Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 2552 ggr
[Hamster 4 ever]
0

andar tränger in

Under mina meditationer kommer det ibland andar och försöker "ta sig in" i min … vad man nu säger, alla mäniskor har som en "bubbla" rund sigsjälv, men de försöker ta sig in där.

hur ska jag bli av med dem, de gör så att jag får svårt att släppa alla tankar och en har faktiskt takigt sig in och då såg jag massor av minen, som en flachback men minnerna var inta mina

[Hamster 4 ever]
0

Bubbla runt sitt inre. Hjälp!!

tarotlasse
2

Ja du när du mediterar så öppnar du automatiskt upp och det är faktiskt en inbjudan  till ande världen att komma på besök och att prata. 'Så det du gör helt omedvetet är att bjuda in dom genom att öppna upp.

Denna bubbla är ett sätt att stänga ner på men så fort du tänker på anden eller vill ha kontakt med ditt inre så öppnar du automatiskt upp igen.

Räcker du läser inläggen här inne så öpnnar du upp vill du vara stängd får då återigen genom din tanke omsluta dig i denna bubbla igen.

Men under meditationen ska du ju vara öppen för att få kontakt med ditt eget inre och då är det inte ovanligt att andevärlden också besöker oss.

Vill du inte ha dessa andekontakter av ngn underlig anledning för dom är så kärleks fulla och hjälpsamma mot oss.

Oftast är det vi som missuppfattar andevärlden och skapar monster genom våra egna tankar tyvärr.

Men då kan du be ditt eget inre att få slippa dessa andebesök under din Meditation och säga att du är inte mogen för denna kontakt just nu men att dom kan återkomma längre fram när du fått lite mer kunskap om ande världen.

När du sedan mediterat klart så får du ju stänga ner igen  med denna bubbla eller på ngt annat sätt.

För det är alltid vi själva som styr om vi vill ha ande kontakt eller inte genom att tillåta det och genom att öppna upp.

Så lär dig hantera din medialitet genom vara öppen när du ska vara det o stängd när du ska vara det. Prata med ditt  eget inre  och med ande världen hur du vill ha det för dom lyssnar.

Just nu när du öpnnar upp och då bjuder in dom omdedvetet så vill dom ju bara uppmärksamma dig på sin närvaro och att dom finns där.

Oftast är det avlidna personer i din egen familj som bara vill säga hej.

Så släpp rädslan och lär dig mer om ande världen så är det lättare att släppa denna rädsla för dom vill absolut inte dig ngt illa.

Lasse

[Kottschejk]
0

Hej alla

En närliggande fundering till frågan alla ni som ofta har kontakt med andar…Hur vanligt är det egentligen att själar kommer & hälsar på oss lite när som helst till vardags. Är inte detta ganska vanligt förekommande?

Är det inte konstigt dom flesta av oss aldrig gör en grej utav detta eller reflekterar över varför vi t.ex kom & tänka på en viss person eller något vi skulle göra just då. Kan ju varit en närstående ande som kom på besök men då bryr vi oss inte lika mycket om varför så skedde.

Är inte detta märkligt att vi vill göra skillnad mellan om det sker naturligt eller vid tillfällen då vi gjort oss mer beredda på mötet.

Trevlig kväll

Fjäril
0

Intressant tanke och bra fråga!

Exakt så resonerar jag! Jag vet av egen erfarenhet att vi får besök/budskap "hela" tiden men många gånger reflekterar vi inte över det för att vi är så uppe i annat. Så i princip är det samma sak som att ha en kontakt, den enda skillnanden är att man vet om det - och i och för sig för en konversation. Men helt rätt!

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
0

#3 Jo ande världen finns ju med oss hela tiden. Andevärlden befinner sig inte på ngn speciell plats i himlen eller  i en andevärld.

Andevärlden är en energie ett ljus som finns mitt i bland oss vi finns i samma värld.

När man är öppen kan man komunicera med dom och så vanligt att en i husållet kan se andebesöken men dom övriga i familjen kan inte se dom.

Detta är även ngt vi kan lära oss att styra genom att lära oss att vara öppen när vi vill ha kontakten eller stängd när vi inte vill ha den.

Som en lärare på Artur Finnley College i England sa tillåter man andevärlden komma och gå som dom vill.

Så bryr sig inte Andevärlden om i vilket medvetande vi befinner oss i utan kan då lika gärna kontakta oss när vi sover och då får vi en störd nattsömn.

Nattsömnen är otrolig viktig för oss och hjärnans ända möjlighet till återhämtning.

Får vi inte denna återhämtning så bränner vi ut oss vilket är väldigt vanligt hos dom som är öppna hela tiden och tillåter andevärlden detta.

Så många gånger helt omdevetet får vi en störd nattsömn.

Så det viktigaste att lära sig som medium att lära sig hantera sin medialitet och lära sig stänga ner så man får  en vila och återhämtning.

Även om vi stänger ner så har vi kontakt med vår guide och får vägledning därifrån,

Men stor skillnad mot att ha ande kontakt hela tiden.

Även om du stänger ner och inte ser ande världen så finns dom där.

Lasse

[Hamster 4 ever]
0

Tack. Jag är inte mogen för kontakten ännu och jag sa det till dem och de lämnade mig ifred.