Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 2702 ggr
[akumas7]
0

Guidade meditationer

Hej hej

Jag skulle vilja fråga hur man kan få kontakt med sina guider utan att få en vägled Meditation. Då deta är väldigt jobbigt för mig, för min fantasi är mycket bredare och jag tänker på ett visst sätt. Jag blir lixom nerdragen av guidningens 'änkelhet'. För mig är det lixom en helflod av fantasi som måste vara med. Sedan när de säger nu möter du din guide på vägen. Ibland måste jag 'tvunga' fram en bild bara för att hon säger nu träffar du personen, medans jag ivärkligheten inte har komit dit mentalt. Därför kommer det alltid dit en dit tvingad person, för när jag i värkligen träffar mina guider så har de aldrig möt mig på en väg. De har aldrig gåt med mig och pratat. De gånger jag har möt min guide så dyker den bara upp. Den vissar ingen form, ingen mänsklig form. Det är bara ett starkt vackert ljus. Man kan känna att det är en man. Och en anan gång har den kommit ner ifrån himmelen för att träffa mig. Och jag har kunnat tyda vingar på deta vackra ljus.

Men för mig har aldrig en guide varit en människa, för mig är det en 'hjälpare' från gud. Därför tror jag att den tex kommer ifrån himmelen eller bara dyker upp. Jag har dock bara lyckats se honom 2gånger. Och dessa gånger har jag gjort guidade trumresor. Men jag har aldrig sätt hur han ser ut, men jag har aldrig känt mig ledsen när han dyker upp. Han talar dock aldrig med mig, han vissar allting i symbolik. Jag tror att det är på det sättet som jag tar emot information bäst på :) Därför blir 'vanliga' guidade meditationer inte bra för mig. För det är inte så jag går till väga när jag ser mina guider.

Därför undrar jag om ni vet någon sorts Meditation där man inte går längs en stig och sitter på en stude och träffar sin guid som 'säger dig' någonting :)

Nä saken är väl den att jag vill veta hur han ser ut och vad han heter och jag vet inte hur jag ska lyckas med det. Kan man använda pendel eller tarot kort eller liknande hjälpmedel till det eller är det bäst att meditera?

Hällsningar

[skogsstigen2]
0

Hej

Vägledd Meditation? Jag förstår inte riktigt din tråd. Vill du ha tips på en Meditation?

//skogsstigen2

[akumas7]
0

Ja det är precis det jag vill :)

[skogsstigen2]
0

Sitt ned och lägg fokuset på andningen. Den lärde jag mig för 7 år sedan och det är den som är mest naturlig.Glad

[Yantra]
3

Hej!

Jag tycker det låter som om du har redan hittat din metod för att få kontakt med din vackra lysande guide. Vad ska du med tips från omvärlden. Varför skulle de veta mer än du?

När jag läser din text så känner jag igen mig i min process. Gör inte som jag gjorde. Jag lyssnade på alla självutnämna vägledare som skulle veta mer än jag. Det jag talade om viste dessa självutnämnda lärare inget om. Då skulle jag plötsligt vara deras lärare.

Du skriver i din text att du tycker att vägledande meditationer begränsar dig och ändå är det vad du söker…jag vill inte vara elak. Så uppfattar jag texten men jag kan ha fel! Då vill jag ta mitt ansvar!

Det finns inget rätt och fel! Jag tycker du ska undersöka din egna metod och utveckla den. Ge tusan i vilka metoder som är populära nu, för de ändras hela tiden! Var stolt över vad du har för du har en fantiskt gåva.

tro på dig själv! Detta är din privata väg…ha kul! Skrattande

Slösa inte med din livstid på jorden med att gå bakåt i din utveckling. Lita på vad du får till dig. Om du inte kan sätta ord på det? Vem bryr sig, du vet vad du upplever - det är det ända som betyder något!

Lycka till!!!Skrattande

kram från Yantra!

Ghosthunter
0

Jag har samma problem med guidade meditationer också. Det är lätt att man lägger in logiken och ser precis det som den som leder meditationen säger och sen så är det sällan i rätt takt heller…oftast för snabbt, men även för sakta ibland.

Ett enkelt sätt att möta sin guide under mediation är att bara föreställa sig att man sitter på en vacker plats som man tycker om och helt enkelt bjuda in guiden.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"