Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 10314 ggr
Fjäril
5

Borttappat-tråden

Då var det dags för en ny tråd, den andra började bli så lång.

Tidigare tråd: (kika där för senast svar/fråga)

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4fb0b973d4ebea6f950007b4-borttappat-traden?discussions-1

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden.

Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till. Glad

Lycka till!

(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)

Sajtvärd på Övernaturligt

BusBella
0

Då försöker jag igen… Båda mina plånböcker är försvunna. Jag behöver verkligen hitta dem eftersom det sammanlagt finns över 3000 kr i dem, så det är ganska akut och dem har varit borta en längre tid. Den ena är enfärgad svart och den andra är kakifärgad. Jag börjar bli desperat, jag behöver verkligen pengarna.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

ninjinsama
0

Nu har jag tappat bort ett armband också. det är en svart läderrem med en fjäril i metall på. på fjärilen finns 2 vita stenar. sist jag såg det tror jag var för nån månad sen då jag lade armbandet på golvet brevid sängen före jag skulle somna. hjälp uppskattas!

Maikailoa
0

#1 skrivetav BusBella

"Båda mina plånböcker är försvunna."

Verkar som att någon utav dem kan finnas vid en vit luddig duk som befinner sig nära golvet i något mindre rätt mörkt rum, typ hall eller garderob.

Med luddig duk menar jag något där fibrerna "luddar" ut runt kanten.

Maikailoa

Maikailoa
0

#2 skrivetav ninjinsama

"Nu har jag tappat bort ett armband också"

Bord och stolar, möjligtvis någon sorts servering. Uppe mot taket är det något som är orange. Sedan är där något på sidan av, (bredvid något bord kanske), som brett upptill och avsmalnande nertill, känns som en apparat; inte en damsugare, men möjligtvis något elektriskt.

Maikailoa

Tuffsan81
1

Hej.

Håller på att rensa bland min mammas saker och jag undrar om någon kan hjälpa mig att se vart hennes Norska folkdräkt (burnad) tagit vägen, och om vi kan få den tillbaka.

Comely
0

Hej! Är det någon som kan hjälpa mig att hitta mina sandaler? Dem är bruna och har smala remmar som går vågrätt över foten.

BusBella
0

#3 Fortfarande ingenting… Kan du se något mer?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Jossangizmo
0

Min sims 3 skiva är borta… Det är sims 3 husdjur, jag har fördralet men inte skivan! Beroende som jag är har lite panik just nu :s

Maikailoa
0

#5 skrivetav Tuffsan81

"hennes Norska folkdräkt (burnad)"

Jag ser en naturvit avlång sak, i formen som ett badkar, raka sidor och rundad i änden. Men jag begrep inte om den ligger ner eller står upp. Runt omkring är det också vita väggar. Det här föremålet, om det är en kista eller port, handhas av en person.

Intill är där också som breda band i ett rutmönster.

Maikailoa

Maikailoa
0

#6 skrivetav Comely

"mina sandaler"

Kanske intill någon orange/brun bag med en rad halvcirklar nertill, denna står uppe på något, en bit upp, inte på golvet.

Maikailoa

Jossan91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej! För precis ett år sedan fick jag en Packard Bell Extern hårddisk, svart, i present av min mamma. Den hårdisken är väldigt viktig för mig då den innehåller viktiga saker ex bilder, texter, filmer, musik. Sist jag kom ihåg att jag använde den så var jag hos min pojkväns hus på landet. Skulle verkligen vilja ha den tillbaka då den varit borta väldigt länge och vi har sökt överallt känns det som.

Skulle vara tacksam för all hjälp!!

Maikailoa
0

#238 skrivetav Pilu

"badkort"

Jag vet inte vad detta är men det ser ut som en kameralins, rund och svart, hard och kanske blank, men inunder mot den sitter det som som ett ljust skydd.

Om det kan vara någon ledtråd kanske.

Maikailoa
0

#239 skrivetav Solum_Luna

"Så om någon annan vill försöka på det första halsbandet"

Får för mig att någon har det på sig.

Maikailoa
0

#7 skrivetav BusBella

"#3 Fortfarande ingenting… Kan du se något mer?"

Vad jag kan få fram så ligger den öppet, på eller intill någon sorts duk, med fransar kanske, och halvmånemönster, lite dragning åt ljusblått.

Maikailoa
0

#8 skrivetav Jossangizmo

"Min sims 3 skiva är borta… Det är sims 3 husdjur"

Har en känsla av att den kan ligga i en mindre hög en bit upp i en svart bokhylla, där verkar vara en flik som hänger ner, framför, som ett hörn på en näsduk eller ett blad till någon växt.

Maikailoa

Maikailoa
0

#11 skrivetav Jossan91

Heej! För precis ett år sedan fick jag en Packard Bell Extern hårddisk, svart

Kan verka lite konstigt, men kan den möjligtvis ha farit ut genom ett fönster, ett par våningar upp. Känns som att den har legat på en gräsmatta eller backe.

Maikailoa

Jossan91
0

"Heej! För precis ett år sedan fick jag en Packard Bell Extern hårddisk, svart"

Heej, jag kan helt ärligt säga att jag inte kan se det hända, högsta våningen jag varit på är andra och då är gräsmatta eller backe högst omöjligt. Kan du se någonting annat? Om den har åkt ut en svart väska eller något? Senast jag hade den?

hoppetossan
0

Hej!

Jag undrar om någon kan se vart en bok jag lånat på biblioteket har gömt sig. jag kan inte hitta den någonstans. Den är tunn, ihopahäftad och heter "Naturen och trädgårdens betydlese för hälsa och livskvalitet".

Tacksam för hjälp då den redan ska ha lämnats tillbaka!

Fjäril
5

Jag vill  bara smita in och tacka fantastiska Maikailoa och vargman för deras otroliga engagemang i våra borttappat-trådar!!

Sajtvärd på Övernaturligt

vargman
2

Tack så mycket Fjäril!:):)

Maikailoa
0

#17 skrivetav Jossan91

"Kan du se någonting annat?"

Nja, nu ser jag något som kan vara kullersten. En yta som är som en mosaik av ljusblå/grå rutor.

Får en känsla av att den är trasig och kastad.

Maikailoa
0

#18 skrivetav hoppetossan

"vart en bok jag lånat på biblioteket har gömt sig"

Möjligtvis att den är intill ett föremål som är klotformat, kanske med plana sidor uppe och nere, det kan vara dubbelt också.

Kan vara klätt med tyg. Uppepå ett bord. Som jag ser det till vänster om en trapp.

vargman
0

#18 hoppetossan

Jag tycker mig se att boken ligger under andra böcker, tidningar i närheten av en flätad träkorg möjligen flätad trästol. Det känns iallafall som det är något som är flätat som finns i närheten av platsen där boken ligger.

//Cool

vargman
0

#11 Jossan91

Jag får en känsla av att din hårddisk ligger packad i en väska alt i en påse. Den har helt enkelt glömts att packas upp efter en tur någonstans. Jag kan tänka mig att denna påse/väska finns där du även förvarar kläder och annat som du inte får plats med någon annanstans. Klädkammare/byrålåda/källare. Ja, du vet nog själv vilken plats det är jag vill åt:) Tänk kläder, väska, påse och börja jakten!

//Cool

Jossan91
0

Tackar för svaren, får se om jag hittar den!!

vargman
0

#8 Jossangizmo

Vart förvarar du dvdfilmer alt. cdskivor? Jag får till mig att sims har hamnat i en hög med skivor som inte kommit i sina resp. fordral…Har du någon sådan hög så leta där. Skivorna kan ligga vid din datamöbel alt. i bokhyllan eller liknande!

