir lite som att sia framtid - man går den väg som är satt och missar kanske annat på vägen. Dessutom så behöver vi lära oss olika saker ("misstag") för att kunna gå vidare. Så min tro är den att det inte är meningen att vi ska ta reda på det. Men det är jag det ;) Jag kan däremot se ett samband i att söka vägledning för att få en "hjälp" till rätt spår, detta på bästa sätt via oss själva/våra vägledare. Jag har frågat (mina vägledare) om tidigare liv och börjar se ett "mönster" och ana vad tanken är för mig, men det händer nytt hela tiden så det är lika bra att låta det bli som det blir :) Just nu är jag väldigt engagerad här och lägger mer tid på att dela mina erfarenheter, än att vägleda/heala som jag gjort mycket mer tidigare.
Sajtvärd på Övernaturligt

jag delar Fjärils åsikt. Man ska inte rota idet!!! Och det kommer inte att hjälpa att gå till något medium, inte ens den bäste. För det som inte är meningen att komma till vår kännedom kommer inte att göra det. Och om det gör det så kan det bli katastrof. Katastrof så långt att du tar avstånd från det du ska lära dig och då kommer du kanske få leva om ett snarlikt liv (onödigt anser jag) eller på andra sätt inte lär dig det du ska. Dessutom skulle det komma ut falska saker så kan det bli helt galet åt det hållet också. Det räcker med att medium kläcker ut sig lite halv knäppa saker som att man ska söka efter en mörkhårig man i sitt liv (och så kanske de har missuppfattat eller så missar du din chans i livet men den som verkligen var menad för dig). Rent ut sagt farligt kan det vara.
Mindre kan fungera men framför allt som Fjäril redan har tagit upp, vägledning är aldrig fel.
Alis volat propriis 
Livsuppgiften lär väl vara det som man uträttat i livet, och det kan man se tillbaka på medans man lever. Skulle man få reda på vad man "ska" uträtta så lär det bli galet på många vis.
Äsch då! Jag som är så nyfiken så jag nästan spricker! 
Själv känner jag mig som att jag bara flyter med strömmen just nu, medans jag fortfarande tänker "hm .. tänk om det är just så här det ska vara?" Känns som att allt skulle vara så mycket enklare om jag bara visste vad jag skulle göra, att någon magiskt kan ge mig en uppgift och det ska du ägna dig åt! (Kanske gör det lite för enkelt för mig då
)
Jag vet att jag vill hjälpa folk .. men vet inte med vad eller hur! Och nu när jag ska börja högskola snart och inte riktigt bestämt "vad jag vill bli när jag blir stor" blir jag bara mer förvirrad!
En vägledning låter rätt så bra faktiskt, då jag inte heller vet vad jag vill eller vad jag ska göra med mitt liv!
Om jag ni skulle vilja få lite vägledning, hur mycket kan det kosta tro?
- Therese
Själv hade jag fortsatt där jag varit och varit tacksam för det man har och får ta emot.Även i de mörkaste stunder tror jag att man kan på något sätt se sin livsuppgift där man är . annat är svårt att göra än att lära av sina misstag. de upprepas tills man lär att hantera dom
#4 Man vet aldrig vad man ska bli när man blir stor! 
För att det förändras också över livet och man lär hela livet. En del saker som jag höll på med väldigt intensivt under en period är alldeles borta nu. Sedan skiftar fokuset….det kan komma en tid av när man bara ser draperiet och inte vad som finns där bakom. Det kan kännas otryggt och man skulle gärna vilja att någon annan talar om vad där finns. Visst kan det vara bra med vägledning, någon att bolla med, få hjälp att se lite klarare.
Men det är man själv som vandrar vägen och trampar stigen och det måste så vara. Oj vad man skulle missat under livet om man undvikit de där "misstagen"!
För att allt leder fram till något och ändrar man sig gör man det med vunna erfarenheter. Man vet aldrig när man får nytta av "misstagen".
Du vill hjälpa andra - jättefint! Börja hjälpa andra! Gör något bara litelite…..Så du känner att du kommer igång, att du gör det du vill hjälper…sedan växer det fram för dig….trivs du gör du rätt….
Det är på sitt sätt vägen som är uppgiften.
Lycka till med vad du än gör på din väg!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#6 Vissa vet ju det! Blir ibland så avundsjuk när folk vet 100% vad dom vill göra och hur dom ska ta sig dit! (Mina bröder ..)
Jag tror jag vet vad jag ska göra nu .. och hur jag tar mig dit!
Men det kommer ta flera år innan jag är färdigutbildad, och kan på riktigt börja jobba som det.
Tack alla för era svar, som vanligt är råden och svaren ni ger otroligt kloka och väcker nya tankar! :)
- Therese
- Therese
Kram till dig och lycka till jättemycket!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#8 Tack, och jag skickar en kram tillbaka! :)
- Therese