Rökelser farligt?
Hej allihopa!
Jag undrar om någon vet om det är farligt att spädbarn/barn är i närheten eller i ett rum där det är rökrlse?

Rökelser har andvänts i tusentals år… så speciellt farliga lär dom inte vara.. Men tex om man inte tål vissa rökelser ex. om man är astmatiker kan det bli problem… Vi alla reagerar ju olika på starka dofter.. Det enda jag har hört gällande rökelser är Huvudvärk och
illamånde.. då har dock rökelsen varigt alldelses för stark..
eller för många rökelser i en liten lokal.. Man har helt enkel andvänt
det hela på felaktigt sätt….
/RL
Farligt vet jag inte men jag tycker att man i alla fall kan ta det försiktigt med dofterna eller undvika det helt eftersom så små barn inte kan säga ifrån själva när det blir för mycket eller obehagligt och barn ÄR känsligare för dofter än vad vuxna är.
/Mvh Marwe 

Ok, det var nämnligen en tjej som sa att det var farligt. Jag har inte tänt det varje dag. Men ibland är det ju mysigt. Tack för era svar.
mvhy Vickan

Rökelser farliga eller ej?
Jag har inte analyserat rökelser, men jag tycker svaret att "om man har astma kan det bli problem…" talar för sig själv.
Ett spädbarn kan kanske lätt utveckla astma om den utsätts för saker som får astmatiker att reagera starkt, å förresten, har ni undersökt spädbarnet om den har anlag för astma?
Jag skulle nog vara varlig.
SEV
Min katt har astma och jag har massor av rökelser hemma som jag inte kan använda…endast i badet och när jag har dörren stängd……..så……..jag mediterar i badrummet när jag badar med ljus och rökelser….det går bra det med