//Cool

Nevina
0

Mina favoritbyxor har varit borta i månader. Jag tror att de försvann i min lägenhet, men vet inte säket. De är svart-grå, tighta, utan fickor i jeansliknande tyg. Även ett ganska långt halsband med många små svarta rosor är borta. Väldigt tacksam för tips om var de kan finnas.

vargman
0

#27 Nevina

Halsbandet lyckas jag inte spåra:( Ang. byxorna…har du tittat bakom/under möbler där hemma? Tycker mig nämligen känna att de av misstag hamnat på ett dolt ställe som är trångt…Det kan även vara så att byxorna hängt på en galge i en garderob och ramlat ner när du tagit något annat plagg och därmed hamnat på ett dolt ställe där du brukar ha kläderna. Kanske är byxorna gömda helt enkelt av andra kläder för att de ramlat ner och inte är synliga?

//Cool

hoppetossan
0

Tack för svaren, ska leta och se om jag hittar den! :)

TheSeacher
0

#27 skrivet av Nevina

Byxorna ligger i ett hörn, garderob eller direkt i ett hörn i din klädkammare. Iaf liknade rum som klädkammare. Du skulle ha tvättat dem men la undan dem i all hast för ta dem senare. Du väntade gäster eller dyl just då.

Söker och därav en sökare

plutopellis
0

Hejsan!

Har förlagt en svart map med scrapbook saker. Den har inte kommit fram sen vi flyttade. Är inte alls akut eller något men hade varit roligt att kunna lägga den bland de andra sakerna Glad

Tack på förhand

vargman
0

#31 plutopellis Som en blixt…fick jag till mig fotografier. Vet inte varför men kan du ha packat boken ihop med fotografier? Kanske inte uppackat helt ännu? Annars kanske du bör kika där du har lite fotografier… Känns som boken finns på samma ställe nämligen. // Mvh

plutopellis
0

#32 Tack! Jag ska undersöka detta, ska bara komma på vart fotografierna är! *hahahaha* Nä allvarligt, tror att jag har en del i en låda och sedan tror jag har en del uppackat uppe i bokhyllan. Ska undersöka detta. Tack snälla du för så snabbt svar! Kyss

Annira
0

Hoppas på att hitta någon med medial förmåga här inne som skulle vilja hjälpa mig med en sak.

Det är så att jag har tappat bort en teckning som jag målat för något år sedan, A4-papper, akvarell.. Ligger troligen bland fler teckningar som jag målat, och hoppas på att hitta även dem..
Vill ni kan jag beskriva den ytterliggare, men är ju också roligt om någon kan beskriva själva bilden..

Det är en viktigt målning för mig, som jag så gärna skulle vilja se igen!.. Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta…

Kram, Annie

Pilu
0

"Hej.

Jag har tappat bort ett kärt smycke, vore glad om nån vill försöka hjälpa mig! Är två avlånga, platta brickor på en kulkedja. På första brickan står det "kärlek" på ena sidan och "061103" på andra sidan. På andra brickan står det"max" på ena sidan och"091103" på andra."

"Hej igen :)

Jag skrev inlägg nr 30 (ett kärt smycke) och jag fick svar i inlägg nr 34 och 47. Jag har storstädat hemma och idag låg jag och lyste med ficklampa ner genom springorna på altangolvet utan att hitta smycket :D Jag skulle bli jätteglad om ni har tid och lust att göra ett till försök att se var smycket kan tänkas finnas (om jag ska leta mer på samma ställen, om ni kan se nåt mer som finns i närheten)!

Sen så upptäckte jag i söndags, när jag skulle bada med min son, att mitt badkort var borta - ett vitt plastkort, bad 12 ggr, student. Det brukar alltid ligga i plånboken men nu fanns det inte där. Nån som kan se nåt?

Tack på förhand :)"

Jag gör ett sista försök att lägga in mina sökningar igen då den andra tråden är stängd. Har fått tips om att smycket kan finnas på en tygklädd yta nära en arbetsbänk eller under altangolvet men jag har inte hittat nåt där. Badkortet fick jag tips om att det kunde finnas vid nåt liknande en kameralins, har en kamera men där är det inte. Vill någon försöka ge mig mer info vore jag väldigt tacksam :)

vargman
0

#34 Annira Jag har ingen aning om det är din målning jag får upp men jag får upp ett porträtt på en hund. Hunden känns vilsen. Lite felplacerad. Känns som hunden vill vara någon annan stans. Om inte detta har med din målning att göra så strunta i detta inlägg. Jag skrev bara för säkerhets skull. Men om jag är inne på rätt spår så vill jag att du tittar på en plats hemma hos dig som du förknippar med hund. Där omkring fast högt upp kanske målningen finns? // Mvh

Nevina
0

#30 Sist jag såg byxorna hade jag tvättat dem. Det hade varit en del stölder i tvättstugan, så jag kollade noga att mina favoritbyxor var kvar (vilket de var) när jag skulle bära upp tvätten till lägenheten.

#30 & #28  Under möbler ligger de inte. Det är möjligt att de hamnat i klädkammaren, där är mycket grejer just nu. Men jag förvarar alla byxor i linneskåpet. Jag ska hem och kolla. Tack så mycket. Jag hör av mig om hur det går.

Jossan91
0

Går inte så bra med sökningen, kan du se något mer?

Jarado
0

Hej

Jag undrar om det finns någon "sierska/siare" därute, som kan hjälpa mig.

För ca 1 månad sedan försvann mina jobbnycklar spårlöst.

Är det någon jättevänlig själ som kan se vart de tagit vägen? Vad behöver ni veta för att kunna hjälpa mig?

Kram Jara

Maikailoa
0

#35 skrivetav Pilu

"badkort"

Det är inte säkert att det är en kameralins, möjligtvis är det den ljusa delen inunder som är mera en ledtråd. Hård, vit plast, nylon.

I någon lokal som knappast är en bostad.

kanske att där hänger saker på väggen till höger, (kläder), och "plastsaken" är till vänster, 1-1,5 meter upp.

Maikailoa
0

#39 skrivetav Jarado

"mina jobbnycklar"

Dom kan vara intill ett föremål som verkar vara som en ram, inte fyrkantig, men ändå som en ram, typ som en cyckelram. Den är ljus, vit och grön, kanske neongrön.

Digilisa
1

Tack snälla Maikailoa för hjälpen, nycklarna är hittade!!! Skrattande

Hälsningar från en glad Lisa

Annira
0

#36 Tror visst att du kan vara inne på rätt spår vargman! Målningen jag pratar om är iofs inte den som föreställer en hund, men jag tror att den målningen jag söker kan ligga ihop med en bunt andra målningar, däribland en skiss/teckning som jag gjort av min förra hund. Vilsenheten och förrvirringen kan jag också förstå, då han är omplacerad i dag, då vi inte trivdes tillsammans, kanske det du kände av?
Har sökt vidare och letat på hundrelaterade ställen, allt jag kan tänka mig, men har ej hittat nått.. Konstigt om de skulle vara helt bortblåsta..:/

#41, Vore jättesnällt om du också skulle vilja försöka att hjälpa mig..? :) Du fick ju uppenbarligen ett riktigt snabbt resultat, så det gjorde mig nyfiken.. :)

Jarado
0

#39 Tack för svaret!

Kan du se om de är hemma hos mig? Jag kan inte identifiera någon ram.

MVH Jara

ptra09
0

Hej!

Hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag kan inte hitta min klocka, av märke Tommy Hilfiger. Fick den i morgongåva av min man när vi gifte oss.

Senast jag såg den stod vår son på 3,5 år och provade den och detta är ca 3 veckor sedan. Har letat på de platser där jag brukar lägga den utan resultat.

Hoppas på hjälp!

fuyfuydesu
1

Hej!

Det är så att jag nyss flyttat till ett kollektiv, efter bara några dagar försvann 2 klädesplagg, en blå tunika med vitt broderi på och en lång svart kjol med tyll. Letat överallt med de finns inte, misstänker att en flickvän till en som bor här har snott dom, men inte säker. Det är mina favoritplagg så skulle vara jättetacksam om någon kan se vart de är :)

Tack på förhand!

