Följer någon mig?
Hejsan allihopa, jag är ny här och detta är mitt första inlägg, hamnar det helt fel så ber jag om ursäkt..
Det är som så att jag har en undran, om det är en ande som vill säga mig något?
det händer saker när jag är ensam hemma hos min pojkvän, det knäpper (ungenfär som om när man släpper en synål på kakel) i badrummet och i köket och dörrar som knirrar (jag har pratat med alla grannar om de har varit uppe under nätterna men ingen har det)
och en massa andra ljud jag inte kan identifiera och igår morse när jag var ensam hemma och gjorde frukost så såg jag en skepnad av någon som stog i dörröpningen mot hallen och kollade in i köket, när vi "såg varandra" vände denna skepnad och försvann ut mot hallen.
Jag känner mig trött och hängig under dagen men på nätterna kan jag inte sova när jag är ensam för att jag inte känner mig trygg och har en obehaglig känsla av att någon tittar på mig (nästan övervakar mig) och jag hör dessa ljud…
vad är det som händer, och varför?
Hej och välkommen hit!
Har du kikat in i tråden "Hjälp-Tråden"? Det finns massa med bra tips där. Jag personligen tror inte att det är nåt ont utan det är bara någon som kolla till dig, men du kan ju testa att säga ifrån, säg "Inte nu, lämna mig gärna ifred"! För mig funkar det bra, sedan är du nog väldigt mottaglig vad det gäller andar osv, du behöver lära dig att stänga ner dig, tips för det hittar du också under "Hjälp-Tråden" tror jag.
www.mediumjina.se
Hej Jina, tack :)
Jag ska titta igenom den tråden, kan även testa med att be han/hon lämna mig ifred..
på ett sätt har jag nog alltid varit ganska mottaglig då jag kännt väldigt mycket, men det är första gången jag har sett.. jag får även en väldigt obehaglig occh otrygg känsla ..
förstår dock inte varför det händer just när min pojkvän är i närheten, kan det vara för att denna ande vet att min pojkvän inte är troende?
Det kan finnas många olika anledningar. Med min man var det likadant när han bodde i sin förra lgh, fast han hade massa med andar runtomkring sig, jag mådde så illa och var yr av alla dessa energier. Och min man var jämt trött när han var hemma, det var pga att de drog ut hans energi. Vi renade hans lgh och därefter blev det mycket bättre, han var pigg och glad. Sedan flyttade vi till en större lgh, och jag har alltid, innan jag flyttar nånstans, renad hemmet. Hur man gör kan jag förklara till dig om du vill, annars finns det nog i Hjälp-Tråden med. Du får gärna pm:a mig om du vill ha fler råd.
www.mediumjina.se
Känns likadant här de kan röra sig om ett myller av kombinationer.
Hej föresten miikkan & Jina 
Finns ju mycket som lever i bostäder och framförallt när det har hunnit passera några år. Särskilt levande material som trä i bärande konstruktioner, delar i tak som väggar & golv. Allt sånt står ju ständigt under påverkan ifrån tyngden ifrån allt som finns innuti, familjer som bor & rör sig, möbler & allting. Sen ovanpå allt detta tillkommer påverkan ifrån luftfuktighet och skillnader mellan värme & kyla. Årstidernas växlingar mellan värme, kyla & fukt. Mycket då som kan ge upphov till rörelser i material och särskilt spänningar.
Är de så att man bor på ett sätt där man har en jämn & behaglig luft i inomhusklimatet så händer kanske inte så mycket jämfört om man vädrar en hel del & kör mycket med öppna fönster och dörrar & springer ut & in under vissa timmar på dygnet.
Sen finns en sak till som vi inte undkommer och det kallas för Jordstrålning. Kanske hört om Hartmannlinjer, Leylinjer och Currylinjer?
Finns flera intressanta postningar som gjorts inom detta området bl.a av Magi-cat. Gå med slagruta och EMF mätare är sånt som ingår i samma fält. Har själv märkt hemma att dessa magnetfält som då bildas har en viss förmåga att också dom kan påverka litegranna utmed dom platser där dessa linjer går i t.ex väggar. Finns även dom som hävdar dessa linjer fungerar som Astrala färdvägar.
Ja sen finns såklart också källådror och vattenådror nere i marken som vi också påverkas utav, så finns lite av varje som kan hända :)
Håller med Jina där, inte bra ifall man känner sig trött i längden.
Låter lite som de kan handla om en kvinnlig energi som känner en nära samhörighet till din pojkvän men som kanske är lite skeptisk till dig som då är ny på platsen. Behöver naturligtvis inte va så heller, en kombination mot de motsatta också som kanske verkar i din egen riktning. Nog inte ovanligt det handlar om båda t.o.m samtidigt.
Hoppas ni får bukt med problemet & välkommen hit!

#4 hejsan Kottschejk :)
Ja det kan ju vara lite allt möjligt som sagt, har inte läst på så mycket om det du nämnde men tänkte jag skulle kolla in på det närmare.
Jag har ju kännt av de andliga tidigare i livet men inte som sagt på detta sättet och att jag faktiskt sett någonting, det är det som får mig att tro att det är någon som kollar in mig, dock har jag ingen aning om vem det kan vara, och vet inte om jag kan prata med min pojkvän om det då han helt tycker att sådant är "hokus pokus"
#3 Jina, ja tack förklara gärna lite närmre om hur det går till :)
Hej miikkan,
Du har fått kloka tankar av Jina och Kottschejk så jag ville bara önska dig välkommen hit till oss 
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack Fjäril :)