Ellie68
0

Hej

För många år sedan fick jag en ring efter min mormor, hennes förlovningsring. Och jag tror att min syster fick vigselringen. Hon tror inte att hon har fått den medan min mamma tror det och antagligen att hon sedan tappat bort den. Var kan ringen vara?

Hoppas på hjälp

JMax
0

Hej

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig hitta min ena lägenhetsnyckel som är på vift? Troligen har min far haft den och det grämer honom och även mig så att han/jag inte kan hitta den då den måste lämnas tillbaka inom de närmaste dagarna.

Oerhört tacksam för all hjälp!! Pm:a gärna svar!

Tack på förhand!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Maikailoa
0

#34 skrivetav Annira

"Det är så att jag har tappat bort en teckning som jag målat för något år sedan, A4-papper, akvarell.."

Nå, jag fick upp en ljus bild, två personer i vinterkläder står framåtböjda, och med röda näsor.

Maikailoa
0

#44 skrivetav Jarado

"Kan du se om de är hemma hos mig? Jag kan inte identifiera någon ram."

Verkar definitivt neongrönt, och lite guldbrunt. Någon sorts ramverk, rör eller band eller vad det nu är går kors och tvärs.

Knappast något du har hemma. Kanske någon meter brett och ett par meter långt.

Tror det är utanför ingången till något ställe där folk är.

wickedshadow
0

Jag vet inte vart jag gjort av min bankdosa, kan någon se vart den finns? Undrar också om någon kan se vart jag lagt min bruna bh, som jag gillar väldigt mycket.

Jossan91
0

Heej, nu är det så att min pojkvän inte kan hitta sin mobil, det är en vit xperia x8 och den ska ligga i hemmet vi är i. Den har varit borta i 2-3dagar.

Snälla hjälp oss att hitta den!

Smullis
0

Har "tappat bort" min katt på 9 år. Varit försvunnen i säkert 3 månader nu. Någon som vet om han fortfarande lever :( Han är svart med en vir fläck på bröstet.

Och så har min mor tappat bort sitt älskade guldhalsband, det var några år sen.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Jossan91
0

Kom precis på en annan sak som är bortblåst för mig, midjeskärp. För den som inte vet vad jag medar är det breda skärp som man har under brösten och över midjan. Vet inte hur många jag har då dom har varit borta ganska länge. Alla är iaf svart och har ett metallspänne som man sätter fast skärpet med.

Dom kan nog vara ungefär var som hellst men tänkte iaf försöka.

idaakaarlsson
1

Hej. Undrar om någon kan hjälpa mig. Jag tappade bort mitt armband för ungefär två veckor sen. det är ett svart lädersktikt flätat armand med silverknäppe med ett K på.

Någon dom kan tänka dig veta vart det är?

JMax
0

Någon som vill försöka med inlägg #48?

Snälla Kyss

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annira
1

Vargman och Maikailoa, tack för hjälpen! Fann idag alla bilder inklusive den i akvarell som jag letade efter. Bild på akvarellen bifogad..:)
Bilderna låg i en kartong i källaren, där jag trodde att jag bara hade bilder från högstadie och lågstadiet, har inget minne alls av att bilderna ska ha hamnat där!..

Annira
1

Och vargman, kan detta vara hunden du såg?

Maikailoa
0

#45 skrivetav ptra09

"hitta min klocka"

En ledtråd kan vara något som ser ut som en vred i glas, på ett skaft, kanske 4 armar som går ut. Påminner mig om en vattenkran, men jag tror snarare att det är i närheten av ett klädförråd.

Maikailoa
0

#46 skrivetav fuyfuydesu

"2 klädesplagg"

Jag tror att dom kan vara som ihoprullade och på någonting fyrkantigt, en sorts möbel kanske, men där är ändå något över dom. Så om det kan vara ett tunnt lock eller så är det ett bord med en hylla under. Verkar vara nästan kvadratiskt och högt som ett soffbord.

Smullis
0

Snälla, hjälp mig hitta min katt :(

Maikailoa
0

#47 skrivetav Ellie68

"Var kan ringen vara?"

Det jag får fram är något långt och smalt, ljust, kan vara som en växtdel, en gönsak eller ett band; detta drar iväg över en rund kant eller en rulle, så frågan är om man har dragit upp den över kanten/rullen och att den sedan smätter tillbaka.

Ett par dm lång och grov som en lillfinger.

Maikailoa
0

#48 skrivetav JohannaMax

"min ena lägenhetsnyckel"

Något med ett mörkt plagg som är en våning upp, man har kanske en mörk jacka på sig och går nerför trappen med handräcke till vänster, man går rätt hastigt.

ptra09
0

#59skrivet av Maikailoa

(#45 skrivetav ptra09

"hitta min klocka")

En ledtråd kan vara något som ser ut som en vred i glas, på ett skaft, kanske 4 armar som går ut. Påminner mig om en vattenkran, men jag tror snarare att det är i närheten av ett klädförråd.

Tack. Du ser inget mer? Jag har svårt för att förstå vad du menar. Tror du den ligger gömd eller hänger den?

Jag fortsätter leta sålänge.. :)

Maikailoa
0

#51 skrivetav wickedshadow

"Jag vet inte vart jag gjort av min bankdosa"

Den verkar ligga under något platt som lutar lite, där är luft under, men jag kan tänka mig att det är under en bok eller snarare en ganska tom pärm med klämmor.

Maikailoa
0

#54 skrivetav Jossan91

"Kom precis på en annan sak som är bortblåst för mig, midjeskärp."

Det kan sitta på en kägelformad figur, kanske att det är ett leksaksdjur, ganska högt och tjockare där nere, som en kägla.

Maikailoa
0

#53 skrivetav Smullis

"Har "tappat bort" min katt på 9 år."

Vad jag kan se så är katten hos en man. Han är väl medelålders, rätt smal, tunn nacke, mörkt hår, lite grann som August Strindberg till utseendet.

Maikailoa
0

#52 skrivetav Jossan91

"nu är det så att min pojkvän inte kan hitta sin mobil"

Har ni möjligtvis någon område med mörkrött eller brunt tunt tyg, kanske tygband som sitter intill varandra som ett "galler", det ska vara i änden på någonting. Jag tror telefon ligger till höger om detta, annars är det något vitt mindre föremål som är där.

Maikailoa
0

#55 skrivetav idaakaarlsson

"Jag tappade bort mitt armband"

Detta skulle kunna vara vid ett matt blågrönt område, en svagt konisk form/föremål med ett mörkblått mönster på. Eventuellt om det kan vara en fotölj med mönster på armstödet, men det är osäkert.

Maikailoa
0

#64 skrivetav ptra09

"Tack. Du ser inget mer? Jag har svårt för att förstå vad du menar. Tror du den ligger gömd eller hänger den?"

Det kan vara ibland diverse glasföremål. Inte direkt dolt, men på något vis ihopalagt.

Jossan91
0

#66 & 68 Tackar, men har svårt att förstå. Kan du se något mer som skulle kunna hjälpa?

ptra09
0

#70skrivet av Maikailoa

#64 skrivetav ptra09

"Tack. Du ser inget mer? Jag har svårt för att förstå vad du menar. Tror du den ligger gömd eller hänger den?"

Det kan vara ibland diverse glasföremål. Inte direkt dolt, men på något vis ihopalagt

Ser du i vilken typ av rum?

Jag har en gammal klocka som låg på en brunbetsad byrå i mitt klädrum, bredvid några gamla parfymflaskor. Kan det ha varit den du såg? Har ännu inte lyckats hitta min nya klocka.

Är jätte tacksam för att du tar dig tid.

Jossangizmo
0

#15 & #26 Tack för svar men tyvärr har skivan inte dökt upp. Jag har kollat på ställen ni beskriver men inga resultat. Ännu en gång, tack för hjäpen och jag får leta vidare, den kan inte bara försvinna sådär ;)

Jossan91
0

#68 av Maikailoa
Vi har hittat mobilen nu, men tyvärr inte där du menade. Vi hittade den bredvid en vit frys i källaren på en blå frysbox. Du såg nog någonting annat. Har du något mer om mitt midjeskärp eller min hårddisk? Den är fortfarande borta.

LauraM
0

Hej!

Jag får panik, jag har tappat bort mitt pass. Såg det senast för några månader sen och behövde inte det just då för att jag hade mitt leg (nu också även det borta, men det har jag tappat). Jag är verkligen desperat. :(

Ellie68
0

#47 Tack för försök Maikailoa. Har svårt att se vad detta skall vara. Kom på lite kompleterande uppgifter om det kan vara till någon hjälp. Ringen är smal och av guld. Troligen står det Nils eller Nisse i ringen och datumet 23 juni 1944.

Tack på förhand

Smullis
0

#67 Okej Tack! Men vet du mer om detta?

catfoot
0

Kan nån se vart sambons Swedbanks internet dosa finns.. Har sökt i flera dagar utan resultat.. Tack på förhandGlad

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Maikailoa
0

#72 skrivetav ptra09

Där kan finnas vit konisk cylinder, ungefär som en vit plastmugg, och jag tror att den ligger ner, halvt ner i något.

Kanske att det är en tvättstuga.

Maikailoa
0

#75 skrivetav LauraM

"Jag får panik, jag har tappat bort mitt pass."

Du kan ha lagt det i ett fat, en askoppp, eller en sorts låg glasskål. Vet inte var detta är, men det verkar som att solljuset kan nå dit emot fatet.

Maikailoa

Maikailoa
0

#76 skrivetav Ellie68

Nej, jag inser att det var inte lätt att förstå. Inte blir det något mycket bättre när jag försöker igen.

Det verkar vara inomhus och möjligtvis relaterat till något hantverk. Kanske något i stil med flätat vide. Bruna och ljusa (ljusbruna) tunna stavar.

[Akkurat]
0

Snälla kan någon hjälpa mig!!

Jag har tappat bort min Astmamedicin, den är ny och aldrig använd!

Den var försvunnen någon gång i början/mitten av juni.

Det är en "pulmicort" och den är röd och vit.

Den brukar ligga i min väska och har haft den i fickan på idrotten, men hittar den inte hur mycket jag än letar.. :(

Tack i förhand vore så tacksam om någon kunde hjälpa mig, min mamma kommer bli galen om jag säger att jag inte hittar den :(

LauraM
0

Tyvärr låg inte mitt pass i någon glasskål, askkopp eller liknande. :( Tack i alla fall.

Maikailoa
0

#77 skrivetav Smullis

"Okej Tack! Men vet du mer om detta?"

Nja, där kan även finnas några barn, tonåringar kanske; Som håller till uppe på ett föremål som är rött och vitt och med en stor vinkel, rött i två nyanser.

Maikailoa
0

#78 skrivetav catfoot

"Kan nån se vart sambons Swedbanks internet dosa"

Verkar som att det är intill något föremål som till formen kan påminna om en bordsservett som är veckad men i en halvcirkel, dock är den mörkt naturvis (beige) med några röda och blå ränder längst ut.

Detta kan eventuellt vara på en låg bänk intill en vägg.

Maikailoa
0

#82 skrivetav Akkurat

"Jag har tappat bort min Astmamedicin"

Den kan finnas där ni har ett blankt gult klot, verkade i det närmaste som ett sådant där prydnadsklot man kan ha i julgranen, området runt omkring är ljusgult.

Syllán
0

Hejsan:D Jag har förlagt min metallic blå ipod, avlång rektangulär till formen, KAN måhända ligga i en rosa strumpa med blommor och katter på. Uppskattar all hjälp!<3

catfoot
0

Tack snälla du..85… Ser du vilken miljö de kan finnas i.. Kök, sovrum, rum ???

OT/Snyggt ....

[Akkurat]
0

#86: tack snälla du!! Kan du se om det är inomhus, eller utomhus? högt eller lågt? :) tack så mycket, jag letar för fullt efter ett gult klot med område som är ljusgult runtomkring.. :)

[Akkurat]
0

#86: Hmm, vi har inget blankt gult klot.. :/

idaakaarlsson
0

#69 Maikailoa

#55 Idaakaarlsson

"borttappat armand"

Tyävrr säger det mig ingenting …. :( kan du se ungefär vilken miljö eller något annan detalj av va det kan vara??

Tack för du tar din tid att hjälpa andra!

justina66
0

Hej,

Jag behöver ha hjälp att hitta min katt "Lilleman", som gick ut 5.5-12

och han har inte setts efter det.Han är  luden, svart och brun spräcklig på kroppen, och vit i bringan och på tassarna. Tassarna är jättestora.Han är 1 år och är kastrerad.

Snälla hjälp mej alla ni som kan,hjälp mej att hitta min kära vän. Glad

MirrisPirris
0

#92 Får fram en bild av att han är vid en liten lekstuga/lekhus på en lekplats. Är varken medial eller någonting men så fort jag tänkte på katten så kom en bild av ett litet lekhus upp. Jaja, du kan iallafall ta en titt på en närliggande lekplats. Vem vet! Lycka till, hoppas du hittar honom :)

Maikailoa
0

#87 skrivetav Syllán

"Jag har förlagt min metallic blå ipod"

Möjligvis kan den vara vid, låt säga en bänk, med något på som är matt guldfärgat med svart rutmönster, schackrutigt fast mer utdraget tror jag. Verkar vara ett prydligt och ordnat ställe. Antingen är det toppytan eller så är det något uppepå som har det mönstret.

Maikailoa

Maikailoa
0

#88 skrivetav catfoot

"Tack snälla du..85… Ser du vilken miljö de kan finnas i.. Kök, sovrum, rum ???"

Jag blev osäker på storleken på det som jag beskrev tidigare, det kan vara stort som en bil eller litet som en sko.

Snarast är det innomhus, hall, källare eller garage.

På något vis verkar det veckat och med lager. Så om ni vet att den är i hemmet så kanske det handlar om någon sko eller väska.

Maikailoa
0

#89 skrivetav Akkurat

"Kan du se om det är inomhus, eller utomhus? högt eller lågt?"

Jag tror att det är texturglas, en glasyta med textur och en gul nyans.

CorneliaAndersson
0

Jag har tappat bort min ena shetlandsgrimma. Den är röd och blå med tomtar på. Tror du att du kan ge mig lite tips?:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Akkurat]
0

#96: tyvärr jag kan inte hitta något klot med texturglas..har letat och letat och letat men jag kan inte hitta den! :(

Men tack så hemskt mycket för hjälpen ändå, du är verkligen snäll som hjälper andra! :)

justina66
0

#93, tack MirrisPirris, jag ska kolla Glad

Är det någon annan som ser något om min katt??

[hanna-w]
0

Tänkte jag skulle prova lite här för min mammas skull .. 

Hennes studentmössa är spårlöst försvunnen, vi hade den framme för några år sedan men när hon skulle plocka fram den till min student var den borta, vi har letat överallt! Snälla, hjälp oss!!

Maikailoa
0

#91 skrivetav idaakaarlsson

"borttappat armand"

"Tyävrr säger det mig ingenting …. :( kan du se ungefär vilken miljö eller något annan detalj av va det kan vara??"

Verkar vara någon sorts möbler eller likande. Intill kan där vara en fyrkantig sak, som en back/låda på hjul eller låga grova fötter. Och vad som såg ut som en otänd veke på ett runt stearinljus.

Maikailoa
0

#97 skrivetav CorneliaAndersson

"min ena shetlandsgrimma."

Mycket vagt, men får för mig att den är innomhus (stall) och att den befinner sig vid, eller strax under, en slät yta (på väggen) men inte på golvet.

[Akkurat]
0

#102: ser du något mer? :)

Jossan91
0

Min pojkvän tappade för ett tag sedan bort ett halsband jag gav honom när vi firade 6månader, det är en silverkedja med en belock på. Kan tyvärr inte säga vad belocket är för någonting då jag köpte tre st och har inte möjlighet att kolla det just nu.

Nidaba
0

Hej,

Jag har tappat bort en nyckel som är viktigt att jag återfinner. Det handlar om en nyckel till en lägenhet som jag haft uthyrd i andra hand. Jag trodde att jag lämnat alla nycklar till andrahandshyresgästen, men de säger att jag behöll en. Jag undrar nu var den finns och var jag bör leta efter den. Finns den överhuvudtaget någonstans där jag kan hitta den om jag söker efter den? Och om så är fallet, vad finns i dess närhet?

Vore mycket tacksam för hjälp!

Hälsningar,
Anna

wirah
0

Mina "spåstenar" är borta, hade dem igår och la dem på byrån i hallen, gick sen och la mig och när jag vakna på morgonen låg dem inte kvar! vet inte om det är jag själv som varit och flyttat på dem… i vilket fall hittar jag dem inte…

Stenarna är ganska små,gråa och dem ligger i en rosa påse.

Tacksam för svar!

Solum_Luna
1

#13 Maikailoa

"Får för mig att någon har det på sig."

Tack! Min syster hade lånat det och helt glömt bort att säga det!

wirah
0

Ingen?

ametisten
0

Hej!

Skulle vilja få hjälp med att hitta mitt körkort! Jag tror att jag "tappat" det här hemma, eventuellt kan min sambo ha flyttat på det men jag kan inte hitta det trots att vi vänt upp och ner på lägenheten, kan någon hjälpa mig? Vore väldigt tacksam!

Tack på förhand,

Maria.

Jarado
0

#50 Hej och tack för svaren.

Nu har jag letat på en massa ställen som verkar stämma in, men icke.

Kan du möjligtvis se något mer som kan vara till någon ledtråd?

MVH

Jarado

Maikailoa
0

#100 skrivetav hanna-w

"Tänkte jag skulle prova lite här för min mammas skull .. 

Hennes studentmössa är spårlöst försvunnen"

Får för mig att den finns vid någon sorts matservering.

Maikailoa
0

#103 skrivetav Akkurat

"ser du något mer? :)"

Nu ser jag en halv bälg, eller en kupig sak som är våfflad, denna är ljusblå, och den ligger lite mer åt vänster som man ser det.

Maikailoa
0

#104 skrivetav Jossan91

"Min pojkvän tappade för ett tag sedan bort ett halsband"

Detta kan vara i en byggnad där det finns några vita stänger, som eventuellt kan vara ledstänger, men dom är nog inte runda utan trekantiga fast med rundade kanter. En kommer in ifrån höger, och den verka nästan gå ner och tillbaka igen, sedan en rakt fram, och den verkar gå upp till ett högre plan.

Maikailoa

Maikailoa
0

#105 skrivetav Nidaba

"Jag har tappat bort en nyckel som är viktigt att jag återfinner."

Den kan ha åkt ner i ett grått plåtfack. Om man står där och neråt lite åt vänster så verkar det vara ett kantigt hål, men det verkar vara en slät botten som ligger för. Möjligt att det är till för ventilation eller liknande.

Maikailoa.

catfoot
0

#95… Sökt igenom möjliga ställen, men tyvärr ingen dosa ..

OT/Snyggt ....

Maikailoa
0

#106 skrivetav wirah

"Mina "spåstenar" är borta"

Jag fick fram den här ledtråden: dom kan vara vid något ställe där man kan hålla emellan fingrarna på höger hand en kort förskruvning, en skruv eller en hylsa med gängor, och så är där en rätt stor sfär, (som kanske ska passa på förskruvningen). Av någon anledning så var sfären vag/otydlig.

Maikailoa

wirah
3

Tack så mycket för hjälpen, dock hittade jag dom innan såg svaret men det stämmer ju!

Jossan91
0

# 113

Som ett trapphus eller en trappa i villa?

Har lite svårt att förstå vad du menar.

[hanna-w]
0

Puffar lite för mitt inlägg hih #100 Kyss

Maikailoa
0

#109 skrivetav ametisten

"Skulle vilja få hjälp med att hitta mitt körkort!"

Det verkar ligga vid något av tunt svart läder; Och så är där vita bågmöster, halvbågar.

Maikailoa
0

#110 skrivetav Jarado

"Kan du möjligtvis se något mer som kan vara till någon ledtråd?"

Möjligtvis en ishockey-rink.

Maikailoa
0

#115 skrivetav catfoot

"#95… Sökt igenom möjliga ställen, men tyvärr ingen dosa .."

Där någonstans kan det finnas någon sorts breda band med skyddspapper, eller på något vis så att det flagar av papper.

Maikailoa
0

#118 skrivetav Jossan91

"# 113

Som ett trapphus eller en trappa i villa?

Har lite svårt att förstå vad du menar."

Sedan är där också, till vänster intill väggen, kanske precis innanför en dörr till ett rum, en sorts prydnadssak med tydliga ytspridda vita kulor. Möligt att de sitter i ett ljusbrunt glas. Verkar stå på golvet och är en meter högt.

Maikailoa
0

#119 skrivetav hanna-w

Puffar lite för mitt inlägg hih #100 Kyss

Hej, såg du mitt inlägg #111 skrivetav Maikailoa?

hexxx
0

Hej!

Tankade bilen idag.

När jag senare skulle skruva på tanklocket efter att jag var klar, var det helt plötsligt borta, spårlöst försvunnet. Tittade överallt, på/under/i bilen, men tyvärr är locket fortfarande borta. Snälla, jag ber om din hjälp! :))

ametisten
0

Tack Maikailoa! Ska fortsätta leta..!

[Akkurat]
0

#112: tyvärr kan jag inte hitta den..men tack så himla mycket för att du tog dig tiden att försöka hjälpa mig!!

[hanna-w]
0

#124 Oj, haha tänk vad blind man kan vara! Haha. Vad menar du med matservering? Alltså som ett skolkök eller mer ett hemmakök?

sanlb01
0

HJÄÄÄÄÄLP!!!

Jag har blivit av med mitt pärlhalsband som jag fått av min farmor! Ska gifta mig nästa lördag och hade tänkt ha på mig halsbandet men han inte hitta det. Hade på mig det den 6/6 sista gången jag kan minnas. Vill verkligen hitta det och börjar bli lite desperat!! Snälla Hjälp mig någon!!!!

/Sofie

grodprinsessa
0

Jag har tappat bort min tanställning modell gomskena. Den är i genomskinlig plast och har metalltrådar.

sist jag hade den var i måndags morgon och jag hade den i min tjocktröjeficka innan jag åkte till stranden för att jobba.

Skulle verkligen behöva hitta den då en ny är några tusen… Har kollat bilen och ite varstans utan lycka.. 

Snälla hjälp… så snart som möjligt innan mina tänder dör.

jag har en extra som ligger på vinden i min lägenhet en bra bit härifrån. Dock passar inte den så det är verkligen just denna jag behöver hitta.

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Maikailoa
0

#125 skrivetav hexxx

"tanklocket"

Känns som att det är kvar där. En stor mörkblå yta med röda Tecken på, och en sorts slang som det nog kan rinna vätska i. Fast jag vet inte om det mörkblåa kanske kan vara ett fordon.

Maikailoa
0

#128 skrivetav hanna-w

"Vad menar du med matservering?"

Fick nog för mig att det var ett mindre ställe, där man har uniform, så knappast hemma.

Fast jag inser ju att det kan vara mössan själv som är uniform, så det är möjligt att jag har fel här.

Men det verkar ändå vara i en sorts lokal, ett samlingsställe för folk, typ en servering eller liknande.

Maikailoa
0

#129 skrivetav sanlb01

"HJÄÄÄÄÄLP!!!

Jag har blivit av med mitt pärlhalsband"

I ett grått område, slätt ganska ljust grått. Och där ska finnas någon sorts blank stålnit, rund med en platt skalle.

grodprinsessa
0

Skulle någon vilja försöka hitta min gomskena? =S 
Puffar #130 trots kort tid för behöver verkligen hitta den =(

Maikailoa
0

#130 skrivetav grodprinsessa

"tanställning modell gomskena"

Den kan vara vid något tyg som är mönstrat gult/guld och rött, men där är också en sak som är vit, rund men avlång och bredare på mitten, troligtvis ett handtag eller fäste på.

Som man ser det, tyg till vänster och det vita föremålet till höger, det kan eventuellt vara en hårtork eller någon sorts behållare, knappast, men inte uteslutet ett handfat.

Maikailoa.

grodprinsessa
0

Tusen tack Maikaiola.
Letat i huset nu.. men inget fynd. =( 
Du vet inte om du kan känna om den ligger här i huset eller på stranden.
Det mest irriterande är att jag inte har en känsla av att den är borta liksom.. brukar ha det när nåt saknas.

I hytten finns ett gulrött rep vi använder vid träning för livräddning det ligger dock i en stor nätbox med massa grejer i. Kan det vara det?

Maikailoa
0

#136 skrivetav grodprinsessa

Jag tycker det verkar som att det hänger saker där, i stil med kläder eller liknade.

Där ska också finnas ett rektangulärt "block" av något halvt genomskinligt, det ligger där eller är fäst mot någon yta, det kan också vara så att det sitter en "arm" i det blocket.

Det känns som ett ställe där man står upp och inte sitter ner, om man kan uttrycka sig så.

grodprinsessa
1

Får leta i hytten känns det som… 
Hänger några våtdräkter där

Finns "korvar" i en av nätkorgarna kanske det…
Och en stol som är livsfarlig så vi använder det bara för att byta om och så… gud vad spännande detta är. =)

skumtezz
0

haha liten knasig fråga, men jag undrar vart min tupperware äggdelare har tagit vägen. har letat efter den i ett par år men har inte hittat den än:P

Maikailoa
0

#139 skrivetav skumtezz

"min tupperware äggdelare"

Jag får en känsla av en blomkålsliknande växt men det verkar vara som på ett räcke eller liknande (smal avsats) utanför en bygnad.

znook
0

Hej .. Båda mina bil nycklar är borta då jag är särbo så kan dem befinna sig i två olika lägenheter per nyckel.

den ena har nyckel knippa och har tre nycklar hängandes i den. försvann runt den 9 juni.

den andra har ja ingen aning om..

SNälla om någon kan se nt säg gärna till.. =(

ptra09
0

Hej!

Jag letar efter min klocka. Frågade efter den tidigare i tråden men jag har fortfarande inte hittat den. Den betyder jätte mycket för mig och är verkligen saknad. Någon som vill göra ett nytt försök?

Tack!

Maikailoa
0

#141 skrivetav znook

"Båda mina bil nycklar"

Någon av dom kan finnas vid ett kaki-färgat föremål. En sådan där dragning åt ljus grå/beige/grön. Kanterna är annan färg.

En jacka, väska eller något i den stilen

Maikailoa

burninglove
0

Hej!

Letar efter mina försvunna guldringar. Jag trodde att de ramlat ner från sängbordet, men jag hittar dem inte, varken under sängen eller i sängbordets lådor. Den ena ringen som betyder jättemycket för mig är av rödguld och har en blå sten (en sk stjärnsafir). Den andra ringen är av rödguld med små diamanter. Ringarna försvann en annan gång men då hittade jag dem under sängen, så var säker på att de hamnat där igen, men där fanns de inte. Kan någon hjälpa mig hitta ringarna? Var ska jag leta? De har varit borta några månader nu.

Tack!

Flöffo
0

Hjälp min vän att hitta sin Katt , snälla! Rynkar på näsan

http://www.facebook.com/groups/425027010872312/

//Flöffo

Läslusen
0

Hej

Har lyckats slarva bort mina hundars vaccinationskort….. finns det någon som kan se vart jag eller min man har lagt dem?

Tack!

Lyan
0

Hej!

Jag har blivit av med en ring som jag fick av min pojkvän. Jag vet inte om jag har lagt den någonstans eller tappat den.

Det var ingen dyr ring men jag hade ändå gärna velat ha tillbaka den eftersom den var just från pojkvännen.

Tack på förhand!

BonnyBlow
0

Hallelujah! Här kanske man kan få lite var!

Jag har tappat mina nycklar. Ca 4-5 st, bland annat till hemmet, cykeln och jobbet (det sistnämnda kommer bli dyrt om jag inte hittar). Som nyckelring har jag en toffs (tänk maria monatzami) av skinn.

I lördags efter jobbet låset jag upp min cykel som stod parkerad på torget på stan (som vanligt. mycket cyklar där) 16:10. Och sedan dess är de försvunna.

Upptäckte inte att de var borta förns på måndagmorgon när jag skulle öppna butiken jag jobbar i. Jag har inte behövt använda nycklarna eftersom min pojkvän var hemma, och han har en smidigare nyckelknippa än mig, så vi tar alltid hans om vi ska någonstans.

Just i lördags åkte vi till ett par kompisar för att grilla. Jag kan inte minnas att jag tog med mig nycklarna dit. Dessutom har värdparet inte hittat nycklarna.

Det skulle vara av mycket stor glädje om Ni kunde se vart nycklarna håller hus! Tack på förhand!

MVH Elin

Flöffo
2

#145 Katten är hemma nu! Skrattande

//Flöffo

ariotellos
0

Hej!

Jag har tappat bort ett 40 grams guldarmband som jag fick av min farmor i 30-årspresent. Fick det nu i helgen och lade det i ett titet fack i en mini fjällräven ryggsäck. Jag kommer ihåg att jag kikade i facket så att armbandet låg kvar, och har ett svagt minne av att jag tog upp det när jag kom hem. Men jag har nu letat i hela huset och kan inte finna det.

Jag är rädd att fallit ur rycggsäcken alternativt att jag har blivit bestulen på det då jag inte kan hitta det.

Snälla hjälp mig att finna det!

Maikailoa
0

#142 skrivetav ptra09

"Jag letar efter min klocka"

Nu fick jag en känsla av en vit och svart päls, en kanin eller något annat djur, i närheten. Kanske en djurbur, men det är osäkert.

Där är också liten platt sak (i plast) som är täckt med bulor.

Jag kollade igen vad jag skrivit tidigare, och det verkar vara ungefär samma sorts ställe. Där det ligger saker ihopsamlade, och det är bara en liten bit ifrån golvet (eller marken).

Maikailoa
0

#144 skrivetav burninglove

"Letar efter mina försvunna guldringar"

Vad jag ser där är någon sorts område / yta med vinklade mönster och former, som L och V, kanske blankt och kanske guldfärgat (gult eller ljusbrunt). Det skulle kunna vara ett tyg, en sammet, som har veckat sig.

Om du kan tänka dig ungefär en sådan yta någonstans, det kan även vara trä.

Maikailoa

Maikailoa
0

#146 skrivetav Läslusen

"mina hundars vaccinationskort"

Dom kan var i eller vid en ljus sak som står på golvet. Verkar vara vit och möjligtvis lite grönt, rundad överdel och avlång, kanske är där något handtag i ena änden.

Maikailoa

Maikailoa
0

#147 skrivetav Lyan

"en ring"

Innanför ett fönster, man kan se ut genom fönstret, där är nog en frottehandduk, och sedan är det som ett hål eller liknande där det är som något svart runt om kanten, svart som planteringsjord. Undrar om det kan betyda att den är nere i ett avlopp.

Maikailoa

Agnes.K
0

Hej!

Jag har tappat bort mitt kinect.

Jag tror att det ligger i en låda eller så….

ellen8.ostling
0

Hej! Jag har tappat bort min mobil(en sån här ) Och undrar om någon sireska eller liknande kunde försöka hitta den? Den har varit borta  i ca en vecka och jag hoppas ni vill hjällpa mig, eller iaf försöka. Tack på förhand!

Lyan
0

#154 Tack! Nu ska jag bara lyckas lista ut var det kan vara :-/

Maikailoa
0

#148 skrivetav BonnyBlow

"Jag har tappat mina nycklar. Ca 4-5 st"

Jag är osäker på vad det är jag ser; gjorde ett försök igår och nu samma sak igen.

Det är ett mörkt utrymme, men det är inte tomt, utan där är något svårbegripligt, som svarta band eller nåt.

Nu såg jag en pojk som verkade kasta in någonting dit, egenom en öppning ungefär som en smal dörr.

Maikailoa
0

#150 skrivetav ariotellos

"ett 40 grams guldarmband"

Verkar som att det är hos ett par män, eller en man kanske, men där verkar vara ett par stycken. En fotölj är där, som han sitter i. Men kanske är det i närheten, en ände på något, en ledstång eller ett skåp, och där verkar gå ett rep runt den änden.

Maikailoa

Maikailoa
0

#155 skrivetav Agnes.K

"Jag har tappat bort mitt kinect."

In under är där en blank yta, kanske en spegel, men kan vara polerad metall. Sedan är där ett sjok med något matt grönt/grått, något i stil med en dörrmatta.

Jag ser också en mager vit katt som inte mår så bra.

Maikailoa
1

#156 skrivetav ellen8.ostling

"Jag har tappat bort min mobil"

Det skulle kunna vara i området innanför ingången till någon loka, det kan vara toalett där i anslutning. Verkar som det är en plats för yngre folk.

Maikailoa

Saran90
0

Hjälp. Vår ettåriga honkatt är borta. Hon ramlade antagligen ut från fönstret  tidigare idag (12/7) och ner till grannens uteplats. Hon sprang in till grannen genom ett öppet fönster, men grannen var inte hemma just då men när han kollade när han kom hem så såg han henne inte så jag vet inte om hon har lyckats gömt sig i lägenheten eller om hon sprungit ut igen. Hon är ljus rödrandig innekatt som inte är van att vara ute och därför är väldigt skygg! Jag börjar bli desperat nu när jag inte hittar inte henne. Vart är hon??

BonnyBlow
1

"tappat mina nycklar 4-5st"

Tack så hemskt mycket för ditt svar, och att du tog dig tid!

Min mammas väninna (Mona, söderhamn) har också en förmåga att se saker. Och det hon fick fram var en bil. Så nu efter ditt svar så känns det verkligen som att dom ligger i ett handskfack i en bil.

Så någon måste alltså ha hittat mina nycklar och lagt dom i sin bil? Det är det enda jag kan tänka mig just nu.

Måtte den personen lämna in dom till polisen (som jag redan ringt två gånger denna vecka) Gråter

Tack än en gång! Kram, elin

ellen8.ostling
0

"tappat bort min mobil" Tack för svaret! JAg ska fortsätta leta! :D

Maikailoa
0

#162 skrivetav Saran90

"Vår ettåriga honkatt är borta"

Det kan vara så att hon har satt sig upp under någon kant intill en vägg. Får för mig att hon druckit vatten från marken, så om det har regnat eller liknande kanske hon är utomhus.

Där kan vara en vit ojämn vägg eller yta.

Maikailoa.

Saran90
0

Tack så hemskt mycket! Ser du möjligtvist om hon är nära vårat hem? /Sara

Saran90
0

''Vår ettåriga honkatt är borta''

Vi har nu varit ute och letat under natten samt lagt ut mat. En granne såg henne igår på en kulle med skog men vi har inte lyckats sett henne.

Kan du se om hon är kvar där på kullen eller om hon har letat sig vidare nånannanstans?

Vi börjar bli desperata nu när hon har varit borta i snart 48 timmar!

MVH Sara

elinmaria
0

Borttappad förlovningsring!

Hej behöver hjälp med att hitta min förlovningsring som är mystiskt försvunnen. Den är slät silverring med datumet 110514.
Såg den senast i lördags, kom hem efter en utekväll med sambon men måste ha förlagt den någonstans eller tappat den.
Har vänt upp och ner på lägenheten utan framgång hoppas någon kan hjälpa mig!

elin

vargman
0

#168 elinmaria Jag får till mig dragkedja. Har du tittat i alla kläder ni båda hade på er,fickor? Väska, plånbok? Allt du kan tänka dig som har med dragkedja att göra.. Kan även vara dragkedja i hemmet. Leta överallt där dragkedja finns. Skor, necessär… // Mvh

Maikailoa
0

#167 skrivetav Saran90

Det som kan vara en ledtråd, eller landmärke, är något som ser ut som en upp och ned vänd golvklubba, ett runt "klubbhuvud" på ett smalt skaft, åt sidan, som på en golfklubba.

stugukent
0

En vän till mej hälsade på, och hennes bilnycklar går inte hitta, kan nån snabbt hjälpa mej och henne.

Vänligen Gunnar

Lottis-Gottis
0

Kan någon hjälpa mig att finna min Chanelleklockkopia? Urtavlan är rektangulär och har vit urtavla och silverfärgad. Har tagit av mig den och lagt den på nått underligt ställe Obestämd

Tack på förhand

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

snuz
0

Har förlagt min nyckelknippa med två mindre nycklar till postfack, och 3-4 större nycklar (vanliga), sen finns det en rosa plastbricka (ni vet sån man kan skriva vad nycklarna går till ex). Jag skulle behöva boka tvättstuga och kan inte göra det så länge knippan är borta. 

Skulle bli mer än tacksam om någon av er fantastiska människor ville hjälpa mig.

sasapf
0

Vår bilnyckel är borta!!

Det är en svart nyckel med en brun läderbit på nyckelknippan som det står Björkmansbil på. Vi hade den i onsdags 11/7 när vi åkte hem från Stockholm men efter det är det helt borta.

Snälla snälla hjälp oss, vi ska på semester på onsdag och vill såå gärna hitta den.

Mvh sara

Maikailoa
0

#171 skrivetav stugukent

"hennes bilnycklar"

Fick se en vit och röd pyjamasdress, och troligtvis en förpackning med pappersnäsdukar, som står in emellan några andra saker.

Maikailoa
0

#172 skrivetav Lottis-Gottis

"Kan någon hjälpa mig att finna min Chanelleklockkopia"

Den kan finns vid några klädesplagg, en (svart) hatt, och någon sorts band med bollar i änden som man ska bära över axeln.

Maikailoa

Maikailoa
0

#173 skrivetav snuz

"Har förlagt min nyckelknippa med två mindre nycklar till postfack"

Så, om en grabb, ser ut som yngre tonåren, har något som är klart gul och skjuter in det framför sig över ögonhöjd eller i höjd jämns med hjässan. Kanske att den är vid något gult föremål i den höjden.

Maikailoa

Maikailoa
0

#174 skrivetav sasapf

"Vår bilnyckel är borta!!"

Dom kan ligga i ett fönster, ett vitt fönster med breda kanter, eller något liknande.

Maikailoa.

snuz
2

Tack snälla Maikailoa! Nu är nycklana återfunna! Låg i en låda på hatthyllan, precis under lådan hänger en regnjacka med KNALLgul luva! :) Tack igen!

Victor12345
2

Hej, vår katt Charlie försvann på nyårsafton och vi har inte sett röken av honom sen dess. Vi är ledsna men hoppas på att han lever och att vi kommer få tillbaka honom. Kan du "se" vart han är? Lever han och tror du vi nånsin får se honom igen?

Vi bor i Falun :)

ChubbyWarrior
0

Hej!

Min fina katt Brolle, har varit försvunnen sen i tisdags.

Han är så otroligt saknad och jag är som tom utan honom.

Kan du se om han lever och om han kommer tillbaka? Eller vart han är?

skuggan66
0

Han är hemma hos en gammal dam och får mat och mår prima.

[Dew]
0

Hej!

Ett litet silversmycke har försvunnit för mig!

Kan någon se var det är?

Silverblixten
0

Hej!

För fyra veckor sedan ramlade min katt ut genom fönstret och har varit borta sedan dess. Det är ett fall på ca 3 meter och jag har letat överallt men utan resultat. Jag är rädd att hon skadat sig när hon ramlade ut. Detta är en katt som aldrig varit intresserad av att vara ute. Finns det någon vänlig själ som vill hjälpa mig att hitta henne?

Comely
0

Är det någon som kan se vart min kam har tagit vägen? Jag hade med dem upp till stugan men sedan när jag skulle åka hem så var helt plötsligt borta… Kan jag ha lagt ifrån mig den ute någonstans?

Den är ju såklart inte jätte dyr men det stör mig att jag inte hittar den.

InaMarina
0

hej!

Min mobil har varit försvunnen i över 3 veckor, letat och letat
Finns det någon här som kan se vart min mobil kan tänkas va?
Den var borta på min 30 års dag vet att det ska många som skickat grattis sms, vore så kul och få se dem ;)

Mvh Marina

Milsou
0

Hej hej,

nu är det så här,att en väninna till mig har en mobiltelefon

som spårlöst försvunnit.

Det är en samsung galaxy s2 touchscreen.

Jag har oxå fått tillåtelse att visa en bild på väninnan ifråga,så

kanske någon "ser" lite lättare vart den kan vara någonstans.

Alla tips mottages tacksamt.En liten gåva ges oxå till den som

kan säga vart telefonen är (och att den då såklart hittas)

Vi hoppas att någon kan se vart mobilen ligger,då hon har bla

många viktiga kontakter i den.

Så här ser väninnan ut med den försvunna mobilen:

(Det är alltså personen i lilla rutan till höger det handlar om)

sasapf
0

#174# Vår bilnyckel är borta Nu har vi letat överallt och gått igenom alla tänkbara fönster. Får nog börja semestern med att åka till bilfirman och beställa en ny. Tack ändå för tipset! Hoppas kunna hitta den ikväll, jag har svårt att ge upp.. Kan nån se nåt mer om var vår nyckel tagit vägen? Mvh Sara

stugukent
0

Hej, jag hittar inte min väns bilnycklar, dom borde vara här inne nånstans, känns nästan som oknytt.

Vänligen Gunnar

Lottie50
1

Hej! Min Iller Maya försvann i går tisdag 17 juli Knivsta!

Om någon ser henne fånga in och kom till Valloxvägen 7 där hon bor!

Hon är liten,ljus grå och jätte tam och snäll,vill slickas hela tiden!

eller ring om ni råkar se henne 070-7268553

//Lottie

ponnyfotot
0

Mitt rosa nintendo DSi med spel är borta, nån som har någon ide om vart det kan va? Ska sälja det så skulle behöva hitta det. Kommer ihåg att sist jag såg det var på min byrå eller i min soffa….

pautam
0

Hej! Min väninna har tappat bort sin inhalator, kan någon se vart den har tagit vägen? Tack

Maikailoa
1

#180 skrivetav Victor12345

"vår katt Charlie försvann på nyårsafton"

Det verkar som att han gått iväg av egen vilja. Känns som att han lever nu. Men vad framtiden säger är osäkert, som om han kanske blir skadad på något vis så går han hem.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#181 skrivetav ChubbyWarrior

Jag svarade på detta på annat vis.

Maikailoa
1

#183 skrivetav Dew

"litet silversmycke har försvunnit för mig"

Av någon anledning så verkar det som att det kan ha fastnat bak på ett litet barn, ett som just och jämnt kan gå.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#184 skrivetav Silverblixten

"min katt"

Jag får tyvärr inte fram något om detta.

[Dew]
0

#195 av Maikailoa

Tack för svar! Låter konstigt, känner inte alls igen det du beskriver. Hur skulle det ha hamnat där? Ser du något mer?

Victor12345
0

Okej tack för ditt svar. Men tror du han finns långt ifrån oss och tror du vi kommer få tillbaka honom? Han är 6 år och vi har haft honom sen han föddes.

Maikailoa
0

#185 skrivetav Comely

"Är det någon som kan se vart min kam har tagit vägen"

Får en känsla av någon sorts mycket ljust grönt buskage, strävt, nästan som lav, verkar vara platt uppepå, så det kanske är klippt.

Maikailoa
0

#186 skrivetav InaMarina

"Min mobil"

Något ljust och mörkt randigt (vitt och svart kanske). Utomhus. Kan vara en hammock eller parasoll om där är något mer omkring som också är randigt.

Maikailoa

Maikailoa
0

#187 skrivetav Milsou

"nu är det så här,att en väninna till mig har en mobiltelefon

som spårlöst försvunnit"

Den kan vara hos en äldre dam, som verkar sitta intill sängen. Rätt smal, vit tröja, ganska kort hår, hon sitter med armarna i kors, och god hållning.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#189 skrivetav stugukent

"jag hittar inte min väns bilnycklar"

Tror de är på eller framför en sorts bänk där man står och sysslar med något, man får stå lite avigt så där är nog täckt framtill under bänken.

Maikailoa

Maikailoa
0

#191 skrivetav ponnyfotot

"Mitt rosa nintendo DSi med spel är borta"

Om du kan se en mycket platt och oval ring eller kort rör, stort som en hand ungefär, eller kanske något mindre. Kan vara i brösthöjd. Möjligtvis en ledtråd.

Maikailoa

Maikailoa
0

#192 skrivetav pautam

"Min väninna har tappat bort sin inhalator"

Det verkar vara någonstans där man går (eller promenerar) och där kan finnas stora betongkrukor, så troligtvis något stadsområde. Man går nog rätt snabbt förbi där.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#197 skrivetav Dew

"Ser du något mer?"

Verkar också som att en vuxen person ligger på golvet där, och har det i nypan. Alltså bara ligger på vanligt vis på golvet.

Maikailoa
0

#198 skrivetav Victor12345

"Okej tack för ditt svar. Men tror du han finns långt ifrån oss och tror du vi kommer få tillbaka honom? Han är 6 år och vi har haft honom sen han föddes."

Jag får inte fram något svar på det, möjligheten finns, men jag kan inte säga så mycket mer.

MaggiG
0

"Vart har vår El båtmotor tagit vägen? Sist vi använde den var i höstas.

Har vi glömt den i båten eller är den stulen i vårt garage?

Tacksam för ledtrådar M o L"

pautam
1

#204skrivet av Maikailoa

#192 skrivetav pautam

"Min väninna har tappat bort sin inhalator"

Det verkar vara någonstans där man går (eller promenerar) och där kan finnas stora betongkrukor, så troligtvis något stadsområde. Man går nog rätt snabbt förbi där

Hej Maikailoa! Du är fantastisk. Väninnan i fråga bor mitt i en stor stad och har en hund som hon går ut med flera ggr om dagen, bland dessa betongkrukor, nu hittade vi inte det, för inhalatorn var grönt, och gräset var klippt, (hon har fått en nu),men att du kan, helt fantastiskt. Tusen tack, och lycka till i fortsättning, önskar jag av hela mitt hjärta. Kram.

Maikailoa
0

#207 skrivetav MaggiG

"Vart har vår El båtmotor tagit vägen?"

Den kan ha hanterats vid något förråd där det står frigolit(lådor) (på kant), den som var där har tjock tröja på sig, så det kan vara ett kylrum.

Maikailoa.

Javiera
0

Hjälp mig att hitta min förlovnings ring snälla någon!! Har letat överallt känns det som….

Sugarcream
0

Jag köpte en ny mascara för ca en månad sedan som jag lagt någonstans och nu intr hittar. Det är märket Loreal med en vit och en svart ände, oanvänd. Kan du se var den kan ligga? Tack på förhand!

Chimney
0

Min finaste Rambo har försvunnit..
Någon som vill göra ett försök att se var han befinner sig och kanske försöka hjälpa honom hitta hem igen?
Jag vet inte vad ni behöver för info för att kunna hjälpa, men jag kan ge så mycket jag kan bara ni frågar.
Bild på honom är här iaf <3

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer